Możecie polecić skąd nagrzewnic kupić i jakie koszty zamontowania tego mogą być, czy można samemu się w to pobawić?
Skąd? Pewnie allegro.
Koszt - ok. 100-200zł (moja kosztowała 130).
Do tego potrzebujesz to co opisane w tutorialu (wtyczka, kabelki serwisowe do CAN, albo przekaźniki jak zdecydujesz się na wersję bez CAN) jakieś 8m przewodu 16mm^2 (pewnie też ~100zł). Całość zabawy zamkniesz w 300zł.
Zrobisz sam jak wiele osób na forum (w tym ja ) - wystarczy obejrzeć sobie tutoriale i zdjęcia z tego wątku.
Macie jakiegoś poleconego sprzedawce, który sprzedaje te nagrzewnice. Ja mam coś takiego ale błąd wyskakuje, że obwód w nagrzewnicy przerwany czy cuś. Nie zawsze dwa razy mi się pokazał w ta zimę, może powoli trzeba się rozglądać z nową.
Przeczytalem caly watek,piszecie ze nie we wszystkich dieslach jest nagrzewnica i nie tylko w automatycznej,ale tez w manualnej klimie.W 1.6tdi bedzie taka nagrzewnica?
=>greg44 - a może warto przejrzeć cały obwód prądowy skrzynka z bezpiecznikami - nagrzewnica. Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy. Sprawdzony sprzedawca? Raczej nie. Szukasz, pasuje Ci cena i stan (jeśli można mówić o stanie na podstawie zdjęć) i kupujesz.
=> lu5asz - możesz próbować rozszyfrować temat po naklejce, ale najlepiej zobaczyć czy masz odpowiedni bezpiecznik w skrzynce z bezpiecznikami (temat był opisywany w tym wątku jeśli dobrze pamiętam)
=>greg44 - a może warto przejrzeć cały obwód prądowy skrzynka z bezpiecznikami - nagrzewnica. Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy. Sprawdzony sprzedawca? Raczej nie. Szukasz, pasuje Ci cena i stan (jeśli można mówić o stanie na podstawie zdjęć) i kupujesz.
No tutaj są duże prądy, więc od tego zacznę ale nie przy tej pogodzie, chociasz na wiosnę to już to nie będzie potrzebne A zdarzyło się komuś, że to się przepala, uszkadza?
Możecie polecić skąd nagrzewnic kupić i jakie koszty zamontowania tego mogą być, czy można samemu się w to pobawić?
Skąd? Pewnie allegro.
Koszt - ok. 100-200zł (moja kosztowała 130).
Do tego potrzebujesz to co opisane w tutorialu (wtyczka, kabelki serwisowe do CAN, albo przekaźniki jak zdecydujesz się na wersję bez CAN) jakieś 8m przewodu 16mm^2 (pewnie też ~100zł). Całość zabawy zamkniesz w 300zł.
Zrobisz sam jak wiele osób na forum (w tym ja ) - wystarczy obejrzeć sobie tutoriale i zdjęcia z tego wątku.
Dziękuje za informację.
Jak różnica w działaniu wersji z CAN i bez CAN oraz czy mogę sobie dowolnie wsadzić tą lub tą.
możesz zamontować obie wersje
ta z CAN jest ciężko dostępna, łatwiejsza w montażu, można się VCDS z nią połączyć i popatrzeć czy działa, ale zdaża się, że się eletronika upala w niej
ta bez CAN dostępna dużo łatwiej (mam taką do zbycia), tańsza, ale okablowania i zabawy troszkę więcej, i nie podejrzysz VCDS jakie prądy i moce daje
Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy
Raczej nie :wink:, też miałem w tamtym roku sporadyczny błąd a w teraz powiedziała pa pa
Zamieszczone przez greg44
A zdarzyło się komuś, że to się przepala, uszkadza?
Mi poszła ale z tego co wiem to jest częsta przypadłość.
krzych a jak jest z tymi bez CAN, tak samo padają czy mają lepszą elektrykę, przerabiając z E na F da się wykorzystać te same bezpieczniki i część okablowania.
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
te bez CAN z indeksem F to są same grzałki bez elektroniki i tam nie ma co się psuć
okablowanie nowe, gniazda przekaźników i przekaźniki nowe
podpięcie do komputera silnika nowe :szeroki_usmiech
zalezy czy masz wolny 1000zl i chcesz go na to przeznaczyc
webasto fajniejsze wchodzisz do cieplego samochodu a nie do takiego, ktory szybciej sie nagrzewa.
