tak sobie mysle jak nas firmy olejowe dymaja i jak sami sie dymamy
zalozmy ze robimy test polegajacy natym iz nie wiemy co to za olej / producent/ ale wiemy ze jest bezpieczny a wiedze o konkrentej marce oleju ma waski krag osob i pary nie puszcza [ zwlaszcza na PW]
1. grupa uzytkownikow dostaje oleje do wymiany o ustalonej klasie lepkosci i wszelkich dopuszczeniach zeby jaj nie bylo
2. po okresie kontrolnym np 1000 km 5000 km 10 000 km [ lub 15000 km jak ktos ma chec przeciagnac temat] sprawdzamy
- pobor oleju
- ciemnienie
- odglosy po odpaleniu
- lub inne
3. po zakonczonym okresie testowym do laboratorium sprawdzamy parametry
4. komisarz Ölej laczy niewiadome i odkrywa karty na koncu testu
Wnioski beda takie jak w spozywce:
produkty tanie 50% badanych da ocene pozytywna plus minus [blad statystyczny w zaleznosci od wielkosci proby]
produkty drogie 50% badanych da ocene pozytywna. .....
Do czego zmierzam
Wiekszosc z nas sugeruje sie etykieta i cena zatem szukamy usprawiedliwienia swojego wyboru.
Nie mowie oo prypadkah skrajnych gdzie klawiatura rano klepie i jednoznacznie wskazuje ze cos nie halo
Tak samo dobra ocene moze dostac C.STROL bo teoretycznie ma genialny sklad ale robi syf / czy na zachodzie w ASO plukanka nie jest czasem elementem serwisu olejowego?/
jak i LOTOS, ktory niektorzy do kosiarki nawet nie naleja
a wlaboratorium moze sie okazac ze tani olej bez dodatkow smarnych o nazwie MARKETING moze sie sprawowac calkiem przyzwoicie a drogie MARKOWE nie roznia sie niczym szczegolnym od tanszych konkurentow w tej samej klasie.
Dlatego oddzielmy emocje od faktow pokazywac dekle, wyniki badan, roznice w spalaniu paliwa... olewamy dane papierowe [ sam widzialem karta charakterystyki na www TBN=11,3 a w PDFie juz 10,3] Firmy korzystaja z roznych metodologi badawczych i zestawiaja parametry nieznormalizowane. Firmy zas ktore pisza prawde i papierowo wyglada to slabo sa marginalizowane. [ przypomina mi sie wysci producentow aparatow cyfrowych na megapixele]
Tylko praktyka
Tak chcialem ponarzekacna krzywdzaca role marketingu w globalnej gospodarce.
PS. Cwanym i czesto stosowanym zabiegiem jest dopakowywanie produktow mlodej fazie zycia by potem po cichaczy podmienic drogie elementy tanszymi.
zalozmy ze robimy test polegajacy natym iz nie wiemy co to za olej / producent/ ale wiemy ze jest bezpieczny a wiedze o konkrentej marce oleju ma waski krag osob i pary nie puszcza [ zwlaszcza na PW]
1. grupa uzytkownikow dostaje oleje do wymiany o ustalonej klasie lepkosci i wszelkich dopuszczeniach zeby jaj nie bylo
2. po okresie kontrolnym np 1000 km 5000 km 10 000 km [ lub 15000 km jak ktos ma chec przeciagnac temat] sprawdzamy
- pobor oleju
- ciemnienie
- odglosy po odpaleniu
- lub inne
3. po zakonczonym okresie testowym do laboratorium sprawdzamy parametry
4. komisarz Ölej laczy niewiadome i odkrywa karty na koncu testu
Wnioski beda takie jak w spozywce:
produkty tanie 50% badanych da ocene pozytywna plus minus [blad statystyczny w zaleznosci od wielkosci proby]
produkty drogie 50% badanych da ocene pozytywna. .....
Do czego zmierzam
Wiekszosc z nas sugeruje sie etykieta i cena zatem szukamy usprawiedliwienia swojego wyboru.
Nie mowie oo prypadkah skrajnych gdzie klawiatura rano klepie i jednoznacznie wskazuje ze cos nie halo
Tak samo dobra ocene moze dostac C.STROL bo teoretycznie ma genialny sklad ale robi syf / czy na zachodzie w ASO plukanka nie jest czasem elementem serwisu olejowego?/
jak i LOTOS, ktory niektorzy do kosiarki nawet nie naleja
a wlaboratorium moze sie okazac ze tani olej bez dodatkow smarnych o nazwie MARKETING moze sie sprawowac calkiem przyzwoicie a drogie MARKOWE nie roznia sie niczym szczegolnym od tanszych konkurentow w tej samej klasie.
Dlatego oddzielmy emocje od faktow pokazywac dekle, wyniki badan, roznice w spalaniu paliwa... olewamy dane papierowe [ sam widzialem karta charakterystyki na www TBN=11,3 a w PDFie juz 10,3] Firmy korzystaja z roznych metodologi badawczych i zestawiaja parametry nieznormalizowane. Firmy zas ktore pisza prawde i papierowo wyglada to slabo sa marginalizowane. [ przypomina mi sie wysci producentow aparatow cyfrowych na megapixele]
Tylko praktyka
Tak chcialem ponarzekacna krzywdzaca role marketingu w globalnej gospodarce.
PS. Cwanym i czesto stosowanym zabiegiem jest dopakowywanie produktow mlodej fazie zycia by potem po cichaczy podmienic drogie elementy tanszymi.
Komentarz