Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    tak sobie mysle jak nas firmy olejowe dymaja i jak sami sie dymamy

    zalozmy ze robimy test polegajacy natym iz nie wiemy co to za olej / producent/ ale wiemy ze jest bezpieczny a wiedze o konkrentej marce oleju ma waski krag osob i pary nie puszcza [ zwlaszcza na PW]

    1. grupa uzytkownikow dostaje oleje do wymiany o ustalonej klasie lepkosci i wszelkich dopuszczeniach zeby jaj nie bylo
    2. po okresie kontrolnym np 1000 km 5000 km 10 000 km [ lub 15000 km jak ktos ma chec przeciagnac temat] sprawdzamy
    - pobor oleju
    - ciemnienie
    - odglosy po odpaleniu
    - lub inne
    3. po zakonczonym okresie testowym do laboratorium sprawdzamy parametry
    4. komisarz Ölej laczy niewiadome i odkrywa karty na koncu testu



    Wnioski beda takie jak w spozywce:

    produkty tanie 50% badanych da ocene pozytywna plus minus [blad statystyczny w zaleznosci od wielkosci proby]
    produkty drogie 50% badanych da ocene pozytywna. .....


    Do czego zmierzam
    Wiekszosc z nas sugeruje sie etykieta i cena zatem szukamy usprawiedliwienia swojego wyboru.
    Nie mowie oo prypadkah skrajnych gdzie klawiatura rano klepie i jednoznacznie wskazuje ze cos nie halo

    Tak samo dobra ocene moze dostac C.STROL bo teoretycznie ma genialny sklad ale robi syf / czy na zachodzie w ASO plukanka nie jest czasem elementem serwisu olejowego?/
    jak i LOTOS, ktory niektorzy do kosiarki nawet nie naleja

    a wlaboratorium moze sie okazac ze tani olej bez dodatkow smarnych o nazwie MARKETING moze sie sprawowac calkiem przyzwoicie a drogie MARKOWE nie roznia sie niczym szczegolnym od tanszych konkurentow w tej samej klasie.

    Dlatego oddzielmy emocje od faktow pokazywac dekle, wyniki badan, roznice w spalaniu paliwa... olewamy dane papierowe [ sam widzialem karta charakterystyki na www TBN=11,3 a w PDFie juz 10,3] Firmy korzystaja z roznych metodologi badawczych i zestawiaja parametry nieznormalizowane. Firmy zas ktore pisza prawde i papierowo wyglada to slabo sa marginalizowane. [ przypomina mi sie wysci producentow aparatow cyfrowych na megapixele]

    Tylko praktyka

    Tak chcialem ponarzekacna krzywdzaca role marketingu w globalnej gospodarce.


    PS. Cwanym i czesto stosowanym zabiegiem jest dopakowywanie produktow mlodej fazie zycia by potem po cichaczy podmienic drogie elementy tanszymi.

    Komentarz

    • eaglemirek
      RS
      • 2010
      • 14109
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Małe szybkie pytanko. Zmieniłem osłonę pod silnikiem w moim TSI i teraz temp oleju mam na trasie w granicach 100-105 czy już za wysoka i zdjąć osłonę czy takie temp. olejowi nie przeszkadzają, a jeśli to jaka jest już graniczna :?:



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        pedros: ciekawie piszesz.

        Ja oczywiście nie zgadzam się z tym że coś co jest tanie jest tak samo dobre co drogie ale są przypoadki gdzie przerost marketingu jest aż nader uderzający.

        Generalnie dlaczego nie kupić zamiast Subaru Outbacka Daci Duster przecież to to samo 8)

        Ja czesto uczestniczę w takich testach kiedy jedenolej przestaje trzymać ciśnienie po 5000km a drugi jeszcze to robi na poziomie 3 barów a inny spada do 1.6. marki nie wymienię.

        Na zachodzie wszystko jest inne nawet proszek do prania inaczej pierze a kawa czy herbata inaczej smakuje .

