Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawek72
    Drive
    • 2012
    • 54

    Tylko jak ASO stwierdzi że jakiś olej wykupił normę ....oni nawet nie wiedza czym sie różni 502.00 od 507.00 ....
    Paolo tu bym sie z Pidziek-em zgodzil, szczerze jak bylem u mnie przy wymianie w Nomie K-ce, to goscie ledwo co rzucili okiem na etykiete, tylko cos napomkneli czy ma normy i tyle,ale wszystko to bylo na slowo. Nie bylo dla nich istotne czy to Millers,Amsoil Castrol ,Statoil czy jakikolwiek inny wynalazek i podejrzewam ze tak jest w wiekszosci ASO, a wpisu zadnego o rodzaju czy tez nazwie oleju nie mam w kompie(sprawdzone zrodlo), czy tez w ksiazce,dla nich sztuka jest sztuka.......

    Komentarz

    • zak14
      Rider
      • 2011
      • 605
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez slawek72
      goscie ledwo co rzucili okiem na etykiete, tylko cos napomkneli czy ma normy i tyle
      Jest faktem, że „doradcy serwisowi” w ASO nie są często znawcami aprobat VW. Kiedy zmieniałem oliwę w książeczce wbili mi, że mój olej nie spełnia normy LL. Musiałem, zauważywszy to, domagać się korekty, pieczątki i parafy a wcześniej wyjaśnić o jaką tu normę/aprobatę chodzi. Mieli natomiast odnotowane na zleceniu „olej klienta”. Przypuszczam, że gdyby np. przekręciło mi panewkę – szybko znaleźli by ten zapis i równie szybko odświeżyli sobie swoją wiedzę na temat aprobat – i co wtedy, jeżeli olej nie ma aprobaty ? Nawet gdybym twierdził, że to co wlali miało aprobatę – w przypadku sporu sądowego można zawsze zrobić badania i wyszło by na ich.
      Dlatego ja w okresie gwarancji używam oleju z aprobatą VW. A potem … :diabelski_usmiech
      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        slawek72 wszystko OK ...do czasu kiedy coś się stanie z silnikiem. ( mi kiedyś powiedzieli w ASO, że mogą nalać "rzepakowego jak chcę") Jak coś będzie nie tak to ASO lub SAP szybkooo dokopią się, że używany był np. olej który nie posiada oficjalnej aprobaty w jakimś kwicie VW (ciekawe jak to się ma do tego co producent wykazuje na butelce oleju) ....i co wtedy?
        Zamieszczone przez zak14
        szybko znaleźli by ten zapis i równie szybko odświeżyli sobie swoją wiedzę na temat aprobat – i co wtedy, jeżeli olej nie ma aprobaty ? Nawet gdybym twierdził, że to co wlali miało aprobatę – w przypadku sporu sądowego można zawsze zrobić badania i wyszło by na ich.
        No właśnie! :? Dlatego jeśli ktoś serwisuje auto ważne by zwracać na takie coś uwagę.
        Zamieszczone przez zak14
        Musiałem, zauważywszy to, domagać się korekty, pieczątki i parafy
        k
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • slawek72
          Drive
          • 2012
          • 54

          Paolo, wszystko fajnie, tylko skad mieli znalezc jakakolwiek informacje o oleju ktory przywiozlem jesli takiej nie maja ani w systemie,ani u mnie w ksiazce,a wiem to na bank bo mam tam znajomych. Wiadomo ze w moim 2.0 tfsi musze byc ostrozny z uwagi na problemy tych jednostek z odma,ale w tym konkretnym wypadku, gdyby zapytali (bo konkretnej inf nie maja), jaki olej wlewalem moglbym wskazac jakikolwiek spelniajacy normy, zalewajac jednoczesnie amsoila, na temat ktorego sam mnie edukowales :wink: iz oficjalnie takich norm ni posiada.Moze w Skodzie sa bardziej upierdliwi, ale z perspektywy Audi i serwisowania aut u nich widze ze u co niektorych dilerow maja totalna zlewke na pewne sprawy,albo inaczej sa malo profesjonalni :?

