[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • krzynol
    odpowiedział(a)
    iFi, kabel jak najbardziej może być
    nie wolno nic oblutowywać!!
    wsadzasz odizolowany kabel i zaciskasz takie konektory:
    RS to wiodący dostawca rozwiązań dla przemysłu i części elektronicznych. Zamówienia online, opcja wysyłki tego samego dnia i bezpłatnej dostawy.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Dobra Panowie nie pastwcie się już nade mną Ja tylko dałem te numery jako alternatywę. Oryginalne kable na pewno zadziałają i są "pewne" - cena to kwestia innej natury

    Popchnięty Waszą motywacją postanowiłem jednak spróbować własnego zmontowania instalacji.

    Mam więc pytania - idiotyczne

    Czy kable mogą być dowolne? Np takie:



    Jak wygląda prawidłowe zaciśnięcie konektorów? Pojawiają się jakieś wzmianki o oblutowaniu końcówek?

    Sorry za głupie pytania ale dla kogoś kto nie ma do czynienia z takimi rzeczami to nie lada wyzwanie

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    grajewiak, i to jest praktycznie kabel ori
    jak ktoś robi jednorazowo to niech pożyczy zaciskarkę lub zaparsuje na zewnątrz u kogoś i przeciska w całości

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez grajewiak
    Nie doczytałem wcześniej, że lepiej nie zaciskać przed przewleczeniem przez komorę... :P
    Pewnie że lepiej, możesz później dociąć na wymiar aby uniknąć zwijania kabli gdzieś po kątach.

    Zostaw komentarz:


  • grajewiak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez iFi
    Zamieszczone przez krzynol
    to jest porażające
    Wszystkie kabelki w ASO to niesamowite ceny :/ ciężko w to czasem uwierzyć

    czyli razem ok 150zł mnie te dwa kable kosztowały.
    Faktycznie koszt niższy... Różnica w sam raz na kupienie reszty drobiazgów - obudowy, kostek itp...
    No i koszt praski wliczyłem ale tak naprawdę to zostaje praska - można zawsze odsprzedać dalej lub produkować te kable

    EDIT:
    U mnie to wyszło tak:

    Nie doczytałem wcześniej, że lepiej nie zaciskać przed przewleczeniem przez komorę... :P

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    to jest porażające
    Wszystkie kabelki w ASO to niesamowite ceny :/ ciężko w to czasem uwierzyć

    czyli razem ok 150zł mnie te dwa kable kosztowały.
    Faktycznie koszt niższy... Różnica w sam raz na kupienie reszty drobiazgów - obudowy, kostek itp...

    Zostaw komentarz:


  • grajewiak
    odpowiedział(a)
    Mój koszt był taki:
    kable 16mm2 - 5m = 70zł
    4 konektory oczkowe - coś ok 10-12 zł
    Prasa do konektorów 70zł
    -------------------------------
    czyli razem ok 150zł mnie te dwa kable kosztowały.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez iFi
    Koszt od 230zł - 270zł
    to jest porażające

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Może się uda. Dzięki za info, że może być jakiś problem...

    Na razie zbieram graty. Sama modyfikacja raczej nie tej zimy. Samochód nie ma jeszcze roku, więc zdążę to jeszcze włożyć

    Kable chciałem kupić zrobione fabrycznie, bo nie mam narzędzi, żeby to zrobić. Nie mam też takiego doświadczenia, żeby stwierdzić czy moje własnoręczne zarobienie będzie Ok czy też nie, a wolał bym, żeby auto nie spłonęło (choć z drugiej strony wtedy na pewno nie było by mi zimno :P )

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Spróbować zawsze można.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Jeszcze nie wiem :P

    Przyznam, że jestem laikiem w wielu tematach więc dałem tylko takie info.

    Jak znajdę chwilę to wrzucę stronkę, z której jest ten opis.

