nie przesadzaj z drogim w tym sklepie LM, no chyba, że się uprzesz na syntetyka :P - na to miejsce zalej Fuchsa GT1 5W/40 z płukanką i dodaj dobry filtr oleju...przy cenie 125 zł zmienisz ten olej prawie dwa razy i będziesz cieszył się świeżym i czystym olejem.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
W sumie racja, ale tak dobrze jak na syntetyku nie będzie miał, zawsze jest jeszcze LOTOS Syntetic / Traffic za ok. 90 zł za 4L, którego sam nie omieszkam spróbować.
Trzeba mieć jednak na uwadze jeden zasadniczy fakt, że do AGRa wchodzi 4.3 L więc do Fuchsa trzeba literek doliczyć.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
do AGRa wchodzi 4.3 L więc do Fuchsa trzeba literek doliczyć.
no tak a kupując LM Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 masz te 5L w cenie...i jeszcze starczy na ew dolewki... trzeba to samemu przemyśleć co się bardziej opłaci :P
Zamieszczone przez konkon
tak dobrze jak na syntetyku nie będzie miał,
no tak kolega ma to szczęście, że przy normie VW 505.00 może spokojnie mieć w 100% syntetyczny olej.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Witam.
Też w temacie oleju ale do Audii A6 2,5TDi (rok prod 1999 - 194kkm)).
Przyszedł czas żeby wymienić w nim olej,filtry itd ale jeszcze od zakupu tego nie robiłem więc nie bardzo się orientuję jaki jest prawidłowy. Co prawda to auto mojego syna ale z wiadomych powodów na mnie rejestrowane.
nie przesadzaj z drogim w tym sklepie LM, no chyba, że się uprzesz na syntetyka :P - na to miejsce zalej Fuchsa GT1 5W/40 z płukanką i dodaj dobry filtr oleju...przy cenie 125 zł zmienisz ten olej prawie dwa razy i będziesz cieszył się świeżym i czystym olejem.
Jeśli chodzi o kwotę to myślę żeby wydać max250zł plus do tego filtr. Filtr stosuję zawszę oryginalny. A co do tej płukanki to jak się to robi? bo jestem w tym kompletnie zielony
a na jakim oleju auto wcześniej jeździło?
Optymalna lepkość 5W/40.
Marka do wyboru i koloru:
Castrol Edg'e Turbo Diesel 5W/40
Mobil1 5W/40
Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 ew LM 4100 5W/40
MOTUL 8100 X-CESS 5w40
MOTUL 8100 X-MAX 5W40
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40
ELF EXCELLIUM LDX 5W40
LOTOS SYNTETIC 5W40 THERMAL CONTROL itd...
[ Dodano: Pon 21 Mar, 11 21:58 ]
Zamieszczone przez przemek88
A co do tej płukanki to jak się to robi?
przy technicznie sprawnym silniku bez wycieków ....masz mieć silnik rozgrzany do normalnej temp eksploatacji...gasisz silnik...wlewasz płukankę do starego oleju w silniku...uruchamiasz silnik na biegu "jałowym" ..obroty w zakresie 1000-1500 max ..nie wolno jezdzić!!!! Po około 10-15 min wjeżdzasz na stację zmiany oleju (musisz sobie obliczyć kidy wlać płukankę) ...spuszczasz olej ..czekasz chwilę aż opary się ulotnią...zmieniasz filtr...wlewasz olej...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Wcześniej na 10W/40 Castrol Magnatec. Byłem trochę zaskoczony że 10W ale mechanik tłmaczył że dłużej się trzyma na krzywkach wałka rozrządu i zapobiega pracy "na sucho" w pierwszych minutach pracy silnika. Myślę jednak że nie mógł sobie poradzić z drobnym wyciekiem z dolnej części silnika więc wlał gęstszy.
Za wskazanie prawidłowych parametrów b.dziękuję i pozdrawiam
Witam Panowie
Pozwolę sobie napisać, bo widzę pojawił się link do mojego sklepu w tym temacie - sklep-oleje.pl. Jeśli ktoś jest zainteresowany to rzecz jasna pomyślimy o rabatach. Cena Fuchsa pewnie będzie mniejsza. Jest to nowość (w ofercie jest tylko kilka pozycji) i jeszcze cennik trzeba dopracować.
Z poważaniem
Robert Miłek
Witam, od paru dni jest m posiadaczem O2 FL 1.9 TDI, wiem że na początku trzeba skrupulatnie kontrolować olej gdyż auto lubi się go napić, w książce serwisowej mam oznaczenie QG1, potrzebował bym 1l oleju na wszelki wypadek, co możecie polecić i w jakich pieniądzach?