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            masz rację - ASO kieruje się głównie tym co jest na butelkach napisane...ale jeśli będzie coś będzie nie tak z silnikiem wtedy np. SAP może ( nie musi) dociekać czy olej np. był oficjalnie zatwierdzony przez VW ... (nie życzę nikomu takiego przypadku).
            Zamieszczone przez slawek72
            bo konkretnej inf nie maja
            jak by chcieli to by mieli... :?
            Zamieszczone przez slawek72
            Może w Skodzie sa bardziej upierdliwi,...albo inaczej sa mało profesjonalni
            nie chodzi o upierdliwość ASO czy SAP a jedynie o zadbanie o własne "4 litery" ( dokładnie o to by w silniku znalazło się to co jest dopuszczone przez producenta silnika). Chyba nikt nie chce "kopać" się z ASO czy SAP i ciągać po sądach. Myślę, że w takim przypadku SAP był by na wygranej pozycji opierając się na takim lub innym dokumencie. Oczywiście podstawa to posiadanie odpowiedniej specyfikacji VW przez dany olej producenta. Raz na opakowaniu - dwa w dokumencie jako olej oficjalnie zatwierdzony. Choć sam jestem ciekawy jak sytuacja wyglądałaby (fikcyjnie) w przypadku uszkodzonego silnika gdzie olej posiadałby na opakowaniu np wymienioną specyfikację VW 502.00 ale nie byłby oficjalnie zatwierdzony - ciekawe co to zmienia i jak na to zareagował by SAP/ASO ...czy przypadkiem nie odesłaliby użytkownika do producenta oleju... :roll:
            slawek72- odnośnie A. i innych marek ..hmmm w silniku na gwarancji (gdyby coś się stało) może być problem. Moze...nie musi - wszystko zależy od podejścia ASO ale zapewne zrobią "wszystko by nie zapłacić za silnik", jesli będą mieli tylko taką mozliwość. Po gwarancji to Ty decydujesz i ponosisz 100% odpowiedzialności za to co lejesz do silnika.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • innova
              Rider
              • 2011
              • 554

              Zamieszczone przez slawek72
              ale z perspektywy Audi i serwisowania aut u nich widze ze u co niektorych dilerow maja totalna zlewke na pewne sprawy,albo inaczej sa malo profesjonalni
              Kulczyk odsprzedał ostatnio na rzecz VW cały posiadany pakiet udziałów w sieci sprzedaży i serwisów A i VW które posiadł swego czasu w Polsce. Daje się zauważyć zmiany:
              magazyn jest lepiej i obszerniej zaopatrzony gdyż teraz koszt jego utrzymania ponosi VAG, konsultanci serwisowi przestrzegają ściśle określonej ścieżki (żaden chwilowo nie chce podpaść) ale co do oleju silnikowego to nadal wiedzą tylko że ma być 507 do diesla, sprzedawcy zapraszają każdego odwiedzajacego salon do rozmowy oraz demonstrują wszelkie bajerki i nowinki. Zatem w tych ASO przejętych przez VAG pojawiło się ujednolicenie standardu (przynajmniej próba). W sumie tylko kawałek tapicerki mi demontowali więc trudno powiedzieć czy to wszystko w kierunku lepszego poszło ale z zewnątrz wygląda tak bardzo proceduralnie i po niemiecku.
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                Nie wiem jak w innych ASO ale w Skodzie swego czasu jeśli przyszedłem ze swoim olejem i auto nie było na gwarancji i tak pan w zleceniu napisał jaki olej i numer z niego.
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Choć sam jestem ciekawy jak sytuacja wyglądałaby (fikcyjnie) w przypadku uszkodzonego silnika gdzie olej posiadałby na opakowaniu np wymienioną specyfikację VW 502.00 ale nie byłby oficjalnie zatwierdzony - ciekawe co to zmienia i jak na to zareagował by SAP/ASO ...czy przypadkiem nie odesłaliby użytkownika do producenta oleju...
                  Nie spotkałem sie jeszcze z awarią silnika w wyniku zalania oleju z 502.00, ba jak sie okazuje ludzie jeżdzą w AXR czy BKD na 300V i CFS i nic się ne psuje