    Wiem, że masę podpinano a kabinie (nie tam gdzie ma to zrobione akumulator), ale nie mam zdania czy to dobry pomysł czy nie. Więc do komory silnika szedł tylko jeden kabel.

    [ Dodano: Czw 10 Sty, 13 10:12 ]
    Ok, tutaj stronka:



    Ten kabel z jednej strony - tej która idzie do aku, wygląda na dosyć wąski - tzn niewiele jeśli w ogóle szerszy od samego przewodu.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    iFi,

    tylko jest jeden drobny problem - jak je przeciśniesz do komory silnikowej skoro są zarobione?
    Ja wiem, że na upartego się da - ale tylko tam gdzie jest ten kondon na grodzi jak w O2 przed FL, Yetim... itp.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Jeszcze w temacie ja dorzucę coś od siebie.

    Znalazłem na rosyjskich stronach sporo różnych opisów montażu tego ustrojstwa. Dowiedziałem się stamtąd, że można zastosować kable zasilające o numerach:

    1K1998250

    Są to oryginalne kable występujące w Golfie (dla skody nie ma takiego numeru mimo, iż nagrzewnica ta sama). Koszt od 230zł - 270zł. Kable są zarobione i gotowe do montażu.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    raczej szukać trzeba od 2007 w górę

    [ Dodano: Czw 20 Gru, 12 20:27 ]
    Zamieszczone przez Witek 703
    W blokach pomiarowych nic nie widzę
    bloki pomiarowe - cała grupa 16 dotyczy nagrzewnicy elektrycznej na przekaźnikach

    Zostaw komentarz:


  • Witek 703
    odpowiedział(a)
    krzynol-a może spotkałeś octavię z końca roku 2006 z takim dogrzewaniem,chodzi mi o numer sterownika silnika.Może udało by się u mnie podmienić sterownik i sprawa byłaby załatwiona.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez greg44
    To uściślijcie, do czego jest w CE opcja dodatkowego ogrzewania
    raczej do webasto

    Witek 703, może tak właśnie być

    Zostaw komentarz:


  • Witek 703
    odpowiedział(a)
    Nie jestem do końca pewny,ale prawdopodobnie ten sterownik nie obsłuży dogrzewania elektrycznego(wysterowanie przekaźników).Całą modyfikacje"diabli wzięli).

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    No jestem ciekawy co jest przyczyna braku masy. Sam miałem kiedyś przerabiać pod przekaźnikowe ogrzewanie.
    To uściślijcie, do czego jest w CE opcja dodatkowego ogrzewania?

    Zostaw komentarz:


  • 1 6 D
    odpowiedział(a)
    U mnie na opcji Output Tests pokazywało w silniku opisy że przekaźnik low i przekaźnik high, może tam przejrzyj i słuchaj czy się włączy.

    Zostaw komentarz:


  • Witek 703
    odpowiedział(a)
    No właśnie-sterownik nie wysyła"nasy" na pin 70 ani 71.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    nic w bordnetzie się nie robi
    i nie ma kodowania dla silnika pod nagrzewnicę

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    A w CE nie zaznacza się, że jest dodatkowe ogrzewanie, jest tam taka pozycja, no chyba, że chodzi o Webasto. Gdzieś czytałem również, że w serowniku silnika się to programuje.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    a czy na wyjściach ze sterownika 70 i 71 jest potencjał masy względem 12V?

    [ Dodano: Sob 15 Gru, 12 13:31 ]
    Enriquez, nie wydaje mi się
    bardziej wychodzi, na to że sterownik silnika lub jego soft tego nie obsługuje

    Zostaw komentarz:


  • Witek 703
    odpowiedział(a)
    Co do loginu- szukałem na ross-tech i nic.Może ktoś ma jakieś sugestie.
    PS.Marcinie dziękuję Ci za odpowiedź !

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    podejrzewam, że potrzebny jest jakiś LOGIN tak samo jak do tempomatu...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...