Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prezes73
    Rider
    • 2015
    • 522
    • Hyundai

    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    Używał ktoś Fuchs race pro s 5W-30?
    Jeśli tak to w czym na jakim dystansie i czasie.
    15.000km 4 miesiące-bardzo zadowolony byłem z tej oliwy

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez rustin
      mógłbyś coś doradzić ?
      tak ale najszybciej znajdę czas w sobotę-niedzielę ... w pracy urwanie "głowy" a w domu robię/kończę remont ... ad:

      [ Dodano: Czw 07 Kwi, 16 22:20 ]
      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      Jaki przebieg i czas użytkowania?
      opisywałem wrażenia z jazdy na Silkolene w tym wątku. Jeżeli się zastanawiasz ... to nie ma nad czym - świetny olej a jeżeli masz "ciężką nogę" to polecam
      Silkolene TITAN RACE PRO S 5W40 z HTHS 4,07; NOACK 6,6 ; temperaturą płynięcia - 51C i wskaźnikiem lepkości 184 a do tego temperatura zapłonu w zamknięty tyglu 195 C... :szeroki_usmiech

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zrobiłem na nim do dziś prawie 7 tys km. W tym podróż Polska-Włochy-Polska +- 2500 km autostradami. Olej miał co robić, tym bardziej, że temperatura po trasie we Włoszech wynosiła + 34C ... w cieniu a i Octavka na pusto na wakacje nie leciała...Silnik na zimno odpalał rewelacyjnie. Zero klepania zaworów! Kompletna cisza. Tak samo praca na rozgrzanym oleju/silniku - nigdy nie usłyszałem zaworów, ani jakichkolwiek niepokojacych odgłosów dochodzących z silnika w trakcie gdy znajdował się w nim Silkolene!
      sądzę, ze spokojnie zrobiłbym na nim 10-12 tys km. Nie podlega dyskusji fakt, że taki olej nie nadaje się do jazdy LL - max 12 miesięcy i zmiana. Czyli np od listopada do listopada. Wszystko zależy jakim obciążeniom będzie podlegał olej i w jakich warunkach będzie przebiegała eksploatacja.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Wymiana co rok więc wybór padł na Fuchs 0W-30, jak będzie +40C to zobaczymy czy będzie schodził na czerwonym polu.
        Niestety X-maxa 0W-30 jeszcze nie ma.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • rustin
          Ambiente
          • 2009
          • 120

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez rustin
          mógłbyś coś doradzić ?
          tak ale najszybciej znajdę czas w sobotę-niedzielę ... w pracy urwanie "głowy" a w domu robię/kończę remont ... ad:
          Spoko , czekam Tylko taki , że tak powiem ogólnodostępny na allegro lub w sklepie u kolegów z forum.

          Komentarz

          • vesatis
            Ambiente
            • 2013
            • 119
            • Fiat
            • CGGA 1.4 MPI 80 KM

            W kwestii olejów za rozsądną cenę (czyli koło 100zł za 4l). Zakończyłem testowanie Xelixa 0W40 i rozpocząłem Specpola Gold 0W40. Testy przeprowadzam na żoninym Punto 1.2, bo do TSI trochę strach wlać taką taniochę. Jesli chodzi o Helixa to nie zaobserwowałem zużycia, kultura pracy natomiast pozostawia wiele do życienia. Silnik głośny i pracuje gruzłowato. Na Specpolu znacznie ciszej, ale to dopiero pierwsze kilometry. Na razię wskazuję na Specpola, wygląda na to, że producent chce na początku nałapać klientów i oferuje niezły produkt w dobrej cenie. Jak znam życie później się popsuje. W Fabce dojeżdżam właśnie Penrite 0W50, jak go zleję to się podzielę opinią.

