Czy są dostępne oleje syntetyczne lub w technologii syntetycznej z C3 z MoS2?
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
PW.Zamieszczone przez xtremesystemsczemu w karcie charakterystyki jest napisane
PAO > 30% jak on ma baze syntetyczna
to raczej to drugie .... :lol: mam karty z listopada 2010 dla wersji z XTL.Zamieszczone przez xtremesystemssa gdzies TDSy do olejow fuchs. bo chyba jedyny producent ktory nie ma na swojej stronce TDSow albo slepy jestem
do Twojego Fiacika chcesz coś z C3 i MOS2? :shock: .... jeśli już to poszukał bym dobrego oleju i zaaplikował ewentualnie dodatek do oleju silnikowego Cera Tec Liqui Moly ---> jest samo mieszalny i kompatybilny ze wszystkimi standardowymi olejami silnikowymi. Jest przetestowany w pojazdach wyposażnych w katalizator, turbinę oraz w filtr cząstek stałych.Zamieszczone przez CromkaCzy są dostępne oleje syntetyczne lub w technologii syntetycznej z C3 z MoS2?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zdecydowanie zamiast Cerateca wolę Xado, o którym już pisałem. To, że Ceratec działa to nie mam wątpliwości, na 99,99 % technologię kupili na wschodzie. Pytałem o oleje syntetyczne z MoS2, ponieważ zastanawiam się właśnie między MoS2 i fulerenami - to takie trójwymiarowe cząstki z węgla w kształcie kuli, które pełnią rolę tysięcy mikro kulek tocznych, pomiędzy trącymi warstwami - czyli efekt podobny a technologia i skala inna, oczywiście w ofercie Xado. Wracając do metaloceramiki to działa doskonale. Bardzo dobrze to widać podczas uruchamiania silnika w obecnych warunkach niskich temperatur. Wielu nieuczciwych mechaników stosuje dodatki metaloceramiczne do leczenia niedomagań skrzyń biegów i kasuje za konwencjonalną naprawę - własnie w tych mechanizmach widać najbardziej działanie. Nie komentuję tego z punktu widzenia uczciwości, z drugiej strony co za różnica dla klienta jaką technologią została przeprowadzona naprawa, która jest skuteczna i długotrwała - prawda? W mojej Cromie po zaaplikowaniu metaloceramiki filtr DPF wypala się co 1200 km, niezależnie od warunków eksploatacji i stopnia zatkania (zazwyczaj 70-90% - standardowo wypala się w okolicach 100%) - prawdopodobnie jest to wypalanie profilaktyczne zaprogramowane przez producenta. Każdy leje do auta to co chce i uważa za odpowiednie, proszę jednak zauważyć, że od wynalezienia oleju syntetycznego minęło prawie 40 lat i technika oraz chemia idą cały czas do przodu. To co dostajemy jako klient detaliczny i cywilny, to ochłapy współczesnej technologii, na dodatek księgowi i marketingowcy dokładają swoje, co często cofa trwałość mechanizmów o epoki. Na koniec napiszę, że po zastosowaniu płukanki firmy XXX, wymianie filtra oleju na Bosch i wymianie oleju na 5w40 SM/CF, C3 firmy XXX, w silniku diesla i przejechaniu ponad 3 tyś. kilometrów, mam przeźroczysty olej na bagnecie!Zamieszczone przez PAOLO ESCOPW.Zamieszczone przez xtremesystemsczemu w karcie charakterystyki jest napisane
PAO > 30% jak on ma baze syntetyczna
to raczej to drugie .... :lol: mam karty z listopada 2010 dla wersji z XTL.Zamieszczone przez xtremesystemssa gdzies TDSy do olejow fuchs. bo chyba jedyny producent ktory nie ma na swojej stronce TDSow albo slepy jestem
do Twojego Fiacika chcesz coś z C3 i MOS2? :shock: .... jeśli już to poszukał bym dobrego oleju i zaaplikował ewentualnie dodatek do oleju silnikowego Cera Tec Liqui Moly ---> jest samo mieszalny i kompatybilny ze wszystkimi standardowymi olejami silnikowymi. Jest przetestowany w pojazdach wyposażnych w katalizator, turbinę oraz w filtr cząstek stałych.Zamieszczone przez CromkaCzy są dostępne oleje syntetyczne lub w technologii syntetycznej z C3 z MoS2?
