Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Pidziek
    C3 troszkę wymaga od producenta aby zachował TBN min. 8 wg. zaleceń ACEA z 2004r. ( wymagane min. to 8.0)
    ok ale akurat ten Lotos ma ACEA C3 - 08 a wtedy wg. ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES TBN wynosi ≥ 6.0 :? też wolałbym minimum 8 ...
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Testy Amsoil przetłumaczone na język Polski T U T A J
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • rtocki
        Drive
        • 2011
        • 44

        Szanowne Panie i Panowie, nie zapowiada się żebym w ciągu tygodnia - 10 dni uzyskał dostęp do sieci lub punktu dostępu a nie korzystam z tzw kawiarenek (dzisiaj jestem wyjątkowo w Krakowie z córką i moja była żona użyczyła mi kompa i netu) więc podam na ogólnym, w tym wątku najwięcej pisałem mój nr tel. 691 220 467 , najpierw sms że z forum ocp to zawszę odbiorę, poza tym: na razie nic z Fuchsa nie będę zamawiał gdyż przeprowadzam duże zmiany zarówno "zawodowo" jak i prywatnie, z ostatniej dostawy jest jeszcze 2 sztuki Titana Pro C3 5w-30 XTL 504.00/507.00 , cena z wysyłką 160,= za bańkę 4 litrową. Wszelkie pytania sms lub tel. niestety. Jak tylko się coś zmieni z moim netem to natychmiast wrócę (ale next zamówienia z Fuchsa to przez minimum miesiąc nie ma co liczyć) pzdr.

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez Orbit
          ok ale akurat ten Lotos ma ACEA C3 - 08 a wtedy wg. ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES TBN wynosi ≥ 6.0 :? też wolałbym minimum 8 ...
          Czuję sie zawstydzony ops:
          Piszę o C3 a mysle o A3/B4...
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • Kapuhy
            Ambiente
            • 2008
            • 132

            Zalałem ostatnio LM Top Tec 4100 po Motulu Specyficu 505.01. Wrażenia jak na razie pozytywne, ale co mnie zdziwiło - ten olej nie ma specyfikacji 505.01 jedynie rekomendację LM do stosowania jego, gdy wymagane jest 505.01 - tak jest napisane na butelce i w karcie na stronie producenta, Polska naklejka na butelce już nie robi różnicy i mówi że posiada on 505.01.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Kapuhy
              ten olej nie ma specyfikacji 505.01
              ma i to w oficjalnym biuletynie VW Audi - strona 5 - już kiedyś linka do niego umieszczałem - Lotos Quazar też tam jest :szeroki_usmiech http://www.audiusa.com/etc/medialib/....0023.File.pdf
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Artiks
                Ambiente
                • 2007
                • 143

                Kapuhy opisz co i jak po tej wymianie (szczególnie zimny start mnie intere) bo chyba zrobię za 3tys. taką samą przesiadkę , albo może Traffica 505.01 zapodam :roll: P.s. tak mnie zastanawia... po płukance spuszczamy cały olej, odciągamy z podstawy filtra i z chłodnicy oleju, a co z tym , co pozostaje w turbinie ? Mam na półce płukankę Motula, przy wymianie oleju chciałbym ją użyć :evil:

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  No niestety zawsze coś minimalnie zostanie, odsysamy ile możemy i czekamy aż opary się ulotnią jak radzi Paolo.
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez konkon
                    odsysamy ile możemy
                    w O2 i tak trzeba nawet jeśli odsysacie olej zdemontować osłonę pod silnikiem i odkręcić korek spustowy oleju. Z tego co mi mówił mechanik inne ukształtowanie miski olejowej powoduje że olej nie zostanie odesany w całości i niestety trzeba się pobawić w kanale z usunięciem jeszcze resztek oleju. Zresztą sam widziałem, że po operacji odsysania...z miski olejowej spłynęła jeszcze spora ilośc oleju - więc warto o tym pamiętać. W O1 nie ma problemu nawet przy odsysaniu.

