bańka 5l Millersa 0W20 na pełnych estrach to 360 zł, to chyba najdroższy olej na polskim rynku
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
mbar, http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...l-1-0w20.aspx#
jesteś pewien, że z gwarancją nie będzie problemów? :roll:
Komentarz
-
-
mam zalany na razie Mobil NL 0W40 do 1.4TSI (CHPA) i w sumie jestem z niego zadowolony - auto chodzi wyraźnie cieszej niż na serwisowym 502/505, zauważalnie dłużej się rozgrzewa (różnica wyraźnie zauważalna), ale trzyma też niższą temperaturę roboczą (4-5 stopni mniej) - latam powtarzalną trasę więc łatwo zauważyć. Jeśli chodzi o spalanie to wydaje się, że jest zbliżone.
Korci mnie jednak na następną wymianę (zmiana co 15kkm) NESTE CITY PRO 0W-40, ale na linkowanych listach VW nigdy nie udało mi się go znaleźć. Na opakowaniu i na www Neste ma niby 502/505, ale na listach go brak. O co chodzi?
Auto na gwarancji. Eksploatacja raczej umiarkowana - większość (90-95%) to trasy 150-150km z przelotową 120km/h (jest trochę swiateł i ruchu więc niejednokrotnie trzeba się rozbujać), reszta miasto <5k (zwyczajowo 1-3km).
A może kombinować z 5W30 (504/507)? Zmiany tak czy tak będą co 15kkm.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecmbar, http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...l-1-0w20.aspx#
jesteś pewien, że z gwarancją nie będzie problemów? :roll:
Przecież dexos2 jest pod diesle
Komentarz
-
-
bob_best, ja śmigam (prawie od nowości) na Neste CityPro 0W-40 - nie mogę złego słowa powiedzieć, aczkolwiek: 1. nie mam porównania z innymi oliwami, 2. moim zdaniem autko pracuje mikroskopijnie głośniej niż na Castrolu (podobno taki urok olejów z dużym udziałem PAO).
Do Castrola nie porównuję, ponieważ miałem go do przebiegu 4700 km, więc i zbyt krótko i sam silnik przez ten czas nieco zmienił swoje brzmienie.
Dosyć długo się nagrzewa, zero masła. Zimny rozruch też ok., ale u mnie terkocze sprzęgło co zagłuszała bardziej subtelne dźwięki Słaba butelka, nie wiem jakim cudem, ale się "poci" i jest cała zatłuszczona olejem - trzeba przechowywać w torbie, reklamówce.
Kusi mnie przejście na 0W-30, kilku forumowiczów rekomendowało taki zabieg dla TSI, choć "olejowcy" nie wypowiedzieli się szerzej nt.
Brak Neste (i nie tylko) w dokumentach VW już był chyba poruszany w tym wątku, chodziło o to, że VW nie wydał oficjalnej aprobaty (stąd brak w dokumentach VW), natomiast producent oleju deklaruje, że produkt spełnia wymagania normy (stąd norma na opakowaniu). W moim przypadku oba ASO sprawdzały normy na produkcie, nie w dokumentach VW. Na zleceniu zawsze wpisywali normę oleju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarelBrak Neste (i nie tylko) w dokumentach VW już był chyba poruszany w tym wątku, chodziło o to, że VW nie wydał oficjalnej aprobaty (stąd brak w dokumentach VW), natomiast producent oleju deklaruje, że produkt spełnia wymagania normy (stąd norma na opakowaniu). W moim przypadku oba ASO sprawdzały normy na produkcie, nie w dokumentach VW. Na zleceniu zawsze wpisywali normę oleju.
Zamieszczone przez cytrynowiecbob_best, 0w40 to królewska lepkość pod kątem wybitnych produktów, a takim jest i ten Mobil i to Neste. Wybór ciężki, jeżeli już to z ciekawości...
504/507 to nie tylko 5w30Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
krótko, szukam oleju do:
skrzynia FNK /Fabia'2002 przebieg ~65.000km/
Olej wg normy VW G 005000 (501.50), to wg specyfikacji pełen syntetyk (kod 13 02 06) z lepkością 64,3 mm2/s w 40°C, niestety chyba nieosiągalny
co lepiej?
VW 052911 - 76,6 mm2/s w 40ºC, 14,6 mm2/s w 100ºC, syntetyk kod 13 02 06
Fuchs Titan Sintofluid 75W80 - vw501.50, 49,8 mm2/s w 40ºC 9,4 mm2/s w 100ºC, -40°C [mPas]: 37000
Shell Spirax S4 G 75W-90 - vw501.50, ~64,2mm2/s w 40ºC, 14 mm2/s w 100ºC
Eurol Fultrasyn 75W-90 GL3/4/5 - 40°C 95.8cSt, 100°C 16.4cSt, -40°C cP <90000 PAO+Estry ze ho ho tylko te lepkości
Liqui Moly Hochleistungs-Getriebeöl (GL4+) SAE 75W-90 - vw501.50, 79 mm2/s w 40ºC 14,5 mm2/s w 100ºC, -40°C cP <150000
trasy miasto <15km 80%, ekspresówki 20%
Coś innego? Może miks? np Eurol+Fuchs? Dodawać coś na próbę? Jakies pozytywne doświadczenia a AR9100 w skrzyniach?