dopracuj bo konkurencja jest duża
a chętnych na oliwę po dopracowaniu cen, powinno być nie mało RobertM, i ustal na jakie hasło będą jeszcze lepsze ceny dla octavianów
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
czy kroś miał do czynienia z olejem Orlen Platinum 10w40? W sobotę rozwaliłem miskę olejową i żeby dojechać do najbliższego warsztatu musiałem dolewać co parę km olej. Na najbliższym Orlenie nabyłem właśnie Platinum 10w40 i teraz to mam zalane. Na początku lutego tego roku zalałem świżutki Motul Synergie+ 10w40.Pytanie czy wymieniać znowu na Motula (bo Orlenu olej lipny) czy też można na tym pojeździć jakieś 10 000.00 km? Będę wdzięczny za opinie i ewentualnego linka, jeśli już o tym oleju coś było wcześniej na forum. Mam przejechane ok. 200 tys. km. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
bez paniki...miałeś 10W/40...masz 10W/40...a że producent inny :roll: ...zrób na tym oleju co masz jakieś max 10 tys km i zlej potem kup ten który uważasz za stosowny i zalej nim silnik ...jeśli masz mieć niespokojne sny i "dykomfort" tylko dlatego, że jeździsz na Orlenie to zmień go - ale nie sadzę by cokolwiek w tym oleju mogło zaszkodzić silnikowi - co innego gdybyś Selektol wlał :P
Olej Platinum SEMISYNTHETIC 10W40
Klasa jakości:
API : SL/CF
ACEA : A3-02/B3-98 w
klasa lepkości SAE: 10W/40
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s: 14,3
lepkość HTHS w 1500C mPa·s: 3,8
wskaźnik lepkości: 151
temperatura płynięcia: -34
temperatura zapłonu: 228
liczba zasadowa TBN mg KOH/g: 8,4
Motul Synergie+ 10w40
STANDARDY: ACEAB4/A3/B3, API SL/CF
APROBATY: VW502.00-505.00, MB229.3
■Standard MB 229.3 jest bardziej wymagający niż MB 229.1 w zakresie odporności oleju na starzenie się (dłuższe przebiegi między wymianami oleju), wymaga większej mocy czyszczącej/rozpuszczającej (ACEA B4) i zmniejszenia zużycia paliwa.... hehe ale Orlen ma HTHS 3,8 i podaje ten parametr !!! ...a to spokojnie wystarczy w tym silniku... :lol:
■Standard ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących/rozpuszczających i lepszej lepkości oraz odporności na sadzę gwarantującej doskonałe smarowanie najnowszych silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. (Z wyjątkiem silników VW z pompowtryskiwaczami wymagającymi oleju co najmniej Motul Specific 505.01 5W-40).
Klasa lepkości 10W-40
Lepkość w temp. 100oC 15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC 100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości 157
Punkt płynięcia -30oC
Temperatura zapłonu 230oC
TBN 8,6 mg KOH/g
Na papierze jak widać aż tak wielkich różnic nie ma - śpij spokojnie :spioch
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO wielkie dzięki za pomoc. Mam tylko jeszcze jeden dylemat - przy wlaniu Platinium pozostał zmieniony 1 m-c wcześniej filtr oleju. Czy to jest o.k. bo z tego co wiem przy każdej zmianie oleju (a tym bardziej producenta) filtr należałoby wymienić.
no tak powinno się wymieniać ale sam wiesz że była potrzeba - trudno byś jechał z rozwaloną miską bez oleju. Przejedź na tym oleju te 8-10 tys km i wtedy ew zmień - po prostu szkoda oleju i kasy!
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Witam
Oferta wisi w dziale komercyjnym, ale spadła już gdzieś na drugą stronę Ceny, które można tam znaleźć są obowiązujące, jedynie Fuchs się zmieni (pewnie dziś wieczorem). Rabat jak najbardziej, hasło OCP i wyjściowo 5% daje. Pewnie na niektóre produkty będzie można nieco więcej rabatu dać. Dodatkowo jak potrzebny filtr oleju czy filtry to nie ma z tym problemu.
RM
RobertM Oleje Motul, Millers, Liqui Moly, Fuchs
Witam wszystkich forumowiczów i zapraszam do zapoznania się ofertą mojego sklepu na oleje silnikowe.
Całą ofertę można znaleźć pod adresem www.sklep-oleje.pl
Pytania proszę kierować na adres [email protected] lub PW oraz telefonicznie na numer 608 043 760
Towar wysyłany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej. Forma płatności: przelew, pobranie, E-Card (rejestracja na sklepie) lub gotówka gdy towar odbierany jest osobiście.
Z poważaniem
Robert Miłek
[ Dodano: Wto 22 Mar, 11 17:38 ]
Zamieszczone przez RobertM
wyjściowo 5% daje
od widniejących cen...? w takim razie od razu trzeba było skorygować ceny i zastrzec je dla OCP :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Nie chce robic kwasu, ale w tej cenie jakis miesiac temu kupowalem cale 5 litrow tego oleju, banka 4l kosztowala mnie kolo 145PLN (zachowala mi sie na dolewki butelka 1l z naklejona cena 40PLN, stad szacunki). Oczywiscie full oryginal u autoryzowanego dystrybutora. To na pewno tylko 4 litry ?
Pozdrawiam
Grzesiek
Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia
Te ceny są nazwijmy to mało atrakcyjne. Proponowałbym je jednak zrewidować jeżeli mają trafić do szerszego gremium klientów z OCP. Robert z Rzeszowa swojego czasu proponował coś dużo bardziej rozsądnego.
Panowie proszę umieszczajcie ew. w poście dotyczącym oferty (szkoda tematu zaśmiecać) czyli tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=705291#705291 - nic mi do oferty RobertaM - i nie będę cen komentował bo to nie ten wątek - mogę napisać tylko, że jeszcze kolejny kolega z Forum przymierza się do dystrybucji olejów Fuchs'a - w dobrych cenach więc konkurencja między sprzedawcami sama wymusi ustalenie realnych i atrakcyjnych cen.
Jeśli ktoś ew chce to proszę niech kupuje, jeśli nie to wybór olejów już teraz jest naprawdę duży uwzględniając w tym naszych sprzedawców czyli kolegę elemenateur także _I_C_E_ oraz maciejek (jak najbardziej sprawdzeni nasi - i nie tylko nasi :wink: sprzedawcy ) ...jeśli kogoś nie wymieniłem to przepraszam ops:
Komentarz