Na koniec powiem, że żaden współczesny diesel Fiacika nie bierze oleju, w przeciwieństwie do dieselków stosowanych w Skodzińce. Bezpośrednim bodźcem do napisania poprzedniego zdania była kpina PAOLO ESCO z bardzo udanych diesli JTD i JTDm.
PS. Wszystkie moje wypowiedzi zawsze są podyktowane własnymi doświadczeniami, chęcią przekazania doświadczeń oraz konstruktywnej dyskusji / krytyki.
PozdrawiamFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
To zadanie cholernie ciężki i nikt w to nie wchodzi, dominacja euro 5 jest aż nader obecna a co dopiero euro 6.Zamieszczone przez CromkaCzy są dostępne oleje syntetyczne lub w technologii syntetycznej z C3 z MoS2?
C3 to 0.8% sapsów, przy domieszce Mos2 i uzyskaniu jednorodnej mieszaniny jest to zadanie malo opłacalne choc nie niemożliwe jak sądzę .
Obecnie stosuje się mocno zaawansowane technologie czesto wykorzstuja już w lepszych kompozytach MoDTC ale sam widziałem test smaru Himol stosowanego w wyczynie wzgledem popularnych odpowiednków , jest przepaść ....a to juz inna technologia.
O XADO słyszałem jeszcza zanim ktoś w Polsce o tym słyszał , brałem to z Ukrainy do skrzyń , sam nie lałem ale koledzy i działało.
Było to na pewno z 15 lat temu, później zachęcony fantastycznymji testami innych pokrewnych wynalazków chciałem sprawdzić na swoim silniku motorlife (ja wiem że to co innego ale...) i zarżnąłem pierwszy raz w życiu silnik w kosiarce, a pierscienie w osobówce się tak zalepiły że pobór był na poziomie 0.4L/1000km, nie wiem na ile to zasługa mobila 10W40 a na ile motorlife ale chcąc pomóc im odzyskac wigor i zminimalizować pobór oleju zalałem silnik Valvoline MAXLIFE 10W40 pobór skoczył do 0.6L/300, ja skoczyłem do sklepu po minerała a za tydzien wyskoczyłem z 1500zł na remont i wymiane pierscieni.
Od tamtej pory podchodze do wszelkiego rodzaju dodatków z mocną dozą ostrożności.
Co do Fiata Cromy, był jeden w rodzinie, fakt faktem jeździł i pracował na codzien po 30-40km ale oprócz silnika to w pierwszym kwartale po zakupie wymieniane były wszystkie elemety które nigdy nie powinno się wymienic nawet przed 100 000km przebiegu, silnik działał i się nie psuł (nie licząc wymiany kompa bo się zepsuł)
Ogólnie jak to się mówi auto na litere F.. :-)
Miałem malucha na którym wieki temu uczyłem sie jeździć, cinqecento i wszystkie były równie nieobliczalne w trasie jak Croma choć tutaj Croma wyłamał się z silnikiem nic się nie działo z mechaniką.
Tam był silnik 150KM, notabene bardzo fajny i fajnie jeżdzacy bo sam nim jeździłem.
Moze dlatego że zakazałem lac oleju z serwisu nie wiem...
Od kiedy w Cromie wymieniane bylo wszystko w czasie 90 000km to silnik zasługuje na uznanie.
Teraz osoba ta jeździ Mitsubishi Outlander i wreszcie po 12 miesiącach nie musiał ani razu wracać na lawecie do serwisu :lol:
Wacając do tematu dodatków , Cromka z całym szacunkiem wiem co to było XADO ale bez nader precezyjnych i obiektywnych badań tych olejów pod kątem nieszczęsnych filtrów i turbosprężarek nie przekonam się przynajmniej ja , bo do starszych jednostek spełniajacych euro 3 i nie posiadających turbo spokojnie bym sie nie bał tego zaaplikować.