Temat ważny, bo mam do niej sentyment, skrzynia domaga się ewidentnie czegoś 75w90 a ja mam ciągoty w kierunku czegoś mniej gęstego
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotr.zszukam oleju do:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...rzyni&start=50 + http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-skoda.html
[ Dodano: Wto 02 Lut, 16 17:01 ]
Zamieszczone przez piotr.zLiqui Moly Hochleistungs-Getriebeöl (GL4+) SAE 75W-90Zamieszczone przez PAOLO ESCOPAO 4 ma olej do skrzyni biegów Liqui Moly GL4+ 75W90 - stężenie 40-60%PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo Esco,
linki znam dokładnie,
LM hochleistung 75w90 -> %PAO też znam,
rożnicę w poczytności i podejściu uczestników obu tematów dostrzegam, dlatego ryzykując offtop, dopytam ponownie bo sądzę że to może się przydać innym z rekomendowanym 75w90 vw501.50 -> Szukać eksperymentów typu PAO+Estry /np EUROL/, iść w jak najniższa lepkość typu sintofluid 75w80, czy posłuchać Ciebie, i zalać LM i zapomnieć? Przy braku odpowiedzi temat uważam za wyczerpany i dzięki za opinię
a potem poproszę o przeniesienie do tematu o oleju do skrzyni...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXcałkiem ładnie Shell wypadł - http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1454407374.jpg :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusZamieszczone przez REXAXcałkiem ładnie Shell wypadł - http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1454407374.jpg :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez aronusZamieszczone przez REXAXcałkiem ładnie Shell wypadł - http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1454407374.jpg :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXWyjątkowo niskie zużycie elementów silnika wykazane przez wartość Cu,Fe,Al - znikoma różnica w zakresie zmiany lepkości,dodatkowo nadal wystarczający zapas TBN - cóż chcieć więcej od oleju w tak przystępnej cenie :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecMyślisz że 10 kkm wytrzyma? Wydaje mi się że po tym przebiegu TBN i TAN zamienią się miejscami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecZamieszczone przez REXAXWyjątkowo niskie zużycie elementów silnika wykazane przez wartość Cu,Fe,Al - znikoma różnica w zakresie zmiany lepkości,dodatkowo nadal wystarczający zapas TBN - cóż chcieć więcej od oleju w tak przystępnej cenie :wink:
Jeżeli piszecie, że w TSI 10 kkm powinien wytrzymać to u mnie w MPI z LPG też powinien 10 kkm dać radę
Komentarz
-
-
Pany, takie pytanko mam.
Wlasnie jestem w trakcie remontu silnika (poszla UPG).
Na sciankach pod deklem zaworow widac troche osadu, takie czarne plamki nagaru. Walek czysciutki, tylko scianki.
Oleje zmieniam co 12-15 tys km. Ostatnio mialem : Lotos synth 5W40 (6 tys km), wczesniej: tez Lotos, Mobil1 0W40, Fuchs 5W50, Millers 5W40 (dwukrotnie) raz z plukanka BG109, Motul 5W40, kupilem auto z zalane Castrol Magn 10W40 (taka zawieszkaa co bylo wiedza tylko Aniolowie :P)
Przewaznie przy wymianie zapodaje plukanke, ostatnio tez.
Wiec zy osad jest raczej od ostetniego oleju ? (zaledwie 6 tys km, poprzedzone plukanka), czy mozliwe ze to stary kamien z czasow Castrola, czego plukanki nie daly rady rozpuscic ?
Teraz jestem zaopatrzony w Lotosy rowniez. nie wiem czy po docierce nie zmienic na cos innego jednak :?Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Teraz jestem zaopatrzony w Lotosy rowniez. nie wiem czy po docierce nie zmienic na cos innego jednak
_________________
Chociaż ostatnio producenci zaczęli kombinować ze składem i przyszedł czas na zweryfikowanie opinii.
Te czarne skamieliny to na 90% zaniedbania przyszłości.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zsolpywczy mozliwe ze to stary kamien z czasow Castrola, czego plukanki nie daly rady rozpuscic ?
Ja gdybym nie miał dostępu do LM i Meguina ta zalewał bym bez wahania Lotosa plusa, miałem go już w silniku i w badaniach też wypada dobrze
Ps.zawsze taż możesz dodać do niego CeraTec :wink:
A ostatnio dolałem sobie to przy tankowaniu Pb.
Komentarz
-
-
chciał bym zapytać was co zalać do opla merivy 1.6 105KM. Auto z 2006r. i ma 90 tys przebiegu. Od początku jezdzi na 5W30 dexos2 i nie bierze nic od wymiany do wymiany co 15 tys. km. Moje typy to:
http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-SPE...XOS2-5W-30/496 MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W-30
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-810...FE-5W-30-/1847 Motul 8100 X-Clean FE 5W-30
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-810...n-C3-5W-40/221 Motul 8100 X-clean C3 5W-40
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Castrol-E...T-5w30-C3/2091 Castrol EDGE Titanium FST 5w30 C32.0 AZH + LPG
Komentarz
-
Komentarz