            Pytanie poza konkursem: jaki olej do skrzyni (do mojej Fabki TSI)? W instrukcji obsługi nie ma o tym ani słowa.
            To się nada?
            Zajmujemy się sprzedażą wyłącznie oryginalnych olejów silnikowych, pochodzących z pewnego legalnego źródła, od polskich dystrybutorów i największych hurtowni. Jesteśmy autoryzowanym punktem sprzedaży takich marek jak Penrite, Valvoline, Amsoil, Eneos, Rav

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Wiadomo, do skrzynki to Fuchs.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • vesatis
                Ambiente
                • 2013
                • 119
                • Fiat
                • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                Wiadomo, do skrzynki to Fuchs.
                że co? nie pytałem o konkretną firmę tylko o parametry, specyfikację jakąś

                Komentarz

                • paba
                  Rider
                  • 2012
                  • 284

                  Zamieszczone przez vesatis
                  W kwestii olejów za rozsądną cenę (czyli koło 100zł za 4l). Zakończyłem testowanie Xelixa 0W40 i rozpocząłem Specpola Gold 0W40. Testy przeprowadzam na żoninym Punto 1.2, bo do TSI trochę strach wlać taką taniochę. Jesli chodzi o Helixa to nie zaobserwowałem zużycia, kultura pracy natomiast pozostawia wiele do życienia. Silnik głośny i pracuje gruzłowato. Na Specpolu znacznie ciszej, ale to dopiero pierwsze kilometry. Na razię wskazuję na Specpola, wygląda na to, że producent chce na początku nałapać klientów i oferuje niezły produkt w dobrej cenie. Jak znam życie później się popsuje. W Fabce dojeżdżam właśnie Penrite 0W50, jak go zleję to się podzielę opinią.

                  Pytanie poza konkursem: jaki olej do skrzyni (do mojej Fabki TSI)? W instrukcji obsługi nie ma o tym ani słowa.
                  To się nada?
                  http://www.oryginalneoleje.pl/produk...l-syn-25l.html
                  To nie producent odpowiada za gruzołowatą pracę silnika na danym oleju, a takie elementy jak rodzaj i jakość bazy i przede wszystkim ilość ZDDP

                  PS Specol się pisze

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2726
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez vesatis
                    Pytanie poza konkursem: jaki olej do skrzyni
                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Wiadomo, do skrzynki to Fuchs.
                    A ja bym powiedział, że to Liqui Moly jest nr1.

                    Komentarz

                    • mbar
                      Drive
                      • 2014
                      • 53

                      Chcę zrobić pierwszą wymianę oleju "po dotarciu" (3000 km) w Karlu teścia (silnik 1.0), na wlewie oleju jest napis "dexos 5W20", w sklepie udało znaleźć coś takiego:


                      czy ktoś z Was ma jakieś dokładniejsze informacje na temat tego oleju?

                      W instrukcji obsługi piszą o oleju dexos2 5W30, ale w fabryce silnik został zalany olejem 5W20. Wolałbym pozostać przy olejach "fabrycznych"

                      Komentarz

                      • paba
                        Rider
                        • 2012
                        • 284

                        przecież zalinkowałeś olej 0W-20 ILSAC GF-5, dexos 1
                        sam olej bardzo dobry, detergenty oparte na magnezie i wapniu przez co jest mniej siarki i popiołu
                        KV100 blisko olejów 0W-30/5W-30 (ok. 9 cSt), reszta typowa dla Mobil1 czyli trójatomowy molibden, bor
                        baza z 20-30% PAO, NOACK ~10, itd.
                        rafineria Gravenchon

                        żeby zalać 5W-20 to :

                        1) albo amerykański olej z dexos 1 typu Mopar, Pennzoil, itd.
                        2) albo olej z ILSAC/ACEA typu Liqui-Moly AA, Ravenol SFE, Gulf Ultrasynth
                        3) albo olej pod Ecoboosty

                        tak naprawdę jeśli chodzi o charakterystykę to wszystko jest do siebie podobne (KV, pakiet metali), w przypadku 3) dodatkowo przy nieco niższym poziomie siarki i popiołu

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Za 4 lata dyskusja będzie wyglądała tak:

                          co zalać jak żyć, zalalem 0w20 ale serwis na mnie krzywo patrzy bo takie lepkości wlewa się po 100 000 km a oni każą mi wlewać 0w8 API SR, :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                          Ciekawe kiedy VAG przejdzie na 0W16 jako standard i przy okazji wprowadzi nowe aprobaty

                          Komentarz

                          • robertowicz
                            Drive
                            • 2016
                            • 97

                            Ponawiam pytanie w sprawie nowego M1 NL 0W40, gdzie moge znalezc informacje o zmianie skladu oprocz strony USA? Czy zmiana jest jedynie w wersji USA? Ktos cos wie?

