Dokładnie, ciekawe czy czyszczenie zostało częściowo przejęte przez inny związek niż KOH, bo jeśli nie to silniki diesla mogą mieć problem przy niskim TBN rzędu 6-8. Płukanka jak najbardziej wskazana.
Zamieszczone przez Cromka
DPF wypala się bardzo dobrze i rzadko
Na Liqui Moly w porównaniu do GM także jak pisał kolega Orbit (mowa tu o Top Tec 4600).
Zamieszczone przez Cromka
Fuchs Titan GT1 5w40 XTL
Może nieźle namieszać na rynku.
Zamieszczone przez Cromka
ciekawe co powoduje wyciszenie silnika? W LM jest chyba MSO2 a co jest w XTL?
Nie wykluczone. Może cynk, Dużo daje sama baza olejowa III+. Liqui Moly ma całą gamę dodatków do oleju m.in. na wyciszenie hydrauliki, MOS2 czy Ceratec. MOS2 wg. zapewnień wzmacnia film olejowy i odporność na ścinanie. Ceratec tworzy wiązania ceramiczne.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
chyba już nie kombinuje.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Cromka, jak jezdzisz na amsoilu i jest ci dobrze to chyba nie ma co kombinować?
Na razie zrobiłem niecałe 2 tysiące kilometrów, to zdecydowanie zbyt mało by cokolwiek powiedzieć. Zobaczę po 10 tyś. jak wygląda na miarce, co zleci z miski, co widać przez korek wlewu, w jakim stanie będzie DPF, czy turbo będzie głośniejsze itp. Coraz bardziej dojrzewam do kupna zegarów do pomiaru ciśnienia i temperatury oleju - to jakaś namiastka obiektywnych pomiarów. Marzeniem byłoby dogadać się z jakimś flotowcem pasjonatem i zalewnie takich samych aut różnymi olejami przez cały okres eksploatacji - ciekawe, że żaden z wielkich koncernów nie zrealizował takiego testu, a wszystkie twierdzą, że ich oleje sa bezkonkurencyjne? Co do Amsa, to mam dwa zarzuty - ma w ofercie tylko dwa oleje dla całej Europy! Choć z drugiej strony jesteśmy mikroskopijnym odbiorcą. Nie produkuje baz do swoich olejów!
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 22:10 ]
Zamieszczone przez szkoda
a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
chyba już nie kombinuje.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
Co do picia Motula, to moje poprzednie dłubnięte auto nie wymagało dolewek między wymianami co 10 tysięcy - olej X-Cess 5w40. Przed Motulem był mobil 5w50 latem i 0w40 zimą i trzeba było dolewać około 0,5 litra, co ciekawe bardziej żarł 5w50. Co do bardzo dobrego przewodzenia ciepła przez Motul, to potwierdza to bardzo wielu użytkowników mających wskaźnik temperatury oleju.
dodam jako ciekawostkę, że do zeszłego tygodnia byłem w posiadaniu motocykla z przebiegiem 150 tyś km, który cały czas był zalewany Motulem 300v i nie brał ani grama miedzy wymianami! Stan skrzyni biegów smarowanej tym samym olejem (wspólny obieg) był już niestety dużo gorszy.
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
chyba już nie kombinuje.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
Mi tez Motula pije mniej niż LM. Silnik ciszej pracuje na X-cleanie 5W-30. Zalewam teraz Fuchsa i sprawdze co to warte jest. Jesli sie nie psrawdzi - wracam do Motula.
a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
chyba już nie kombinuje.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
Mi tez Motula pije mniej niż LM. Silnik ciszej pracuje na X-cleanie 5W-30. Zalewam teraz Fuchsa i sprawdze co to warte jest. Jesli sie nie psrawdzi - wracam do Motula.
Mnie trochę przeraża to, że Motul radykalnie staniał przez ostatnie 2 - 3 lata i zaczęły się podróbki. Potwierdza to moim zdaniem zmiana opakowań na nowe. Należy także dodać, że wszystkie Motule oprócz serii wyczynowej 300V to HC. Jednak jak widać, coraz więcej producentów rezygnuje z PAO na rzecz mocno modyfikowanych HC, jakaś przyczyna jest, miejmy nadzieję, że nie jest nią księgowy!
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
chyba już nie kombinuje.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
Mi tez Motula pije mniej niż LM. Silnik ciszej pracuje na X-cleanie 5W-30. Zalewam teraz Fuchsa i sprawdze co to warte jest. Jesli sie nie psrawdzi - wracam do Motula.
Mnie trochę przeraża to, że Motul radykalnie staniał przez ostatnie 2 - 3 lata i zaczęły się podróbki. Potwierdza to moim zdaniem zmiana opakowań na nowe. Należy także dodać, że wszystkie Motule oprócz serii wyczynowej 300V to HC. Jednak jak widać, coraz więcej producentów rezygnuje z PAO na rzecz mocno modyfikowanych HC, jakaś przyczyna jest, miejmy nadzieję, że nie jest nią księgowy!
Powiem ci tak - całe życie wiedzialem, ze Motul to 100% syntetyk PAO + Estry. Na tym forum niektorzy sa zdania, ze z dodatkiem HC. Nie wiem skad to stwierdzenie. Postanowielm napisac do centrali Motula - co oni na te rewelacje - czekam 5 dzień na odpowiedz. jak tylko przysla - wkleje na forum.
Olej 100% PAO - przez prawdziwego ortodoxa - nie zostanie uznany jako syntetyk.
Powiem ci tak - całe życie wiedzialem, ze Motul to 100% syntetyk PAO + Estry. Na tym forum niektorzy sa zdania, ze z dodatkiem HC. Nie wiem skad to stwierdzenie. Postanowielm napisac do centrali Motula - co oni na te rewelacje - czekam 5 dzień na odpowiedz. jak tylko przysla - wkleje na forum.
