Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Obserwować pobór oleju te silniki mają wadę na 4 tłoku chyba nie ma kanału jakiegos smarującego , tylko wymiana short bloku pomagaZamieszczone przez Agamek12Co jej wlać? Zostać przy półsyntetyku, czy zaryzykować jakiś syntetyk?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
tak sobie jeszcze rozważam....Zamieszczone przez PidziekObserwować pobór oleju te silniki mają wadę na 4 tłoku chyba nie ma kanału jakiegos smarującego , tylko wymiana short bloku pomagaZamieszczone przez Agamek12Co jej wlać? Zostać przy półsyntetyku, czy zaryzykować jakiś syntetyk?
osobiście przy deklarowanym przebiegu dziennym, bardzo małym zalalbym olej nawet 0W20, ktory doskonale smaruje niedogrzana jednostkę a i na tarasach sprawdzi się bo pompowalnosc jest znakomita.
Pidziek zdaje sie ze zalewal taki olej do Yarisa i fenomenalnie sie sprawdzał.
Komentarz
-
-
Panowie, mam w Lagunie zalaną przekładniówkę Fuchs Titan Sintofluid 75W-80, podobno lepsza jest od Elfa NFP. Znalazłem taki o to produkt:
Sądzicie, że podszedłby do mojej skrzynki, skoro niby producent zaleca 75W-80? Zaznaczam, że te skrzynie(PK6) mają delikatne łożyska(150 000 km = prawie każdy remontuje tą skrzynkę) i czy nie będzie za rzadki ten olej? Niby normę GL ma jak Elf NFP, czyli GL - 4 +... Rozważam też ewentualnie dolanie do oleju do skrzynki Archoila AR9100 lub AR9200, czy ma to sens i nie uszkodzi skrzyni?Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
pedros: ale musisz ewentual;nie sprawdzić czy nie leją wtryski benzyna na zimno wiele toyot miało z tym problem i na zimno jak sprawdzałeś poziom oleju po coy było minimalnie więcej wa wtedy 0W20 nie jest dobrym wyjściem.
Wersje z Japonii o ile pamiętam były wolne z tych przypadłości dlatego do Yarisów, Vitz w Japonii lano 0W20 u nas zalecano 5W30 ze wzgledu na brak specyfikacji .
A coś gęściejszego nie mają ?Zamieszczone przez Krisss_28Sądzicie, że podszedłby do mojej skrzynki, skoro niby producent zaleca 75W-80? Zaznaczam, że te skrzynie(PK6) mają delikatne łożyska(150 000 km = prawie każdy remontuje tą skrzynkę) i czy nie będzie za rzadki ten olej? Niby normę GL ma jak Elf NFP, czyli GL - 4 +... Rozważam też ewentualnie dolanie do oleju do skrzynki Archoila AR9100 lub AR9200, czy ma to sens i nie uszkodzi skrzyni?
I czy można tam GL-5 wlać może fosfór któego jest więcej i siary w GL5 lepiej by ochronił ten układ hm... dopytaj może ktoś coś wie w ASOProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
nie ma co przesadzać ... albo 5W30 z ACEA A5 albo 0W40 (ja bym był za 0W40 z wysokim TBN - zwłaszcza przy jeździe na krótkich odcinkach) - to i tak będzie o niebo lepiej niż ten 10W/40 że o 15W/40 nie wspomnę...Zamieszczone przez pedroszalalbym olej nawet 0W20PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Pidziek, Fuchs ma specyfikację Renault, więc powinno być ok
Nawet na stronie skrzynie.com.pl polecają Fuchsa jako lepszy jakościowo zamiennik. Z Penrite jest już tylko najbliższy to 75W-85, więc znowu za gęsty heh
Doleje do tego Fuchsa po prostu Archoila AR9100
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO _ którą oliwę wybrać z tego sklepu : http://www.opieoils.co.uk do 2.0 TFSI - wybieraki na www producentów zalecają 504.00 bo niby pokrywają wszystkie normy -502, 503, 503.01 - osobiście bardziej obstaję przy dobrym 0W40 w sostateczności 5W30. Pytanie jest czy można wlać 0W30 A3/B3-A3/B4?Zamieszczone przez PAOLO ESCOnie ma co przesadzać ... albo 5W30 z ACEA A5 albo 0W40 (ja bym był za 0W40 z wysokim TBN - zwłaszcza przy jeździe na krótkich odcinkach) - to i tak będzie o niebo lepiej niż ten 10W/40 że o 15W/40 nie wspomnę...Zamieszczone przez pedroszalalbym olej nawet 0W20
Komentarz
-
-
ja bym wolał jednak te specyfikacje i do tego dobry olej, najlepiej bazujący na PAO, estrach.Zamieszczone przez sw29l502, 503, 503.01
i to jest dobry tok myślenia.Zamieszczone przez sw29losobiście bardziej obstaję przy dobrym 0W40
zawsze można bo przewiduje to producent, wystarczy że olej będzie spełniał VW 502.00 a to dla 0W30 nie jest problemem... Tylko ja jednak wolałbym do 2.0 TFSI coś z 0W40.Zamieszczone przez sw29lytanie jest czy można wlać 0W30 A3/B3-A3/B4?
