jedyny problem to powtarzalność, w zależności od batchu potrafią się sporo różnić niestety
to prawda, rozrzut potrafi być spory - nie zawsze na korzyść :szeroki_usmiech
nie sadze ze spory, powiedzialbym delikatny :szeroki_usmiech
dzis znowu wjechal swiezy SSL mial byc total ale nie dostalem u siebie
urzywam juz ponad 2 lata ravenola i moge powiedziec ze sprawdza sie, nie tylko u mnie :wink:
przynajmniej nie ma szansy zeby podrobe kupic
Skoro już 400 stron :shock: za nami, to może mała aktualizacja listy z SAE 0W-40 :wink:
AMSOIL Signature Series 0W-40
API SN,SM
Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850; Nissan GT-R®
Kinematic Viscosity 100°C, cSt 14.8
Kinematic Viscosity 40°C, cSt 85.7
Viscosity Index 181
CCS Viscosity, cP (°C) 5836 (-35)
Flash Point °C 224
Fire Point °C 248
Pour Point °C -51
NOACK 8.1
HTHS 3.9
Four-Ball Wear Test 40 kgf, 75ºC,1200 rpm, 1 hr, scar diameter, mm 0.35
TBN 12.6
Aral SuperSynth 0W-40
ACEA A3/B4
VW 502 00 / 505 00 Porsche A40
Dichte bei 15°C 840 kg/m³ (0.84 g/cm³)
Kinematisch: bei 40°C 80.2 mm2 /s (80.2 cSt)
Kinematisch: bei 100°C 13.3 mm2 /s (13.3 cSt)
Flammpunkt 215°C
Pour Point -60°C
AVENO Full Synth 0W-40
ACEA A3/B4
API SN/CF
MB approval 229.5 Renault RN700 / RN710 VW 502 00 / 505 00 Porsche A40 BMW Longlife-01
Density at 15°C 845 kg/m³
Viscosity at 100°C 13.4 mm²/s
Viscosity index 181
Pour point -48 °C
Castrol Edge A3/B4 0W-40
ACEA A3/B3, A3/B4
API SN/CF
BMW Longlife-01 Meets Ford WSS-M2C937-A MB-Freigabe 229.3/ 229.5 Porsche A40 VW 502 00/ 505 00
Dichte bei 15°C Relativ 0.8416 g/ml
Viskosität, kinematisch bei 100°C 13.1 mm²/s
Viskosität, kinematisch bei 40°C 79mm²/s
Viskosität, CCS -35C 5950 mPa.s
Viskositätindex 168
Flammpunkt 211°C
Sulfatasche wt 1.15 %
Pour Point -60°C
ELF Evolution 900 FT 0W-40
ACEA A3/B4
API SN/CF
VW 502.00 / 505.00, RN0700 / RN0710, BMW-LL-01, MB-Approval 229.5
Viscosity at 40°C 76.41 mm2 /s
Viscosity at 100°C 13.4 mm2 /s
Viscosity index 183
Pour point -39 °C
Flash point 231 °C
Eni i-Sint SAE 0W-40
ACEA A3/B4
API SN
MB Approval 229.5 VW 502 00/505 00 BMW LL-01 RN 0700/0710 Porsche A40
Density at 15 °C kg/m3 850
Viscosity at 100°C 13.4 mm²/s
Viscosity at 40°C 75 mm²/s
Viscosity CCS at –35 °C 5800 mPa•s
Viscosity Index 180
Flash Point 230°C
Pour Point -45°C
Fuchs Titan Supersyn Longlife 0W-40
ACEA A3/B4
API SN
MB APPROVAL 229.5 PORSCHE A40
AMG ASTON MARTIN BMW LONGLIFE 01 FORD M2C937-A
Gęstość w 15°C 0,842g/ml
Lepkość kinematyczna w 40 °C 74,4 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 13,2 mm2/s
Wskaźnik lepkości 181
Temperatura zapłonu, 234 °C
