Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Dzidaile w sumie dolałeś Valoline od ostatniej wymiany do powiedzmy dnia dzisiejszego?
Nie podoba mi się praca silnika na Valvoline, zwłaszcza praca na zimnym oleju. W trasie niby jest OK ale jakoś odczuwalnie lżej miał silnik na poprzednim oleju co widać w wyższym saplaniu jakieś 0,2 L na 100km ...obserwowane na przestrzeni 10 tys km trasa zawsze identyczna , paliwo zawsze to same, prędkość przelotowa ta sama!
Zamieszczone przez DzidaMam wielką ochotę spróbować oleju od którego mnie odciągasz, a jeżeli już miałbym iść w kierunku 5w40, to poniżej jest chyba oferta nie do przebicia na chwilę obecną (i to na miejscu w W-wie).
TT 4200 mimo lepkości 5W/30 to jednak bardziej do silnika z DPF-em - nie wspomnę o zbyt wysokiej cenie jak za ten olej :? (). Od TT 4200 powinien na zimę chyba lepiej sprawować się Fuchs GT1 Pro C3 5W/30 zwłaszcza z tym dodatkiem XTL, pomimo normy VW 507.00. Musiał bym Fuchsem silnik zalać, by obydwie te dwie marki porównać obiektywnie...
....zwróć uwagę, że TT4100 nie ma nastanie w tym sklepie :roll: a sprawdzając i porównując parametry można wyszukać "inny" olej o dobrych parametrach.
Zamieszczone przez Dzidana temat Castrola mam dobre zdanie moja była Octavia zrobiła już na nim 100 kkm i nic.
Chyba jestem uczulony na nowy fluorescencyjny kolor albo na złoto-czarną barwę o "inteligentnych molekułach nie wspomnę". Za ten olej podzękowałem od chwili zalania silnika w Renaul Megane Cupe 1,9 dTi Castrolem Magnatec ...a do LM przekonałem się po zalaniu Mercedesa 2,2 CDI itd...
Zamieszczone przez Dzidano jakoś Maciek nie przekonał mnie, choć nie powiem byłem otwarty na propozycje. Poza tym zwykły szczerze mówić mało znany HaCek za 100 PLN to jakoś nie powala na kolana
Zawsze jest jeszcze k MOTUL.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Pidziek co do strony wcześniejszej. Na tymże forum Accorda znalazłem wpis jakoby na Eco-nergy silnik wciągał sporo oliwy, jednak wszystko się uspokoiło. Przesiadka była chyba z Shella 5W-30 A3/B4. Także byłbym ostrożny z opiniami że na jakimś oleju silnik bierze dużo mniej oleju/więcej. Nie wiesz jak używają aut Twoi klienci. Ten cytowany gość napisał że jest zadowolony z X-Lite, do wymiany wziął stosunkowo niewiele oleju jak na styl jazdy. Wrzucałem test z którego wynika że przez 10 tys. mil nie stracił właściwości, można spokojnie dalej go eksploatować.
Nie upieraj się że 5W będzie lepiej pompowalne niż 0W w zimę. Nie ma jasnych danych na ten temat, tylko znormalizowana wartość lepkości na zimno. 0W to niższa lepkość niż 5W.
A Ty ciągle o temp. 40, 100, i po przeliczeniach teoretycznej w 0 st. Tylko teoria może mijać się z praktyką i 0W może mieć niższą lepkość.
A w 40,100 st. oba mieszczą się w klasie SAE 30.
I nie wiem po co te teorie o zarzynaniu silnika/ turbo stosując olej o tej samej klasie lepkości, tego samego producenta.
Tak samo mogę napisać że na Fuchs Pro C3 silniki mogą wybuchać a na Pro-flex będą miały jak w raju.
Nie popadajmy w paranoję.
Inna sprawa- nie wiemy co służy bardziej turbinie przy danym stylu jazdy. Może się okazać że wyższy HTHS, więcej zawartości estrów zapewnią właściwe smarowanie. Tylko tego nie wiemy, można gdybać właśnie jak starzy olejarze.
Ten materiał który wrzuciłeś jest niezgodny z instrukcją. 0W-20 jest zalecany do benzyn. Do diesla conajmniej 0W-30.
Mogę podejrzewać, że Eco-nergy przy temp. płynięcia -36 st. w zimę będzie słabo smarował silnik i turbo.
O olejarzach już kiedyś pisałem. Co do ASO każdy wie jak jest, koleżance w Toyocie wlali do Aurisa 1.4 D4D 15W-40.
