Tylko jak ASO stwierdzi że jakiś olej wykupił normę ....oni nawet nie wiedza czym sie różni 502.00 od 507.00 ....
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Zamieszczone przez slawek72goscie ledwo co rzucili okiem na etykiete, tylko cos napomkneli czy ma normy i tyle
Dlatego ja w okresie gwarancji używam oleju z aprobatą VW. A potem … :diabelski_usmiechOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
slawek72 wszystko OK ...do czasu kiedy coś się stanie z silnikiem. ( mi kiedyś powiedzieli w ASO, że mogą nalać "rzepakowego jak chcę") Jak coś będzie nie tak to ASO lub SAP szybkooo dokopią się, że używany był np. olej który nie posiada oficjalnej aprobaty w jakimś kwicie VW (ciekawe jak to się ma do tego co producent wykazuje na butelce oleju) ....i co wtedy?Zamieszczone przez zak14szybko znaleźli by ten zapis i równie szybko odświeżyli sobie swoją wiedzę na temat aprobat – i co wtedy, jeżeli olej nie ma aprobaty ? Nawet gdybym twierdził, że to co wlali miało aprobatę – w przypadku sporu sądowego można zawsze zrobić badania i wyszło by na ich.
Zamieszczone przez zak14Musiałem, zauważywszy to, domagać się korekty, pieczątki i parafyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo, wszystko fajnie, tylko skad mieli znalezc jakakolwiek informacje o oleju ktory przywiozlem jesli takiej nie maja ani w systemie,ani u mnie w ksiazce,a wiem to na bank bo mam tam znajomych. Wiadomo ze w moim 2.0 tfsi musze byc ostrozny z uwagi na problemy tych jednostek z odma,ale w tym konkretnym wypadku, gdyby zapytali (bo konkretnej inf nie maja), jaki olej wlewalem moglbym wskazac jakikolwiek spelniajacy normy, zalewajac jednoczesnie amsoila, na temat ktorego sam mnie edukowales :wink: iz oficjalnie takich norm ni posiada.Moze w Skodzie sa bardziej upierdliwi, ale z perspektywy Audi i serwisowania aut u nich widze ze u co niektorych dilerow maja totalna zlewke na pewne sprawy,albo inaczej sa malo profesjonalni :?
Komentarz
-
-
masz rację - ASO kieruje się głównie tym co jest na butelkach napisane...ale jeśli będzie coś będzie nie tak z silnikiem wtedy np. SAP może ( nie musi) dociekać czy olej np. był oficjalnie zatwierdzony przez VW ... (nie życzę nikomu takiego przypadku).
Zamieszczone przez slawek72bo konkretnej inf nie majaZamieszczone przez slawek72Może w Skodzie sa bardziej upierdliwi,...albo inaczej sa mało profesjonalni
slawek72- odnośnie A. i innych marek ..hmmm w silniku na gwarancji (gdyby coś się stało) może być problem. Moze...nie musi - wszystko zależy od podejścia ASO ale zapewne zrobią "wszystko by nie zapłacić za silnik", jesli będą mieli tylko taką mozliwość. Po gwarancji to Ty decydujesz i ponosisz 100% odpowiedzialności za to co lejesz do silnika.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawek72ale z perspektywy Audi i serwisowania aut u nich widze ze u co niektorych dilerow maja totalna zlewke na pewne sprawy,albo inaczej sa malo profesjonalni
magazyn jest lepiej i obszerniej zaopatrzony gdyż teraz koszt jego utrzymania ponosi VAG, konsultanci serwisowi przestrzegają ściśle określonej ścieżki (żaden chwilowo nie chce podpaść) ale co do oleju silnikowego to nadal wiedzą tylko że ma być 507 do diesla, sprzedawcy zapraszają każdego odwiedzajacego salon do rozmowy oraz demonstrują wszelkie bajerki i nowinki. Zatem w tych ASO przejętych przez VAG pojawiło się ujednolicenie standardu (przynajmniej próba). W sumie tylko kawałek tapicerki mi demontowali więc trudno powiedzieć czy to wszystko w kierunku lepszego poszło ale z zewnątrz wygląda tak bardzo proceduralnie i po niemiecku.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOChoć sam jestem ciekawy jak sytuacja wyglądałaby (fikcyjnie) w przypadku uszkodzonego silnika gdzie olej posiadałby na opakowaniu np wymienioną specyfikację VW 502.00 ale nie byłby oficjalnie zatwierdzony - ciekawe co to zmienia i jak na to zareagował by SAP/ASO ...czy przypadkiem nie odesłaliby użytkownika do producenta oleju...