        Ale z kolei wiele olejów robi się w Polsce a następnie sprzedaje do Niemiec do fabryk ale to margines
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Ams afl testy

          Kolejny dzien testow AMSA 5W40. Poranny rozruch taki sam jak CFS 5W40 po 5000km :-). Rzeczywiscie AMS wolniej sie nagrzewa ale nie jest to jakas spora roznica. Kultura pracy podobna do przepracowanego CFS-a. Wlasciwie nie ma sie do czego doczepic - olej dobry ale nie jakis cudowny jak uwarzaja niektorzy.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • Ayu
            RS
            • 2009
            • 4154

            rOBERTO795, mam dokładnie takie samo zdanie. U mnie jeszcze taki plus, że TSI go nie bierze.
            Zamieszczone przez Pidziek
            Na zachodzie wszystko jest inne nawet proszek do prania
            z tym jest jeszcze inaczej niż Wam się wydaje.
            Kupujcie dalej proszki Henkla robione w Raciborzu a przywożone z niemieckich sklepów :lol: :lol: :lol:

            Komentarz

            • andrzej111
              L&K
              • 2010
              • 1391

              Czy wie ktoś jaka jest różnica między LM ENGINE FLUSH PRO-LINE 2662 a LM ENGINE FLUSH 2640 ?
              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez andrzej111
                Czy wie ktoś jaka jest różnica między LM ENGINE FLUSH PRO-LINE 2662 a LM ENGINE FLUSH 2640 ?

                Proline 2662 jest lepiej opisany co w warunkach pro ma podstawowe znaczenie i zawiera nafte stad wieksza skutecznosc ale i wiekszy rygor w przestrzeganiu czasow plukania.

                Komentarz

                • andrzej111
                  L&K
                  • 2010
                  • 1391

                  pedros, a którą płukankę (bezpieczną) polecił byś do auta z przebiegiem 30kkm ?
                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez andrzej111
                    pedros, a którą płukankę (bezpieczną) polecił byś do auta z przebiegiem 30kkm ?
                    Zdecydowanie:

                    1. Oparta na detergentach a nie na rozpuszczalnikach
                    2. Te z dodatkami cynku organicznego
                    3. Oparte o te same dodatki, ktore sa dodawane do oleju fabrycznie


                    Marki:

                    - Millers
                    - AMSoiil
                    - Valvoline
                    - Motul
                    - Liqui Molly

                    Kolejnosc przypadkowa.

                    Dlaczego wlasnie takie: poniewaz one maja charakter prewencyjny, sa skuteczne na tyle ze zapewnia wystarczajaca czystrosc kluczowych wezlow i co najwazniejsze - resztki plukanki ktore przedostaja sie do nowego oleju nie degraduja go / nawet wzbogacaja poniewaz wzbogacaja o pakiet dodatkow uzywanych do kompozycji nowych blendowanych olejow - ale tym bym sie nie podniecal.

                    Z pewnoscia istnieja inne marki, rownie dobre ale nie podaje bo nie "dotknalem" karty charakterystyki
                    Z reszta wyznaje zasade lepiej plukac niz leczyc. Nie mamy niestety takich olejow jak kiedys.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez pedros
                      Z reszta wyznaje zasade lepiej plukac niz leczyc
                      +1.
                      Zamieszczone przez pedros
                      - Valvoline
                      sprawdziłem osobiście tą płukankę. Dobrze a nawet bardzo dobrze płucze - po tym co widziałem pod pokrywą zaworów i tym co spływało z miski olejowej. (nawet Amsoi niby jasny na bagnecie - spływał już jako złotoczarny po zastosowaniu płukanki). Cena płukanki Valvoline bardzo przystępna całe 16 zł :P
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        pedros: ciekawie piszesz.

                        Ja oczywiście nie zgadzam się z tym że coś co jest tanie jest tak samo dobre co drogie ale są przypoadki gdzie przerost marketingu jest aż nader uderzający.

