Zamieszczone przez Pidziek
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Szanowne Panie i Panowie, nie zapowiada się żebym w ciągu tygodnia - 10 dni uzyskał dostęp do sieci lub punktu dostępu a nie korzystam z tzw kawiarenek (dzisiaj jestem wyjątkowo w Krakowie z córką i moja była żona użyczyła mi kompa i netu) więc podam na ogólnym, w tym wątku najwięcej pisałem mój nr tel. 691 220 467 , najpierw sms że z forum ocp to zawszę odbiorę, poza tym: na razie nic z Fuchsa nie będę zamawiał gdyż przeprowadzam duże zmiany zarówno "zawodowo" jak i prywatnie, z ostatniej dostawy jest jeszcze 2 sztuki Titana Pro C3 5w-30 XTL 504.00/507.00 , cena z wysyłką 160,= za bańkę 4 litrową. Wszelkie pytania sms lub tel. niestety. Jak tylko się coś zmieni z moim netem to natychmiast wrócę (ale next zamówienia z Fuchsa to przez minimum miesiąc nie ma co liczyć) pzdr.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitok ale akurat ten Lotos ma ACEA C3 - 08 a wtedy wg. ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES TBN wynosi ≥ 6.0 :? też wolałbym minimum 8 ...ops:
Piszę o C3 a mysle o A3/B4...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zalałem ostatnio LM Top Tec 4100 po Motulu Specyficu 505.01. Wrażenia jak na razie pozytywne, ale co mnie zdziwiło - ten olej nie ma specyfikacji 505.01 jedynie rekomendację LM do stosowania jego, gdy wymagane jest 505.01 - tak jest napisane na butelce i w karcie na stronie producenta, Polska naklejka na butelce już nie robi różnicy i mówi że posiada on 505.01.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kapuhyten olej nie ma specyfikacji 505.01PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Kapuhy opisz co i jak po tej wymianie (szczególnie zimny start mnie intere) bo chyba zrobię za 3tys. taką samą przesiadkę, albo może Traffica 505.01 zapodam :roll: P.s. tak mnie zastanawia... po płukance spuszczamy cały olej, odciągamy z podstawy filtra i z chłodnicy oleju, a co z tym , co pozostaje w turbinie ? Mam na półce płukankę Motula, przy wymianie oleju chciałbym ją użyć :evil:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonodsysamy ile możemy
Zamieszczone przez Artiksa co z tym , co pozostaje w turbiniePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Mój znajomy mechanik laureat praktycznie głównej nagrody w cyklu mechanika roku w FOCIE powiedział mi , nie polecam odsysania, duzo oleju jeszcze zostaje który powinien byc zrzucony przez miskę.
Odsysanie to takie ułatwienie.
Czesto ze wzgledu na różne ukrztałtowanie miski olejowej niektorzy podnosza któryś bok samochodu aby ułatwic wypływ starego oleju.
I ja się pod tym podpisuje.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ArtiksZamieszczone przez konkonGdyby ktoś chciał spróbować LM w niezłej cenie zamiast Mobila 0W-40 - Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
Full syntetyk, nie technologia syntetyczna i HC.
Było już ?? http://www.polskicaravaning.pl/pl/ne...tki-liqui-moly
Komentarz
-
-
W życiu o czyś takim nie słyszałem - dobry olej to nie tylko właściwa gęstość ale ma odpowiednie dodatki. Nie ma opcji, że taki olej LM jak TEN dedykowany do samochodów z turbiną i posiadający homologacje:
MB 229.3;
BMW Longlife-98;
VW 502 00/505 00;
Porsche (wszystkie modele)
w jakikolwiek sposób mógł zaszkodzić turbince.
Komentarz
-
-
Hejka konkon.Dziękuje za szybką odpowiedz ale czy mógłbyś mi to rozwinąć krok po kroku ,gdyż chciałbym to zrobić sam poniewż przejechałem się na moim mechaniku a nie mam już siły szukać kolejnego. On stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......
Z góry dziękuję
[ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 21:59 ]
Hejka konkon.Dziękuje za szybką odpowiedz ale czy mógłbyś mi to rozwinąć krok po kroku ,gdyż chciałbym to zrobić sam poniewż przejechałem się na moim mechaniku a nie mam już siły szukać kolejnego. On stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......
:shock: Z góry dziękuję
[ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 21:59 ]
Hejka konkon.Dziękuje za szybką odpowiedz ale czy mógłbyś mi to rozwinąć krok po kroku ,gdyż chciałbym to zrobić sam poniewż przejechałem się na moim mechaniku a nie mam już siły szukać kolejnego. On stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......
:shock: Z góry dziękuję
[ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 22:06 ]
Przepraszam za poprzedią wiadomość ale stoje w Budapeszcie a tu jest kiepski netBazir
Komentarz
-
-
Bazir,
1. kupujesz płukankę Liqui Moly Pro Line Engine Flusch nr. 2427 (~30 zł)
+ np. Lotos Syntetic 5W-40 4+1 L (~120 zł)
2. Rozgrzewasz w czasie jazdy pożądnie olej, przed zgaszeniem silnika chłodzisz turbo
3. Na zgaszonym silniku wlewasz do starego oleju płukankę, zkręcasz korek i odpalasz auto na 15-20 min. (nie wolno zwiększać obrotów ani jeździć)
4. Gasisz silnik, spuszczasz dokładnie olej, najlepiej odessać z filtra oleju i miski resztki (w sumie ok. 4.3 L- ciężko ale można), dobrze jest w czasie spuszczania odkręcić korek oleju, wyjąć bagnet aby opary mogły się ulotnić.