Olej 100% PAO - przez prawdziwego ortodoxa - nie zostanie uznany jako syntetyk.
Byłem także do niedawna, tak samo jak ty przekonany, że Motul o lepkości 5w40 to pełen syntetyk. Kilka dni temu, na którymś forów przeczytałem kartę charakterystiki chyba x-cess 5w40 i stoi jak byk napisane, że to hc. Postaram się znaleźć i dać linka. osobiście o tym oleju złego słowa nie powiem, a zrobiłem na nim kilkadziesiąt tysięcy.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 23:24 ]
Proszę tutaj jest link do karty produktu X-CESS 5w40
Co do picia Motula, to moje poprzednie dłubnięte auto nie wymagało dolewek między wymianami co 10 tysięcy
to już zależy jak na to spojrzeć, jak zaleję pełny stan to też nie doleję między wymianami, z tym, że ja ten pełny stan chcę mieć cały czas więc dolewam.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 23:25 ]
Zamieszczone przez Cromka
Byłem także do niedawna, tak samo jak ty przekonany, że Motul o lepkości 5w40 to pełen syntetyk. Kilka dni temu, na którymś forów przeczytałem kartę charakterystiki chyba x-cess 5w40 i stoi jak byk napisane, że to hc.
a to chyba wszyscy tu wiemy, że to nie jest pełny syntetyk, nie musisz tego nikomu udowadniać
[ Dodano: Pią 24 Cze, 11 23:26 ]
Zamieszczone przez Cromka
Co do bardzo dobrego przewodzenia ciepła przez Motul, to potwierdza to bardzo wielu użytkowników mających wskaźnik temperatury oleju.
tak i to mi się bardzo podoba, po pałowaniu na Liqui musiałem się najeździć jak głupi, na Motulu temperatura spada momentalnie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
sluchajcie, ja najpierw w Fabii II 1.4 TDI a teraz w Octavii II 1.9 TDI uzywam Castrola - tego samego co Skoda radzi... i nic nie musze dolewac miedzy przegladami..., wiec osobiscie polecam Castrola (ale dokladnie tego dla silnikow TDI, czyli Castrol Edge 5W40)
oczywiście ja się nie wypowiadam co do jakości tego oleju i nie mówię, że jest zły, uważam, że jako zwykli użytkownicy nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić oprócz jakichś ewidentnych fakapów.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
sluchajcie, ja najpierw w Fabii II 1.4 TDI a teraz w Octavii II 1.9 TDI uzywam Castrola - tego samego co Skoda radzi... i nic nie musze dolewac miedzy przegladami..., wiec osobiscie polecam Castrola (ale dokladnie tego dla silnikow TDI, czyli Castrol Edge 5W40)
Jesteś jednym z wilu zadowolonych użytkowników.
Załóż zegary do auta i spróbuj pojeździć trochę dynamicznie wtedy dowiesz się kilku ciekawych rzeczy.
Niektórzy po wlaniu czegokolwiek do silnika nie odczują że klawiatura chodzi głośniej i przy zimnym rozruchu nie jest tak ładnie , inni uzytkownicy są bardzo wrażliwi na każdy dzwięk dochodzacy z silnika który uznawany jest za "niestandardowy" itp.
Przyznam się, że kusi mnie także zalanie silnika dobrym olejem z aprobatą CJ4 (Ams, Petrocanada, Fuchs), to najnowocześniejsze oleje do ciężarówek, spełniające najwyższe normy co do popiołów, wytrzymałości filmu i trwałości. Logicznie myśląc, leje się to do silników, które są o niebo droższe niż nasze i robią na tych olejach przebiegi nawet kilku milionów kilometrów. Nowoczesne ciężarówki, są tak jak nasze osobówki, wyposażone w DPF, EGR, Katalizatory, sondy lambda itp. Zam gościa, który do swojego TDI od zawsze lał Mobil Delvac, ponieważ miał go za darmo z pracy i nic złego się z autem nie stało.
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
szkoda, Seed,
jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
szkoda, Seed,
jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
czyli to norma dla Liqui jak widać.
[ Dodano: Sob 25 Cze, 11 12:35 ]
Zamieszczone przez Cromka
leje się to do silników, które są o niebo droższe niż nasze i robią na tych olejach przebiegi nawet kilku milionów kilometrów
ale mają zupełnie inną charakterystykę (obroty :idea: ) i są inaczej wysilone, moim zdaniem to ma duże znaczenie...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Seed napisał/a:
romi-70 napisał/a:
szkoda, Seed,
jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
czyli to norma dla Liqui jak widać.
U mnie z kolei nie było różnicy w ilości dolanego oleju pomiędzy Motul Specific 505.01 a LM Top Tec 4100. W obydwu przypadkach, by mieć poziom oleju w okolicach maximum, musiałem dolać ok. 0,8 l na 15.000 km. Silnik AXR, eksploatacja 70% trasy ( w tym autostrady) 30% miasto.
Teraz mam zalany Fuchs Titan GT1 5W-40 - auto jeszcze na gwarancji i nie chciałem w razie problemów z silnikiem ryzykować dyskusji o normach 505.01 w przypadku LM 4100.
miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
To sporo IMHO. Ja w moim AXR-ze jeżdżąc na Castrolu 5w40 dolewałem 1 litr pomiędzy wymianami (ale starałem się trzymać stan full). Rodzice ZCTW w tej chwili nie dolewają ani kropli robiąc przeglądy co 15 kkm.
Ciekawe że silniki PD tak konsumują LM. . . . :roll:
Komentarz