CCS w -35°C 5180 mPas
TBN 10
Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40
ACEA A3 ACEA B4
API CF API SM
BMW Longlife-98 Ford WSS-M2C 937-A
MB 229.3 Porsche A40 VW 502 00/505 00
Dichte bei 15°C 0,846 g/cm³
Viskosität bei 40°C 80,0 mm²/s
Viskosität bei 100°C 14,0 mm²/s
Viskosität bei -35°C <6200 mPas
Viskositätsindex 181
Flammpunkt 230°C
Pourpoint -48°C
Verdampfungsverlust (Noack) 10,0 %
TBN 8,5 mg KOH/g
Sulfatasche 1,2 g/100g
HTHS Viskosität >3,5
Meguin Megol Motorenoel Super Leichtlauf Driver 0W-40
ACEA A3/B4
API CF/SM
BMW Longlife-98 ∙ MB 229.3 ∙ Opel GM-LL-B-025 ∙ Porsche A40 ∙ VW 502 00 ∙ VW 505 00
Viscosity at 40 °C 80,0 mm²/s
Viscosity at 100 °C 14,0 mm²/s
Viscosity at -35 °C <6200 mPas
Viscosity index 181
Density at 15°C 0,846 g/cm³
Flash point 230°C
Pour point -48°C
Evaporation loss (Noack) 10,0 %
Method B Total base number 8,5 mg KOH/g
Sulfate ash 1,2 g/100g
HTHS viscosity >3,5
Millers Oils XF Longlife 0W-40
ACEA A3/B4-10
API SM/CF
BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51 VW 502.00, 505.00
Porsche A40 CHRYSLER; MS-10725 FORD WSS-M2C937-A
Ciężar właściwy przy 15°C 0,845
Lepkość kinematyczna przy 40 °C 84,6
Lepkość kinematyczna przy 100 °C 13,5
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51°C
Temperatura zapłonu >200°C
Lepkość na zimno przy -30C CCS 6200
TBN 10.11
Mobil 1 New Life 0W-40
ACEA A3/B3, A3/B4
API SN
VW 502 00/ 505 00
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
Nissan GT-R BMW LL-01 SAAB GM-LL-A-025; B-025 FIAT9.55535
Lepkość kinematyczna przy 40°C 75
Lepkość kinematyczna przy 100°C 13,5
Indeks lepkości 185
Temperatura krzepnięcia -45°C
Temperatura zapłonu 230 °C
TBN 11,8
HTHS 3,8
NOACK 9%
popiół siarczanowy 1,3
Motorex Xperience FS-X 0W-40
ACEA A3/B4-12
API SN
MB-Approval 229.5 VW 502 00/ 505 00 BMW LL-01 PORSCHE A40 RN0700/RN0710
Safety + Performance: FIAT 9.55535-M2/N2/Z2
Densitet vid 20 °C 0.841 g/ml
Viskositet vid 40 °C 76.1 mm²/s
Viskositet vid 100 °C 13.5 mm²/s
Viskositet enligt HTHS vid 150 °C mPa•s >3.5
CCS vid -35 °C 4600 mPa•s
Viskositetsindex 181
Lägsta flyttemperatur -51°C
Flampunkt >220 °C
Halt av sulfatrester vikt-% 1.2
TBN 10.1 mg KOH/g
NOACK 9.1%
Motul 8100 X-max 0W-40
ACEA A3 / B4
API SN
BMW LL-01 MB-Approval 229.5
Porsche A40 VW 502 00 – 505 00
Viscosity at 40°C 76.2
Viscosity at 100°C 13.5
Viscosity Index 184
Flash point 228°C
Pour point - 45 °C
Sulfated ash 1,1%
HTHS 3,6
TBN 10.1
Motul 300V Trophy 0W-40
PERFORMANCES STANDARDS Above existing Motorsport standards. !!!
SPECIFICATIONS Rally – GT – Short distance race !!!
