Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • uli07
    Rider
    • 2012
    • 391
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Dzieki za odpowiedz.
    Mam jeden problem z tym watkiem. Jest za dlugi. W tym momencie nie da sie go przeczytac od poczatku. Przydalby sie indeks i zebranie odpowiedzi pod dany silnik/specyfikacje.
    Mnie interesuje olej do 1.4 TSI. Chodziaz mam QG1 to i tak zmieniam olej co 15 tys. km. Czy jest sens kupowac VW504 czy moze przejsc na VW502?
    W tym momencie nalany jest Castrol Edge 5w30. Myslalem, ze nastepny bedzie Mobil 1 5w30 ESP, ale w swietle tego watku.... juz sam nie wiem.
    Poprzednio w Fabii lany byl caly czas Mobil 0w40 i samochod zrobil 140 tys km bez dolewania oleju pomiedzy przegladami, ale to inne czasy. Ten Mobil 0w40 spelnia vw502. Czy sa jakies obiekcje co do stosowanie go do CAXA?

    Pozdrawiam i przepraszam za odgrzewanie suchara

    P.S. Moze dałoby sie zrobic tabelke i zebrac polecane oleje do danego silnika oraz dlugosci okresu serwisowania.
    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      uli07, A może 0W30 np. statoila luf fuchsa :?: Bo ja o nich myślę na nastepną wymianę. Teraz jest wlany fuchs 5W30 pro c3 xtl. Też mam QG1 ale wymieniam zgodnie z QG2.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez uli07
        Dzieki za odpowiedz.

        Mam jeden problem z tym watkiem. Jest za dlugi. W tym momencie nie da sie go przeczytac od poczatku
        Dziwne, naciskam str 1 i dziala :roll:

        Zamieszczone przez uli07
        Przydalby sie indeks i zebranie odpowiedzi pod dany silnik/specyfikacje.
        I jeszcze, zeby po owocnej lekturze laske zrobilo

        To nie DIUNA Herberta, zeby sie nie dalo w kilka godzin przeczytac, cycki opadaja...

        Komentarz

        • uli07
          Rider
          • 2012
          • 391
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          No comment. Masz racje. Czekalem na taki post. Nie ma sensu wydluzac tego watku.
          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

          Komentarz

          • Dzida
            RS
            • 2006
            • 2253

            Znalazłem fajną tabelkę.

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              Szczególnie ciekawa dla mnie jest kolumna "do silników z ZS z turbosprężarką" i ta ilość gwiazdek, dwie duże gwiazdki - szczególnie polecana.
              Jak myślicie, w oparciu o co powstała ta tabelka i te gwiazdki?
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • KubaMpakiet
                Rider
                • 2011
                • 279

                Witam
                szukalem ale nie znalazlem :wink:
                Jaki TBN ma neste 0w40
                Pacjet to AVJ 1.8T w audi, narazie seryjne 150
                obecnie X-cess ale szukam czegos sliskiego :szeroki_usmiech
                pozdrawiam
                Audi 1.8T AVJ

                Silnik smaruje
                Ravenol SSL

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                  szukalem ale nie znalazlem
                  bo słabo szukałeś :lol:

                  TBN nie jest wyznacznikiem jakości oleju - to jedynie jeden z parametrów.
                  Popiół siarczanowy dla 0W/40 - ≥1.0 i ≤1.6
                  Załączone pliki
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • KubaMpakiet
                    Rider
                    • 2011
                    • 279

                    Slaby ten TBN :x
                    Valvoline 0W40 ma 10.5
                    Jak myslisz do 1.8t nada sie neste?
                    Audi 1.8T AVJ

                    Silnik smaruje
                    Ravenol SSL

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                      do 1.8t nada sie neste?
                      jasne :P
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • KubaMpakiet
                        Rider
                        • 2011
                        • 279

                        ok wjedzie neste przy najblizszym razie
                        ktos rozprowadza tu ten towar? :szeroki_usmiech
                        Audi 1.8T AVJ

                        Silnik smaruje
                        Ravenol SSL

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          http://allegro.pl/neste-city-pro-0w4...410787706.html kilka osób z forum już od tego sprzedawcy kupowało i było OK.

