Jakiś czas temu sprzedałem swój ostatni rowerek - Giant Rincon (pierwsza edycja). Co obecnie niedrogiego można nabyć w podobnej co Rincon klasie? Może nie tym razem MTB a Cross. Duża rama (mialem bodaj 23", 196cm wzrostu). :?:
zmiana roweru
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez abstinentidas, na pewno dobre oceny zbiera rst first :lol:
powiem tak, niby rower ok, ale patrząc na cenę to...
za tą kasę można mieć rower, i to fajny :idea:
jedni wola sklep, inni używkę, albo samemu poskładać z części nowych i używanych
ja osobiście jestem za tym ostatnim
I zaraz ide drugi raz posmigac ;-)VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
abstinent, używasz edmondo?
Zamieszczone przez idasI zaraz ide drugi raz posmigac ;-)
Komentarz
-
-
Mam kilka pytan:
1. Po czym poznac, ze klocki sa zuzyte w przypadku tarczowych hamulcow?
2. Co ile trzeba wymieniac plyn hamulcowy?
3. Jakie jest wasze stanowisko wobec tego artykulu www.bike.pl/wiadomosc/51/ ?
4. Czy w przypadku skrajnego ustawienia 44/32 lancuch powinien obcierac?VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
idas, nie powinno sie jezdzić z łańcuchem po krzyżu, ja mam taka zasadę że staram się trzymać łańcuch w miarę prosto.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasMam kilka pytan:
1. Po czym poznac, ze klocki sa zuzyte w przypadku tarczowych hamulcow?
2. Co ile trzeba wymieniac plyn hamulcowy?
3. Jakie jest wasze stanowisko wobec tego artykulu www.bike.pl/wiadomosc/51/ ?
4. Czy w przypadku skrajnego ustawienia 44/32 lancuch powinien obcierac?
1.piszczą i nie hamują
2. nie wiem, nie korzystam i raczej nie będę :lol: prawdopodobnie jak mało jeździsz to raz na sezon
3.stanowisko jest podobne, ale jazda na jakimś tam poziomie wtajemniczenia nie za bardzo zgadza się z tą tabelką
tabelka swoje, a teren swoje
dla tego zawsze trzeba napęd dobrze ustawić, a nie pieprzyć że przy 68mm dwie podkładki mają być z prawej strony korby :diabelski_usmiech
ja mam jedną i działa normalnie i mam większe pole manewru na środkowym blacie
4.jak by nie ocierał to coś nie halo jest
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentZamieszczone przez idasMam kilka pytan:
1. Po czym poznac, ze klocki sa zuzyte w przypadku tarczowych hamulcow?
2. Co ile trzeba wymieniac plyn hamulcowy?
3. Jakie jest wasze stanowisko wobec tego artykulu www.bike.pl/wiadomosc/51/ ?
4. Czy w przypadku skrajnego ustawienia 44/32 lancuch powinien obcierac?
1.piszczą i nie hamują
2. nie wiem, nie korzystam i raczej nie będę :lol: prawdopodobnie jak mało jeździsz to raz na sezon
3.stanowisko jest podobne, ale jazda na jakimś tam poziomie wtajemniczenia nie za bardzo zgadza się z tą tabelką
tabelka swoje, a teren swoje
dla tego zawsze trzeba napęd dobrze ustawić, a nie pieprzyć że przy 68mm dwie podkładki mają być z prawej strony korby :diabelski_usmiech
ja mam jedną i działa normalnie i mam większe pole manewru na środkowym blacie
4.jak by nie ocierał to coś nie halo jest
ad.1 No wlasnie z tym mam problem, bo ja malo widze jesli chodzi o grubosc klockow :P
5. Ktos wie gdzie znalezc min i max cisnienie powietrza w RST First Air? Kurde przeszukalem strone producenta, fora, ale nic nie znajduje.
Na samym amorku nie mam zadnej takiej informacji.
6. Dodatkowo chcialbym sie spytac do czego sluzy ta sruba na dole amortyzatora
?
7. Ktos uzywal pompki SKS PURO CARBON? A moze polecacie cos innego?
8. Czy wszystkie amortyzatory mozna blokowac w trakcie jazdy?VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
idas, klocki możesz łatwo wyciągnąć i sprawdzić grubość, chwila moment i gotowe
ciśnienie najlepiej sobie sam dobierzesz do terenu, stylu jazdy i skoku amora
pompka do torby i w teren
zacznij od 60psi, zalecane wg rst do 45-60kg
jak nie masz pompki, to w serwisie niech dadzą 75psi (na60kg)
masz 80 czy 100mm :?:
a ta śruba to regulacja odbicia/tłumienia czyli rebound
dokręcasz to tłumienie jest większe czyli amor wolniej powraca to wyjściowej pozycji
odkręcasz to na odwrót :szeroki_usmiech
blokujesz amory które mają na wyposażeniu blokadę i obojętne kiedy
ogólnie teraz większość nowych amorów nawet tani szajs ma blokadę
taka moda na blokowanie zaczęła się ok 2005 roku
niektóre modele foxa, czy mańka maja tzw platformę, czyli amor sam się blokuje podczas pompowania
inteligentny :lol:
z tym że z różnym skutkiem to działa i różnie to jest z wytrzymałością
najpewniej to manetka i już :P
tu masz pokazane jak pracuje 100mm na 80kg,176cm nabity na 100psi
Komentarz
-
-
Ja waze jakies 90kg :-D
Pompke mam (Giyo). Widelec ma 100mm - nabilem mu jakies 120psi.