                  Najczęsciej ludzie naprawiaja silniki po "paliwie'
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • elemenateur
                    Elegance
                    • 2007
                    • 803

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Choć sam jestem ciekawy jak sytuacja wyglądałaby (fikcyjnie) w przypadku uszkodzonego silnika gdzie olej posiadałby na opakowaniu np wymienioną specyfikację VW 502.00 ale nie byłby oficjalnie zatwierdzony - ciekawe co to zmienia i jak na to zareagował by SAP/ASO ...czy przypadkiem nie odesłaliby użytkownika do producenta oleju...
                    Nie spotkałem sie jeszcze z awarią silnika w wyniku zalania oleju z 502.00, ba jak sie okazuje ludzie jeżdzą w AXR czy BKD na 300V i CFS i nic się ne psuje

                    Najczęsciej ludzie naprawiaja silniki po "paliwie'

                    Piotrze powiedz mi kto na pompowtryskach lata na 300v? Ja nie znam, a już na pewno żaden mój klient.
                    CFS jest na rynku góra rok, ile te pompowtryski mogły na nim przelatać? Jeśli nawet jeździł w co ja akurat wątpię

                    Komentarz

                    • zak14
                      Rider
                      • 2011
                      • 605
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Nie spotkałem sie jeszcze z awarią silnika w wyniku zalania oleju z 502.00
                      Bez znaczenia czy awaria będzie "w wyniku zalania" czy z innego powodu. Olej bez aprobaty będzie świetnym pretekstem do spuszczenia reklamującego.

                      [ Dodano: Pią 02 Mar, 12 19:30 ]
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      300V
                      A to dodatkowo będzie super pretekst do odcięcia się od odpowiedzialności za awarię katalizatora (o DPF-ie nie wspominając). Prawdopodobieństwo wystąpienia takich problemów jest niskie, ale skutki nad wyraz kosztowne, więc każdy sam musi sobie odpowiedzieć, czy chce się eksponować na takie ryzyko.
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Nie spotkałem sie jeszcze z awarią silnika w wyniku zalania oleju z 502.00
                        ... ad: nie no pidziek... przecież nie o to mi chodziło :chytry
                        Zamieszczone przez zak14
                        Olej bez aprobaty będzie świetnym pretekstem do spuszczenia reklamującego.
                        otóż to !!! Krótko i na temat. SAP i ASO spławią nas w takim przypadku momentalnie - i będą mieli rację :?
                        Sam się teraz zastanawiam (wymiana oleju na dniach) bo mam ochotę sprawdzić jeden produkt xxx (bez specyfikacji VW) ....całość niestety komplikuje sprawa wyjazdu na wakacje do Włoch - chciałbym mieć auto na gwarancji w trakcie wyjazdu (na wszelki wypadek)...więc przyjdzie obejść się smakiem tym razem :food
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • slawek72
                          Drive
                          • 2012
                          • 54

