Jak już kiupisz ten olej, to zrób test w zamrażarce jak to zrobił Orbit, bo w tą temp. płynięcia -60 to nie chcę mi się wierzyć. Na papierze wszysto wygląda fajnie.
To jak olej napływa w butelce z lodówki ma się średnio ,do tego jak smaruje i w jaki sposób jejst pompowany oraz jakie ciśnienie wytwarza tj. jaki klin smarny jest wytwarzany.
Coś tam doczytałem, okazuje się że tarcie tłok-cylinder zależy od lepkości oleju i to bardzo. Np. przy 3000 obr. i temp. 30 stopni ta siła tarcia jest dla oleju o SAE 50 około 6x większa niż dla oleju SAE 10:
str. 4, wykres 4 http://www.eis.hu.edu.jo/...pub10311354.pdf
W informacji, którą podałeś nie dawał mi spokoju pewien paradoks. Mianowicie, zakładałem, że im bardziej lepki olej, tym grubszy film. Tezę o związku grubości filmu z lepkością wpierają też autorzy, cytując pracę [35]. Ale dalej – rozumując logicznie – powinno być tak, że im grubszy filmy, tym lepsza separacja elementów i mniejsze tarcie. Tymczasem wymowa obliczeń modelu proponowanego przez autorów jest zgoła inna – im mniej lepki olej (cieńszy film), tym mniejsze straty związane z tarciem.
Pokopałem trochę w pamięci i na dysku, znajdując pewne wytłumaczenie. Otóż, o ile wyższa lepkość przekłada się na mocniejszy klin smarny w łożyskach, o tyle w przypadku zespołu tłok – cylinder może (choć nie musi) być wręcz odwrotnie – vide str. 21 tego zacnego artykułu: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&...PlLP3fDCKRgZ9Q .
Gdyby istotnie zatem było tak, że mniejsza lepkość daje grubszy film i tym samym zmniejsza tarcie zespołu tłok cylinder, to warto to mieć w pamięci, zważywszy, iż mimo często dość dużych różnic między modelami – z wyliczeń zwykle wynika, że tłok i pierścienie odpowiadają za ok. połowę całkowitego tarcia w silniku.
Problem tylko w tym, że modele modelami, puszczone z jakimiś parametrami dają określony wynik, a czasami życie wymyka się takiemu modelowaniu…
Z tego art. chyba też wynika, że tarcie pierścieni ma mały udział w oporach tłok-cylinder, największą pracę trzeba wykonać wypychając olej znajdujący się między cylindrem a tłokiem - to by tłumaczyło sporo większe opory przy gęstym oleju.
No dobra! Wczraj i dziś przejżałem cały wątek-210 stron i powiem,że mam totalny mętlik w głowie.Bardzo proszę o poradę,który olej do 1.4TSI. Zbliża się przegląd na 30 tys.km i nie wiem co wybrać?! Wstępnie wybrałem LM ,Motula i Millersa. Wszystkie w/g specyfikacji VW 504.00 / 507.00.Skodzianka jeździ: 90% miasto,reszta trasa , styl jazdy umiarkowany. Będę wdzięczny za konkretną podpowiedź. Chętnie zamówię olej i filtry u kolegów z forum.
Narazie auto na gwarancji,więc raczej muszę zawieźć olej z normą dozwoloną przez VW ,bo innego w serwisie napewno nie wleją.Olej i tak będę wymieniać co 15 tyś.,mimo że przeglądy ustawione na 30 tys.km.
Narazie auto na gwarancji,więc raczej muszę zawieźć olej z normą dozwoloną przez VW ,bo innego w serwisie napewno nie wleją.Olej i tak będę wymieniać co 15 tyś.,mimo że przeglądy ustawione na 30 tys.km.
Wiec mozesz tak jak pisze w instrukcji auta, wlac cos z norma 502.00 np motul x-lite, millersa 0w40 valvoline 0w40 , lm 0w40 itp itd.
Wszystko jasne,ale jak zmienię w serwisie na QG2 ,to na przeglądzie będą robić wszystko a jak zostawię QG1 ,to po 15 tys.wymienię tylko olej.W zasadzie to gwarancja się kończy w kwietniu,więc chyba oleję to wszystko i zaleję,tak jak sugerujecie VW 502.00.
a jak zostawię QG1 ,to po 15 tys.wymienię tylko olej.W zasadzie to gwarancja się kończy w kwietniu,więc chyba oleję to wszystko i zaleję,tak jak sugerujecie VW 502.00.
może tak być. Oliwkę wymieniać co 15 kkm (raz w roku-może być 504.00) a przeglądy robić co dwa lata. Nawet w ASO jak kto chce
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Ok zamawiam u naszego kolegi forumowego Millersa XF 5W-30 LL z aprobatą 504.00. Czy jakąś płukankę potrzeba? Obecnie na fabryczym oleju jeżdże prawie 28 tys.
Ok zamawiam u naszego kolegi forumowego Millersa XF 5W-30 LL z aprobatą 504.00. Czy jakąś płukankę potrzeba? Obecnie na fabryczym oleju jeżdże prawie 28 tys.
ja proponuje plukanke i zmienic podejscie do oleju-jego zmiany.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Komentarz