Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez mmor
    -zatkanie przewodu wprowadzającego opary oleju do komory spalania nie wpłynęło na zmniejszenie ilości osadów (przy świeżym oleju)
    I to jest bardzo istotny wniosek, bo sporo osob instaluje drogie catch tanki do tsi. Ale tutaj zdaje sie chodzi o komore spalanie, a nie kanalay ssace w glowicy??

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    e ten miałem na myśli - ZIC a drugi to Eneos (już do kupienia w PL, ENEOS wszedł na polski rynek) ale ten olej podobno "różni się" od sprzedawanego w Japonii. Ktoś stosował ten olej w swoim silniku ?
    O zicu juz tutaj pisalem ich 0w40 wyglada obiecujaco, ale przeszlo bez echa
    Ja nadal bym chetnie wyprobowal motorexa 0w40.

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6624
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Olej zalany przed wyjazdem Neste 0W40 + MOS2 LM.
      noooo dobra to co teraz zalać do silnika ...
      Z obecnie zalanego Neste 0W40 jestem zadowolony ale kombinuę co by tu nowego do silnika zapodać bo za 5 tyg znów mam wyjazd do Włoch.
      Macie jakieś propozycje ciekawego i dostępnego oleju, który po 4-5 tys km i tak wyleci z silnika? ... bo inaczej znów będę sam wybierał :wink:
      Neste 5W50 :shock:
      Petronas 0W40
      Lotos
      PLATINUM MaxPower 0W-40
      Mobil1 0W40
      Motul 0W40
      Fuchs 0W30
      Fuchs 0W40
      Liqui Moly Synthoil 5W40 (0W40 trudno dostępny)
      Neste 0W30 (chętniej zalałbym go na zimę nie na trasę)

      LazerWay...tym razem sobie daruję (bo ile można ten sam olej zalewać :wink: ).
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Macie jakieś propozycje ciekawego i dostępnego oleju, który po 4-5 tys km i tak wyleci z silnika?
        PLATINUM MaxPower 0W-40 :idea: :idea: :idea:
        bo jakoś nie był "testowany" :idea:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6624
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez endryu
          PLATINUM MaxPower 0W-40
          a wiesz, ze też mi to do głowy przyszło.
          Dopiszę i wezmę pod uwagę. Dzięki.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • uli07
            Rider
            • 2012
            • 391
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zaraz rozpeta sie koncert zyczen, ale co tam. Moze Fuchsa 0w-40? O nim chyba jeszcze nie bylo - tzn. nikt nie relacjonowal jak sie sprawdza w uzyciu.
            Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
            Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
            Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6624
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez uli07
              koncert zyczen, ale co tam. Moze Fuchsa 0w-40?
              hehe dopisałem Fuchsa przed Tobą. Żaden koncert życzeń. Bańka 4-5 L max 150 zł. Nie mam ochoty przepłacać.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • leonn
                RS
                • 2011
                • 2726
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Nie mam ochoty przepłacać.
                Nowy Castrol 0W40, a może Lotos synthetic plus 5w40? :wink:

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Nikt mi za reklamę nie płaci. Pennzoil też zaczyna coś wypuszczać na bazach Shella.
                  Shell = BP = Castrol = Penzoill którego w Polsce nie ma
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6624
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez leonn
                    Nowy Castrol 0W40,
                    to żeś "pojechał" ... :tuk:
                    Propozycja nie do zaakceptowania :wink: ale Lotosa dopiszę - tego lub innego wezmę pod uwagę.

                    Lista po modyfikacji:

                    Neste 5W50
                    Petronas 0W40
                    Lotos x/x
                    PLATINUM MaxPower 0W-40
                    Mobil1 0W40
                    Motul 0W40
                    Fuchs 0W30
                    Fuchs 0W40
                    Liqui Moly Synthoil 5W40 (0W40 trudno dostępny)
                    Neste 0W30 (chętniej zalałbym go na zimę nie na trasę)

                    [ Dodano: Wto 15 Lip, 14 13:43 ]
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Shell = BP = Castrol = Penzoill
                    Shell to raczej nie BP ale BP=Castrol na 100%.


                    Info z NETA:

                    ""Niewiele się mówi o w spółpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz. Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem. Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości""
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      to żeś "pojechał" ...