Moi drodzy aby uszkodzić turbo wystarczy dziórka w dolocie o średnicy 1mm !!
Taki ostatni przypadek pewnej jednostki spedził nie jeden dzien kilku osobom a jak sie okazało winą był dolot z mikro dziórką a nie ma nic gorszego jak zanieczyszczony olej dla turbo.
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Dzisiaj zrobiłem 280 km , mam zalany LM 4600 z dodatkowo MoS2 ... absolutnie żadnych problemów , na Autostradzie Warszawa -Wyszków pocisnąłem 150 - 180 km/h przez około 10 min . temp . płynu chłodzącego 91-92 C ... brak wypalania DPF ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
że jakkkkk ... ? :shock: ale ja też uważam że silniki JTD są zdecydowanie lepsze niż większość innych diesli dostępnych na rynku, chyba coś omylnie zinterpretowałeś ... czy ja się gdzieś wyśmiewałem z silników Fiata ??? Szwagier ma JTD i absolutnie nic w tym silniku się nie dzieje nie wspominając o braniu oleju - też gdzieś o tym pisałem. Więc tym bardziej nie rozumiem...Zamieszczone przez CromkaBezpośrednim bodźcem do napisania poprzedniego zdania była kpina PAOLO ESCO z bardzo udanych diesli JTD i JTDm.
a dokładnie który dodatek Xado?Zamieszczone przez Cromkazamiast Cerateca wolę XadoPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Też chciałem zapytać od kiedy dwusiarczek molibdenu ma cokolwiek wspólnego z węglem?Zamieszczone przez zak14MoS2 == C ?Zamieszczone przez PidziekMos2 zawsze bedzie ciemny bo to grafit.
A co z tych akurat danych można wyczytać na temat kondycji oleju lub silnika ? IMHO nic.Zamieszczone przez PidziekTutaj masz analize oleju Fuchs CFEFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Oj znowu łapiecie za słowa no potocznie sie mówi grafit, wlewasz wegiel itp. ale fachowo oczywiscie to inne składniki.
Ja juz przywykłem do stwierdzeń pokroju Panie ten grafit mozna wlewac do silnika . często mechanicy dzwonia Panie co to jest to olej przepracowany....hehe
To kopalina złóż molibdenitu choć niektórzy uzyskują go jeszcze inaczej przy udziale związków siarki ale jak to robi Fuchs i LM oj tego nie powiem, sadze że bierze od kogos gotowy półprodukt.
PAOLO: ile tego oleju bierze w JTD ?
Znam dobrze 3 silniki i w zadnym nic się nie dolewa...
jakiś duży przebieg tych silników.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
kufaaaa czy ja gdzieś pisałem, że jakiś silnik JTD bierze olej lub że to awaryjna konstrukcja? Szwagier ma JTD i jest mega zadowolony, silnik nie bierze nic oleju a silnik pracuje bezawaryjnie.Zamieszczone przez PidziekPAOLO: ile tego oleju bierze w JTD ?
Znam dobrze 3 silniki i w zadnym nic się nie dolewa...
jakich znowu silników.... :?:Zamieszczone przez Pidziekjakiś duży przebieg tych silników.
ad:
Proszę czytać uważnie na przyszłość...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Węgiel to się też wlewa i pisałem już o tym - fullereny a dokładnie fulleren C60, to taka kula zbudowana z 60 atomów węgla, w skali atomowej działa podobnie jak miliony kulek w łożyskach tocznych.Zamieszczone przez PidziekOj znowu łapiecie za słowa no potocznie sie mówi grafit, wlewasz wegiel itp. ale fachowo oczywiscie to inne składniki.
Ja juz przywykłem do stwierdzeń pokroju Panie ten grafit mozna wlewac do silnika . często mechanicy dzwonia Panie co to jest to olej przepracowany....hehe
To kopalina złóż molibdenitu choć niektórzy uzyskują go jeszcze inaczej przy udziale związków siarki ale jak to robi Fuchs i LM oj tego nie powiem, sadze że bierze od kogos gotowy półprodukt.
