Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vesatis
    Ambiente
    • 2013
    • 119
    • Fiat
    • CGGA 1.4 MPI 80 KM

    bańka 5l Millersa 0W20 na pełnych estrach to 360 zł, to chyba najdroższy olej na polskim rynku

    Komentarz

    • cytrynowiec
      L&K
      • 2015
      • 1056
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      mbar, http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...l-1-0w20.aspx#
      jesteś pewien, że z gwarancją nie będzie problemów? :roll:

      Komentarz

      • bob_best
        Rider
        • 2013
        • 744
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        mam zalany na razie Mobil NL 0W40 do 1.4TSI (CHPA) i w sumie jestem z niego zadowolony - auto chodzi wyraźnie cieszej niż na serwisowym 502/505, zauważalnie dłużej się rozgrzewa (różnica wyraźnie zauważalna), ale trzyma też niższą temperaturę roboczą (4-5 stopni mniej) - latam powtarzalną trasę więc łatwo zauważyć. Jeśli chodzi o spalanie to wydaje się, że jest zbliżone.

        Korci mnie jednak na następną wymianę (zmiana co 15kkm) NESTE CITY PRO 0W-40, ale na linkowanych listach VW nigdy nie udało mi się go znaleźć. Na opakowaniu i na www Neste ma niby 502/505, ale na listach go brak. O co chodzi?

        Auto na gwarancji. Eksploatacja raczej umiarkowana - większość (90-95%) to trasy 150-150km z przelotową 120km/h (jest trochę swiateł i ruchu więc niejednokrotnie trzeba się rozbujać), reszta miasto <5k (zwyczajowo 1-3km).

        A może kombinować z 5W30 (504/507)? Zmiany tak czy tak będą co 15kkm.
        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

        Komentarz

        • mbar
          Drive
          • 2014
          • 53

          Zamieszczone przez cytrynowiec
          mbar, http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...l-1-0w20.aspx#
          jesteś pewien, że z gwarancją nie będzie problemów? :roll:
          Nie, skoro Dixi Car dopuszcza oleje 0W20.

          Przecież dexos2 jest pod diesle

          Komentarz

          • Karel
            Rider
            • 2014
            • 370
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            bob_best, ja śmigam (prawie od nowości) na Neste CityPro 0W-40 - nie mogę złego słowa powiedzieć, aczkolwiek: 1. nie mam porównania z innymi oliwami, 2. moim zdaniem autko pracuje mikroskopijnie głośniej niż na Castrolu (podobno taki urok olejów z dużym udziałem PAO).
            Do Castrola nie porównuję, ponieważ miałem go do przebiegu 4700 km, więc i zbyt krótko i sam silnik przez ten czas nieco zmienił swoje brzmienie.
            Dosyć długo się nagrzewa, zero masła. Zimny rozruch też ok., ale u mnie terkocze sprzęgło co zagłuszała bardziej subtelne dźwięki Słaba butelka, nie wiem jakim cudem, ale się "poci" i jest cała zatłuszczona olejem - trzeba przechowywać w torbie, reklamówce.

            Kusi mnie przejście na 0W-30, kilku forumowiczów rekomendowało taki zabieg dla TSI, choć "olejowcy" nie wypowiedzieli się szerzej nt.
            Brak Neste (i nie tylko) w dokumentach VW już był chyba poruszany w tym wątku, chodziło o to, że VW nie wydał oficjalnej aprobaty (stąd brak w dokumentach VW), natomiast producent oleju deklaruje, że produkt spełnia wymagania normy (stąd norma na opakowaniu). W moim przypadku oba ASO sprawdzały normy na produkcie, nie w dokumentach VW. Na zleceniu zawsze wpisywali normę oleju.