                          :roll: ...a dlaczego nie zalejesz Motula X-Lite 0W/30 - to świetny olej do benzynowych silników VW. Masz pewnych sprzedawców na forum i zapewne cena też będzie "konkurencyjna" :P

                          TBN X-Lite to 11.2 mg KOH/g :!: a do tego temperatura zapłonu 232°C

                          Jak tak już piszemy to jest jeszcze Silkolene ProS 5W/30 - olej na estrach i PAO ...
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • KubaMpakiet
                            Rider
                            • 2011
                            • 279

                            Jeszcze jedno pyt.
                            czy ten olej ma dobre wlasnosci czyszczace, myjace silnik?
                            neste nie ma normy ACEA B4, ktora jest niby za to odpowiedzialna...
                            jak to jest dokladnie?
                            Audi 1.8T AVJ

                            Silnik smaruje
                            Ravenol SSL

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez KubaMpakiet
                              nie ma normy ACEA B4, ktora jest niby za to odpowiedzialna...
                              klasyfikacja jakościowa B4 ... do benzyny ? oj coś pokręciłeś :wink: W Twoim przypadku nie ma to praktycznie "żadnego znaczenia".

                              http://www.autolab.pl/artykuly/klasy...ych/art-2.html + http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

                              Wprowadzenie minimalnej Liczby TBN na poziomie 8,0 mg KOH / g wpływa na liczbę sekwencji ACEA, które mogą być łączone z ACEA A3/B4-08.
                              Przed ACEA 2008, w zależności od wydajności oleju, można było połączyć ACEA A3/B4 z szeregiem innych sekwencji w tym ACEA C3. Jednak oleje silnikowe spełniające ACEA z sekwencją C są formułowane na niższy poziom popiołu siarczanowego i mają tendencję do dostarczenia TBN poniżej 8,0 mg KOH / g.
                              Dlatego z wprowadzeniem ACEA 2008 jest mało prawdopodobne, że oleje silnikowe spełniające ACEA sekwencji C3 -08 będą w stanie sprostać ACEA A3/B4.
                              Limity dopuszczalnego poziomu czystości w teście TDI silnika wysokoprężnego VW z wtryskiem bezpośrednim zostały podniesione do najwyższego poziomu postrzeganego w ACEA, dopasowując wydajność do poziomu ACEA A5/B5 i ACEA sekwencji C. Niektóre istniejące oleje silnikowe ACEA A3/B4 będą w stanie sprostać wymaganiom C.

                              Oleje klas A3/B3 i A3/B4 są olejami ogólnego stosowania.
                              Podstawowe różnice pomiędzy poszczególnymi klasami przedstawia tabela 1

                              Specyfikacja jakościowa ACEA 2004 – Kategorie CX
                              Najważniejsza zmiana w klasyfikacji ACEA 2004 polegała na wprowadzeniu nowej klasy jakościowej
                              dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej
                              aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów cząstek stałych.
                              Oleje nowej klasy jakosciowej - CX - sa olejami których formulacja uwzględnia specjalne wymogi dotyczące
                              zawartości siarki, fosforu i tzw. popiołów siarczanowych (razem określanych jako SAPS). Wyróżniono
                              trzy klasy olejów:
                              ACEA C1
                              ACEA C2
                              ACEA C3
                              Ze względu na lepkość HTHS – oleje klas C1 i C2 sa olejami niskolepkosciowymi. Ze względu na zawartość siarki, fosforu i tzw. popiołu siarczanowego oleje C1 sa olejami typu „low SAPS” a oleje C2 i C3 tzw. olejami „mid SAPS”. Przy doborze olejów do samochodów wyposażonych w układy filtrów cząstek stałych należy stosować oleje o jakości zgodnej z zaleceniami producenta samochodu, w przeciwnym razie
                              może być konieczna szybsza wymiana filtra cząstek stałych i pogorszenie deklarowanych przez producenta
                              samochodu osiągów silnika. Podstawowe różnice pomiędzy wymogami poszczególnych kategorii CX
                              przedstawia tabela2