Density at 20°C 0.848
Viscosity at 40°C 75.7 mm²/s
Viscosity at 100°C 13.6 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C 3.9 mPa.s
Viscosity Index 186
Pour point -51°C
Flash point 222°C
TBN 8.25 mg KOH/g
Neste City Pro 0W-40
ACEA A3/B4
API SN/CF
VW 502.00/505.00 MB 229.3 and 229.5
BMW LL-01 RN 0700/0710
Density at 15°C 860
Viscosity 40°C 80
Viscosity 100°C 14
Viscosity Index 181
Pour Point -54°C
Flash Point 220°C
CCS -35 °C 5500
TBN 10
NOACK 8,5%
Graniczna temperatura pompowania -45°C
Orlen PLATINUM MaxPower 0W-40
ACEA A3/B4
API SM/CF
Mercedes-Benz 229.3 VW 502 00 / 505 00
Porsche A40 BMW Longlife-98
lepkość kinematyczna w temp. 100°C 14,0
wskaźnik lepkości 180
temperatura zapłonu 220°C
temperatura płynięcia -39°C
Odparowalność wg Noack'a 8,5
lepkość HTHS 3,6
liczba zasadowa TBN 10,4
popiół siarczanowy 1,12
PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0 0W-40
ACEA A3/B3
API SN/CF
JASO MA BMW LL-98
VW 502.00/505.00 Porsche GL
MB 229.1/229.3
Lepkość kinematyczna cSt w 40°C 85
Lepkość kinematyczna cSt w 100°C 14,9
Indeks lepkości 185
Lepkość CCV (Cold Cranking), cP w -35°C 6009
Lepkość HTHS cP >3,7
Temperatura płynięcia - 51 °C
Noack <5,5
Zawartość wapnia w % 0,296
Zawartość boru, w % 0,063
Zawartość cynku, w % 0,124
TBN 9,8
Ravenol Super Synthetik Öl SSL 0W-40
ACEA A3/B4
API SN/CF
Porsche A40 VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01 MB-Freigabe 229.3/ 229.5 RN0700/RN0710
Viscosity at 40°C 83,7
Viscosity at 100°C 14,0
Viscosity index 173
Flash point 228°C
CCS w -35°C 6000
Pourpoint - 46°C
TBN 10,1
Total Quartz 9000 Energy 0W-40
ACEA A3/B4
API SN/CF
MB-Approval 229.5 VW 502.00/505.0 Porsche A40 BMW LL-01
Kinematic viscosity at 40°C mm2 /s 76.41
Kinematic viscosity at 100°C mm2 /s 13.4
Viscosity index 183
Pour Point -39°C
Flash Point 231°C
Valvoline SynPower 0W-40
ACEA A3/B3 A3/B4
API SN/CF
MB 229.3 229.5 VW 502.00/505.00 BMW LL-01 Porsche A40 RN700/710
Viscosity40 °C 77
Viscosity100°C 13.5
Density at 15.6 °C 0,843 g/cm³
Viscosity Index 183
Pour Point -45°C
Flash Point 220°C
CCS –35°C. <5800
TBN, mg KOH/g 11
HTHS 3.7
NOACK 9%
Sulfate ash 1.17%
XADO Atomic Oil 0W-40
ACEA A3/B3/B4
API SL/CF
VW 503.01; 502.00/505.00 MB 229.3 229.1
Ciężar właściwy przy 20°C 0,858
Lepkość kinematyczna przy 40 °C 72,6
Lepkość kinematyczna przy 100 °C 13,2
Indeks lepkości 186
Temperatura krzepnięcia -48°C
Temperatura zapłonu 220°C
Lepkość na zimno przy -20°C CCS 6050
TBN 10.8
Popiół siarczanowy 1.2
ENEOS SUSTINA 0W-50
API SN
ZASTOSOWANIE;
Olej do silników benzynowych.
Wygląd Gęstość (15°C), g/cm3 0.847
Zawiesistość (40°C), 104 mm 2 /s
Zawiesistość (100°C), 18 mm2 /s
Wskaźnik lepkości 192
Temperatura zapłonu 232°C
Temperatura krzepnięcia –45 °C
TAN mgKOH/g 2.3
TBN mgKOH/g 6.4
Mobil 1 Racing™ 0W-50
Mobil 1 Racing 0W-50 is recommended for a wide range of race engine applications !!!
Note: Mobil 1 Racing 0W-50 is not recommended for street use !!!
Viscosity cST 40ºC 100
Viscosity cST 100ºC 17.2
Viscosity Index 189
Sulfated Ash, wt% 1.3
HTHS Viscosity, mPa s at 150ºC 3.8
Pour Point, ºC -54
Flash Point, ºC 221
Density at 15.6 ºC g/ml 0.85
PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0 0W-50
API SN/CF
ACEA A3/B3
JASO MA MB 229.1/229.3 BMW LL-98 VW 502.00/505.00 Porsche GL
Lepkość kinematyczna , cSt at 40°C 108
Lepkość kinematyczna, cSt at 100°C 18.7
Indeks lepkości 194
Lepkość, Cold Cranking , cP @ -35°C 5770
Zasadowość 9.5
B zawartość ,mass % 0.061
Ca zawartość, mass % 0.0299
Zn zawartość, mass % 0.164
NOACK <5.5
paba potwierdził, że zgodnie z informacją Lotosa olej 5W40 (Synthetic Plus) posiada aprobatę m.in. VW 502.00/505.00. Nie jest zatem zrozumiałym, dlaczego na opakowaniu tego oleju jest zapis "poziom jakości ... VW 502.00/505.00 ...". Według mnie jest to zasadnicza różnica. Czyżby Lotos produkował nieco inny olej w składzie chemicznym, niż ten dostarczony do aprobaty :roll: ? Co Wy o tym myślicie?
