Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konkon
    Rider
    • 2008
    • 667
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Zamieszczone przez Cromka
    nowe oleje do DPF mają bardzo niski TBN
    Dokładnie, ciekawe czy czyszczenie zostało częściowo przejęte przez inny związek niż KOH, bo jeśli nie to silniki diesla mogą mieć problem przy niskim TBN rzędu 6-8. Płukanka jak najbardziej wskazana.
    Zamieszczone przez Cromka
    DPF wypala się bardzo dobrze i rzadko
    Na Liqui Moly w porównaniu do GM także jak pisał kolega Orbit (mowa tu o Top Tec 4600).
    Zamieszczone przez Cromka
    Fuchs Titan GT1 5w40 XTL
    Może nieźle namieszać na rynku.
    Zamieszczone przez Cromka
    ciekawe co powoduje wyciszenie silnika? W LM jest chyba MSO2 a co jest w XTL?
    Nie wykluczone. Może cynk, Dużo daje sama baza olejowa III+. Liqui Moly ma całą gamę dodatków do oleju m.in. na wyciszenie hydrauliki, MOS2 czy Ceratec. MOS2 wg. zapewnień wzmacnia film olejowy i odporność na ścinanie. Ceratec tworzy wiązania ceramiczne.
    Konrad
    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

    90 konny AGRessor
    PerfectServiceBy DGW
    WhitePride :smokedevil

    Komentarz

    • elemenateur
      Elegance
      • 2007
      • 803

      niby nie to forum ale dyskusja równie ciekawa... o fuchsie piszę się też bardzo dużo


      croomka może zapytaj tamtejszego crooma (niezła analogia)
      o fuchsa bądź amsoila bo widzę że chyba macie podobne zapatrywania na ten temat





      temat rozległy i długi ale może ktoś kto zachował odrobinę obiektywizmu będzie umiał wyciągnąć także z niego odpowiednie wnioski.

      Komentarz

      • Cromka
        Drive
        • 2011
        • 94

        Zamieszczone przez Dzida
        Zamieszczone przez Cromka
        zy ktoś ma dostęp do filtrów syntetycznych Amsa lub innej firmy?
        do czego????
        Do mojego dupowoza: powietrze, olej, paliwo.
        Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          Cromka, jak jezdzisz na amsoilu i jest ci dobrze to chyba nie ma co kombinować?
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
            Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
            chyba już nie kombinuje.

            [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
            a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Cromka
              Drive
              • 2011
              • 94

              Zamieszczone przez piramida
              Cromka, jak jezdzisz na amsoilu i jest ci dobrze to chyba nie ma co kombinować?
              Na razie zrobiłem niecałe 2 tysiące kilometrów, to zdecydowanie zbyt mało by cokolwiek powiedzieć. Zobaczę po 10 tyś. jak wygląda na miarce, co zleci z miski, co widać przez korek wlewu, w jakim stanie będzie DPF, czy turbo będzie głośniejsze itp. Coraz bardziej dojrzewam do kupna zegarów do pomiaru ciśnienia i temperatury oleju - to jakaś namiastka obiektywnych pomiarów. Marzeniem byłoby dogadać się z jakimś flotowcem pasjonatem i zalewnie takich samych aut różnymi olejami przez cały okres eksploatacji - ciekawe, że żaden z wielkich koncernów nie zrealizował takiego testu, a wszystkie twierdzą, że ich oleje sa bezkonkurencyjne? Co do Amsa, to mam dwa zarzuty - ma w ofercie tylko dwa oleje dla całej Europy! Choć z drugiej strony jesteśmy mikroskopijnym odbiorcą. Nie produkuje baz do swoich olejów!

              [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 22:10 ]
              Zamieszczone przez szkoda
              a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
              Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
              chyba już nie kombinuje.