                          sprzedawcy zapraszają każdego odwiedzajacego salon do rozmowy oraz demonstrują wszelkie bajerki i nowinki. Zatem w tych ASO przejętych przez VAG pojawiło się ujednolicenie standardu (przynajmniej próba).
                          No ja Cie prosze, bez zartow, moze jestem za wymagajacy,ale ja tam poprawy "standartu" nie widze bynajmniej w jak to nazwal Paolo "A", ciezko znalezc czlowieka ode mnie z forum(ludzie z calej Polski jak tu), ktory by nie narzekal na jakosc serwisu i ogolnie uslug przez nich swiadczonych. Czy sie poprawailo akurat mam kilku znajomych mechanikow ktorzy dorabiaja po godzinach,normalnie pracujac w aso i mowia ze dalej ten sam balagan.No chyba ze o czyms nie wiem i w przeciagu ostatnich 2-3 tygodni sie cos zmienilo, ale podczas ostatniej styczniowej rozmowy wlasnie pytalem o zmiany,odpowiedz byla taka jak wspomnialem. Ja jakos daje rade bo jak mowilem, znam kilku ludzi to jest ok,ale jak nie masz "kontaktow", to nie dosc ze Ci kit wcisna to jeszcze fuszerke odwala, nawet nie wspomne o balaganie ktorym tam maja(w wielu aso/salonach na pld). Natomiast zgodze sie z jednym,slyszalem o kilku serwisach S pochlebne opinie, najlepsze bylo to ze np Marszalek w Czestochowie posiada salony obu marek i S ma opinie b.dobre, a A juz nie do konca. Mam nadzieje ze tak jak piszesz VAG wprowadzi wiekszy porzadek i profesjonalizm w calej swojej grupie. A w kwestii tych norm, ja wspominalem tylko o aucie na gwarancji bo dobrze wiem ze po jej wygasnieciu moge sobie lac co mi sie rzewnie podoba. Wydaje mi sie ze w skrajnym przypadku moze byc tak jak Paolo mowi i mogli by oddac olej do badania, choc ciezko mi w to szczerze uwierzyc. A bazuje m.in na opini mechanikow A i mojego kolegi ktory ciagle lal swoj olej i mial to nieszczescie ze po stage 2 zdecydowali/musieli wymienic mu silnik i nikt tam nie wnikal w problemy winikajace z oleju tylko zdajac sobie sprawe ze te silniki tak maja(szczegolnie 10') , wymienili mu motor. Podsumowujac ja mysle ze to kwestia szczescia,choc napewno zgodze sie z Wami zeby dmuchac na zimne i bynajmniej w okresie gw uzywac oliwki posiadajacej oficjalna aprobate producenta

                          P.S
                          Ale powiedzcie mi skad maja wiedziec ze nie ma aprobaty, jak w wielu wypadkach nie posiadaja takich informacji , jedyne co moga zrobic to zbadac olej i tyle, jesli chca sie w to bawic. Ja nie chce sie upierac przy swoim tylko chce zobrazowac ze mozna "pojsc ta droga" i moze nie byc to ryzykowne. Choc tak jak podsumowalem powyzej, ja szczerze na gwarancji bawic w kombinowanie z uzywaniem oleju bez oficjalnej aprobaty sie nie zamierzam,amen.

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez slawek72
                            dmuchać na zimne i bynajmniej w okresie gw. używac oliwki posiadajacej oficjalna aprobate producenta
                            amen.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • slawek72
                              Drive
                              • 2012
                              • 54

                              Paolo ja mam nadziej ze to nie bylo po lacinie "ament" w moim kierunku, bo wiesz opinie mozemy wymieniac i pkt widzenia miec rozny, ale chyba trzeba sie szanowac..........

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                oczywiście miało być " amen" - „to prawda”, „zgadzam się” , że należy - tak jak napisałeś k "dmuchać na zimne i bynajmniej w okresie gw. używać oliwki posiadajacej oficjalna aprobatę producenta".