paba potwierdził, że zgodnie z informacją Lotosa olej 5W40 (Synthetic Plus) posiada aprobatę m.in. VW 502.00/505.00. Nie jest zatem zrozumiałym, dlaczego na opakowaniu tego oleju jest zapis "poziom jakości ... VW 502.00/505.00 ...". Według mnie jest to zasadnicza różnica. Czyżby Lotos produkował nieco inny olej w składzie chemicznym, niż ten dostarczony do aprobaty :roll: ? Co Wy o tym myślicie?
Normę 502 to nawet smalec spełnia. :diabelski_usmiech
Potwierdam z osobistych doświadczeń jest to bardzo dobry olej.
Jest również deklaracja producenta ze spełnia 229.5.
Należy miec jednak na uwadze ze to nie jest pełen syntetyk co nie przekreśla go jako dobre smarowidlo relatywnie mało brudzące.
Jeśli ktoś ma problem z określeniem prawidłowego interwalu na tym oleju proponuje go skrócić w myśl zasady ze lepiej częściej wymieniać dobry olej niż rzadko bardzo dobry.
Cena jest ostatnio bardzo atrakcyjna a olej z pewnością krzywdy nie zrobi nikomu. (Stosując go naturalnie do silników które mogą być nim zalewane)
[ Dodano: Pią 02 Paź, 15 20:10 ]
Zamieszczone przez vesatis
Zamieszczone przez leonn
Skoro już 400 stron :shock: za nami, to może mała aktualizacja listy z SAE 0W-40 :wink:
albo usystematyzowanie od najlepszego do najgorszego
Tak jednoznacznie nie da sie
Co z tego ze Mobil Racing 0W50 to porażka podczas normalnej jazdy a jest technologicznym majstersztykiem :diabelski_usmiech
I pokazuje co potrafi przy 120 stopniach c
Pamiętajmy że skład oleju zmienia się od czasu premiery wiec nie zawsze mamy taki sam olej rok po roku. ....
Natomiast trzeba być czujnym jak ninja bo producenci deklarują jedno a potem i tak asekuruja się ze produkt może podlegać wahaniom w kontekście składu jakościowe i ilosciowego bla bla ....
Ja niestety nie posiadam wiedzy praktycznej jak każdy z wymienionych olei spisuje się. ...
Jeśli natomiast szukał bym to brał bym pod uwagę
Czy mam LPG wówczas wykluczam oleje LL na rzecz full saps i częstej wymiany bynajmniej nie co 15 lecz np 12 kkm przy moim stylu jazdy.
Następnie jeśli Full Saps to o jak największej rozpiętości lepkości by dać żyć silnikowi podczas zimnego cyklu pracy. 0W40 wydaje się świetnym kopromisem pomiędzy lekkobieznoscia i ochroną.
Jak juz mamy owe 0W40 to biorę normy producentów w zależności od posiadanego silnika jeśli VW to i tak olewam normę 502 bo spełnia ją praktycznie każdy olej i jest mało użyteczna w przeciwieństwie do norm Mercedesa która na chacie Lubrizola daje większe pokrycie korzyści. Celowalbym w normę 229.5 bez jedynki (nie 229.51 czyli niskoemisyjna ekonomiczna. Dobra ale niepotrzebna tutaj) Należy mieć jedna na uwadze ze jeśli jest duuuuzo związków chroniących silnik to normy .5 nie dostanie w BMW ma LL98 a jest genialny....
Potem doczytalbym jaka olej posiada bazę olejowa. Taka wskazówka byłaby niska temperatura plyniecia jak i niska odparowalnosc.
Co do marek to ma znaczenie drugorzędne i moim zdaniem warto niewykluczac mniejszych ale solidnych graczy.