Z tego sklepu to ewentualnie:
- http://www.opieoils.co.uk/p-79244-mi...ngine-oil.aspx
- http://www.opieoils.co.uk/p-68959-mo...ngine-oil.aspx
- http://www.opieoils.co.uk/p-60213-mi...ngine-oil.aspx
- http://www.opieoils.co.uk/p-879-motu...ngine-oil.aspx lub Motul 0W40
a i tak najlepszy pod względem ochrony i kultury pracy silnika będzie http://www.opieoils.co.uk/p-60169-si...e-engines.aspx lub http://www.opieoils.co.uk/p-68897-fu...ngine-oil.aspx
Nie napisałeś czy silnik na gwarancji i jak jest eksploatowany...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzięki PAOLO- jednak poczytałem trochę i zostanę jak wcześniej koledzy radzili też przy dobrym 0W40 z 502.00 bo to jego norma. To auto z 2006 roku i miało ostatni serwis w Audi przy 41K/KM ( teraz ma 44K) i na bank jest Castrol 5W30 504.00 jedyną gwarancję to mam na 6mcy od Audi na całe auto.Zamieszczone przez PAOLO ESCOja bym wolał jednak te specyfikacje i do tego dobry olej, najlepiej bazujący na PAO, estrach.Zamieszczone przez sw29l502, 503, 503.01
i to jest dobry tok myślenia.Zamieszczone przez sw29losobiście bardziej obstaję przy dobrym 0W40
zawsze można bo przewiduje to producent, wystarczy że olej będzie spełniał VW 502.00 a to dla 0W30 nie jest problemem... Tylko ja jednak wolałbym do 2.0 TFSI coś z 0W40.Zamieszczone przez sw29lytanie jest czy można wlać 0W30 A3/B3-A3/B4?
Z tego sklepu to ewentualnie:
- http://www.opieoils.co.uk/p-79244-mi...ngine-oil.aspx
- http://www.opieoils.co.uk/p-68959-mo...ngine-oil.aspx
- http://www.opieoils.co.uk/p-60213-mi...ngine-oil.aspx
- http://www.opieoils.co.uk/p-879-motu...ngine-oil.aspx lub Motul 0W40
a i tak najlepszy pod względem ochrony i kultury pracy silnika będzie http://www.opieoils.co.uk/p-60169-si...e-engines.aspx lub http://www.opieoils.co.uk/p-68897-fu...ngine-oil.aspx
Nie napisałeś czy silnik na gwarancji i jak jest eksploatowany...
PS. Jestem pozytwynie nastawiony do Valvoline 0W40 i myślałem też o Mobil 1 NewLife 0W40 - to mogę mieć od ręki. TITAN'y Też przy nich obstaję tylko już muszę je zamawiać
Komentarz
-
-
spokojnie możesz zalać te oleje.Zamieszczone przez sw29lValvoline 0W40 i myślałem też o Mobil 1 NewLife 0W40
Silkolene to "inna bajka" klasa wyżej od wszelkich Valvoline i Mobili :PZamieszczone przez sw29lTITAN'y Też przy nich obstaję tylko już muszę je zamawiać
Różnica pomiędzy 5L Mobil1 0W40 a 5L Silkolene Pro S 5W30 to tylko 10 funtów ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przetestuję Silkolene Pro S 5W30 , dokupię tam filtry - i tak do 20kg jedna cena za przesyłkę.Zamieszczone przez PAOLO ESCOspokojnie możesz zalać te oleje.Zamieszczone przez sw29lValvoline 0W40 i myślałem też o Mobil 1 NewLife 0W40
Silkolene to "inna bajka" klasa wyżej od wszelkich Valvoline i Mobili :PZamieszczone przez sw29lTITAN'y Też przy nich obstaję tylko już muszę je zamawiać
Różnica pomiędzy 5L Mobil1 0W40 a 5L to tylko 10 funtów ...