                        Generalnie dlaczego nie kupić zamiast Subaru Outbacka Daci Duster przecież to to samo
                        W olejach jest jedna zasada:
                        Lepiej lac tanio i czesto niz drogo i rzadko.
                        Praw fizyki nie zmienimy.
                        PS. Porownanie Subaru z Dacia tutaj ma inny wymiar... Dacia nie spelnia moich norm

                        [ Dodano: Czw 01 Lis, 12 16:44 ]
                        Zamieszczone przez andrzej111
                        pedros, a którą płukankę (bezpieczną) polecił byś do auta z przebiegiem 30kkm ?
                        Taki skladnik np: ZDDP czyli po naszemu alkiloditiofosforan cynku dodawany jako skadnik pakietu AW - przeciwzuzyciowego, jest takze inhibitorem korozji i antyokstdantem tak jak hydrazyna stosowana rowniez w plukankach.


                        Zatem wazna konkluzja i trop myslenia wskazuje na to ze jesli ma sie wrazliwy katalizator lub dpf NIE WOLNO Z TYM JEZDZIC ANI ZWIEKSZAC OBROTOW SILNIKA by nie zatruwac ww.
                        Moim zdaniem Ci co posiadaja silniki wymagajace LOW SAPS powinni zdecydowanie czesciej zmieniac olej niz stosowac plukanki co zmiane oleju w obawie o dopalacze katalityczne / dpf bo jesli chodzi o czystosc silnika to to jest wlasnie jedno z lepszych rozwiazan.

                        Pisze prewencyjnie bo nie znam stezenia ZDDP w plukance ale jak znam zycie jest zbyt male by moje obawy byly zasadne.
                        EDIT 02.11.2012 - karta charakterystyki wskazuje na < 10% zawartosc w ENGINE FLUSH 250ml. zatem w mieszaninie roboczej oleju ZDDP jest pomijalnie maly by przekroczyl 1%.:-)

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          uwaga, zadaję pytanie
                          czy, jeżeli w silniku z przebiegiem ~150kkm (BXE oczywiście) zapodam płukankę po raz pierwszy, to nic mi się nie zatka :?: :?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Jeśli silnik jeździł na oleju mineralnym typu Mobil, Castrol 5W-30 z normą 507.00 to nic się nie stanie, bo osadu jest nie dużo. Jeśli silnik jeździł na najgorszym oleju 15W-40, 20W-40 i do tego wymiany były zaniedbywane , w silniku jest smoła i polacam zacząć od 1/4 płukanki.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Jeśli silnik jeździł na oleju mineralnym typu Mobil, Castrol 5W-30 z normą 507.00
                              mineralnym :?:

                              mój jeździ na 505.01 5w40 i wygląda na czysty, wymiany co ~12kkm, ale widzę, że są wątpliwości to chyba sobie odpuszczę
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez szkoda
                                czy, jeżeli w silniku z przebiegiem ~150kkm (BXE oczywiście) zapodam płukankę po raz pierwszy, to nic mi się nie zatka
                                Zatkać się nie zatka, jeżeli już, to rozszczelni i będzie się lało.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  ok, wystarczy mi, wpieprzyłem się w ogóle w benzinery :lol: ops:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    uwaga, zadaję pytanie
                                    czy, jeżeli w silniku z przebiegiem ~150kkm (BXE oczywiście) zapodam płukankę po raz pierwszy, to nic mi się nie zatka :?: :?
                                    Stanie sie!!!!!!!
                                    Bedziesz mial czysciej. :diabelski_usmiech

                                    Plukanski sa lagodne dla lakow zywiczno weglowych ale bezwgledne dla mazi tawotowej ktora dopiero podpiekana robi syf.

                                    Cywilne plukanki mozna lac smialo najwyzej korbowod sie sypnie..... / nie od plukanki ofcorse

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2727
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez Dzida
                                      Zatkać się nie zatka, jeżeli już, to rozszczelni i będzie się lało.
                                      Nie no bez przesady, nic się nie rozszczelni, Dzida nie strasz chłopaka
                                      Ja płukankę wlałem po raz pierwszy do silnika przy przebiegu 245tyś i nie widać żadnych rozszczelnień/wycieków szkoda lej śmiało płukankę.

