[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • demmsi
    Elegance
    • 2011
    • 966
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Ten kod 7E6 to nie jest wymagany aby nagrzewnica była.
    U mnie przecież go brak a jak sprawdziliśmy po bezpiecznikach to nagrzewnica jest.

    Komentarz

    • mrrudzin
      Rider
      • 2009
      • 403

      Zamieszczone przez natash
      Możecie polecić skąd nagrzewnic kupić i jakie koszty zamontowania tego mogą być, czy można samemu się w to pobawić?
      Skąd? Pewnie allegro.

      Koszt - ok. 100-200zł (moja kosztowała 130).
      Do tego potrzebujesz to co opisane w tutorialu (wtyczka, kabelki serwisowe do CAN, albo przekaźniki jak zdecydujesz się na wersję bez CAN) jakieś 8m przewodu 16mm^2 (pewnie też ~100zł). Całość zabawy zamkniesz w 300zł.
      Zrobisz sam jak wiele osób na forum (w tym ja ) - wystarczy obejrzeć sobie tutoriale i zdjęcia z tego wątku.

      Komentarz

      • greg44
        L&K
        • 2011
        • 1198
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        Macie jakiegoś poleconego sprzedawce, który sprzedaje te nagrzewnice. Ja mam coś takiego ale błąd wyskakuje, że obwód w nagrzewnicy przerwany czy cuś. Nie zawsze dwa razy mi się pokazał w ta zimę, może powoli trzeba się rozglądać z nową.

        Komentarz

        • lu5asz
          RS
          • 2011
          • 2006
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Przeczytalem caly watek,piszecie ze nie we wszystkich dieslach jest nagrzewnica i nie tylko w automatycznej,ale tez w manualnej klimie.W 1.6tdi bedzie taka nagrzewnica?
          Kondziu

          OCP

          Komentarz

          • mrrudzin
            Rider
            • 2009
            • 403

            =>greg44 - a może warto przejrzeć cały obwód prądowy skrzynka z bezpiecznikami - nagrzewnica. Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy. Sprawdzony sprzedawca? Raczej nie. Szukasz, pasuje Ci cena i stan (jeśli można mówić o stanie na podstawie zdjęć) i kupujesz.

            => lu5asz - możesz próbować rozszyfrować temat po naklejce, ale najlepiej zobaczyć czy masz odpowiedni bezpiecznik w skrzynce z bezpiecznikami (temat był opisywany w tym wątku jeśli dobrze pamiętam)

            Komentarz

            • greg44
              L&K
              • 2011
              • 1198
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              Zamieszczone przez mrrudzin
              =>greg44 - a może warto przejrzeć cały obwód prądowy skrzynka z bezpiecznikami - nagrzewnica. Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy. Sprawdzony sprzedawca? Raczej nie. Szukasz, pasuje Ci cena i stan (jeśli można mówić o stanie na podstawie zdjęć) i kupujesz.
              No tutaj są duże prądy, więc od tego zacznę ale nie przy tej pogodzie, chociasz na wiosnę to już to nie będzie potrzebne A zdarzyło się komuś, że to się przepala, uszkadza?

              Komentarz

              • mrrudzin
                Rider
                • 2009
                • 403

                Jednemu z kolegów załączyła się na stałe (pewnie poleciały tranzystory sterujące) - miał wersję sterowana po CAN

                Komentarz

                • greg44
                  L&K
                  • 2011
                  • 1198
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  Zamieszczone przez mrrudzin
                  Jednemu z kolegów załączyła się na stałe (pewnie poleciały tranzystory sterujące) - miał wersję sterowana po CAN
                  Zapewne akumulator rozładowywała do końca, dobrze, że nie spalił samochodu. Można powiedzieć, że niebezpieczne to trochę rozwiązanie.

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    Zamieszczone przez mrrudzin
                    Zamieszczone przez natash
                    Możecie polecić skąd nagrzewnic kupić i jakie koszty zamontowania tego mogą być, czy można samemu się w to pobawić?
                    Skąd? Pewnie allegro.