              [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
              a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
              Co do picia Motula, to moje poprzednie dłubnięte auto nie wymagało dolewek między wymianami co 10 tysięcy - olej X-Cess 5w40. Przed Motulem był mobil 5w50 latem i 0w40 zimą i trzeba było dolewać około 0,5 litra, co ciekawe bardziej żarł 5w50. Co do bardzo dobrego przewodzenia ciepła przez Motul, to potwierdza to bardzo wielu użytkowników mających wskaźnik temperatury oleju.

              dodam jako ciekawostkę, że do zeszłego tygodnia byłem w posiadaniu motocykla z przebiegiem 150 tyś km, który cały czas był zalewany Motulem 300v i nie brał ani grama miedzy wymianami! Stan skrzyni biegów smarowanej tym samym olejem (wspólny obieg) był już niestety dużo gorszy.
              Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez szkoda
                a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
                Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
                chyba już nie kombinuje.

                [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
                a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
                Mi tez Motula pije mniej niż LM. Silnik ciszej pracuje na X-cleanie 5W-30. Zalewam teraz Fuchsa i sprawdze co to warte jest. Jesli sie nie psrawdzi - wracam do Motula.
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • Cromka
                  Drive
                  • 2011
                  • 94

                  Zamieszczone przez Seed
                  Zamieszczone przez szkoda
                  a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
                  Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
                  chyba już nie kombinuje.

                  [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
                  a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
                  Mi tez Motula pije mniej niż LM. Silnik ciszej pracuje na X-cleanie 5W-30. Zalewam teraz Fuchsa i sprawdze co to warte jest. Jesli sie nie psrawdzi - wracam do Motula.
                  Mnie trochę przeraża to, że Motul radykalnie staniał przez ostatnie 2 - 3 lata i zaczęły się podróbki. Potwierdza to moim zdaniem zmiana opakowań na nowe. Należy także dodać, że wszystkie Motule oprócz serii wyczynowej 300V to HC. Jednak jak widać, coraz więcej producentów rezygnuje z PAO na rzecz mocno modyfikowanych HC, jakaś przyczyna jest, miejmy nadzieję, że nie jest nią księgowy!
                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez Cromka
                    Zamieszczone przez Seed
                    Zamieszczone przez szkoda
                    a ja wróciłem do Motula (z Liqui Moly), nie wiem, chyba jednak nie zauważam jakichś różnic, za to wciągnął mi więcej Liqui niż Motula zazwyczaj i to jakoś zauważalnie więcej.
                    Motula na dolewki zawsze starczało z tego co zostawało w bańce po wymianie a Liqui musiałem dokupić.
                    chyba już nie kombinuje.

                    [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 21:11 ]
                    a, jeszcze jedno, tylko, że jakoś nigdy nie byłem w stanie tego zmierzyć - mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
                    Mi tez Motula pije mniej niż LM. Silnik ciszej pracuje na X-cleanie 5W-30. Zalewam teraz Fuchsa i sprawdze co to warte jest. Jesli sie nie psrawdzi - wracam do Motula.
                    Mnie trochę przeraża to, że Motul radykalnie staniał przez ostatnie 2 - 3 lata i zaczęły się podróbki. Potwierdza to moim zdaniem zmiana opakowań na nowe. Należy także dodać, że wszystkie Motule oprócz serii wyczynowej 300V to HC. Jednak jak widać, coraz więcej producentów rezygnuje z PAO na rzecz mocno modyfikowanych HC, jakaś przyczyna jest, miejmy nadzieję, że nie jest nią księgowy!
                    Powiem ci tak - całe życie wiedzialem, ze Motul to 100% syntetyk PAO + Estry. Na tym forum niektorzy sa zdania, ze z dodatkiem HC. Nie wiem skad to stwierdzenie. Postanowielm napisac do centrali Motula - co oni na te rewelacje - czekam 5 dzień na odpowiedz. jak tylko przysla - wkleje na forum.
                    Olej 100% PAO - przez prawdziwego ortodoxa - nie zostanie uznany jako syntetyk.
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • Cromka
                      Drive
                      • 2011
                      • 94

                      Powiem ci tak - całe życie wiedzialem, ze Motul to 100% syntetyk PAO + Estry. Na tym forum niektorzy sa zdania, ze z dodatkiem HC. Nie wiem skad to stwierdzenie. Postanowielm napisac do centrali Motula - co oni na te rewelacje - czekam 5 dzień na odpowiedz. jak tylko przysla - wkleje na forum.
                      Olej 100% PAO - przez prawdziwego ortodoxa - nie zostanie uznany jako syntetyk.