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        leonn,
                                        BSE
                                        ja wam tu z traktorem wjechałem omyłkowo
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • konkon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 667
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                          Zamieszczone przez Dzida
                                          Zatkać się nie zatka, jeżeli już, to rozszczelni i będzie się lało.
                                          Po pierwsze nagar nie uszczelnia. Zakładając że tak jest to uszczelniacze uwolnione z nagaru pozwalają dodatkom konserwującym zrobić robotę, ale ja bym raczej kupił nowe niż lał olej by je zatkać nagarem. Po drugie taka płukaneczka nie wymyje silnika do stanu pierwotnego, po trzecie pomaga usuwać to czego sam olej nie jest w stanie. Przede wszystkim olej nowy jest odciążony. Ja zrobiłem płukankę po ponad 300 tys. km, robiłem niemal przed każdą zmianą. Aktualnie ubytki mam ok. 200ml/do 15 tys. km. Na pobór oleju wpływ ma wiele czynników, nierzadko pierścienie, przy płukance jest szansa na poprawę. Nie po to dodaje się dodatki dyspergujące aby miało się coś zatkać. Zna ktoś przypadek aby "normalna" płukanka zaszkodziła ? Tylko bez opowieści o przygodach szwagra za PRLu.
                                          szkoda, Twój saport techniczny potwierdzi, że nie zaszkodzi.
                                          Konrad
                                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                          90 konny AGRessor
                                          PerfectServiceBy DGW
                                          WhitePride :smokedevil

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2727
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            leonn,
                                            BSE
                                            ja wam tu z traktorem wjechałem omyłkowo
                                            Nie, na BSE jeszcze tyle nie nalatałem , w Megane 1.4 16V. Nie ma znaczenia, czy diesel, czy benzyna, ja teraz już przy każdej wymianie będę robił płukankę i innym też polecam. Napewno nie zaszkodzi, a może pomóc

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              Zamieszczone przez konkon
                                              robiłem niemal przed każdą zmianą
                                              widzisz, a ja NIGDY w ŻADNYM aucie i teraz nie wiem czy nie wymyślam, skoro w zasadzie nigdy nie miałem żadnych olejowych problemów, ale coś takie siedzi w człowieku, że może by spróbować ehhh
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2727
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez konkon
                                                Ja zrobiłem płukankę po ponad 300 tys. km,
                                                Mamy rozumieć, że po raz pierwszy po 300tyś?

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  Zamieszczone przez konkon
                                                  Zna ktoś przypadek aby "normalna" płukanka zaszkodziła
                                                  Tak, mój braciak jest mechanikiem i jego klient załatwił sobie płukanką silnik w Corolli D4D. Dlatego MOIM ZDANIEM przy dużym przebiegu (>200 kkm) szczególnie kiedy przebieg tenże nie jest potwierdzony, trzeba być ostrożnym.

                                                  Ja użyłem płukanki RAZ, w mojej poprzedniej furze i uważam że nie ma to najmniejszego sensu. Pomaga tyle co Calgon w pralkach. Ale na forum są ludzie którzy stosują ją przed każdą wymianą oleju.

                                                  Komentarz

                                                  • konkon
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 667
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    szkoda, żeby Cię zachęcić to płukanki zawierają jeszcze inhibitory korozji i rdzewienia, antyutleniacze, detergenty czyszczące oraz właśnie dyspergatory które utrzymują syf w zawiesinie. Oczywiście nie wszystkie i skład się różni. Pod koniec interwału olej może nie dawać rady ze wszystkim i płukanka pomaga. Trzeba by zrobić badanie oleju aby ocenić czy olej jeszcze spełnia swoją funkcję prawidłowo czy jest już ryzyko podwyższonego zużycia. Na forum Subaru chłopaki robią płukanki nawet co 2 tys. km, szczególnie po jeździe na torze.
                                                    Nie za bardzo wiem czego się obawiasz, olej zmieniasz regularnie, silnik czysty..
                                                    Niektórzy nie robią płukanek i jeżdżą, inni leją i też jeżdżą, jak masz nie spać w nocy po płukance to odpuść temat :szeroki_usmiech

                                                    [ Dodano: Czw 01 Lis, 12 18:09 ]
                                                    Zamieszczone przez leonn
                                                    Mamy rozumieć, że po raz pierwszy po 300tyś?
                                                    Właśnie tak u DGW do potwierdzenia :lol:
                                                    Konrad
                                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                    90 konny AGRessor
                                                    PerfectServiceBy DGW
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...