                    Koszt - ok. 100-200zł (moja kosztowała 130).
                    Do tego potrzebujesz to co opisane w tutorialu (wtyczka, kabelki serwisowe do CAN, albo przekaźniki jak zdecydujesz się na wersję bez CAN) jakieś 8m przewodu 16mm^2 (pewnie też ~100zł). Całość zabawy zamkniesz w 300zł.
                    Zrobisz sam jak wiele osób na forum (w tym ja ) - wystarczy obejrzeć sobie tutoriale i zdjęcia z tego wątku.
                    Dziękuje za informację.

                    Jak różnica w działaniu wersji z CAN i bez CAN oraz czy mogę sobie dowolnie wsadzić tą lub tą.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      możesz zamontować obie wersje
                      ta z CAN jest ciężko dostępna, łatwiejsza w montażu, można się VCDS z nią połączyć i popatrzeć czy działa, ale zdaża się, że się eletronika upala w niej
                      ta bez CAN dostępna dużo łatwiej (mam taką do zbycia), tańsza, ale okablowania i zabawy troszkę więcej, i nie podejrzysz VCDS jakie prądy i moce daje
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        Zamieszczone przez mrrudzin
                        Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy
                        Raczej nie :wink:, też miałem w tamtym roku sporadyczny błąd a w teraz powiedziała pa pa
                        Zamieszczone przez greg44
                        A zdarzyło się komuś, że to się przepala, uszkadza?
                        Mi poszła ale z tego co wiem to jest częsta przypadłość.
                        krzych a jak jest z tymi bez CAN, tak samo padają czy mają lepszą elektrykę, przerabiając z E na F da się wykorzystać te same bezpieczniki i część okablowania.
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10960
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          te bez CAN z indeksem F to są same grzałki bez elektroniki i tam nie ma co się psuć
                          okablowanie nowe, gniazda przekaźników i przekaźniki nowe
                          podpięcie do komputera silnika nowe :szeroki_usmiech
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            Pytanie 300 grzałka czy 1300 webasto

                            Komentarz

                            • TomekRs
                              RS
                              • 2011
                              • 1670

                              zalezy czy masz wolny 1000zl i chcesz go na to przeznaczyc
                              webasto fajniejsze wchodzisz do cieplego samochodu a nie do takiego, ktory szybciej sie nagrzewa.

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                Nie znam się i ciężko mi znaleźć używkę webastu lub tej nagrzewnicy, może ktoś podać numery części, co by łatwiej było szperać po necie?

                                Komentarz

                                • jamesbondzio
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1174
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                  natash,



                                  1K0 963 235 E - nagrzewnica z CAN'em, do 10.2006
                                  (1K0 963 235 F - nagrzewnica sterowana przekaźnikami bez CAN'a, od 10.2006 - sposób podłaczenia jest całkiem inny)

                                  może być też wersja starsza z CANem "D"

                                  krzynol, mam pytanko, moze cos podpowiesz ;-)
                                  założoną mam tą nagrzewnice ale ostatnio zauwazyłem że jak ją włącze przy dużym mrozie to pojawia sie taki efekt mrugania elektryki oświetlenia, moze wiesz czego to objaw może być?
                                  akumulator sprawdzony , doładowywałem go specjalnie ale nie pomogło, mruganie przechodzi po 2-3 minutach. zauwazyłem tez że wlaczenie nagrzewnicy nie powoduje podniesienia obrotów silnika.
                                  czyżby za duże obciążenie dla instalacji?

                                  [ Dodano: Wto 31 Sty, 12 15:13 ]
                                  natash,




                                  wersje bez CANa ale nie widze przekaźników.... szukaj a znajdziesz
                                  ;-)

                                  [ Dodano: Wto 31 Sty, 12 15:20 ]
                                  a tak wygląda wersja E i D

                                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                  Komentarz

                                  • mrrudzin
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 403

                                    Zamieszczone przez octaviars1
                                    zalezy czy masz wolny 1000zl i chcesz go na to przeznaczyc
                                    webasto fajniejsze wchodzisz do cieplego samochodu a nie do takiego, ktory szybciej sie nagrzewa.
                                    Fajniejsze, ale trudniejsze w utrzymaniu. Grzałę wozisz po prostu cały rok i używasz gdy przyjdzie potrzeba. Webasto po jakimś czasie stanie się kapryśne, bo używasz je dwa-trzy miesiące, a reszte czasu wozisz nieużywane.