                            Komentarz

                            • mbar
                              Drive
                              • 2014
                              • 53

                              Zamieszczone przez paba
                              przecież zalinkowałeś olej 0W-20 ILSAC GF-5, dexos 1
                              Tak, bo GM w USA jeździ na dexos 1 i lepkościach 5W20 i 0W20.

                              Korek wlewowy oleju ma logo dexos bez "dwójki", no i tu ewidentnie piszą o 0W20: http://dixi-car.pl/pytanie-karl.htm który nie występuje w dexos2. Poza tym tu jest dobre "porównanie" zastosowań dexos1 i dexos2:



                              Więc mam zamiar zalewać dexos1, mimo, że w instrukcji wspominają o dexos2 -- pewnie dlatego, że w europejskich ASO nie mają innego i poszli na łatwiznę w serwisie.

                              Komentarz

                              • paba
                                Rider
                                • 2012
                                • 284

                                powodzenia w szukaniu olejów z dexos 1, niewiele tego jest w PL na rynku :wink:
                                dexos 2 to skrajnie inne oleje, bliskie VW 504/507, a dexos 1 olejom ILSAC, ACEA A5/B5 i Ford

                                Komentarz

                                • robertowicz
                                  Drive
                                  • 2016
                                  • 97

                                  dexos 2 odpusc, glownie chroni diesle. Szukaj dexosa 1 lub LL-A-025. Z dx1 masz latwo dostepne u nas m.in. ENVIRO+ GF-5, Amsoil Signature Series 0W-20,5W-20,0W-30,5W-30 bierz cos z tych dorzuc archoila i silnik zadowolony. Nie wiem jak w Aso ci na to popatrza bo pewnie masz gwarancje. Oni wiedza tyle ze maja wlewac wszedzie tego swojego dexosa dwojke.

                                  Komentarz

                                  • paba
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 284

                                    Amsoil SS nie spełnia dexos 1 ze względu na przekroczony poziom popiołów

                                    Komentarz

                                    • mbar
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 53

                                      Dokładnie, Amsoil nie ma dexos1.
                                      Dexos2 będę traktował jako płukankę

                                      W sumie to z dexos1 łatwo udało mi się znaleźć tylko ten Mobil 1 0W-20 i wygląda on nieźle, więc będę go zamawiał.

                                      Komentarz

                                      • paba
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 284

                                        nieźle? to obok Helixa Ultra, Raveola ECS najlepszy olej 0W-20 na rynku biorąc pod uwagę całość

                                        Komentarz

                                        • mbar
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 53

                                          Dzięki paba za poniższą rozpiskę, Mobil 1 0W20 już zamówiłem w galon-oleje.
                                          5 L w sumie nawet nie zbankrutowałem.

                                          Zamieszczone przez paba
                                          sam olej bardzo dobry, detergenty oparte na magnezie i wapniu przez co jest mniej siarki i popiołu
                                          KV100 blisko olejów 0W-30/5W-30 (ok. 9 cSt), reszta typowa dla Mobil1 czyli trójatomowy molibden, bor
                                          baza z 20-30% PAO, NOACK ~10, itd.
                                          rafineria Gravenchon

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Z Dexos 1 jeszcze można ogarnąć



                                            W 100 stopniach C Mobil ma 8.7 a Ravenol 9.5 zatem będzie swobodny przepływ w kanałach olejowych zapewne o mniejszym przekroju. Ale to raczej dygresja bo też wybrałbym Mobila na testy