                      Byłem także do niedawna, tak samo jak ty przekonany, że Motul o lepkości 5w40 to pełen syntetyk. Kilka dni temu, na którymś forów przeczytałem kartę charakterystiki chyba x-cess 5w40 i stoi jak byk napisane, że to hc. Postaram się znaleźć i dać linka. osobiście o tym oleju złego słowa nie powiem, a zrobiłem na nim kilkadziesiąt tysięcy.

                      [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 23:24 ]
                      Proszę tutaj jest link do karty produktu X-CESS 5w40



                      Przykre, jednak prawdziwe!
                      Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        Zamieszczone przez Cromka
                        Co do picia Motula, to moje poprzednie dłubnięte auto nie wymagało dolewek między wymianami co 10 tysięcy
                        to już zależy jak na to spojrzeć, jak zaleję pełny stan to też nie doleję między wymianami, z tym, że ja ten pełny stan chcę mieć cały czas więc dolewam.

                        [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 23:25 ]
                        Zamieszczone przez Cromka
                        Byłem także do niedawna, tak samo jak ty przekonany, że Motul o lepkości 5w40 to pełen syntetyk. Kilka dni temu, na którymś forów przeczytałem kartę charakterystiki chyba x-cess 5w40 i stoi jak byk napisane, że to hc.
                        a to chyba wszyscy tu wiemy, że to nie jest pełny syntetyk, nie musisz tego nikomu udowadniać

                        [ Dodano: Pią 24 Cze, 11 23:26 ]
                        Zamieszczone przez Cromka
                        Co do bardzo dobrego przewodzenia ciepła przez Motul, to potwierdza to bardzo wielu użytkowników mających wskaźnik temperatury oleju.
                        tak i to mi się bardzo podoba, po pałowaniu na Liqui musiałem się najeździć jak głupi, na Motulu temperatura spada momentalnie.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • romi-70
                          Elegance
                          • 2008
                          • 920
                          • Volkswagen
                          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                          szkoda, Seed,
                          jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
                          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            Zamieszczone przez romi-70
                            szkoda, Seed,
                            jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
                            ten z normą VW czyli 4100 zdaję się
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • marlej108
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 4976
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              sluchajcie, ja najpierw w Fabii II 1.4 TDI a teraz w Octavii II 1.9 TDI uzywam Castrola - tego samego co Skoda radzi... i nic nie musze dolewac miedzy przegladami..., wiec osobiscie polecam Castrola (ale dokladnie tego dla silnikow TDI, czyli Castrol Edge 5W40)
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • romi-70
                                Elegance
                                • 2008
                                • 920
                                • Volkswagen
                                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                Zamieszczone przez szkoda
                                ten z normą VW czyli 4100 zdaję się
                                jeśli 4100 to 5W40 ja mam 4200 - 5W30 obydwa z normą... chciałem właśnie następnym razem zalać tym 5W40 ale teraz to sie jeszcze zastanowie...
                                Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                                http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  Zamieszczone przez romi-70
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  ten z normą VW czyli 4100 zdaję się
                                  jeśli 4100 to 5W40 ja mam 4200 - 5W30 obydwa z normą... chciałem właśnie następnym razem zalać tym 5W40 ale teraz to sie jeszcze zastanowie...
                                  to jak nie chcesz, żeby Ci wciągał to sobie odpuść
                                  tak, ja miałem ten 4100
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • romi-70
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 920
                                    • Volkswagen
                                    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    to jak nie chcesz, żeby Ci wciągał to sobie odpuść
                                    tak, ja miałem ten 4100
                                    tak chyba uczynię.... dzięki
                                    Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                                    http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      oczywiście ja się nie wypowiadam co do jakości tego oleju i nie mówię, że jest zły, uważam, że jako zwykli użytkownicy nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić oprócz jakichś ewidentnych fakapów.
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • romi-70
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 920
                                        • Volkswagen
                                        • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                        szkoda,
                                        dokładnie... może i dobry ale za dużo go znika
                                        Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                                        http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez marlej108
                                          sluchajcie, ja najpierw w Fabii II 1.4 TDI a teraz w Octavii II 1.9 TDI uzywam Castrola - tego samego co Skoda radzi... i nic nie musze dolewac miedzy przegladami..., wiec osobiscie polecam Castrola (ale dokladnie tego dla silnikow TDI, czyli Castrol Edge 5W40)
                                          Jesteś jednym z wilu zadowolonych użytkowników.
                                          Załóż zegary do auta i spróbuj pojeździć trochę dynamicznie wtedy dowiesz się kilku ciekawych rzeczy.