                      Propozycja nie do zaakceptowania ale Lotosa dopiszę - tego lub innego wezmę pod uwagę.
                      Motorexa 0w40, o ile go kupisz w PL :P

                      Komentarz

                      • REXAX
                        Rider
                        • 2013
                        • 453

                        Proponuję M1 0w40 chętnie poznam rzeczową opinię w odniesieniu do Neste :wink:

                        taki tam wynalazek - http://www.nulon.com.au/products/Ful.../#.U8UTq5R_vSs

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6624
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Tippo
                          Motorexa 0w40, o ile go kupisz w PL
                          249 zł za 4L to ja dziękuję :wink: mam Silkolene Pro S 5W30 w tej cenie a nawet mniej czyli jeszcze na "flaszkę" zostanie :lol:

                          [ Dodano: Wto 15 Lip, 14 13:53 ]
                          Zamieszczone przez REXAX
                          M1 0w40
                          biorę pod uwagę a Ty miałeś Mobila 0W40 ...? Jakaś opinia o nim?
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • REXAX
                            Rider
                            • 2013
                            • 453

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            biorę pod uwagę a Ty miałeś Mobila 0W40 ...? Jakaś opinia o nim?
                            - jeszcze nie bo jestem wierny Neste 0w40 którego zalałem po raz szósty

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6624
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez REXAX
                              jestem wierny Neste 0w40 którego zalałem po raz szósty
                              no ładnie ... a ja mam zalać Mobila 1 .... i robić za "króliczka" ... :terefere
                              spokooo przemyślę, dlatego Mobil jest na liście :lol: .
                              Właśnie chodzi mi o sprawdzenie jakiegoś "popularnego" oleju.

                              Lista (po modyfikacji):

                              Neste 5W50 :shock:
                              Petronas 0W40
                              Lotos x/x
                              PLATINUM MaxPower 0W-40
                              Mobil1 0W40
                              Motul 0W40
                              Fuchs 0W40
                              Neste 0W40 ...ponownie :roll:

                              Wykreśliłem 0W30 bo sprawdzę je jesienią i zimą.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                no ładnie ... a ja mam zalać Mobila 1 .... i robić za "króliczka"
                                - tak chodzi mi po głowie sprawdzenie M1 z czystej ciekawości :wink: jak wybierzesz coś innego to ja go przetestuję ale wymiana dopiero końcem września :wink:
                                no chyba że w końcu dopadnę Neste z oczekiwanym MB 229.5 - wtedy test Mobila pójdzie w odstawkę

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  no chyba że w końcu dopadnę Neste z oczekiwanym MB 229.5
                                  No jakoś cieniutko z nim na naszym rynku :!: Wszędzie widać ten "starszy" :idea: Trzeba chyba kolegę konkona zapytać :?:
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6624
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez REXAX
                                    dopadnę Neste z oczekiwanym MB 229.5
                                    to nadal jest sprzedawany olej w poprzedniej specyfikacji ? :shock: Myslałem, że już dawno jest ten z MB 229.5.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • REXAX
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 453

                                      Zamieszczone przez endryu
                                      No jakoś cieniutko z nim na naszym rynku
                                      - pytałem o niego u dystrybutora - http://olejeklimowicz.pl/ - dowiedziałem się że nowa dostawa już z 229.5 będzie końcem lipca :wink:

                                      Komentarz

                                      • uli07
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 391
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        M1 0w40
                                        biorę pod uwagę a Ty miałeś Mobila 0W40 ...? Jakaś opinia o nim?
                                        Nie zebym byl zwolennikiem Mobil-1, ale w Fabii (ktora miala prawie taki sam silnik jak 1.4 CGGA) zawsze stosowalem Mobil 1 0w-40 (chyba tylko jedna wymiana byla na 5w30 - ASO tak sobie wymyslilo :roll.
                                        Nigdy nie musialem dolewac oleju miedzy wymianami. Wskazania temp. pracy nie bylo wiec nie wiem do ilu sie nagrzewal. W zimie nie bylo problemu z rozruchem, ale podczas silnych mrozow (-20° i mniej) zawory chwile klepaly. Co wiecej mozna powiedziec o oleju? Karte mial/ma mocna :diabelski_usmiech
                                        Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                        Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                        Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                        Komentarz

                                        • mmor
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 166
                                          • Fabia (6Y2)
                                          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                          M1 to dobry olej, zalewam od 4 lat M1 ESP 5w-30 do TSI, dziwnym trafem butelki zawsze z Francji a nie z Polski, podejrzewam, że raczej ten gorszy Mobil (bez 1) jest produkowany w Gdańsku.