                                Zamieszczone przez slawek72
                                skad maja wiedziec ze nie ma aprobaty, jak w wielu wypadkach nie posiadaja takich informacji
                                mają bardzo dokładne informacje.
                                ASO kieruje się tym co napisano na opakowaniach oleju - choć gdyby chciało ma przecież biuletyny techniczne. SAP może mieć wgląd w dokument podany poniżej (przykład z VW aprobata 505.00/505.01 dla Statoil ..mam jeszcze takie dla BMW i Opla jak komuś nie pasuje :wink: inne marki olejowe też takie dokumenty mają/powinne mieć...). Jak widać koszty uzyskania takiego dokumentu/ponownego przedłużenia, też nie są wielkie ... :P
                                Wystarczy, że w spornej sprawie ( w celu ustalenia) SAP wysle zapytanie np do VW o aprobatę dla danego oleju ...kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
                                Jeżeli ktoś chce można wszystko bardzo precyzyjnie ustalić ....jeżeli chce.
                                Załączone pliki
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  2680 Euro w 2004r. ..... :shock:

                                  Szkoda że nie maja nic aktualnego , to tak samo jak z LM moga przesłac coś co kiedyś było 505.01 a teraz juz nie jest, było o tym kiedyś mowa...że kiedys olej spełniał 505.01 a teraz już nie spełnia (juz nie pamietam przy okazji jakiego oleju był ten temat poruszany).

                                  Stanowisko Statoil jest mało profesjonalne zwłaszcza że to pismo ważne było do 13. września 2007r. więc tak że w tej chwili jest ono mało co ważne dla potencjalnego gwaranta po prostu jest nieaktualne i nieważne.

                                  Mamy obecnie 2012rok a nie 2004
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    noooo soryyyy Pidziek ...zmieniasz temat :chytry Bardzo sprytnie. Dobrze wiesz, ze chodzi mi o samo posiadanie specyfikacji VW a nie to kiedy i dla jakiego oleju została ona wydana - to był przykład w jaki łatwy sposób można to sprawdzić.
                                    Za specyfikację VW 503.00 / 506.00 dla 0W/30 Statoil zapłacił łącznie tylko 1300 euro w 2004, dla oleju 5W/40TDI ze samą specyfikację VW 505.00 - 1340 euro, za specyfikację VW 502.00 i 505.00 dla 5W/40 łącznie 2680 euro
                                    Przy oleju 5W/30 zapłacili za specyfikacje 500.00 i 505.00 w 1998 roku 4500 DM - łącznie.
                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    2680 Euro w 2004r
                                    to wcale nie jest dużo :lol: za dwie specyfikacje bo wychodzi 1340 euro za VW 505.00 i 1340 euro za 505.01 ...biorąc pod uwagę że są one ważne 36 m-cy (tego jakoś nie doczytałeś) to +- za jedną specyfikację na rok wychodzi 1340:3 = 446 euro ....więc nie ma co robić wielkich oczu bo to nie jest duża suma dla takiego czy innego koncernu.
                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Stanowisko Statoil jest mało profesjonalne zwłaszcza że to pismo ważne było do 13. września 2007r. więc tak że w tej chwili jest ono mało co ważne dla potencjalnego gwaranta po prostu jest nieaktualne i nieważne.
                                    Mamy obecnie 2012rok a nie 2004
                                    hehe robisz ludziom wodę z mózgu ... :lol: co z tego że samo pismo było ważne do danego roku? (musiał bym poszukać nowszych dokumentów a mi się nie chce :P ...ostatnie znalazłem na Chińskiej stronie a za tym językiem i ich pismem nie przepadam hehe). Jak widać w biuletynie technicznym z 2011 przykładowo: LazerWay LL 5W/30 tam figuruje ...więc Statoil ma aktualnie opłacone specyfikacje ...Motul i to w dużej ilości produktów też tam figuruje nawet Shell, Pentosin, Fuchs, Elf , Total i nasz Lotos a taki Amsoil (tym bardziej na rodzimym rynku USA) nie posiada specyfikacji ??? :roll: to jest zastanawiające. Millersa tak zachwalanego też nie ma. Szkoda producentowi 500-600 euro za rok? Przecież to grosze! ...Dobrze wiesz, że Statoil to bardzo kompetentna i solidna firma dla której wyrób olejów samochodowych nie jest priorytetem i głównym źrodłem dochodów. itd...
                                    Co do LM 4100 to znów wracasz do tematu. Sprawdź , że oddział LM USA ma oficjalnie opłaconą specyfikację VW 505.01 a na europę LM wprowadził TT4600 5W/30 ze specyfikacją VW 505.01 aktualnie ważną i dlatego nie odświeżył specyfikacji dla TT4100, więc obecnie tylko deklaruje, że ten olej ją spełnia.
                                    W takim przypadku powinieneś dodać , że Amsoil AFL nigdy oficjalnie nie posiadał specyfikacji VW 505.01 a jedynie sprzedawca deklarował, że dany olej ją spełnia....to mała aczkolwiek subtelna różnica.
                                    Tylko czy o tym nie było w poprzednim wątku....więc po co do tego wracasz, skoro fakty są niezbyt dla Ciebie jako sprzedawcy A. wygodne.
                                    No ale skoro już przy tym jesteśmy to proste pytanie- czy w okresie gwarancji w przypadku zalania np oleju Amsoil 5W/30 AEL gdzie olej ten jest rekomendowany przez producenta dla silników wymagających VW 507.00 w przypadku teoretycznej awarii silnika (mając adnotację w książce serwisowej o zalaniu takowego oleju) właściciel będzie mógł ubiegać się w ramach gwarancji o naprawę czy też hipotetyczną wymianę silnika? Jak myślisz? Wg. mnie zostanie natychmiast spławiony przez bardziej kumate ASO a już napewno przez SAP i pozostawiony na lodzie ewentualnie poinformowany że może dochodzić swoich roszczeń u Amsoila. upsss i tutaj wracamy do poczatku czyli --- >
                                    Zamieszczone przez zak14
                                    w okresie gwarancji używam oleju z aprobatą VW. A potem …
                                    no właśnie potem to jest "nasz" wybór co zalewamy. Chyba że użytkownik świadomie od początku wlewa taki olej i godzi się ze stratą gwarancji. I tutaj chodzi o to by użytkownicy na tym forum posiadali pełną informację co wlewają i jakie tego mogą być konsekwencje.
                                    Zamieszczone przez slawek72
                                    dmuchac na zimne i bynajmniej w okresie gw używać oliwki posiadajacej oficjalna aprobatę producenta