Jeszcze parametrem który analizuje jest zawartość detergentów zbieżne z wysoką liczba zasadaowa TBN bo tutaj mam nadmierną przesadnie wrażliwość w tej materii.
Nie kieruję się ceną bo to jest ślepa uliczka. :diabelski_usmiech
Lista jest alfabetycznie :wink: i jest tak jak napisał pedrosk
Zamieszczone przez pedros
Tak jednoznacznie nie da sie
Z olejami jest tak jak z kobietami, można zrobić listę fajnych lasek, ale nie można powiedzieć, że właśnie "ta" będzie idealna dla każdego :wink: są jeszcze różnice w indywidualnych potrzebach
do wszystkiego trzeba podejść z rezerwą :P w tym opracowaniu Ams 10W40 jest "power" a u mnie okazał się totalną porażką i do tej firmy kompletnie mnie zniechęcił
w moim przypadku jeśli już 0W40 to tylko te "górne" :P i tu Penrite 0W40 się kłania (tylko ta cena) :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez KubaMpakiet
dzis znowu wjechal swiezy SSL mial byc total ale nie dostalem u siebie
urzywam juz ponad 2 lata ravenola i moge powiedziec ze sprawdza sie, nie tylko u mnie :wink:
przynajmniej nie ma szansy zeby podrobe kupic
czy SSL stosujesz "całorocznie" ? jakie masz zużycie oleju ? masz jakieś doświadczenia z 5W40 VSI i VST ?
dzis znowu wjechal swiezy SSL mial byc total ale nie dostalem u siebie
urzywam juz ponad 2 lata ravenola i moge powiedziec ze sprawdza sie, nie tylko u mnie :wink:
przynajmniej nie ma szansy zeby podrobe kupic
czy SSL stosujesz "całorocznie" ? jakie masz zużycie oleju ? masz jakieś doświadczenia z 5W40 VSI i VST ?
calorocznie
od wczoraj sam SSL, wczesniej 2x z dodatkiem Thropy 25%
zuzycie zadowalajace 0.3 do 0.8 na 10 tysi/ uzywany raczej ostro
mialem raz VSI tez sie sprawdza
VST jeszcze niedawno nie do dostania u nas, teraz nie wiem
Przecież miałeś 0W-50 zalewać, jest tańszy od 0W-40 :P
Moim zdaniem to kup Ty sobie niedrogiego Meguina albo Ravenola i dodaj do wybranego ViscoStabil, uzyskasz SAE 0W-50, a ewentualne ubytki uzupełnisz tym co już masz w zapasie, bez znaczenia na markę i SAE
Wracając do Lotosa Synhtetic Plus 5W-40
Zamieszczone przez paba
wydaje się, że jednak Lotos 5W40 oficjalnej aprobaty MB 229.5 nie posiada
Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.
Tylko się tak wydaje :wink: Ktoś w Lotosie dał dup..y i nie zaktualizował kart po prostu i tyle, paba, zobacz na datę tej karty :wink:
Bo jak można wytłumaczyć, obecność tego oleju nawet na oficjalnej aktualnej liście VW 505.01? O MB nie wspomnę :P
Przecież miałeś 0W-50 zalewać, jest tańszy od 0W-40 :P
Moim zdaniem to kup Ty sobie niedrogiego Meguina albo Ravenola i dodaj do wybranego ViscoStabil, uzyskasz SAE 0W-50, a ewentualne ubytki uzupełnisz tym co już masz w zapasie, bez znaczenia na markę i SAE
w moim przypadku jeśli już 0W40 to tylko te "górne" :P i tu Penrite 0W40 się kłania (tylko ta cena) :diabelski_usmiech
Ja mam Penrite 0W50, wcześniej miałem Millersa 0W40, oba oleje w topie cenowym, choć obecnie na tym samym poziomie w tym zakresie. Penrite wydaje mi się lepszy, bo mniej słychać rozrząd. Nastęony tez będzie Penrite tylko 0W40, bo 0W50 już praktycznie nie ma.
To co z tym olejem do tsi? Bo po 400 stronach nadal nie wiem co zalać...
ja od 115kkm leję Millersa 5W30 z wymianami co ok. 30kkm . Wcześniej XF, obecnie EE i jakoś jeździ bez dolewek EE ma wyraźnie niższą temperaturę - przy stabilnej prędkości 160 na dystansie kilkuset km miał temp 106-108st. XF miał ok 110-112
Komentarz