Najczęsciej ludzie naprawiaja silniki po "paliwie'Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez PAOLO ESCOChoć sam jestem ciekawy jak sytuacja wyglądałaby (fikcyjnie) w przypadku uszkodzonego silnika gdzie olej posiadałby na opakowaniu np wymienioną specyfikację VW 502.00 ale nie byłby oficjalnie zatwierdzony - ciekawe co to zmienia i jak na to zareagował by SAP/ASO ...czy przypadkiem nie odesłaliby użytkownika do producenta oleju...
Najczęsciej ludzie naprawiaja silniki po "paliwie'
Piotrze powiedz mi kto na pompowtryskach lata na 300v? Ja nie znam, a już na pewno żaden mój klient.
CFS jest na rynku góra rok, ile te pompowtryski mogły na nim przelatać? Jeśli nawet jeździł w co ja akurat wątpię
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekNie spotkałem sie jeszcze z awarią silnika w wyniku zalania oleju z 502.00
[ Dodano: Pią 02 Mar, 12 19:30 ]
Zamieszczone przez Pidziek300VOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekNie spotkałem sie jeszcze z awarią silnika w wyniku zalania oleju z 502.00
Zamieszczone przez zak14Olej bez aprobaty będzie świetnym pretekstem do spuszczenia reklamującego.
Sam się teraz zastanawiam (wymiana oleju na dniach) bo mam ochotę sprawdzić jeden produkt xxx (bez specyfikacji VW) ....całość niestety komplikuje sprawa wyjazdu na wakacje do Włoch - chciałbym mieć auto na gwarancji w trakcie wyjazdu (na wszelki wypadek)...więc przyjdzie obejść się smakiem tym razem :foodPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
sprzedawcy zapraszają każdego odwiedzajacego salon do rozmowy oraz demonstrują wszelkie bajerki i nowinki. Zatem w tych ASO przejętych przez VAG pojawiło się ujednolicenie standardu (przynajmniej próba).
P.S
Ale powiedzcie mi skad maja wiedziec ze nie ma aprobaty, jak w wielu wypadkach nie posiadaja takich informacji , jedyne co moga zrobic to zbadac olej i tyle, jesli chca sie w to bawic. Ja nie chce sie upierac przy swoim tylko chce zobrazowac ze mozna "pojsc ta droga" i moze nie byc to ryzykowne. Choc tak jak podsumowalem powyzej, ja szczerze na gwarancji bawic w kombinowanie z uzywaniem oleju bez oficjalnej aprobaty sie nie zamierzam,amen.
Komentarz
-
-
oczywiście miało być " amen" - „to prawda”, „zgadzam się” , że należy - tak jak napisałeś k "dmuchać na zimne i bynajmniej w okresie gw. używać oliwki posiadajacej oficjalna aprobatę producenta".
Zamieszczone przez slawek72skad maja wiedziec ze nie ma aprobaty, jak w wielu wypadkach nie posiadaja takich informacji
ASO kieruje się tym co napisano na opakowaniach oleju - choć gdyby chciało ma przecież biuletyny techniczne. SAP może mieć wgląd w dokument podany poniżej (przykład z VW aprobata 505.00/505.01 dla Statoil ..mam jeszcze takie dla BMW i Opla jak komuś nie pasuje :wink: inne marki olejowe też takie dokumenty mają/powinne mieć...). Jak widać koszty uzyskania takiego dokumentu/ponownego przedłużenia, też nie są wielkie ... :P
Wystarczy, że w spornej sprawie ( w celu ustalenia) SAP wysle zapytanie np do VW o aprobatę dla danego oleju ...kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
Jeżeli ktoś chce można wszystko bardzo precyzyjnie ustalić ....jeżeli chce.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
2680 Euro w 2004r. ..... :shock:
Szkoda że nie maja nic aktualnego , to tak samo jak z LM moga przesłac coś co kiedyś było 505.01 a teraz juz nie jest, było o tym kiedyś mowa...że kiedys olej spełniał 505.01 a teraz już nie spełnia (juz nie pamietam przy okazji jakiego oleju był ten temat poruszany).