PAOLO: ile tego oleju bierze w JTD ?
Znam dobrze 3 silniki i w zadnym nic się nie dolewa...
jakiś duży przebieg tych silników.
Co do MoS2 to tak jak napisał jeden z kolegów - działa bardzo dobrze w silnikach i jeszcze lepiej w przekładniach różnego typu. Ze swoich doświadczeń do przekładni mogę z czystym sumieniem polecić Bilstein R2000, to mikrokulki metali kolorowych - działają znakomicie - sprawdzone w skrzyni biegów i dwóch motocyklach. Generalnie bać się należy preparatów opartych na teflonie - łuszczenie się warstwy teflonowej i tych, których działanie polega na drastycznym podwyższeniu lepkości oleju.Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Nie o to chodzi tylko o produkt spalania teflonu...Zamieszczone przez CromkaGeneralnie bać się należy preparatów opartych na teflonieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Szanowni forumowicze, skoro mowimy tu o oleju to mam pytanie (prosze o odpowiedz szczegolnie tych ktorzy wiedza jak jest na prawde a mniej tych co im sie wydaje
:
czy jak poziom oleju jest niski (np. 2mm powyzej minimum) albo wysoki (lekko ponizej maximum) to jest roznica w przeplywie oleju przez pompe olejowa (litrow na sekunde przy tych samych obrotach)?
Rozumiem ze wiecej lub mniej oleju w silniku bedzie mialo wplyw na dogrzanie/chlodzenie silnika (wiecej masy trzymajacej cieplo lub wiecej masy chlodzacej) ale czy to ma bezposredni wplyw na intensywnosc smarowania (np ilosc oleju pompowanego do glowicy, rozrzadu, itd.).
Ja dolewam dopiero jak spadnie do poziomu 2-3 mm ponad minimum, dolewam wtedy jednorazowo jakies 0,5- 0,6 litra. Dolewam tylko raz, potem wymiana (co 15 kkm). Prosze o odpowiedz i z gory dziekuje.
Komentarz
-
-
mam pytanie skoda octavia 1 rocznik 2008
witam posiadam skode octavie 1 z grudnia 2008 . Aktualnie jeżdżę na castrolu edge 5w40 . Czy mógłbym przejść na castrol edge 5w30? według speacyfikacji 5w 40 jest do pompowtrysków a 5w 30 do filta cząstek stałych . Prawdopodobnie moja skoda nie posiada filtra cząstek stałych czego nie jestem pewnien ale pompowtryski na pewno i czy taka zmiana była by korzystna dla mojego samochodu?
Komentarz
-
-
Re: mam pytanie skoda octavia 1 rocznik 2008
Na bank nie ma DPFa tak jak mój i miałem lany 5w40 teraz jeżdżę na 5w30 i nie ma żadnego problemuZamieszczone przez tomek333witam posiadam skode octavie 1 z grudnia 2008 . Aktualnie jeżdżę na castrolu edge 5w40 . Czy mógłbym przejść na castrol edge 5w30? według speacyfikacji 5w 40 jest do pompowtrysków a 5w 30 do filta cząstek stałych . Prawdopodobnie moja skoda nie posiada filtra cząstek stałych czego nie jestem pewnien ale pompowtryski na pewno i czy taka zmiana była by korzystna dla mojego samochodu?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Napewno lzej odpala i ma lepsza pompowalnosc. Na zime napewno lepszy. Ale osobiscie zmienilbym tego producenta oleju na cos z wyzszej polki- wybor spory.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zdecydowanie szybciej nagrzać mniejszą ilość oleju to fakt.Zamieszczone przez coplandczy jak poziom oleju jest niski (np. 2mm powyzej minimum) albo wysoki (lekko ponizej maximum) to jest roznica w przeplywie oleju przez pompe olejowa (litrow na sekunde przy tych samych obrotach)?
Rozumiem ze wiecej lub mniej oleju w silniku bedzie mialo wplyw na dogrzanie/chlodzenie silnika (wiecej masy trzymajacej cieplo lub wiecej masy chlodzacej) ale czy to ma bezposredni wplyw na intensywnosc smarowania (np ilosc oleju pompowanego do glowicy, rozrzadu, itd.).