Komentarz
-
-
Na bank napiszę po kilku k/km czy przy benzynie będzie znacząca różnica między obecnie zalanym Castrolem 5W30 a Fuchs Titan 5W30 tymbardziej, że idzie zima, bardziej chodzi mi o dobrą ochronę cieplną bo silnik momentalnie ma 85*C. W byłej O2 RS 2.0 TDI na ucho Titan by był lepszy standardowych oliw bo BMN należy do głośnych dizelków.Zamieszczone przez pedrosjestem bardzo Ciekawsw29l, Twojej opinii... mnie ten olej rozłożył na plecy swoja jakością w kazdym aucie, nawet w Skodzie była różnica na gigantyczny plus. raportuj na bieżąco
Komentarz
-
-
Zalałem tą oliwę przy przeglądzie na 30 kkm (wcześniej przy ~ 3.5kkm i 15 kkm zalewałem LM TopTec 4200) moje obserwacje są takie:Zamieszczone przez Sebastian_M26lepiej Motul X-Max 0W-40
- olej fabryczny temp max 123 *C i słychać jak pracuje silnik (nie miałem okazji jeździć w zimę)
- TopTec 4200 po pierwszej wymianie od 3.5 kkm do ~ 11kkm cicho, lekko słychać silnik ale nie słychać żeby się męczył, natomiast ostatnie 4 kkm robiło się coraz gorzej (olej jeździł lato-lipiec/jesieni - listopad) przy odpalaniu cisza i spokój natomiast po rozgrzaniu oliwy coraz głośniej. Temp max 114*C. Olej kupiony w E.Leclerc :shock:
- TopTec 4200 wymiana przy 15 kkm j/w (olej jeździł od listopada do 31 lipca) w zimę wszystko ok przy temp do - 29*C, po rozgrzaniu też OK, natomiast po przebiegu ~ 11 kkm w ciepłe dni przy jeździe autostradami dosć intensywnie robiło się głośno w aucie i wyraźnie było słychać silnik podczas przyśpieszania (co prawda to był przyjemny warkot ale był) Temp max 116*C. Olej kupiony od forumowego sprzedawcy
- obecnie przy 30 kkm zalany Motul Xmax 0W40 przejechane ~ 2kkm i silnik pracuje zdecydowanie łagodniej i płynniej nić na TT 4200, zobaczymy jak będzie po 15 kkm. Temp max po wypadzie do Zakopanego z załadowanym autem i dość szybko max 107 *C. Olej kupiony w Intercarsie.
P.S przy LM TT 4200 zużycie oleju wynosiło ~ 500 ml/ 15kkm zobaczymy jak będzie przy X-Maxie. Wszystkie oleje z datą produkcji.pakowania ok 2-3 m-ce wstecz.
Komentarz
-
-
aluminiowiec -
Panowie a ja proponuję opisanie na forum wszystkich tych cudownych technologii zawartych w olejach, którymi tak chwalą się ich producenci. Ciężko znaleźć na ich temat więcej jakichś konkretniejszych informacji, a mogą być bardzo ciekawe i pouczające
Jestem ciekaw co zawarte jest w ich składach i czy faktycznie cokolwiek wnoszą do całokształtu oleju
Castrol:
- FST;
- Magnatec;
- Titanium.
Mobil 1:
- SuperSyn;
Elf:
- IMF(Inter Monecular Friction);
Ravenol:
- ClenSynto(częściowo opisane przez producenta);
Lotos:
- Thermal Control;
Fuchs:
- XTL;
Millers:
- NanoDrive...
Są pewnie jeszcze inne do wymienienia, ale to tak na szybko, resztę dopisujcie jak coś
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-


alacz
Komentarz