Zamieszczone przez andrzej111
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez leonnJak już kiupisz ten olej, to zrób test w zamrażarce jak to zrobił Orbit, bo w tą temp. płynięcia -60 to nie chcę mi się wierzyć. Na papierze wszysto wygląda fajnie.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Wiecie jaki jest najlepszy olej do silnika benzynowego?
NOWY!!!!!!!! :diabelski_usmiechOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofCoś tam doczytałem, okazuje się że tarcie tłok-cylinder zależy od lepkości oleju i to bardzo. Np. przy 3000 obr. i temp. 30 stopni ta siła tarcia jest dla oleju o SAE 50 około 6x większa niż dla oleju SAE 10:
str. 4, wykres 4
http://www.eis.hu.edu.jo/...pub10311354.pdf
Pokopałem trochę w pamięci i na dysku, znajdując pewne wytłumaczenie. Otóż, o ile wyższa lepkość przekłada się na mocniejszy klin smarny w łożyskach, o tyle w przypadku zespołu tłok – cylinder może (choć nie musi) być wręcz odwrotnie – vide str. 21 tego zacnego artykułu: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&...PlLP3fDCKRgZ9Q .
Gdyby istotnie zatem było tak, że mniejsza lepkość daje grubszy film i tym samym zmniejsza tarcie zespołu tłok cylinder, to warto to mieć w pamięci, zważywszy, iż mimo często dość dużych różnic między modelami – z wyliczeń zwykle wynika, że tłok i pierścienie odpowiadają za ok. połowę całkowitego tarcia w silniku.
Problem tylko w tym, że modele modelami, puszczone z jakimiś parametrami dają określony wynik, a czasami życie wymyka się takiemu modelowaniu…Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Wiecie jaki jest najlepszy olej do silnika benzynowego?
Mam Go :P :wink:
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez leonnPewnie że 100% PAO już nie produkują, ale 60-70% PAO jak najbardziej np. ten ----> http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...oiladb=web.nsf l
Bo nie ukrywam bardzo mnie interesuje dobry olej 0w40 a takich malo,
Dobrych oleji jest sporo, ale ten jest NR. 1. Na 165str. jest analiza tego oleju.
Komentarz
-
-
No dobra! Wczraj i dziś przejżałem cały wątek-210 stron i powiem,że mam totalny mętlik w głowie.Bardzo proszę o poradę,który olej do 1.4TSI. Zbliża się przegląd na 30 tys.km i nie wiem co wybrać?! Wstępnie wybrałem LM ,Motula i Millersa. Wszystkie w/g specyfikacji VW 504.00 / 507.00.Skodzianka jeździ: 90% miasto,reszta trasa , styl jazdy umiarkowany. Będę wdzięczny za konkretną podpowiedź. Chętnie zamówię olej i filtry u kolegów z forum.Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jasiek68Narazie auto na gwarancji,więc raczej muszę zawieźć olej z normą dozwoloną przez VW ,bo innego w serwisie napewno nie wleją.Olej i tak będę wymieniać co 15 tyś.,mimo że przeglądy ustawione na 30 tys.km.
1. Wymiany co 30tyś km to zło
2. 504 to też zło (norma ekologiczna)
Komentarz
-
-
--**Zamieszczone przez leonnDobrych oleji jest sporo, ale ten jest NR. 1. Na 165str. jest analiza tego oleju.
[ Dodano: Pon 10 Gru, 12 22:25 ]
Zamieszczone przez Jasiek68,tak jak sugerujecie VW 502.00.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jasiek68a jak zostawię QG1 ,to po 15 tys.wymienię tylko olej.W zasadzie to gwarancja się kończy w kwietniu,więc chyba oleję to wszystko i zaleję,tak jak sugerujecie VW 502.00.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jasiek68Ok zamawiam u naszego kolegi forumowego Millersa XF 5W-30 LL z aprobatą 504.00. Czy jakąś płukankę potrzeba? Obecnie na fabryczym oleju jeżdże prawie 28 tys.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Platinim max power 0W40
lepkość kinematyczna w temp. 40 0C 78,0 mm2/s
lepkość kinematyczna w temp. 100 0C 14,0 mm2/s
lepkość HTHS w 1500C 3,6 MPa*s
wskaźnik lepkości 180
temperatura płynięcia 0C -39
temperatura zapłonu 0C 220
liczba zasadowa TBN Mg KOH/g 10,4
popiół siarczanowy % 1,12
Odparowalność wg Noack'a % (m/m) 8,5
Po 5000 km ubytek 200 gram
przy -12 silnik odpalił po jednym obrocie wału po starcie błoga cisza bez żadnych klepnięć.
Komentarz
-
-
Pytanie do naszych specjalistow.
Silnik benzynowy, ale chodzi o olej do automatu ZF 4HP18FLA
midparts zaleca taki: RAVENOL Automatik-Getriebeöl ATF 5/4 HP Fluid
Co oprocz niego mozna wlac, podobno to zamienny olej z normami VW/Audi G 052 162 A1; G 052 162 A2; G 052 162 A6; VW TL 52 162.
Chodzi o zwykly 4 biegowy automat, nie zaden tip ani multi. Skrzynia z Alfy, PSA, VAGa
Komentarz
-
Komentarz