Komentarz
-
-
konkon: to dywagacje często juz można rzec wirtuozerskie :-)
Oczywiscie 0W-30 tez bedzie dobrym olejem i tez nie popadam w pewnego rodzaju skrajnosci.
Chciałem wziąsc na "stół" pewne fakty.
Zamieszczone przez konkon0W to niższa lepkość niż 5W.
Mówi nam tylko orientacyjnie jaka charakterystyke oleju bedzie miał dany produkt w ujemnych temp.
Dużo ważniejsza wartością jest lepkość dynamiczna .
Zamieszczone przez konkonInna sprawa- nie wiemy co służy bardziej turbinie przy danym stylu jazdy.
Jakies tam są szczatki minerała..
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO.na OCP już we wrześniu zaczeli pisać o "zimowych olejach"... :wink:
Chyba pojadę u siebie z 10W na 5W....Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Za waszą namową sprawiłem sobie oto taki zestawik dla szkodnika:
Za jakieś 2000 km czyli ok 2-3 tygodnie wymiana oleju. Oczywiście zdam relacje czy silnik się nie rozsypał
Na razie mam tendencję wzrostową: Mobil 2000 X1 10W40 -> Lotos Synthetic 5W40 -> LM Synthoil Między Mobilem a Lotosem nie odczułem większych zmian w pracy silnika. Zobaczymy jak będzie na LM.
btw. Polecam zakupy u RobertaM, dobre ceny i przesyłka na drugi dzień.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteOczywiście zdam relacje czy silnik się nie rozsypałPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez parasiteOczywiście zdam relacje czy silnik się nie rozsypał
Auto niestety stoi teraz u mechanika. Do naprawy alternator i ma sprawdzić co jest powodem ubytku oleju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteAktualnie po odpaleniu na zimnym słychać dość głośny stukot przez ok 4 sekundy. Może uda mi się to nagrać i każdy będzie mógł to porównać
LM Synthoil to inna liga, jeśli nie odczułeś różnicy po Mobilu 10W to jestem ciekaw co będzie na tym.
Ja zaaplikowałem dokładnie to samo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteNa razie mam tendencję wzrostową: Mobil 2000 X1 10W40 -> Lotos Synthetic 5W40 -> LM Synthoil Między Mobilem a Lotosem nie odczułem większych zmian
Przynajmniej zimny rozruch powinien być zupełnie inny.
Wiem że przynajmneij w Feliciach czy pierwszych fabiach różnica jest koosalna.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonJaki przebieg oleju ? Wiadomo z czasem popychacze mogą dłużej klepać.
LM Synthoil to inna liga, jeśli nie odczułeś różnicy po Mobilu 10W to jestem ciekaw co będzie na tym.
Ja zaaplikowałem dokładnie to samo.
Zamieszczone przez Pidzieko to jestes pierwszym który pisze że nie odczuł zmian. 99% moich klientów odczuwa zmianę po mobilu 10W-40 ktorego uważam za jeden ze słabszych olejów w Polsce.
Przynajmniej zimny rozruch powinien być zupełnie inny.
Wiem że przynajmneij w Feliciach czy pierwszych fabiach różnica jest koosalna.
Komentarz
-
-
_ANIOŁ_, mam nadzieję że nie jest to prowokacja.
Zamieszczone przez _ANIOŁ_Od zawsze w każdym aucie oryginalny SHELL 10w40 półsyntetyk i zapominam o oleju na 15 000Polonez Atu Plus 1998 1.6 GLI ---> Seat Toledo 1998 1.9 TDI Magnus ---> Skoda Octavia 2005 1.9 TDIZamieszczone przez _ANIOŁ_Mi też klekocze na zimnym z rana. Po rozgrzaniu nie ma tematu
Komentarz
-
-
Takie pytanko jeszcze. Po tej płukance macie jakieś sposoby na dokładne wylanie starego oleju z silnika? Ja zawsze odkręcam korek, spuszczam olej, aż przestanie lecieć, wyciągam filtr oleju i wysysam resztki oleju strzykawką z obudowy filtra, po czym zalewam nowy olej. Macie jeszcze jakieś sposoby, bo chyba lepiej, żeby resztki płukanki w silniku nie zostały?
BTW. Wiecie może jaki olej leje ASO VW w standardzie? Mam Polo z 2003 roku, które serwisowane jest tylko w ASO, ale powoli namawiam brata, żeby przynajmniej wymianę oleju robił sam.
Komentarz
-
Komentarz