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Mamy obecnie 2012rok a nie 2004
                                    właśnie i mamy też coraz bardziej świadomych i odpowiedzialnych użytkowników, dla których liczą się rzetelne informacje.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Paolo: ja nie miałem na mysli Statoil-a jako niekompetentnej fiirmy ale odniosłem się tylko i wyłącznie to tego kwitu z którego wynika że 505.01 w tym konkretnym przypadku spełniał do 2007r. zapewne sa nowsze ale jak powtarzam odnisłem sie tylko do tego co podałeś.
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • zak14
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 605
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        sa nowsze ale jak powtarzam odnisłem sie tylko do tego co podałeś
                                        Wystarczy spojrzeć do biuletynu, żeby wiedzieć czy aprobata aktualna, czy nie, a nie od razu jechać na konkurencję w mało fajnym stylu.
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez zak14
                                          Wystarczy spojrzeć do biuletynu, żeby wiedzieć czy aprobata aktualna, czy nie, a nie od razu jechać na konkurencję w mało fajnym stylu.
                                          Ja powtarzam że odnioslem się tylko do tego akurat konkretnego kwitu a nie do firmy.

                                          Paolo napisał:

                                          kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
                                          I super ale faxem nie powinni wysyłać czegoś co nie jest ważne co było jeszcze aktualne do 2007r.
                                          Powinni wyslać aktualny kwit jeśli maja wysyłać a nie cos sprzed 8 lat. :lol:

                                          W zadnym wypadku nie sueruję ze firma to czy tamto ale samo to KONKRETNIE przeslanie czegos jest nieprofesjonalne i tyle.