                                          Ponad rok temu zalałem do nieoszczędzanej Pandy 1.1 Shella 5w40 SN, analiza świeżego oleju tu:

                                          parametry tu:


                                          Po 12000 km ma przyjemny bursztynowy kolor (wszystkie poprzednie 5w40 jakie laliśmy były prawie czarne), wymiany robimy co ok. 17000 km (silnik pancerny i tani w naprawie jak barszcz, więc robimy racjonalizację kosztów .
                                          Kupowałem wtedy najtańszy "syntetyk" 5w40 (70 zł za 4 l), okazało się że ma normę SN, jest w technologii GTL ( http://www.youtube.com/watch?v=0WGbWbFr66w ), ma też świetne parametry jak za taką cenę (m.in. NOACK 6,8 %).
                                          Tu trochę więcej propagandy: http://www.youtube.com/watch?v=owqkmJPNKwk

                                          Na wypad do Włoch proponuję Shell Helix Ultra 5w40 za 70 zł a za resztę kupić dobre wino albo grappę. Przemawia przeze mnie fanatyzm , tak, leję ten olej też do garażowanego K9K (1.5 dCi) bez DPF i do kosiarek.

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6624
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Dziękuję za opinię o M1 oraz Shellu.
                                            Zamieszczone przez mmor
                                            Na wypad do Włoch proponuję Shell Helix Ultra 5w40 za 70 zł a za resztę kupić dobre wino albo grappę
                                            dopiszę go do listy. Faktycznie ma bardzo dobry NOACK.
                                            Po namyśle z listy wyleciał Neste 0W40, Fuchs 0W40 i Motul 0W40 im Petronas 0W40 (nie żeby były to złe oleje chcę ograniczyć pole wyboru do kilku "popularnych" i tańszych produktów i z nich wybiorę).

                                            LISTA
                                            Neste 5W50 :shock:
                                            Lotos 5W40 / 5W30
                                            PLATINUM MaxPower 0W-40 / PLATINUM MAXPOWER 0W-30
                                            Mobil1 0W40
                                            Shell Helix Ultra 5W40 / 5W30

                                            Pora chyba zamknąć listę. Zrobię zestawienie i napiszę, który olej wybiorę i oczywiście po powrocie będzie podsumowanie.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • primanus
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 82
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez primanus
                                              Neste Oil 0W40
                                              do 1,8 TSI ten lub któryś z listy - strona 193 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...803fc7c7623f25

                                              PAOLO,

                                              na tej liście jest też:

                                              SILKOLENE RACE PRO S 5W/30

                                              Ale ten olej występuje też w lepkości 5W/40

                                              Która lepkość będzie lepsza dla 1,8 tsi?

                                              Niekoniecznie na zimę - raczej na lato...

                                              (bo na zimę pójdzie Neste oil 0W40)

                                              Ten silnik, ze względu na turbawkę, bardzo łatwo osiąga temperatury oleju około 100 st.C i to wcale nie przy jakimś forsownym stylu jazdy...


                                              Doradź, co byś "zapodał" na moim miejscu na lato, jeśli chodzi o SILKOLENE RACE PRO S (którą lepkość wybrać 5W30 czy 5W40)?
                                              1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                              160KM --> 221KM
                                              250Nm --> 333Nm

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez primanus
                                                na tej liście jest też: SILKOLENE RACE PRO S 5W/30
                                                dodałem Silkolene o SAE 5W30 dla porównania parametrów z olejami o SAE 0W40.
                                                Do 1,8 TSI powinien spokojnie starczyć Silkolene 5W30 - ma temperaturę zapłonu 193 a Silkolene 5W40 temp. zapłonu 195 więc różnicy parktycznie brak.
                                                Za to porównując lepkości widać że 5W40 ma je zdecydowanie wyższe, myślę że Silkolene 5W30 jest optymalne. No chyba że silnik i turbo lubi sobie "łyknąć" oleju to wtedy 5W50.... tylko czy potrzebujesz aż tak mocnego oleju jakim jest Silkolene? To nie jest cywilny olej do jazdy wokół komina ale porządny olej do "katowania silnika pod obciążeniem" wtedy ten olej spełnia swoje zadanie. :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  PAOLO ESCO, Ja glosuje na Shell 5W40 albo Lotos 5W40 Ja jeden z nich wybiore na zime do mojego 2.8 V6
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Maicroft, nowy Shell Helix Ultra 5W-40 to prawdziwy syntetyk na najnowszej bazie gtl, natomiast ten Lotos jak i każdy inny to olej mineralny na kiepskiej bazie hc.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...