                              Od 1996 do 2004 r obowiązywała ACEA i dopiero od 2004 zlikwidowano oddzielne klasyfikacje olejów do silników samochodów osobowych i wprowadzono nową klasę jakosciową dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów czastek stałych, czyli kategorię "C".
                              Do 2004 roku nikt się nie przejmował nawet przy autach wyposażonych w DPF-a czy olej jest bardziej eko czy nie. Grunt by miał normę VW ... i tyle.
                              Załączone pliki
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                Jeszcze jedno pyt.
                                czy ten olej ma dobre wlasnosci czyszczace, myjace silnik?
                                neste nie ma normy ACEA B4, ktora jest niby za to odpowiedzialna...
                                jak to jest dokladnie?
                                - jak nie ma - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt
                                ten sprzedawca z allegro teraz ma swój sklep i jeszcze lepsze ceny - http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html
                                W teście olei 0w40 przykładowo Motul X-MAX mając TBN na poziomie 7 pozostawił silnik w idealnej czystości po 10kkm w porównaniu z Mobil 1 gdzie TBN wynosi 11.3 a jednak pozostawił syf :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  ma swój sklep i jeszcze lepsze ceny
                                  nooo nie mam pytań stosunek cena/jakość jak dla mnie rewelka :P
                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  jednak pozostawił syf
                                  no dokładnie tak jak piszesz - pisałem, żeby kolega KubaMpakiet nie kierował się wielkością TBN przy wyborze oleju.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • KubaMpakiet
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 279

                                    Zamieszczone przez REXAX
                                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                    Jeszcze jedno pyt.
                                    czy ten olej ma dobre wlasnosci czyszczace, myjace silnik?
                                    neste nie ma normy ACEA B4, ktora jest niby za to odpowiedzialna...
                                    jak to jest dokladnie?
                                    - jak nie ma - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt
                                    ten sprzedawca z allegro teraz ma swój sklep i jeszcze lepsze ceny - http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html
                                    W teście olei 0w40 przykładowo Motul X-MAX mając TBN na poziomie 7 pozostawił silnik w idealnej czystości po 10kkm w porównaniu z Mobil 1 gdzie TBN wynosi 11.3 a jednak pozostawił syf :szeroki_usmiech

                                    To ma czy nie ma? w jednym linku jest a w drugim nie... zakladam ze sprzedawca ma blad na swojej aukcji...
                                    Audi 1.8T AVJ

                                    Silnik smaruje
                                    Ravenol SSL

                                    Komentarz

                                    • REXAX
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 453

                                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                      Jeszcze jedno pyt.
                                      czy ten olej ma dobre wlasnosci czyszczace, myjace silnik?
                                      neste nie ma normy ACEA B4, ktora jest niby za to odpowiedzialna...
                                      jak to jest dokladnie?
                                      - jak nie ma - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt
                                      ten sprzedawca z allegro teraz ma swój sklep i jeszcze lepsze ceny - http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html
                                      W teście olei 0w40 przykładowo Motul X-MAX mając TBN na poziomie 7 pozostawił silnik w idealnej czystości po 10kkm w porównaniu z Mobil 1 gdzie TBN wynosi 11.3 a jednak pozostawił syf :szeroki_usmiech

                                      To ma czy nie ma? w jednym linku jest a w drugim nie... zakladam ze sprzedawca ma blad na swojej aukcji...
                                      - a jak sądzisz czyja informacja ma priorytet sprzedawcy czy producenta :wink:

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        kufaaaa :twisted: ma ACEA A3/B4 http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt dajcie sobie luz z tą klasyfikacją, która do silnika benzynowego jest kompletnie niepotrzebna. Ma ACEA A3 i to jest ważne w przypadku tego silnika 1,8.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          kufaaaa :twisted: ma ACEA A3/B4 http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt dajcie sobie luz z tą klasyfikacją, która do silnika benzynowego jest kompletnie niepotrzebna. Ma ACEA A3 i to jest ważne w przypadku tego silnika 1,8.
                                          :
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • cordoba12
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 210
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Ja wczoraj przesiadłem się z Motula x-lite na LazerWay V 0W/30.
                                            Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Silnik jakby ciszej chodził no i bardziej aksamitnie wkręcał się na obroty
                                            Mój Szkodnik :-)
                                            Pozdrawiam
                                            Rafał

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              I proszę o dalsze uwagi i testy organoleptyczne jak to wcześniej o innym oleum, zapodał kolega PAOLO ESCO, (fotka bibułkowa ... itd.) k
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez cordoba12
                                                Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne
                                                bo zalałeś świeży olej :wink: pojeżdzisz trochę i potem zdaj relacja V 0W/30 vs X-Lite 0W30. Dwa bardzo fajne oleje. :P
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                  nie ma normy ACEA B4, ktora jest niby za to odpowiedzialna...
                                                  klasyfikacja jakościowa B4 ... do benzyny ? oj coś pokręciłeś :wink: W Twoim przypadku nie ma to praktycznie "żadnego znaczenia".