                                            Komentarz

                                            • paba
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 284

                                              generalnie na chwilę obecną w PL jest problem z Ravenolem bo się wycofał ze sprzedazy przez firmowy sklep

                                              jest jakiś jeden we Wrocławiu z ograniczoną ofertą, a tak w innych sieciach głównie ich przekładniówki

                                              można się było tego spodziewać, bo ceny były znacznie mniejsze niż w Niemczech czy innych państwach

                                              nie ma się co bać tej lepkości, na maszynach generujących zużycie w testach w Rosji/USA mocne 0W-20 pokonały nie mniej mocne w teorii 5W40/5W30
                                              jeśli jest informacja o SAE 20 na korku to nie ma o czym mówić

                                              kilka stron dałem UOA 0W-16 na silniku z lat 90 i analiza bardzo dobra uważam
                                              teraz jeżdżę na Orlenie z bardzo mocno obciętym ZDDP, posiadającym bez reklamy więcej Tytanu niż Castrol (36 ppm, pakiet Lubrizola) i analizy pokazały, że w Toyotach z lat 90 (Carina/Camry) sprawdził się nie gorzej od 5W30 SL, a kultura pracy lepsza dla ucha

                                              poprostu to nad czym zamartwiają się na ogół ludzie na forach nie znajduje najczęściej pokrycia w rzeczywistości (lepkość, poziomy popiołów, itd.) właśnie z powodu obecności mało jeszcze znanych dodatków ashless typu MoDTC, GMO, itd.

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez paba
                                                generalnie na chwilę obecną w PL jest problem z Ravenolem bo się wycofał ze sprzedazy przez firmowy sklep
                                                Niestety, ten sklep spełniał moje fanaberie kolekcjonerskie

                                                Co do mniejszych lepkości - tutaj oprócz lekkiej bazy wartość stanowią dodatki (trinuclear Ravenola a właściwie w Ravenolu ) rekompensujace z dobrym skutkiem ew drapnięcie metal-metal.

                                                Jak wspomniałem jeszcze parę lat i 5W40 to będzie egzotyczne, grube masło.

                                                Ps. Jak będę miał japonca na pewno chętnie prztestuje nawet 0W16.

                                                Komentarz

                                                • paba
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 284

                                                  trójatomowy molibden to nie jest kwestia Ravenola
                                                  praktycznie wszędzie gdzie jest <100 ppm jest to organiczny trójatomowy
                                                  Infineum, Lubrizol - standard w tej chwili

                                                  po drugiej stronie jest molivan Vanderbilta (700-1000 ppm), widoczny np. w HKS Totala, albo popularnym Nano Millersa (nie wiem czy we wszystkich ale w 5W30 A5 na pewno)
                                                  przy czym sam Vanderbilt nie rekomenduje stosowania go w dieslu
                                                  trzeba też pomyśleć, bo znane są badania nt. formowania dodatkowych depozytów przy dużej ilości molibdenu w turbodoładowanych silnikach

                                                  oczywiście, że tendencje się zmieniają, dziwnie mi się patrzy na starego Gulfa z siarką powyżej 0,3, popiołami z 1,5 i ponad 3000 ppm wapnia, co teraz nie uchodzi przy prawdopodobnieństwie wystapienia LSPI w nowoczesnych silnikach z turbo

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Vanderbilt nie rekomenduje stosowania go w dieslu
                                                    trzeba też pomyśleć, bo znane są badania nt. formowania dodatkowych depozytów przy dużej ilości molibdenu w turbodoładowanych silnikach
                                                    Cenna informacja. Dlatego zawsze podskornie czułem ze z dodatakim Mo nie należy przesadzać.

                                                    Ja stawiam na BOR. Do TDI w następnym rozdaniu wjedzie Shell AV-L 0W30 gdzie po 2k doprawie AR9100.

                                                    Mam nadzieję że to zadziała.

                                                    Ps. Czyli po Molibdenie płukanka jest wręcz konieczna, czy natomiast da radę :diabelski_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...