-zatkanie przewodu wprowadzającego opary oleju do komory spalania nie wpłynęło na zmniejszenie ilości osadów (przy świeżym oleju)
I to jest bardzo istotny wniosek, bo sporo osob instaluje drogie catch tanki do tsi. Ale tutaj zdaje sie chodzi o komore spalanie, a nie kanalay ssace w glowicy??
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
e ten miałem na myśli - ZIC a drugi to Eneos (już do kupienia w PL, ENEOS wszedł na polski rynek) ale ten olej podobno "różni się" od sprzedawanego w Japonii. Ktoś stosował ten olej w swoim silniku ?
O zicu juz tutaj pisalem ich 0w40 wyglada obiecujaco, ale przeszlo bez echa
Ja nadal bym chetnie wyprobowal motorexa 0w40.
noooo dobra to co teraz zalać do silnika ...
Z obecnie zalanego Neste 0W40 jestem zadowolony ale kombinuę co by tu nowego do silnika zapodać bo za 5 tyg znów mam wyjazd do Włoch.
Macie jakieś propozycje ciekawego i dostępnego oleju, który po 4-5 tys km i tak wyleci z silnika? ... bo inaczej znów będę sam wybierał :wink:
Neste 5W50 :shock:
Petronas 0W40
Lotos
PLATINUM MaxPower 0W-40
Mobil1 0W40
Motul 0W40
Fuchs 0W30
Fuchs 0W40
Liqui Moly Synthoil 5W40 (0W40 trudno dostępny)
Neste 0W30 (chętniej zalałbym go na zimę nie na trasę)
LazerWay...tym razem sobie daruję (bo ile można ten sam olej zalewać :wink: ).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
to żeś "pojechał" ... :tuk:
Propozycja nie do zaakceptowania :wink: ale Lotosa dopiszę - tego lub innego wezmę pod uwagę.
Lista po modyfikacji:
Neste 5W50
Petronas 0W40
Lotos x/x
PLATINUM MaxPower 0W-40
Mobil1 0W40
Motul 0W40
Fuchs 0W30
Fuchs 0W40
Liqui Moly Synthoil 5W40 (0W40 trudno dostępny)
Neste 0W30 (chętniej zalałbym go na zimę nie na trasę)
[ Dodano: Wto 15 Lip, 14 13:43 ]
Zamieszczone przez Pidziek
Shell = BP = Castrol = Penzoill
Shell to raczej nie BP ale BP=Castrol na 100%.
Info z NETA:
""Niewiele się mówi o w spółpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz. Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem. Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości""
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jestem wierny Neste 0w40 którego zalałem po raz szósty
no ładnie ... a ja mam zalać Mobila 1 .... i robić za "króliczka" ... :terefere
spokooo przemyślę, dlatego Mobil jest na liście :lol: .
Właśnie chodzi mi o sprawdzenie jakiegoś "popularnego" oleju.
no ładnie ... a ja mam zalać Mobila 1 .... i robić za "króliczka"
- tak chodzi mi po głowie sprawdzenie M1 z czystej ciekawości :wink: jak wybierzesz coś innego to ja go przetestuję ale wymiana dopiero końcem września :wink:
no chyba że w końcu dopadnę Neste z oczekiwanym MB 229.5 - wtedy test Mobila pójdzie w odstawkę
biorę pod uwagę a Ty miałeś Mobila 0W40 ...? Jakaś opinia o nim?
Nie zebym byl zwolennikiem Mobil-1, ale w Fabii (ktora miala prawie taki sam silnik jak 1.4 CGGA) zawsze stosowalem Mobil 1 0w-40 (chyba tylko jedna wymiana byla na 5w30 - ASO tak sobie wymyslilo :roll.
Nigdy nie musialem dolewac oleju miedzy wymianami. Wskazania temp. pracy nie bylo wiec nie wiem do ilu sie nagrzewal. W zimie nie bylo problemu z rozruchem, ale podczas silnych mrozow (-20° i mniej) zawory chwile klepaly. Co wiecej mozna powiedziec o oleju? Karte mial/ma mocna :diabelski_usmiech
M1 to dobry olej, zalewam od 4 lat M1 ESP 5w-30 do TSI, dziwnym trafem butelki zawsze z Francji a nie z Polski, podejrzewam, że raczej ten gorszy Mobil (bez 1) jest produkowany w Gdańsku.
Ponad rok temu zalałem do nieoszczędzanej Pandy 1.1 Shella 5w40 SN, analiza świeżego oleju tu:
Shell Helix Ultra 5W-40 свежее Made in Russia за анализ спасибо ребятам Grammy Tig66 Inv terwar2 Zver Dimmy Масло заявлено как: API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; допуск MB 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40; Renault RN0700, RN0710; PSA B71 2296, Ferrari. Соответствует требованиям:...
Po 12000 km ma przyjemny bursztynowy kolor (wszystkie poprzednie 5w40 jakie laliśmy były prawie czarne), wymiany robimy co ok. 17000 km (silnik pancerny i tani w naprawie jak barszcz, więc robimy racjonalizację kosztów .
Kupowałem wtedy najtańszy "syntetyk" 5w40 (70 zł za 4 l), okazało się że ma normę SN, jest w technologii GTL ( http://www.youtube.com/watch?v=0WGbWbFr66w ), ma też świetne parametry jak za taką cenę (m.in. NOACK 6,8 %).
Tu trochę więcej propagandy: http://www.youtube.com/watch?v=owqkmJPNKwk
Na wypad do Włoch proponuję Shell Helix Ultra 5w40 za 70 zł a za resztę kupić dobre wino albo grappę. Przemawia przeze mnie fanatyzm , tak, leję ten olej też do garażowanego K9K (1.5 dCi) bez DPF i do kosiarek.
Na wypad do Włoch proponuję Shell Helix Ultra 5w40 za 70 zł a za resztę kupić dobre wino albo grappę
dopiszę go do listy. Faktycznie ma bardzo dobry NOACK.
Po namyśle z listy wyleciał Neste 0W40, Fuchs 0W40 i Motul 0W40 im Petronas 0W40 (nie żeby były to złe oleje chcę ograniczyć pole wyboru do kilku "popularnych" i tańszych produktów i z nich wybiorę).
na tej liście jest też: SILKOLENE RACE PRO S 5W/30
dodałem Silkolene o SAE 5W30 dla porównania parametrów z olejami o SAE 0W40.
Do 1,8 TSI powinien spokojnie starczyć Silkolene 5W30 - ma temperaturę zapłonu 193 a Silkolene 5W40 temp. zapłonu 195 więc różnicy parktycznie brak.
Za to porównując lepkości widać że 5W40 ma je zdecydowanie wyższe, myślę że Silkolene 5W30 jest optymalne. No chyba że silnik i turbo lubi sobie "łyknąć" oleju to wtedy 5W50.... tylko czy potrzebujesz aż tak mocnego oleju jakim jest Silkolene? To nie jest cywilny olej do jazdy wokół komina ale porządny olej do "katowania silnika pod obciążeniem" wtedy ten olej spełnia swoje zadanie. :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Maicroft, nowy Shell Helix Ultra 5W-40 to prawdziwy syntetyk na najnowszej bazie gtl, natomiast ten Lotos jak i każdy inny to olej mineralny na kiepskiej bazie hc.
Komentarz