Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez andrzej111
    Tippo, daj znac jak zalejesz jakie wrażenia

    http://pro-choice.pl/synt...0-5l-p-438.html
    Znam sklep i kupuje tam, lecz jak widzisz maja "zapytaj o cene" czyli pewno nima

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Zamieszczone przez leonn
      Jak już kiupisz ten olej, to zrób test w zamrażarce jak to zrobił Orbit, bo w tą temp. płynięcia -60 to nie chcę mi się wierzyć. Na papierze wszysto wygląda fajnie.
      To jak olej napływa w butelce z lodówki ma się średnio ,do tego jak smaruje i w jaki sposób jejst pompowany oraz jakie ciśnienie wytwarza tj. jaki klin smarny jest wytwarzany.
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • andrzej111
        L&K
        • 2010
        • 1391

        Zamieszczone przez Tippo
        Znam sklep i kupuje tam, lecz jak widzisz maja "zapytaj o cene" czyli pewno nima
        No tak ale pewnie mogą zamówić na życzenie klienta
        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

        Komentarz

        • parasite
          L&K
          • 2011
          • 1368

          Tanio z 0W40 jest jeszcze Ardeca 0w40 5l za 128zł, ale kto pierwszy odważy się to zalać? :wink:
          Na papierze nie jest dużo gorszy od Castrola
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz

          • xof
            Ambiente
            • 2012
            • 191

            Zamieszczone przez andrzej111

            Bez urazy ale kupiłeś nowe auto z salonu i kombinujesz jak tu zaoszczędzić 50zł
            Nie lubię jak jestem dymany, nawet na 50 zł.

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Wiecie jaki jest najlepszy olej do silnika benzynowego?













              NOWY!!!!!!!! :diabelski_usmiech
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez rOBERTO795
                NOWY!!!!!!!!
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • xof
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 191



                  Taki się nada?

                  Ostatnio znalazłem oficjalną aprobatę VW 504/507 dla Orlena Platinum MaxExpert V:

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Zamieszczone przez xof
                    Taki się nada?
                    Możesz śmiało go lać, tylko pamiętaj o wymianach co 50tyś km i/lub 3 lata.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • xof
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 191

                      Wymianach silnika...

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez xof
                        Coś tam doczytałem, okazuje się że tarcie tłok-cylinder zależy od lepkości oleju i to bardzo. Np. przy 3000 obr. i temp. 30 stopni ta siła tarcia jest dla oleju o SAE 50 około 6x większa niż dla oleju SAE 10:
                        str. 4, wykres 4
                        http://www.eis.hu.edu.jo/...pub10311354.pdf
                        W informacji, którą podałeś nie dawał mi spokoju pewien paradoks. Mianowicie, zakładałem, że im bardziej lepki olej, tym grubszy film. Tezę o związku grubości filmu z lepkością wpierają też autorzy, cytując pracę [35]. Ale dalej – rozumując logicznie – powinno być tak, że im grubszy filmy, tym lepsza separacja elementów i mniejsze tarcie. Tymczasem wymowa obliczeń modelu proponowanego przez autorów jest zgoła inna – im mniej lepki olej (cieńszy film), tym mniejsze straty związane z tarciem.
                        Pokopałem trochę w pamięci i na dysku, znajdując pewne wytłumaczenie. Otóż, o ile wyższa lepkość przekłada się na mocniejszy klin smarny w łożyskach, o tyle w przypadku zespołu tłok – cylinder może (choć nie musi) być wręcz odwrotnie – vide str. 21 tego zacnego artykułu: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&...PlLP3fDCKRgZ9Q .
                        Gdyby istotnie zatem było tak, że mniejsza lepkość daje grubszy film i tym samym zmniejsza tarcie zespołu tłok cylinder, to warto to mieć w pamięci, zważywszy, iż mimo często dość dużych różnic między modelami – z wyliczeń zwykle wynika, że tłok i pierścienie odpowiadają za ok. połowę całkowitego tarcia w silniku.
                        Problem tylko w tym, że modele modelami, puszczone z jakimiś parametrami dają określony wynik, a czasami życie wymyka się takiemu modelowaniu…
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • xof
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 191

                          Z tego art. chyba też wynika, że tarcie pierścieni ma mały udział w oporach tłok-cylinder, największą pracę trzeba wykonać wypychając olej znajdujący się między cylindrem a tłokiem - to by tłumaczyło sporo większe opory przy gęstym oleju.

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Wiecie jaki jest najlepszy olej do silnika benzynowego?
                            Ja wiem :bajer


                            Mam Go :P :wink:


                            Zamieszczone przez Tippo
                            Zamieszczone przez leonn
                            Pewnie że 100% PAO już nie produkują, ale 60-70% PAO jak najbardziej np. ten ----> http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...oiladb=web.nsf l
                            Ciekawy olej, gdzie go kupie w PL ??

                            Bo nie ukrywam bardzo mnie interesuje dobry olej 0w40 a takich malo,
                            Niestety w PL nie osiagalny, pozostają tylko zakupy w DE :cry:
                            Dobrych oleji jest sporo, ale ten jest NR. 1. Na 165str. jest analiza tego oleju.