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              bob_best, 0w40 to królewska lepkość pod kątem wybitnych produktów, a takim jest i ten Mobil i to Neste. Wybór ciężki, jeżeli już to z ciekawości...
              504/507 to nie tylko 5w30 :wink:

              Komentarz

              • mbar
                Drive
                • 2014
                • 53

                Zamieszczone przez cytrynowiec
                0w40 to królewska lepkość pod kątem wybitnych produktów, a takim jest i ten Mobil i to Neste
                A to Neste 0W40 będę używał w TCe 90 (ma dopuszczenie RN710)

                Komentarz

                • bob_best
                  Rider
                  • 2013
                  • 744
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez Karel
                  Brak Neste (i nie tylko) w dokumentach VW już był chyba poruszany w tym wątku, chodziło o to, że VW nie wydał oficjalnej aprobaty (stąd brak w dokumentach VW), natomiast producent oleju deklaruje, że produkt spełnia wymagania normy (stąd norma na opakowaniu). W moim przypadku oba ASO sprawdzały normy na produkcie, nie w dokumentach VW. Na zleceniu zawsze wpisywali normę oleju.
                  aha, dzięki - przebrnąłem przez >200 stron wątku i nie natknąłem się na ten wpis. Dla mnie zamyka to temat. Póki wszystko ok, to wpiszą bez przejęcia. W razie padu motoru, będzie dochodzenie i można sobie w ten sposób zrobić kuku - ja nie będę ryzykował.

                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                  bob_best, 0w40 to królewska lepkość pod kątem wybitnych produktów, a takim jest i ten Mobil i to Neste. Wybór ciężki, jeżeli już to z ciekawości...
                  504/507 to nie tylko 5w30
                  wiem, masz rację z 504/507 - być może niepotrzebnie kombinuję na siłę. Na razie jest Mobil i nie mam uwag, ale jeśli będzie coś ciekawszego to czemu nie. Może 0W30 jest dobrym kierunkiem (?). Zobaczymy jak się wątek będzie rozwijał.
                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • piotr.z
                    Classic
                    • 2014
                    • 17

                    krótko, szukam oleju do:

                    skrzynia FNK /Fabia'2002 przebieg ~65.000km/
                    Olej wg normy VW G 005000 (501.50), to wg specyfikacji pełen syntetyk (kod 13 02 06) z lepkością 64,3 mm2/s w 40°C, niestety chyba nieosiągalny

                    co lepiej?
                    VW 052911 - 76,6 mm2/s w 40ºC, 14,6 mm2/s w 100ºC, syntetyk kod 13 02 06
                    Fuchs Titan Sintofluid 75W80 - vw501.50, 49,8 mm2/s w 40ºC 9,4 mm2/s w 100ºC, -40°C [mPas]: 37000
                    Shell Spirax S4 G 75W-90 - vw501.50, ~64,2mm2/s w 40ºC, 14 mm2/s w 100ºC
                    Eurol Fultrasyn 75W-90 GL3/4/5 - 40°C 95.8cSt, 100°C 16.4cSt, -40°C cP <90000 PAO+Estry ze ho ho tylko te lepkości
                    Liqui Moly Hochleistungs-Getriebeöl (GL4+) SAE 75W-90 - vw501.50, 79 mm2/s w 40ºC 14,5 mm2/s w 100ºC, -40°C cP <150000


                    trasy miasto <15km 80%, ekspresówki 20%

                    Coś innego? Może miks? np Eurol+Fuchs? Dodawać coś na próbę? Jakies pozytywne doświadczenia a AR9100 w skrzyniach?

                    Temat ważny, bo mam do niej sentyment, skrzynia domaga się ewidentnie czegoś 75w90 a ja mam ciągoty w kierunku czegoś mniej gęstego

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      całkiem ładnie Shell wypadł - http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1454407374.jpg :wink:

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez piotr.z
                        szukam oleju do:
                        nie ten temat ...

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...rzyni&start=50 + http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-skoda.html

                        [ Dodano: Wto 02 Lut, 16 17:01 ]
                        Zamieszczone przez piotr.z
                        Liqui Moly Hochleistungs-Getriebeöl (GL4+) SAE 75W-90
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        PAO 4 ma olej do skrzyni biegów Liqui Moly GL4+ 75W90 - stężenie 40-60%
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • piotr.z
                          Classic
                          • 2014
                          • 17

                          Paolo Esco,

                          linki znam dokładnie,
                          LM hochleistung 75w90 -> %PAO też znam,
                          rożnicę w poczytności i podejściu uczestników obu tematów dostrzegam, dlatego ryzykując offtop, dopytam ponownie bo sądzę że to może się przydać innym z rekomendowanym 75w90 vw501.50 -> Szukać eksperymentów typu PAO+Estry /np EUROL/, iść w jak najniższa lepkość typu sintofluid 75w80, czy posłuchać Ciebie, i zalać LM i zapomnieć? Przy braku odpowiedzi temat uważam za wyczerpany i dzięki za opinię
                          a potem poproszę o przeniesienie do tematu o oleju do skrzyni...