                    Zamieszczone przez Artiks
                    a co z tym , co pozostaje w turbinie
                    odkręcamy turbinę, zlewamy stary olej, myjemy, zalewamy delikatnie nowym olejem i zakładamy spowrotem :2kc tylko nie mów, że tak nie robisz :szeroki_usmiech
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Mój znajomy mechanik laureat praktycznie głównej nagrody w cyklu mechanika roku w FOCIE powiedział mi , nie polecam odsysania, duzo oleju jeszcze zostaje który powinien byc zrzucony przez miskę.
                      Odsysanie to takie ułatwienie.
                      Czesto ze wzgledu na różne ukrztałtowanie miski olejowej niektorzy podnosza któryś bok samochodu aby ułatwic wypływ starego oleju.
                      I ja się pod tym podpisuje.
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • oktawer
                        Classic
                        • 2011
                        • 31

                        Zamieszczone przez Artiks
                        Zamieszczone przez konkon
                        Gdyby ktoś chciał spróbować LM w niezłej cenie zamiast Mobila 0W-40 - Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
                        Full syntetyk, nie technologia syntetyczna i HC.
                        Szkoda że nie ma olejów w tej lepkości z normą 505.01

                        Było już ?? http://www.polskicaravaning.pl/pl/ne...tki-liqui-moly
                        ma normę 505.00, myślę, ze styknie
                        Cena domeny: 375 PLN. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

                        Komentarz

                        • wojtass
                          Rider
                          • 2007
                          • 473

                          hmmm.... ok pewnie ze dobry olej LM 0W40 ale gdzies czytałem na forum że oleje 0W40 nie są za dobre do turbinek że są za żadkie czy jakoś tam, lepsze są ponoć te 5W40

                          Komentarz

                          • dragster
                            Elegance
                            • 2009
                            • 895
                            • Honda

                            Zamieszczone przez wojtass
                            oleje 0W40 nie są za dobre do turbinek że są za rzadkie czy jakoś tam, lepsze są ponoć te 5W40
                            Również kilka razy spotkałem się z taką opinią. Jak ktoś z Was ma więcej info w tym temacie, pls o wypowiedź.
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz

                            • oktawer
                              Classic
                              • 2011
                              • 31

                              W życiu o czyś takim nie słyszałem - dobry olej to nie tylko właściwa gęstość ale ma odpowiednie dodatki. Nie ma opcji, że taki olej LM jak TEN dedykowany do samochodów z turbiną i posiadający homologacje:

                              MB 229.3;

                              BMW Longlife-98;

                              VW 502 00/505 00;

                              Porsche (wszystkie modele)

                              w jakikolwiek sposób mógł zaszkodzić turbince.

                              Komentarz

                              • Bazir
                                Classic
                                • 2011
                                • 8

                                Witam wszystkich.Mam pytanie a mianowicie kupiłem oktavke 1.9 TDI 110 KM z 2000r i poprzedni właściciel jeżdził na oleju schel 15W40 czy mogę wlać jakiś lepszy olej bez obaw o serduszko mojego autka? proszę o fachową poradę......
                                Bazir

                                Komentarz

                                • konkon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 667
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  Bazir, płukanka LM Pro Line 2427 + Lotos Syntetic 5W-40
                                  Będzie dobrze
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz

                                  • Bazir
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 8

                                    Hejka konkon.Dziękuje za szybką odpowiedz ale czy mógłbyś mi to rozwinąć krok po kroku ,gdyż chciałbym to zrobić sam poniewż przejechałem się na moim mechaniku a nie mam już siły szukać kolejnego. On stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......
                                    Z góry dziękuję

                                    [ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 21:59 ]
                                    Hejka konkon.Dziękuje za szybką odpowiedz ale czy mógłbyś mi to rozwinąć krok po kroku ,gdyż chciałbym to zrobić sam poniewż przejechałem się na moim mechaniku a nie mam już siły szukać kolejnego. On stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......
                                    :shock: Z góry dziękuję