Stanowisko Statoil jest mało profesjonalne zwłaszcza że to pismo ważne było do 13. września 2007r. więc tak że w tej chwili jest ono mało co ważne dla potencjalnego gwaranta po prostu jest nieaktualne i nieważne.
Mamy obecnie 2012rok a nie 2004Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
noooo soryyyy Pidziek ...zmieniasz temat :chytry Bardzo sprytnie. Dobrze wiesz, ze chodzi mi o samo posiadanie specyfikacji VW a nie to kiedy i dla jakiego oleju została ona wydana - to był przykład w jaki łatwy sposób można to sprawdzić.
Za specyfikację VW 503.00 / 506.00 dla 0W/30 Statoil zapłacił łącznie tylko 1300 euro w 2004, dla oleju 5W/40TDI ze samą specyfikację VW 505.00 - 1340 euro, za specyfikację VW 502.00 i 505.00 dla 5W/40 łącznie 2680 euro
Przy oleju 5W/30 zapłacili za specyfikacje 500.00 i 505.00 w 1998 roku 4500 DM - łącznie.
Zamieszczone przez Pidziek2680 Euro w 2004r
Zamieszczone przez PidziekStanowisko Statoil jest mało profesjonalne zwłaszcza że to pismo ważne było do 13. września 2007r. więc tak że w tej chwili jest ono mało co ważne dla potencjalnego gwaranta po prostu jest nieaktualne i nieważne.
Mamy obecnie 2012rok a nie 2004
Co do LM 4100 to znów wracasz do tematu. Sprawdź , że oddział LM USA ma oficjalnie opłaconą specyfikację VW 505.01 a na europę LM wprowadził TT4600 5W/30 ze specyfikacją VW 505.01 aktualnie ważną i dlatego nie odświeżył specyfikacji dla TT4100, więc obecnie tylko deklaruje, że ten olej ją spełnia.
W takim przypadku powinieneś dodać , że Amsoil AFL nigdy oficjalnie nie posiadał specyfikacji VW 505.01 a jedynie sprzedawca deklarował, że dany olej ją spełnia....to mała aczkolwiek subtelna różnica.
Tylko czy o tym nie było w poprzednim wątku....więc po co do tego wracasz, skoro fakty są niezbyt dla Ciebie jako sprzedawcy A. wygodne.
No ale skoro już przy tym jesteśmy to proste pytanie- czy w okresie gwarancji w przypadku zalania np oleju Amsoil 5W/30 AEL gdzie olej ten jest rekomendowany przez producenta dla silników wymagających VW 507.00 w przypadku teoretycznej awarii silnika (mając adnotację w książce serwisowej o zalaniu takowego oleju) właściciel będzie mógł ubiegać się w ramach gwarancji o naprawę czy też hipotetyczną wymianę silnika? Jak myślisz? Wg. mnie zostanie natychmiast spławiony przez bardziej kumate ASO a już napewno przez SAP i pozostawiony na lodzie ewentualnie poinformowany że może dochodzić swoich roszczeń u Amsoila. upsss i tutaj wracamy do poczatku czyli --- >Zamieszczone przez zak14w okresie gwarancji używam oleju z aprobatą VW. A potem …
Zamieszczone przez slawek72dmuchac na zimne i bynajmniej w okresie gw używać oliwki posiadajacej oficjalna aprobatę producenta
Zamieszczone przez PidziekMamy obecnie 2012rok a nie 2004PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo: ja nie miałem na mysli Statoil-a jako niekompetentnej fiirmy ale odniosłem się tylko i wyłącznie to tego kwitu z którego wynika że 505.01 w tym konkretnym przypadku spełniał do 2007r. zapewne sa nowsze ale jak powtarzam odnisłem sie tylko do tego co podałeś.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Wystarczy spojrzeć do biuletynu, żeby wiedzieć czy aprobata aktualna, czy nie, a nie od razu jechać na konkurencję w mało fajnym stylu.