Drugi amor (SUNTOUR Epicon AM LORP lock out 165 / 38 mm (rear travel 100 mm)) dostal 150mm, na nim przynajmniej wszystko jest opisane (blokada, max cisnienie, regulacja odbicia/tlumienia).
Generalnie wkurza mnie brak normalnej instrukcji obslugi dla kogos kto zaczyna przygode. Dostalem ksiazeczke, w ktorej jest wiele ciekawych porad i opisow, ale brak jest dokladnego pokazania co do czego sluzy (np. ta sruba na widelcu;-)), jak wyregulowac amorki (np. SAG), jak wyciagnac klocki itp. Wszystke rzeczy musze wyszukiwac gdzies po forach :-/
Twoim zdaniem oplaca sie kupowac taka mala pompke jak ta SKS lub np. Topeak race rocketVW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
idas, tego typu amortyzatory/rowery są skierowane do osób które coś już wiedzą na temat jazdy, sprzętu i ogólnie obsługi roweru, więc ja nie widzę problemu :lol:
ja kupiłem pompkę w rowerowym, kolega mi polecił
później drugi znajomy (listonosz który kiedyś duuużo kręcił) zobaczył ją i powiedział że nie miał lepszej
do dzisiaj ma się dobrze, płaciłem chyba 25 albo 35zł, robiona w Czechach, i nie jeden się zdziwił ile ona pompuje :shock: :lol:
jak chcesz to gdzieś znajdę opakowanie :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinenttu masz pokazane jak pracuje 100mm na 80kg,176cm nabity na 100psi
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=czsiBvT-xN8
Komentarz
-
-
idas, pogoda morze być, ja są odpowiednie ciuchy to żadna nie przeszkadza
skoro nie zaczynasz od składaka, to w takim wypadku jeśli się nie znasz = zdajesz się na serwis
to tak jak z samochodami :szeroki_usmiech
skoro ktoś kupuje drogi samochód to stać go na jego utrzymanie, aso, i sam nic w nim nie grzebie :diabelski_usmiech
w rowerze nic nie ma do opisywania
albo ktoś się zna i grzebie, albo jedzie do rowerowego ASO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentw rowerze nic nie ma do opisywania
albo ktoś się zna i grzebie, albo jedzie do rowerowego ASO
Musisz zakładać pewną ewolucję wiedzy technicznej bo to żadna sztuka wydać na serwis (a znajdź tu DOBRY !) w ciągu 3 lat drugą wartość roweru :|OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerEee tam. Jak kupowałem Skodę to nie miałem pojęcia o wielu sprawach a teraz nawet "komputer" potrafię podłączyć :diabelski_usmiech, że o wymianie oleju nie wspomnę.
Musisz zakładać pewną ewolucję wiedzy technicznej bo to żadna sztuka wydać na serwis (a znajdź tu DOBRY !) w ciągu 3 lat drugą wartość roweru :|
Komentarz
-
-
no właśnie :diabelski_usmiech
ja taż nigdy w życiu żadnej instrukcji, czy cokolwiek nie czytałem, a rowerze zrobię wszystko (za wyjątkiem centrowania, bo moim zdaniem trzeba wprawy, a w serwisie 10zł mi bierze oraz hydrauliki a to dla tego że nie posiadam tak owej)
A i jaka przyjemność że coś się samemu zrobi :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zaraz, zaraz ! Ale o czym mowa ? Kolega abstinent zakwestionował W OGÓLE zasadność grzebania samodzielnie przy rowerze przy braku wiedzy i doświadczenia. A skąd wobec tego sam je nabył ? Nie rozmawiamy przecież o użyteczności bądź braku jakiś instrukcji.
Karql, ok 50% mojej wiedzy teoretycznej jest właśnie z różnego rodzaju instrukcji. Ale czy to ważne skąd jest wiedza ? Ważne, że się pojawia i ewoluuje.
Zawsze byłem i jestem przeciwnikiem biegania z każdą duperelą do różnej maści ASO, serwisów etc. (omijam ich częstą indolencję w temacie) Wiadomo - należy mierzyć siły na zamiary i rozrządu sam sobie nie wymienię lecz z drugiej strony niektóre postawy sprowadzające się do podawania adresu bądź nazwy serwisu zakrawają mi na tanią nagonkę pseudomarketingową.
A i jaka przyjemność że coś się samemu zrobiOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
looker, ja nic nie zakwestionowałem, po prostu jak ktoś nie ma pojęcia, to po co się zabiera a później ma pretensje że nie da rady :?:
owszem może się zabierać (nawet ja to popieram) i pytać jak w tym wątku na przykład, ale nie nie ma pretensji że instrukcji nie dali
A ja potrafię hmmm
Po prostu biorę rower i robię, żadna filozofia dla mnie
kupić parę kluczy bo bez tego ni huja
Jak się jeździ w terenie to się wie co trzeba zrobić i jak ma działać
Jak mają hamulce łapać, jak przerzutka ma chodzić, ciśnienie na daną trasę, długość łańcucha itd...
Rowerowa intuicja że tak powiem :diabelski_usmiech
A do serwisu to owszem zaglądam, ale pogadać i pośmiać się z klientów na serwisie, a jest naprawdę z czego :haha:
o, przypomniałem sobie że szukałem instrukcji do amora, no cóż szkoda by było spieprzyć, bo sprawa nie tania
głównie to chodzi o samą budowę amora, gdzie tłumiki, olej tuleje itp
i naprawdę, jak ktoś coś nie wiem to pytać się, ile mogę to podpowiem :szeroki_usmiech
Komentarz
-
Komentarz