                                                  http://www.autolab.pl/artykuly/klasy...ych/art-2.html + http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

                                                  Wprowadzenie minimalnej Liczby TBN na poziomie 8,0 mg KOH / g wpływa na liczbę sekwencji ACEA, które mogą być łączone z ACEA A3/B4-08.
                                                  Przed ACEA 2008, w zależności od wydajności oleju, można było połączyć ACEA A3/B4 z szeregiem innych sekwencji w tym ACEA C3. Jednak oleje silnikowe spełniające ACEA z sekwencją C są formułowane na niższy poziom popiołu siarczanowego i mają tendencję do dostarczenia TBN poniżej 8,0 mg KOH / g.
                                                  Dlatego z wprowadzeniem ACEA 2008 jest mało prawdopodobne, że oleje silnikowe spełniające ACEA sekwencji C3 -08 będą w stanie sprostać ACEA A3/B4.
                                                  Limity dopuszczalnego poziomu czystości w teście TDI silnika wysokoprężnego VW z wtryskiem bezpośrednim zostały podniesione do najwyższego poziomu postrzeganego w ACEA, dopasowując wydajność do poziomu ACEA A5/B5 i ACEA sekwencji C. Niektóre istniejące oleje silnikowe ACEA A3/B4 będą w stanie sprostać wymaganiom C.

                                                  Oleje klas A3/B3 i A3/B4 są olejami ogólnego stosowania.
                                                  Podstawowe różnice pomiędzy poszczególnymi klasami przedstawia tabela 1

                                                  Specyfikacja jakościowa ACEA 2004 – Kategorie CX
                                                  Najważniejsza zmiana w klasyfikacji ACEA 2004 polegała na wprowadzeniu nowej klasy jakościowej
                                                  dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej
                                                  aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów cząstek stałych.
                                                  Oleje nowej klasy jakosciowej - CX - sa olejami których formulacja uwzględnia specjalne wymogi dotyczące
                                                  zawartości siarki, fosforu i tzw. popiołów siarczanowych (razem określanych jako SAPS). Wyróżniono
                                                  trzy klasy olejów:
                                                  ACEA C1
                                                  ACEA C2
                                                  ACEA C3
                                                  Ze względu na lepkość HTHS – oleje klas C1 i C2 sa olejami niskolepkosciowymi. Ze względu na zawartość siarki, fosforu i tzw. popiołu siarczanowego oleje C1 sa olejami typu „low SAPS” a oleje C2 i C3 tzw. olejami „mid SAPS”. Przy doborze olejów do samochodów wyposażonych w układy filtrów cząstek stałych należy stosować oleje o jakości zgodnej z zaleceniami producenta samochodu, w przeciwnym razie
                                                  może być konieczna szybsza wymiana filtra cząstek stałych i pogorszenie deklarowanych przez producenta
                                                  samochodu osiągów silnika. Podstawowe różnice pomiędzy wymogami poszczególnych kategorii CX
                                                  przedstawia tabela2

                                                  Od 1996 do 2004 r obowiązywała ACEA i dopiero od 2004 zlikwidowano oddzielne klasyfikacje olejów do silników samochodów osobowych i wprowadzono nową klasę jakosciową dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów czastek stałych, czyli kategorię "C".
                                                  Do 2004 roku nikt się nie przejmował nawet przy autach wyposażonych w DPF-a czy olej jest bardziej eko czy nie. Grunt by miał normę VW ... i tyle.


                                                  ... i tak naprawdę tymi dwoma Twoimi tabelkami można podsumować całe 174 strony wątku o olejach.

                                                  dla vw group z małymi wyjątkami ważne jest hths > 3,5
                                                  potem idziemy tropem katalizatora lub filtra cz. stałych. tutaj badamy ilosc dodatków AW wg zasady im wiecej tym lepiej dla silniķa ale gorzej dla uzdatniacza spalin.
                                                  sam tbn moze być niski tj okolice 8 jesli olej jest low lub mid SAPS i ma dobra syntetyczna bazę lub wysokiej jakości hc.
                                                  l nawet idac tym prostym algorytmem lejemy olej bez norm producenta krzywdy nie zrobimy naszemu motorowi.

                                                  nie poruszam long life bo to jest malo zdroworozsadkowe podejścia w przeciwieństwie do Mercedesa lub BMW gdzie olej jest badany pod kątem parametrów fizykochemiczny ch no może samychfizycznych.