                                          Pozdrawiam
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            odnioslem się tylko do tego akurat konkretnego kwitu a nie do firmy.
                                            ok spoko.
                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            ale faxem nie powinni wysyłać czegoś co nie jest ważne co było jeszcze aktualne do 2007r.
                                            Powinni wyslać aktualny kwit jeśli maja wysyłać a nie cos sprzed 8 lat
                                            ad: ten dokument to był tylko przykład jak można ewentualnie szybko taką sprawę ustalić. (na neta jednak wszystkich dokumentów a tym bardziej aktualnych w danej chwili się nie wrzuca, tajemnica handlowa i ustalenia pomiędzy firmami też niekiedy zobowiązują). No raczej VW przesłałby aktualną specyfikację dla danego oleju...myślę :wink:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • zak14
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 605
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Wystarczy, że w spornej sprawie ( w celu ustalenia) SAP wysle zapytanie np do VW o aprobatę dla danego oleju ...kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
                                              Z powyższej wypowiedzi jasno wynika, że jest to przykład dokumentu, a nie coś co Statoil komukolwiek wysłał faksem. Co więce wcześniej PAOLO ESCO pisał, że to ASO czy SAP mogą zwrócić się do VW w przypadku wątpliwości czy dany olej ma oficjalną aprobatę (jak np. Fuchs XTL) czy jej nie ma (jak np. AMSOIL).

                                              A Ty na to:

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Stanowisko Statoil jest mało profesjonalne zwłaszcza że to pismo ważne było do 13. września 2007r. więc tak że w tej chwili jest ono mało co ważne dla potencjalnego gwaranta po prostu jest nieaktualne i nieważne
                                              PAOLO ESCO dodatkowo potwierdził w kolejnym poście, że jest to przykład kwitu:

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Dobrze wiesz, ze chodzi mi o samo posiadanie specyfikacji VW a nie to kiedy i dla jakiego oleju została ona wydana - to był przykład w jaki łatwy sposób można to sprawdzić.
                                              A Ty na to:

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              I super ale faxem nie powinni wysyłać czegoś co nie jest ważne co było jeszcze aktualne do 2007r.
                                              Powinni wyslać aktualny kwit jeśli maja wysyłać a nie cos sprzed 8 lat.
                                              Nigdzie nie napisano, że Statoil w odpowiedzi na aktualną prośbę o potwierdzenie posiadania aprobaty przesłał faksem kwit nieważny od ponad 4 lat. Myślę, że wszyscy inni czytelnicy tego wątku to zrozumieli.
                                              Tak się zastanawiam - czy nieuważnie czytasz, czy robisz to z premedytacją.? Kiedy porównuję Twoje wypowiedzi na temat olejów Twoich i konkurencji to odnoszę wrażenie, że chodzi o drugi z przypadków. Jeżeli pojawi się niepochlebna opinia o czymś z Twojej oferty, to wykazujesz znakomite zrozumienie tekstu pisanego. Jeżeli u kogoś promowany przez Ciebie olej zdradza objawy siadania, to przytomnie mnożysz wątpliwości (a może to wina paliwa, brak płynu chłodniczego, nieumiejętna jazda, błąd pomiaru itp.). W przypadku produktów konkurencyjnych takich obiekcji nie masz. Przykro mi to pisać, ale ponieważ przeczytałem wszystkie Twoje posty w tym wątku (i wiele w innych wątkach także na innych forach), to uważam, że ta tendencyjność w interpretowaniu tego co inni napisali i wyrażania opinii o różnych produktach bywa rażąca i w moim rozumieniu nie ma wiele wspólnego z profesjonalizmem.