Paolo napisał:
kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
Powinni wyslać aktualny kwit jeśli maja wysyłać a nie cos sprzed 8 lat. :lol:
W zadnym wypadku nie sueruję ze firma to czy tamto ale samo to KONKRETNIE przeslanie czegos jest nieprofesjonalne i tyle.
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekodnioslem się tylko do tego akurat konkretnego kwitu a nie do firmy.
Zamieszczone przez Pidziekale faxem nie powinni wysyłać czegoś co nie jest ważne co było jeszcze aktualne do 2007r.
Powinni wyslać aktualny kwit jeśli maja wysyłać a nie cos sprzed 8 latPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOWystarczy, że w spornej sprawie ( w celu ustalenia) SAP wysle zapytanie np do VW o aprobatę dla danego oleju ...kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
A Ty na to:
Zamieszczone przez PidziekStanowisko Statoil jest mało profesjonalne zwłaszcza że to pismo ważne było do 13. września 2007r. więc tak że w tej chwili jest ono mało co ważne dla potencjalnego gwaranta po prostu jest nieaktualne i nieważne
Zamieszczone przez PAOLO ESCODobrze wiesz, ze chodzi mi o samo posiadanie specyfikacji VW a nie to kiedy i dla jakiego oleju została ona wydana - to był przykład w jaki łatwy sposób można to sprawdzić.
Zamieszczone przez PidziekI super ale faxem nie powinni wysyłać czegoś co nie jest ważne co było jeszcze aktualne do 2007r.
Powinni wyslać aktualny kwit jeśli maja wysyłać a nie cos sprzed 8 lat.
Tak się zastanawiam - czy nieuważnie czytasz, czy robisz to z premedytacją.? Kiedy porównuję Twoje wypowiedzi na temat olejów Twoich i konkurencji to odnoszę wrażenie, że chodzi o drugi z przypadków. Jeżeli pojawi się niepochlebna opinia o czymś z Twojej oferty, to wykazujesz znakomite zrozumienie tekstu pisanego. Jeżeli u kogoś promowany przez Ciebie olej zdradza objawy siadania, to przytomnie mnożysz wątpliwości (a może to wina paliwa, brak płynu chłodniczego, nieumiejętna jazda, błąd pomiaru itp.). W przypadku produktów konkurencyjnych takich obiekcji nie masz. Przykro mi to pisać, ale ponieważ przeczytałem wszystkie Twoje posty w tym wątku (i wiele w innych wątkach także na innych forach), to uważam, że ta tendencyjność w interpretowaniu tego co inni napisali i wyrażania opinii o różnych produktach bywa rażąca i w moim rozumieniu nie ma wiele wspólnego z profesjonalizmem.