                                    [ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 21:59 ]
                                    Hejka konkon.Dziękuje za szybką odpowiedz ale czy mógłbyś mi to rozwinąć krok po kroku ,gdyż chciałbym to zrobić sam poniewż przejechałem się na moim mechaniku a nie mam już siły szukać kolejnego. On stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......
                                    :shock: Z góry dziękuję

                                    [ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 22:06 ]
                                    Przepraszam za poprzedią wiadomość ale stoje w Budapeszcie a tu jest kiepski net
                                    Bazir

                                    Komentarz

                                    • konkon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 667
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      Bazir,
                                      1. kupujesz płukankę Liqui Moly Pro Line Engine Flusch nr. 2427 (~30 zł)
                                      + np. Lotos Syntetic 5W-40 4+1 L (~120 zł)
                                      2. Rozgrzewasz w czasie jazdy pożądnie olej, przed zgaszeniem silnika chłodzisz turbo
                                      3. Na zgaszonym silniku wlewasz do starego oleju płukankę, zkręcasz korek i odpalasz auto na 15-20 min. (nie wolno zwiększać obrotów ani jeździć)
                                      4. Gasisz silnik, spuszczasz dokładnie olej, najlepiej odessać z filtra oleju i miski resztki (w sumie ok. 4.3 L- ciężko ale można), dobrze jest w czasie spuszczania odkręcić korek oleju, wyjąć bagnet aby opary mogły się ulotnić.
                                      5. Wsadzasz nowy filtr oleju (polecam Knecht lub Mann), zalewasz świeży olej (pamiętaj w lato powinno być max., a nie gdzieś między min. a max., w zimie może być między 1/2- max. Kontrolę stanu oleju rób po nocy, na płaskim.
                                      6. Have fun
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Bazir
                                        On stwierdził że jak już raz ktoś użył takiego oleju to teraz trzeba taki stosować ......
                                        zmień mechanika a potem zmień kategorycznie olej! dokładnie w tej kolejności! co za mechanik...
                                        Jazda 1,9 TDI na oleju o lepkości 15W/40 jest gorzej niż kategorycznie zabroniona za to powinni karać :lol: to tak, jak byś rozwalał sam własne turbo i silnik. Tak jak pisze konkon kup Lotosa 5W/40 ew w osateczności 10W/40 lub kazdy inny w tej lepkości. O oleju 15W/40 zapomnij całkowicie w tym silniku. Jeśli masz silnik w słabej kondycji to należy się jemu remont a nie uszczelnianie go minerałem. Nawet jak masz ponad 200 tys km a silnik jest ok to lejesz 5W/40...ew potem 10W/40.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez wojtass
                                          czytałem na forum że oleje 0W40 nie są za dobre do turbinek że są za żadkie czy jakoś tam, lepsze są ponoć te 5W40
                                          Jest w tym dużo prawdy ale tylko w przypadku olejów słabych sa oleje 0W-30 które spisuja sie idealnie w turbo przykład norma HTO-06 Honda/Acura.
                                          Nie sa żadki ale szybko degraduje u nich lepkosc nominalna, polimery sie wypalaja, modyfikatory itp. i z takiego modnego 0W-40 szybko może sie zrobić 0W-15 :lol:
                                          Im wieksza rozpiętość lepkosciowa tym wieksza szansa że olej straci swoje własciwosci z czasem zwłaszcza jakmamy do czynienia z produktem HC których u nas jest teraz chyba 95% :-)
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • Bazir
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 8

                                            Hej konkon dzięki za szczegóły. Zaraz po świętach biore się do pracy. Mam małe obawy czy się nic nie stanie ale zaryzykuje.Silnik jest chyba w dobrym stanie tz. ma już ponad 200 tyś ale ma moc i mam też mały wyciek z chłodniczki oleju ale już wyczytałem na forum jak sobie z tym poradzić. Autkiem juździ w większości moja żonka na krótkich dystansach (tz praca -dom) ale gdy chce ruszyć ostro np spod świateł zostawiam czarny gęsty obłok zobaczymy co będzie po zmianie oleju na lepszy i filtrów
                                            Bazir