5. Wsadzasz nowy filtr oleju (polecam Knecht lub Mann), zalewasz świeży olej (pamiętaj w lato powinno być max., a nie gdzieś między min. a max., w zimie może być między 1/2- max. Kontrolę stanu oleju rób po nocy, na płaskim.
6. Have fun
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BazirOn stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......co za mechanik...
Jazda 1,9 TDI na oleju o lepkości 15W/40 jest gorzej niż kategorycznie zabroniona za to powinni karać :lol: to tak, jak byś rozwalał sam własne turbo i silnik. Tak jak pisze konkon kup Lotosa 5W/40 ew w osateczności 10W/40 lub kazdy inny w tej lepkości. O oleju 15W/40 zapomnij całkowicie w tym silniku. Jeśli masz silnik w słabej kondycji to należy się jemu remont a nie uszczelnianie go minerałem. Nawet jak masz ponad 200 tys km a silnik jest ok to lejesz 5W/40...ew potem 10W/40.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtassczytałem na forum że oleje 0W40 nie są za dobre do turbinek że są za żadkie czy jakoś tam, lepsze są ponoć te 5W40
Nie sa żadki ale szybko degraduje u nich lepkosc nominalna, polimery sie wypalaja, modyfikatory itp. i z takiego modnego 0W-40 szybko może sie zrobić 0W-15 :lol:
Im wieksza rozpiętość lepkosciowa tym wieksza szansa że olej straci swoje własciwosci z czasem zwłaszcza jakmamy do czynienia z produktem HC których u nas jest teraz chyba 95% :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Hej konkon dzięki za szczegóły. Zaraz po świętach biore się do pracy. Mam małe obawy czy się nic nie stanie ale zaryzykuje.Silnik jest chyba w dobrym stanie tz. ma już ponad 200 tyś ale ma moc i mam też mały wyciek z chłodniczki oleju ale już wyczytałem na forum jak sobie z tym poradzić. Autkiem juździ w większości moja żonka na krótkich dystansach (tz praca -dom) ale gdy chce ruszyć ostro np spod świateł zostawiam czarny gęsty obłok zobaczymy co będzie po zmianie oleju na lepszy i filtrówBazir
Komentarz
-
-
Bazir: przeczyśc sobie wtryski a uszczelnienie chłodnicy oleju zostaw mechanikom chyba że masz warsztat.
TDI powinien pracowac na w Twoim przypadku na 5W-40.
Nie piszę specjalnie o syntetykach bo takich nie kupisz w tej cenie i tej orientacji ale możesz kupić równie dobrego półsyntetyka.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
oleje o lepkości 0W/30 i 0W/40 oczywiście można stosowac w silnikach TDI , takie oleje mają odpowiednie aprobaty VW zwłaszcza 506.01 ...więc nie ma przeciwskazań do ich stosowania. Inna sprawa, że oleje o niskiej lepkości bardziej penetrują wszelkie uszczelnienia itd... a wynikłe stąd sporadyczne uszkodzenia turbiny wynikały z tego, że użytkownicy nie dbali o odpowiednie schłodzenie turbiny przed zgaszeniem silnika co skutkowało zapiekaniem się pozostałego oleju i przyczyniało się do spowodowania zapieczeń kierowniczek itd... Jak ktoś mądrze użytkuje taki silnik z w/w olejem to napewno nic się nie stanie...czego dowodem są silnika naszych kolegów użytkowane przez długi czas na 0W/40 lub 0W/30 i będące w bardzo dobrej formie.
Zamieszczone przez PidziekNie piszę specjalnie o syntetykach bo takich nie kupisz w tej cenie i tej orientacji ale możesz kupić równie dobrego półsyntetyka.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
[quote="Pidziek"]Zamieszczone przez wojtassNie sa żadki ale szybko degraduje u nich lepkosc nominalna, polimery sie wypalaja, modyfikatory itp. i z takiego modnego 0W-40 szybko może sie zrobić 0W-15 :lol:
Im wieksza rozpiętość lepkosciowa tym wieksza szansa że olej straci swoje własciwosci z czasem zwłaszcza jakmamy do czynienia z produktem HC których u nas jest teraz chyba 95% :-)
Cytat:
"Olej syntetyczny oszczędzający do 10% paliwa podczas zimnego startu. Olej o obniżonym tarciu wewnętrznym. Szczególnie polecany w silnikach z elektronicznym systemami sterowania benzynowych i wysokoprężnych, a także z turbodoładowaniem i katalizatorami. Doskonała płynność, szybsze i skuteczne smarowanie przy rozruchu silnika w niskiej temperaturze (olej znajduje się w miejscach smarowania). Zapewnia zachowanie warstwy filmu olejowego o dużej wytrzymałości w skrajnych warunkach termicznych i mechanicznych. Niskie zużycie, dzięki wyjątkowo małym stratom przy odparowaniu. Wysoka stabilność na ścinanie. Zmniejsza zawartość fosforu, co przedłuża sprawność katalizatora. SAE 0W-40 ACEA A3-98, B3-98 API-SJ/ CF/ EC Uzyskał aprobatę firm: VW: 502.00, 505.00 (01/97) Porsche, MB 229.1 "
Komentarz
-
Komentarz