I żeby nie było - nie mam nic przeciwko sprzedawanym przez Ciebie produktom. O Fuchs XTL, mimo że mi znika, nie wydaję jednoznacznej opinii dopóki nie zrobię serii badań, które potwierdzą lub zanegują moje subiektywnie odczucia, a potem zmienię go na inny olej i uczciewie porównam zużycie i parametry w oparciu o UOA. Ams-a też planuję zalać po gwarancji i to być może wcale nie tego, którego Ams rekomenduje do PD :P.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Tak się zastanawiam - czy nieuważnie czytasz, czy robisz to z premedytacją.? Kiedy porównuję Twoje wypowiedzi na temat olejów Twoich i konkurencji to odnoszę wrażenie, że chodzi o drugi z przypadków. Jeżeli pojawi się niepochlebna opinia o czymś z Twojej oferty, to wykazujesz znakomite zrozumienie tekstu pisanego. Jeżeli u kogoś promowany przez Ciebie olej zdradza objawy siadania, to przytomnie mnożysz wątpliwości (a może to wina paliwa, brak płynu chłodniczego, nieumiejętna jazda, błąd pomiaru itp.). W przypadku produktów konkurencyjnych takich obiekcji nie masz. Przykro mi to pisać, ale ponieważ przeczytałem wszystkie Twoje posty w tym wątku (i wiele w innych wątkach także na innych forach), to uważam, że ta tendencyjność w interpretowaniu tego co inni napisali i wyrażania opinii o różnych produktach bywa rażąca i w moim rozumieniu nie ma wiele wspólnego z profesjonalizmem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Z powyższej wypowiedzi jasno wynika, że jest to przykład dokumentu, a nie coś co Statoil komukolwiek wysłał faksem.
Jak widać koszty uzyskania takiego dokumentu/ponownego przedłużenia, też nie są wielkie ...
Wystarczy, że w spornej sprawie ( w celu ustalenia) SAP wysle zapytanie np do VW o aprobatę dla danego oleju ...kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
Zamieszczone przez zak14Tak się zastanawiam - czy nieuważnie czytasz, czy robisz to z premedytacją.?
Zamieszczone przez SeedJuz dawno zauwazylem, ze Pizdziek w sposob zawoalowany przemyca swoje produkty - jest w tym dobry - wielu daje sie nabierać. Oczywiscie wg niego tylko "pomaga" innym. Jak sie okazalo, ze siedzi tez na innych forach - poczytalem troche forum Avensis, Accorda - jak na OCP jest wysoki poziom wiedzy o olejach i Pizdziu nie moze szalec - to na innych forach robi co chce, robiac sprawnie ludziom wodę z mózgu.
Zamieszczone przez Seedwielu daje sie nabierać
Kogoś oszukałem, nabrałem , okradłem bo widze że zaczynasz znowu próbę zdyskredytowania mojej osoby w dosyć bezpardonowy sposób.
Pracujesz dla jakiegoś handlarza masz jakis prykas pisania postów próbujacych mnie zdyskredytować ?
Zamieszczone przez Seedrobiac sprawnie ludziom wodę z mózgu.
Śledzisz fora Avensis, Accorda po co ...?
Z nudów czy pracujesz dla kogoś może na tym forum ?
Mi by sie nie chciało śledzić jakiegoś usera na forach co pisze, brzmi to dziwnie co piszesz , masz w tym jakiś interes ?
Wybacz ale naprawdę mi osobiście by się nie chciało nikogo śledzić ze względu na to co pisze o olejach.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ostatnio szukając oleju dla wujka (URSUS C330- albo Superol F CD 15W-40 albo Agro Stou 10W30/10W40) z ciekawości sprawdziłem oleje Orlen do osobówek. Zwróciłem uwagę na Platinum MaxExpert V 5W–30 dedykowany VW (504/507) oraz Platinum Synthetic 0W-30. Krótko mówiąc, dobry produkt w dobrej cenie. Ktoś zalewa ?
I trochę wrażeń odnośnie Motula X-Lite w Accord 2.2 i-CTDI. Silnik nawet w ok. -20 st. pracował przyjemnie po rozruchu i błyskawicznie się wyciszał. Silnik po ponad 10 tys. km pracuje jak na świerzym oleju, spisuje się rewelacyjnie ale.. no właśnie pobór oleju (ok. 2L). Na następną wymianę póki co w planach jest Motul X-Clean 5W-30, na którym wg. opinii "dolewki" spadają niemal do zera i jest w super cenie. Na liście jest także Eco-Nergy 0W-30 oraz tani jak barszcz, chwalony przez znajomych Havoline Energy 5W-30. Co sądzicie odnośnie tych pojazdów ?
[ Dodano: Nie 04 Mar, 12 23:42 ]
Zapomnaiłbym o Statoil Lazerway F :szeroki_usmiech
Komentarz
-
Komentarz