1K0 963 235 E - nagrzewnica z CAN'em, do 10.2006
(1K0 963 235 F - nagrzewnica sterowana przekaźnikami bez CAN'a, od 10.2006 - sposób podłaczenia jest całkiem inny)
może być też wersja starsza z CANem "D"
krzynol, mam pytanko, moze cos podpowiesz ;-)
założoną mam tą nagrzewnice ale ostatnio zauwazyłem że jak ją włącze przy dużym mrozie to pojawia sie taki efekt mrugania elektryki oświetlenia, moze wiesz czego to objaw może być?
akumulator sprawdzony , doładowywałem go specjalnie ale nie pomogło, mruganie przechodzi po 2-3 minutach. zauwazyłem tez że wlaczenie nagrzewnicy nie powoduje podniesienia obrotów silnika.
czyżby za duże obciążenie dla instalacji?
zalezy czy masz wolny 1000zl i chcesz go na to przeznaczyc
webasto fajniejsze wchodzisz do cieplego samochodu a nie do takiego, ktory szybciej sie nagrzewa.
Fajniejsze, ale trudniejsze w utrzymaniu. Grzałę wozisz po prostu cały rok i używasz gdy przyjdzie potrzeba. Webasto po jakimś czasie stanie się kapryśne, bo używasz je dwa-trzy miesiące, a reszte czasu wozisz nieużywane.
Za Webasto przemawia to, że nie obciążą dodatkowo układu elektrycznego, więc teoretycznie alternator i aku nie dostaje tak mocno w pupe ( o opcji wsiadania do ciepłego samochodu nie wspominam)
krzynol, mam pytanko, moze cos podpowiesz ;-)
założoną mam tą nagrzewnice ale ostatnio zauwazyłem że jak ją włącze przy dużym mrozie to pojawia sie taki efekt mrugania elektryki oświetlenia, moze wiesz czego to objaw może być?
akumulator sprawdzony , doładowywałem go specjalnie ale nie pomogło, mruganie przechodzi po 2-3 minutach. zauwazyłem tez że wlaczenie nagrzewnicy nie powoduje podniesienia obrotów silnika.
czyżby za duże obciążenie dla instalacji?
piszczy regulator ładowania, bo wszystko chce prądu Jedyna opcja to po prostu grzanie auta na pewnych obrotach (~1500), albo jazda.
1K0 963 235 E - nagrzewnica z CAN'em, do 10.2006
(1K0 963 235 F - nagrzewnica sterowana przekaźnikami bez CAN'a, od 10.2006 - sposób podłaczenia jest całkiem inny)
może być też wersja starsza z CANem "D"
Albo,tak jak siedzi u mnie z indeksem C.
Zapewne akumulator rozładowywała do końca, dobrze, że nie spalił samochodu. Można powiedzieć, że niebezpieczne to trochę rozwiązanie.
Nie ma opcji że spali samochod. To nie są grzałki rezystancyjne, a PTC (zmniejszające opór w zależności od temperatury). Grzałka rozgrzewa się do 80-100*C (była temp. podana w tym wątku) i koniec. Więcej niet.
szkoda że w O! tak nie ma, przy takich mrozach w tdi zanim sie silnik nagrzeje to troche zchodzi, dobrze ze mam podgrzewane fotele bo bym chyba zamarzł,
Trochę się pogubiłem ops: Piszecie że nagrzewnica zimą załącza się automatycznie (klima włączona) niezależnie jak nastawiony jest nadmuch i wyłacza się jak temp wody osiągnie 75*.
W takim razie czym różnią się te 2 przyciski zaznaczone na czerwono:?:
Do tej pory żyłem w nieświadomości że nagrzewnicę włączam tym z lewej nad ogrzewaniem tylnej szyby.
cysterniarz,
ten przycisk po prawej nad ogrzewaniem tylnej szyby to jest "odmrażanie" przedniej szyby, czyli dmuchawa na 3/4 mocy + załączona klima i dmucha tylko na szybę, ten przycisk obok regulacji grzania stołków to też dmuchanie na szybę ale pozostałe parametry są regulowane automatycznie, jak siła nawiewu czy temp nawiewanego powietrza.
Komentarz