Pompa pompuje liniowo olej nie ma znaczenie ile go jest ale jaki jest , jaki jest filtr i jaka jest temp. rozruchu.
Ale jest tez minus i to wiekszy.
Mniejsza ilośc oleju szybciej się utlenia i degraduje niz większa ilosc.
Wraz ze wzrostem temperatury olej szybciej sie utlenia przy udziale wyższej temparatury i powietrza (diesel), poza tym do układu smarowania może przedostawać się też para wodna zwłaszcza w przypadku różnic w temp. (zima, jesien).
Powstająca woda miesza się z produktami utleniania oleju, tworząc trwałą,
nierozpuszczalną emulsję, tzw. szlam. lub SLUDGE jak to niekiedy się zowie :-)
Więc ja proonuje utrzymywanie stanu oleju zawze powyżej połowy albo w 3/4 poziomu.
W celach weryfikacyjnych pzeprowadzam badania i czesto tam gdzie w silnikach utrzymuje sie górny poziom oleju jego parametry dłuzej pozostaja niezmienne w przeciwienstwie do tych które oscyluja przy min.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
kurcze dopiero zwróciłem uwagę na to zaje...ste podsumowanieZamieszczone przez SeedZauwaz ze na OCP sa tendencje okresowe:
1 kwartał - Amsoil,
2 kwartał - Fuchs,
3 kwartał - LM,
4 kwartał - Millers
5 kwartał - powrót do Motula?
zejdzmy na ziemię - wszystkie te oleje chronia doskonale silnik.
Seed masz u mnie
--->Zamieszczone przez xtremesystemsczy lepszy jest olej ktory nie rozszerza sie prawie wcale pod wplywem temperatury (tak jak motul moze milimetr.), czy lepszy jest taki co rozszerza sie bardzo (castrol od minimum miarki do 3/4 wysokosci)wprawdzie silnik inny i to benzyna ale olej na zimno 3/4 stanu po przebiegu 65 km i odczekaniu 10-15 minut stan oleju 3/4 ( nie widać różnicy praktycznie może jakieś +- 2 milimetry ale to nie zauważalne praktycznie) - Statoil Lazerway V 0W/30 (VW 505.02 i 505.05) - bardzo dobry olej > 60% PAO :szeroki_usmiechZamieszczone przez PAOLO ESCOSprawdzę dziś jaki poziom mam u siebie na zimnym i po rozgrzaniu i odczekaniu kulku minut.
jeśli masz pompowtryskiwacze ( a zapewne masz przy silniku AXR :P ) to powinieneś mieć olej z normą VW 505.01 lub wyższą tj 507.00 na zimę będzie lepszy( lepiej pompowalny 5W/30) ale znajdziesz też 5W/40 z dobrymi parametrami CCS i temp. płynięcia. Polecam lekturę wątku i napewno sam podejmiesz decyzję co do marki. Oczywiście zalecam wymianę max co 15 tys km.Zamieszczone przez tomek333czy castrol edge turbodiesel 5w 40 do octavii 1 z 2008 roku jest wystarczający czy lepszy byłby np. 5w 30
Zawsze możesz skorzystać z ofert forumowych sprzedawców by mieć pewny olej.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
akurat nie miałem konkretnego na myśli to było uogólnienie do "lepszych" 5W/40 które już były wymieniane w wątku...Zamieszczone przez SeedJaki masz na mysli
Można do nich dodać oleje znane od dawna a mało popularne na forum, których parametry ( bez wnikania w bazę olejową ) są całkiem przyzwoite: RAVENOL VPD 5W-40 Pumpe-Düse http://www.ravenol.de/products?part=229 a nawet Pentosina 5W/40 http://www.pentosin.net/pressrelease..._HighPerf2.pdf albo LazerWay C3 5W-40 http://www.elektraoil.com.pl/doc/LazerWay_C3_5W_40.pdf coś by się jeszcze znalazło ale ale kiepski to sens podawania olejów których zakup jest utrudniony.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-

Komentarz