                                    Za Webasto przemawia to, że nie obciążą dodatkowo układu elektrycznego, więc teoretycznie alternator i aku nie dostaje tak mocno w pupe ( o opcji wsiadania do ciepłego samochodu nie wspominam)

                                    krzynol, mam pytanko, moze cos podpowiesz ;-)
                                    założoną mam tą nagrzewnice ale ostatnio zauwazyłem że jak ją włącze przy dużym mrozie to pojawia sie taki efekt mrugania elektryki oświetlenia, moze wiesz czego to objaw może być?
                                    akumulator sprawdzony , doładowywałem go specjalnie ale nie pomogło, mruganie przechodzi po 2-3 minutach. zauwazyłem tez że wlaczenie nagrzewnicy nie powoduje podniesienia obrotów silnika.
                                    czyżby za duże obciążenie dla instalacji?
                                    piszczy regulator ładowania, bo wszystko chce prądu Jedyna opcja to po prostu grzanie auta na pewnych obrotach (~1500), albo jazda.

                                    natash,



                                    1K0 963 235 E - nagrzewnica z CAN'em, do 10.2006
                                    (1K0 963 235 F - nagrzewnica sterowana przekaźnikami bez CAN'a, od 10.2006 - sposób podłaczenia jest całkiem inny)

                                    może być też wersja starsza z CANem "D"
                                    Albo,tak jak siedzi u mnie z indeksem C.

                                    Zapewne akumulator rozładowywała do końca, dobrze, że nie spalił samochodu. Można powiedzieć, że niebezpieczne to trochę rozwiązanie.
                                    Nie ma opcji że spali samochod. To nie są grzałki rezystancyjne, a PTC (zmniejszające opór w zależności od temperatury). Grzałka rozgrzewa się do 80-100*C (była temp. podana w tym wątku) i koniec. Więcej niet.

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      No dobra to jaką najlepiej wybrać z praktycznego punktu widzenia C, D, E czy F?

                                      Komentarz

                                      • wolas
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 290

                                        szkoda że w O! tak nie ma, przy takich mrozach w tdi zanim sie silnik nagrzeje to troche zchodzi, dobrze ze mam podgrzewane fotele bo bym chyba zamarzł,

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 10960
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          jamesbondzio, prądu brak lub gdzieś słaby styk na przewodach do nagrzewnicy
                                          natash, no w tym wątku jest już wszystko co można o tym napisać
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • cysterniarz
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1887
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            Trochę się pogubiłem ops: Piszecie że nagrzewnica zimą załącza się automatycznie (klima włączona) niezależnie jak nastawiony jest nadmuch i wyłacza się jak temp wody osiągnie 75*.
                                            W takim razie czym różnią się te 2 przyciski zaznaczone na czerwono:?:
                                            Do tej pory żyłem w nieświadomości że nagrzewnicę włączam tym z lewej nad ogrzewaniem tylnej szyby.

                                            Komentarz

                                            • loru
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4286
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              cysterniarz,
                                              ten przycisk po prawej nad ogrzewaniem tylnej szyby to jest "odmrażanie" przedniej szyby, czyli dmuchawa na 3/4 mocy + załączona klima i dmucha tylko na szybę, ten przycisk obok regulacji grzania stołków to też dmuchanie na szybę ale pozostałe parametry są regulowane automatycznie, jak siła nawiewu czy temp nawiewanego powietrza.
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz

                                              • cysterniarz
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1887
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                loru, dzięx

                                                Komentarz

                                                • adaś
                                                  Elegance
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 876
                                                  • Volkswagen

                                                  cysterniarz,

                                                  Nagrzewnica włącza się też po prostu po przyciśnięciu przycisku 'AUTO'
                                                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                                  Komentarz

                                                  • lu5asz
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2006
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez adaś
                                                    cysterniarz,

                                                    Nagrzewnica włącza się też po prostu po przyciśnięciu przycisku 'AUTO'
                                                    a w manualu?
                                                    Kondziu

                                                    OCP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...