                                                  dlatego patent na olej ma każdy, producent swoj własny i wcale nie oznacza to tego za tańszy olej hc jest gorszy od supe syntetycznego. hc ma zalety jest mocno polarny i trzyma sie powierzchni metalu niemal jak ester i jest jednoczesnie trwalszý.
                                                  estrowe oleje są mocno podatne na degraDacje czasową inaczej na utlenianie.
                                                  hc daje iluzje wyciszania silnika i jest tańszy zatem per saldo wsrto częściej wymieniać hc niz kisić supersytnetyczna breje utleniona i przepalona jak w smazalni po calym sezonie.

                                                  tak chcialem dodac swoje 3 grosze w wątek wspierając zdroworozsaïkowo podejscie do stereotypow kierowania się markami zamiast wiedzą

                                                  [ Dodano: Pon 22 Lip, 13 17:03 ]
                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                  nie ma normy ACEA B4, ktora jest niby za to odpowiedzialna...
                                                  klasyfikacja jakościowa B4 ... do benzyny ? oj coś pokręciłeś :wink: W Twoim przypadku nie ma to praktycznie "żadnego znaczenia".

                                                  http://www.autolab.pl/artykuly/klasy...ych/art-2.html + http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

                                                  Wprowadzenie minimalnej Liczby TBN na poziomie 8,0 mg KOH / g wpływa na liczbę sekwencji ACEA, które mogą być łączone z ACEA A3/B4-08.
                                                  Przed ACEA 2008, w zależności od wydajności oleju, można było połączyć ACEA A3/B4 z szeregiem innych sekwencji w tym ACEA C3. Jednak oleje silnikowe spełniające ACEA z sekwencją C są formułowane na niższy poziom popiołu siarczanowego i mają tendencję do dostarczenia TBN poniżej 8,0 mg KOH / g.
                                                  Dlatego z wprowadzeniem ACEA 2008 jest mało prawdopodobne, że oleje silnikowe spełniające ACEA sekwencji C3 -08 będą w stanie sprostać ACEA A3/B4.
                                                  Limity dopuszczalnego poziomu czystości w teście TDI silnika wysokoprężnego VW z wtryskiem bezpośrednim zostały podniesione do najwyższego poziomu postrzeganego w ACEA, dopasowując wydajność do poziomu ACEA A5/B5 i ACEA sekwencji C. Niektóre istniejące oleje silnikowe ACEA A3/B4 będą w stanie sprostać wymaganiom C.

                                                  Oleje klas A3/B3 i A3/B4 są olejami ogólnego stosowania.
                                                  Podstawowe różnice pomiędzy poszczególnymi klasami przedstawia tabela 1

                                                  Specyfikacja jakościowa ACEA 2004 – Kategorie CX
                                                  Najważniejsza zmiana w klasyfikacji ACEA 2004 polegała na wprowadzeniu nowej klasy jakościowej
                                                  dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej
                                                  aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów cząstek stałych.
                                                  Oleje nowej klasy jakosciowej - CX - sa olejami których formulacja uwzględnia specjalne wymogi dotyczące
                                                  zawartości siarki, fosforu i tzw. popiołów siarczanowych (razem określanych jako SAPS). Wyróżniono
                                                  trzy klasy olejów:
                                                  ACEA C1
                                                  ACEA C2
                                                  ACEA C3
                                                  Ze względu na lepkość HTHS – oleje klas C1 i C2 sa olejami niskolepkosciowymi. Ze względu na zawartość siarki, fosforu i tzw. popiołu siarczanowego oleje C1 sa olejami typu „low SAPS” a oleje C2 i C3 tzw. olejami „mid SAPS”. Przy doborze olejów do samochodów wyposażonych w układy filtrów cząstek stałych należy stosować oleje o jakości zgodnej z zaleceniami producenta samochodu, w przeciwnym razie
                                                  może być konieczna szybsza wymiana filtra cząstek stałych i pogorszenie deklarowanych przez producenta
                                                  samochodu osiągów silnika. Podstawowe różnice pomiędzy wymogami poszczególnych kategorii CX
                                                  przedstawia tabela2

                                                  Od 1996 do 2004 r obowiązywała ACEA i dopiero od 2004 zlikwidowano oddzielne klasyfikacje olejów do silników samochodów osobowych i wprowadzono nową klasę jakosciową dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów czastek stałych, czyli kategorię "C".
                                                  Do 2004 roku nikt się nie przejmował nawet przy autach wyposażonych w DPF-a czy olej jest bardziej eko czy nie. Grunt by miał normę VW ... i tyle.

                                                  Komentarz

                                                  • logan_x
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 401
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    pedros, Co lejesz do swojego 1.6 BFQ ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...