                            Komentarz

                            • Jasiek68
                              Drive
                              • 2011
                              • 49

                              No dobra! Wczraj i dziś przejżałem cały wątek-210 stron i powiem,że mam totalny mętlik w głowie.Bardzo proszę o poradę,który olej do 1.4TSI. Zbliża się przegląd na 30 tys.km i nie wiem co wybrać?! Wstępnie wybrałem LM ,Motula i Millersa. Wszystkie w/g specyfikacji VW 504.00 / 507.00.Skodzianka jeździ: 90% miasto,reszta trasa , styl jazdy umiarkowany. Będę wdzięczny za konkretną podpowiedź. Chętnie zamówię olej i filtry u kolegów z forum.
                              Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                1. Wymiany co 30tyś km to zło
                                2. 504 to też zło (norma ekologiczna)
                                3. Wybierz prawdziwy syntetyk z LM, Motul, Millers, AMS, Statoil
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • Jasiek68
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 49

                                  Narazie auto na gwarancji,więc raczej muszę zawieźć olej z normą dozwoloną przez VW ,bo innego w serwisie napewno nie wleją.Olej i tak będę wymieniać co 15 tyś.,mimo że przeglądy ustawione na 30 tys.km.
                                  Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                                  Komentarz

                                  • Tippo
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1349
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                    Zamieszczone przez Jasiek68
                                    Narazie auto na gwarancji,więc raczej muszę zawieźć olej z normą dozwoloną przez VW ,bo innego w serwisie napewno nie wleją.Olej i tak będę wymieniać co 15 tyś.,mimo że przeglądy ustawione na 30 tys.km.
                                    Wiec mozesz tak jak pisze w instrukcji auta, wlac cos z norma 502.00 np motul x-lite, millersa 0w40 valvoline 0w40 , lm 0w40 itp itd.

                                    1. Wymiany co 30tyś km to zło

                                    2. 504 to też zło (norma ekologiczna)
                                    Dobrze prawi, piwa mu

                                    Komentarz

                                    • Jasiek68
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 49

                                      Wszystko jasne,ale jak zmienię w serwisie na QG2 ,to na przeglądzie będą robić wszystko a jak zostawię QG1 ,to po 15 tys.wymienię tylko olej.W zasadzie to gwarancja się kończy w kwietniu,więc chyba oleję to wszystko i zaleję,tak jak sugerujecie VW 502.00.
                                      Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        --**
                                        Zamieszczone przez leonn
                                        Dobrych oleji jest sporo, ale ten jest NR. 1. Na 165str. jest analiza tego oleju.
                                        to moze no. 1 ale dla Twojego silnika i stylu jazdy. U mnie LM sie nie sprawdził

                                        [ Dodano: Pon 10 Gru, 12 22:25 ]
                                        Zamieszczone przez Jasiek68
                                        ,tak jak sugerujecie VW 502.00.
                                        dobrze główkujesz ale masz silnik z czasów -niestety- "Eco" wiec nie przesadź.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3773
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez Jasiek68
                                          a jak zostawię QG1 ,to po 15 tys.wymienię tylko olej.W zasadzie to gwarancja się kończy w kwietniu,więc chyba oleję to wszystko i zaleję,tak jak sugerujecie VW 502.00.
                                          może tak być. Oliwkę wymieniać co 15 kkm (raz w roku-może być 504.00) a przeglądy robić co dwa lata. Nawet w ASO jak kto chce
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • Jasiek68
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 49

                                            Ok zamawiam u naszego kolegi forumowego Millersa XF 5W-30 LL z aprobatą 504.00. Czy jakąś płukankę potrzeba? Obecnie na fabryczym oleju jeżdże prawie 28 tys.
                                            Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                                            Komentarz

                                            • rOBERTO795
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 3465
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Zamieszczone przez Jasiek68
                                              Ok zamawiam u naszego kolegi forumowego Millersa XF 5W-30 LL z aprobatą 504.00. Czy jakąś płukankę potrzeba? Obecnie na fabryczym oleju jeżdże prawie 28 tys.
                                              ja proponuje plukanke i zmienic podejscie do oleju-jego zmiany.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz

                                              • Jasiek68
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 49

                                                Olej i płukanka zamówione. Podejście do wymiany oleju zmienione- następna wymiana za 15 tys. km.
                                                Dzięki wszystkim za maile i posty.
                                                Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                                                Komentarz

                                                • filip_auto
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 164

                                                  Platinim max power 0W40

                                                  lepkość kinematyczna w temp. 40 0C 78,0 mm2/s

                                                  lepkość kinematyczna w temp. 100 0C 14,0 mm2/s

                                                  lepkość HTHS w 1500C 3,6 MPa*s

                                                  wskaźnik lepkości 180

                                                  temperatura płynięcia 0C -39

                                                  temperatura zapłonu 0C 220

                                                  liczba zasadowa TBN Mg KOH/g 10,4

                                                  popiół siarczanowy % 1,12

                                                  Odparowalność wg Noack'a % (m/m) 8,5

                                                  Po 5000 km ubytek 200 gram

                                                  przy -12 silnik odpalił po jednym obrocie wału po starcie błoga cisza bez żadnych klepnięć.

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Pytanie do naszych specjalistow.

                                                    Silnik benzynowy, ale chodzi o olej do automatu ZF 4HP18FLA

                                                    midparts zaleca taki: RAVENOL Automatik-Getriebeöl ATF 5/4 HP Fluid

                                                    Co oprocz niego mozna wlac, podobno to zamienny olej z normami VW/Audi G 052 162 A1; G 052 162 A2; G 052 162 A6; VW TL 52 162.


                                                    Chodzi o zwykly 4 biegowy automat, nie zaden tip ani multi. Skrzynia z Alfy, PSA, VAGa
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...