                                          Niektórzy po wlaniu czegokolwiek do silnika nie odczują że klawiatura chodzi głośniej i przy zimnym rozruchu nie jest tak ładnie , inni uzytkownicy są bardzo wrażliwi na każdy dzwięk dochodzacy z silnika który uznawany jest za "niestandardowy" itp.
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • Cromka
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 94

                                            Przyznam się, że kusi mnie także zalanie silnika dobrym olejem z aprobatą CJ4 (Ams, Petrocanada, Fuchs), to najnowocześniejsze oleje do ciężarówek, spełniające najwyższe normy co do popiołów, wytrzymałości filmu i trwałości. Logicznie myśląc, leje się to do silników, które są o niebo droższe niż nasze i robią na tych olejach przebiegi nawet kilku milionów kilometrów. Nowoczesne ciężarówki, są tak jak nasze osobówki, wyposażone w DPF, EGR, Katalizatory, sondy lambda itp. Zam gościa, który do swojego TDI od zawsze lał Mobil Delvac, ponieważ miał go za darmo z pracy i nic złego się z autem nie stało.
                                            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                            Komentarz

                                            • Seed
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 875
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez romi-70
                                              szkoda, Seed,
                                              jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
                                              miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
                                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                Zamieszczone przez Seed
                                                Zamieszczone przez romi-70
                                                szkoda, Seed,
                                                jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...
                                                miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
                                                czyli to norma dla Liqui jak widać.

                                                [ Dodano: Sob 25 Cze, 11 12:35 ]
                                                Zamieszczone przez Cromka
                                                leje się to do silników, które są o niebo droższe niż nasze i robią na tych olejach przebiegi nawet kilku milionów kilometrów
                                                ale mają zupełnie inną charakterystykę (obroty :idea: ) i są inaczej wysilone, moim zdaniem to ma duże znaczenie...
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • pepso
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 32

                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Seed napisał/a:
                                                  romi-70 napisał/a:
                                                  szkoda, Seed,
                                                  jakiego LM mieliście zalanego ? bo mam wlanego LM TT 4200 i musze dokupić 6-sty literek , wcześniej Mobila starczało 5l...


                                                  miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.

                                                  czyli to norma dla Liqui jak widać.
                                                  U mnie z kolei nie było różnicy w ilości dolanego oleju pomiędzy Motul Specific 505.01 a LM Top Tec 4100. W obydwu przypadkach, by mieć poziom oleju w okolicach maximum, musiałem dolać ok. 0,8 l na 15.000 km. Silnik AXR, eksploatacja 70% trasy ( w tym autostrady) 30% miasto.

                                                  Teraz mam zalany Fuchs Titan GT1 5W-40 - auto jeszcze na gwarancji i nie chciałem w razie problemów z silnikiem ryzykować dyskusji o normach 505.01 w przypadku LM 4100.

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    miałem Liqui Moly 4100. AXR Motula brał 1L na 10 tys. tu musialem dolac prawie 2L. auto ma 2 lata i 60 tys przebiegu. od nowosci bral olej. eksploatacja - glownie trasy.
                                                    To sporo IMHO. Ja w moim AXR-ze jeżdżąc na Castrolu 5w40 dolewałem 1 litr pomiędzy wymianami (ale starałem się trzymać stan full). Rodzice ZCTW w tej chwili nie dolewają ani kropli robiąc przeglądy co 15 kkm.

                                                    Ciekawe że silniki PD tak konsumują LM. . . . :roll:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...