                          Komentarz

                          • aronus
                            Rider
                            • 2008
                            • 643
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez REXAX
                            całkiem ładnie Shell wypadł - http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1454407374.jpg :wink:
                            Rexax, czy mógłbyś coś więcej napisać czemu Shell ładnie wyszedł, bo ja z ruskimi bukwami mam trochę problem :wink:

                            Komentarz

                            • REXAX
                              Rider
                              • 2013
                              • 453

                              Zamieszczone przez aronus
                              Zamieszczone przez REXAX
                              całkiem ładnie Shell wypadł - http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1454407374.jpg :wink:
                              Rexax, czy mógłbyś coś więcej napisać czemu Shell ładnie wyszedł, bo ja z ruskimi bukwami mam trochę problem :wink:
                              Wyjątkowo niskie zużycie elementów silnika wykazane przez wartość Cu,Fe,Al - znikoma różnica w zakresie zmiany lepkości,dodatkowo nadal wystarczający zapas TBN - cóż chcieć więcej od oleju w tak przystępnej cenie :wink:

                              Komentarz

                              • aronus
                                Rider
                                • 2008
                                • 643
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez REXAX
                                Zamieszczone przez aronus
                                Zamieszczone przez REXAX
                                całkiem ładnie Shell wypadł - http://www.oil-club.ru/forum/uploads...1454407374.jpg :wink:
                                Rexax, czy mógłbyś coś więcej napisać czemu Shell ładnie wyszedł, bo ja z ruskimi bukwami mam trochę problem :wink:
                                Wyjątkowo niskie zużycie elementów silnika wykazane przez wartość Cu,Fe,Al - znikoma różnica w zakresie zmiany lepkości,dodatkowo nadal wystarczający zapas TBN - cóż chcieć więcej od oleju w tak przystępnej cenie :wink:
                                Dzięki za info. Jeżdżę teraz na tym Shellu, z tym że nie jestem w stanie po odgłosach z silnika itp. stwierdzić jak sprawuje się dany olej. U mnie każdy nowy olej sprawuje się dobrze Także fajnie wiedzieć, że olej na którym jeżdżę jest OK nie tylko na papierze.

                                Komentarz

                                • cytrynowiec
                                  L&K
                                  • 2015
                                  • 1056
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  Wyjątkowo niskie zużycie elementów silnika wykazane przez wartość Cu,Fe,Al - znikoma różnica w zakresie zmiany lepkości,dodatkowo nadal wystarczający zapas TBN - cóż chcieć więcej od oleju w tak przystępnej cenie :wink:
                                  Myślisz że 10 kkm wytrzyma? Wydaje mi się że po tym przebiegu TBN i TAN zamienią się miejscami. :roll:

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                                    Myślisz że 10 kkm wytrzyma? Wydaje mi się że po tym przebiegu TBN i TAN zamienią się miejscami.
                                    niekoniecznie ponieważ te parametry nie zawsze zmieniają się liniowo względem przebiegu :wink: myślę że po 10kkm mogą się zrównać a wtedy do tego przebiegu jest bezpiecznie.

                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      No właśnie bo patrząc na różne UOA w tsi wynika że do 10 kkm oleje w większości dają radę, potem to już jednak trzeba zmieniać.

                                      Komentarz

                                      • aronus
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 643
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez cytrynowiec
                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        Wyjątkowo niskie zużycie elementów silnika wykazane przez wartość Cu,Fe,Al - znikoma różnica w zakresie zmiany lepkości,dodatkowo nadal wystarczający zapas TBN - cóż chcieć więcej od oleju w tak przystępnej cenie :wink:
                                        Myślisz że 10 kkm wytrzyma? Wydaje mi się że po tym przebiegu TBN i TAN zamienią się miejscami. :roll:
                                        Zalałem ten olej z założeniem że będzie wymieniany co roku czyli co 10 kkm, bo taki robię rocznie przebieg i szkoda mi było zalewać droższy olej przy takich interwałach.
                                        Jeżeli piszecie, że w TSI 10 kkm powinien wytrzymać to u mnie w MPI z LPG też powinien 10 kkm dać radę