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Bazir: przeczyśc sobie wtryski a uszczelnienie chłodnicy oleju zostaw mechanikom chyba że masz warsztat.
                                              TDI powinien pracowac na w Twoim przypadku na 5W-40.
                                              Nie piszę specjalnie o syntetykach bo takich nie kupisz w tej cenie i tej orientacji ale możesz kupić równie dobrego półsyntetyka.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                oleje o lepkości 0W/30 i 0W/40 oczywiście można stosowac w silnikach TDI , takie oleje mają odpowiednie aprobaty VW zwłaszcza 506.01 ...więc nie ma przeciwskazań do ich stosowania. Inna sprawa, że oleje o niskiej lepkości bardziej penetrują wszelkie uszczelnienia itd... a wynikłe stąd sporadyczne uszkodzenia turbiny wynikały z tego, że użytkownicy nie dbali o odpowiednie schłodzenie turbiny przed zgaszeniem silnika co skutkowało zapiekaniem się pozostałego oleju i przyczyniało się do spowodowania zapieczeń kierowniczek itd... Jak ktoś mądrze użytkuje taki silnik z w/w olejem to napewno nic się nie stanie...czego dowodem są silnika naszych kolegów użytkowane przez długi czas na 0W/40 lub 0W/30 i będące w bardzo dobrej formie.

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Nie piszę specjalnie o syntetykach bo takich nie kupisz w tej cenie i tej orientacji ale możesz kupić równie dobrego półsyntetyka.
                                                jeśli ma silnik na VP to spokojnie może poszukać oleju opartego o PAO z normą VW 505.00. Jesli PD to olej z norma 505.01 a wtedy szału nie ma bo 99% tych olejów nie jest pełnymi syntetykami co nie znaczy od razu że są to złe oleje.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • konkon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 667
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  Bazir napisał, że ma 1.9 tdi 110- wynika z tego że ma prawdopodobnie AHF, więc norma 505.00
                                                  Konrad
                                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                  90 konny AGRessor
                                                  PerfectServiceBy DGW
                                                  WhitePride :smokedevil

                                                  Komentarz

                                                  • oktawer
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 31

                                                    [quote="Pidziek"]
                                                    Zamieszczone przez wojtass
                                                    Nie sa żadki ale szybko degraduje u nich lepkosc nominalna, polimery sie wypalaja, modyfikatory itp. i z takiego modnego 0W-40 szybko może sie zrobić 0W-15 :lol:
                                                    Im wieksza rozpiętość lepkosciowa tym wieksza szansa że olej straci swoje własciwosci z czasem zwłaszcza jakmamy do czynienia z produktem HC których u nas jest teraz chyba 95% :-)
                                                    Synthoil Energy od LM to jest fulsyntetyk, ma konieczne aprobaty i wysokie parametry. Ma wydłużony okres eksploatacji choć z tego co mi wiadomo LM dopuszcza taką możliwość w ekstremalnych sytuacjach ale zaleca wymiany normalnie co 10 - 15 kkm. (Oczywiście - chodzi też o sprzedaż

                                                    Cytat:

                                                    "Olej syntetyczny oszczędzający do 10% paliwa podczas zimnego startu. Olej o obniżonym tarciu wewnętrznym. Szczególnie polecany w silnikach z elektronicznym systemami sterowania benzynowych i wysokoprężnych, a także z turbodoładowaniem i katalizatorami. Doskonała płynność, szybsze i skuteczne smarowanie przy rozruchu silnika w niskiej temperaturze (olej znajduje się w miejscach smarowania). Zapewnia zachowanie warstwy filmu olejowego o dużej wytrzymałości w skrajnych warunkach termicznych i mechanicznych. Niskie zużycie, dzięki wyjątkowo małym stratom przy odparowaniu. Wysoka stabilność na ścinanie. Zmniejsza zawartość fosforu, co przedłuża sprawność katalizatora. SAE 0W-40 ACEA A3-98, B3-98 API-SJ/ CF/ EC Uzyskał aprobatę firm: VW: 502.00, 505.00 (01/97) Porsche, MB 229.1 "

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...