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          u mnie w MPI z LPG też powinien 10 kkm dać radę
                                          Przy LPG z tego co pamiętam z uoa po 12kkm 50 na 50 miasto trasa - Tbn był poniżej 2 (z rzekomo 8 poczatkowych) a liczba kwasowa była niepokojąca wysoka

                                          Do MPI z LPG tylko TBN 10+

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Ten Shell 5w40 to naprawdę porządny olej, VOA pokazuje, że TBN bliski 11, wysoka temp. zapłonu ponad 240, i ten nieważny noack bliski 7 :wink: Bazy na GTL a parametry jak dobry syntetyk. Cena od autoryzowanego dystrybutora 25 zeta za litr. Po co kombinować?

                                            Komentarz

                                            • zsolpyw
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 897

                                              Pany, takie pytanko mam.

                                              Wlasnie jestem w trakcie remontu silnika (poszla UPG).
                                              Na sciankach pod deklem zaworow widac troche osadu, takie czarne plamki nagaru. Walek czysciutki, tylko scianki.

                                              Oleje zmieniam co 12-15 tys km. Ostatnio mialem : Lotos synth 5W40 (6 tys km), wczesniej: tez Lotos, Mobil1 0W40, Fuchs 5W50, Millers 5W40 (dwukrotnie) raz z plukanka BG109, Motul 5W40, kupilem auto z zalane Castrol Magn 10W40 (taka zawieszkaa co bylo wiedza tylko Aniolowie :P)

                                              Przewaznie przy wymianie zapodaje plukanke, ostatnio tez.

                                              Wiec zy osad jest raczej od ostetniego oleju ? (zaledwie 6 tys km, poprzedzone plukanka), czy mozliwe ze to stary kamien z czasow Castrola, czego plukanki nie daly rady rozpuscic ?

                                              Teraz jestem zaopatrzony w Lotosy rowniez. nie wiem czy po docierce nie zmienic na cos innego jednak :?
                                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                              Jeżdżę w blasku
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Teraz jestem zaopatrzony w Lotosy rowniez. nie wiem czy po docierce nie zmienic na cos innego jednak
                                                _________________
                                                Lotos i Mobil od zawsze miały mocne właściwości czyszczące.
                                                Chociaż ostatnio producenci zaczęli kombinować ze składem i przyszedł czas na zweryfikowanie opinii.

                                                Te czarne skamieliny to na 90% zaniedbania przyszłości.

                                                Komentarz

                                                • leonn
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2726
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez zsolpyw
                                                  czy mozliwe ze to stary kamien z czasow Castrola, czego plukanki nie daly rady rozpuscic ?
                                                  Uważam podobnie jak pedros, to pozostałości po poprzednich olejach, czasem tylko czyszczenie mechaniczne usuwa osady z silnika :wink:
                                                  Ja gdybym nie miał dostępu do LM i Meguina ta zalewał bym bez wahania Lotosa plusa, miałem go już w silniku i w badaniach też wypada dobrze






                                                  Ps.zawsze taż możesz dodać do niego CeraTec :wink:
                                                  A ostatnio dolałem sobie to przy tankowaniu Pb.

                                                  Komentarz

                                                  • micumi
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 44
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AZH 2.0 MPI 115 KM

                                                    chciał bym zapytać was co zalać do opla merivy 1.6 105KM. Auto z 2006r. i ma 90 tys przebiegu. Od początku jezdzi na 5W30 dexos2 i nie bierze nic od wymiany do wymiany co 15 tys. km. Moje typy to:
                                                    http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-SPE...XOS2-5W-30/496 MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W-30
                                                    http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-810...FE-5W-30-/1847 Motul 8100 X-Clean FE 5W-30
                                                    http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-810...n-C3-5W-40/221 Motul 8100 X-clean C3 5W-40
                                                    http://sklep-oleje.pl/pl/p/Castrol-E...T-5w30-C3/2091 Castrol EDGE Titanium FST 5w30 C3
                                                    2.0 AZH + LPG

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...