                                              I żeby nie było - nie mam nic przeciwko sprzedawanym przez Ciebie produktom. O Fuchs XTL, mimo że mi znika, nie wydaję jednoznacznej opinii dopóki nie zrobię serii badań, które potwierdzą lub zanegują moje subiektywnie odczucia, a potem zmienię go na inny olej i uczciewie porównam zużycie i parametry w oparciu o UOA. Ams-a też planuję zalać po gwarancji i to być może wcale nie tego, którego Ams rekomenduje do PD :P.
                                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Zamieszczone przez zak14
                                                Tak się zastanawiam - czy nieuważnie czytasz, czy robisz to z premedytacją.? Kiedy porównuję Twoje wypowiedzi na temat olejów Twoich i konkurencji to odnoszę wrażenie, że chodzi o drugi z przypadków. Jeżeli pojawi się niepochlebna opinia o czymś z Twojej oferty, to wykazujesz znakomite zrozumienie tekstu pisanego. Jeżeli u kogoś promowany przez Ciebie olej zdradza objawy siadania, to przytomnie mnożysz wątpliwości (a może to wina paliwa, brak płynu chłodniczego, nieumiejętna jazda, błąd pomiaru itp.). W przypadku produktów konkurencyjnych takich obiekcji nie masz. Przykro mi to pisać, ale ponieważ przeczytałem wszystkie Twoje posty w tym wątku (i wiele w innych wątkach także na innych forach), to uważam, że ta tendencyjność w interpretowaniu tego co inni napisali i wyrażania opinii o różnych produktach bywa rażąca i w moim rozumieniu nie ma wiele wspólnego z profesjonalizmem.
                                                Juz dawno zauwazylem, ze Pizdziek w sposob zawoalowany przemyca swoje produkty - jest w tym dobry - wielu daje sie nabierać. Oczywiscie wg niego tylko "pomaga" innym. Jak sie okazalo, ze siedzi tez na innych forach - poczytalem troche forum Avensis, Accorda - jak na OCP jest wysoki poziom wiedzy o olejach i Pizdziu nie moze szalec - to na innych forach robi co chce, robiac sprawnie ludziom wodę z mózgu.
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Z powyższej wypowiedzi jasno wynika, że jest to przykład dokumentu, a nie coś co Statoil komukolwiek wysłał faksem.
                                                  Ja to zrozumiałem że PAOLO zwrócił się do Statoil z taką prośbą bo pisząc :

                                                  Jak widać koszty uzyskania takiego dokumentu/ponownego przedłużenia, też nie są wielkie ...
                                                  Wystarczy, że w spornej sprawie ( w celu ustalenia) SAP wysle zapytanie np do VW o aprobatę dla danego oleju ...kilka chwil i mogą dostać np. faxem coś takiego jak poniżej podany dokument.
                                                  Skoro to był TYLKO przykład znaleziony w google to chylę czoła :-)


                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Tak się zastanawiam - czy nieuważnie czytasz, czy robisz to z premedytacją.?
                                                  Nic nie robie z premedytacją może zmęczenie daje o sobie znac kto wie , forumowa działalność pi pisanie to wieczorne zajęcie połaczone z czytaniem wielu innych rzeczy :-)

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  Juz dawno zauwazylem, ze Pizdziek w sposob zawoalowany przemyca swoje produkty - jest w tym dobry - wielu daje sie nabierać. Oczywiscie wg niego tylko "pomaga" innym. Jak sie okazalo, ze siedzi tez na innych forach - poczytalem troche forum Avensis, Accorda - jak na OCP jest wysoki poziom wiedzy o olejach i Pizdziu nie moze szalec - to na innych forach robi co chce, robiac sprawnie ludziom wodę z mózgu.
                                                  Seed: juz po raz kolejny Ci napisze dosadnie - napisz to samo o handlarzach którzy się tu udzielają i sa na każdym innym forum w Polsce.

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  wielu daje sie nabierać
                                                  Co to znaczy ?
                                                  Kogoś oszukałem, nabrałem , okradłem bo widze że zaczynasz znowu próbę zdyskredytowania mojej osoby w dosyć bezpardonowy sposób.

                                                  Pracujesz dla jakiegoś handlarza masz jakis prykas pisania postów próbujacych mnie zdyskredytować ?

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  robiac sprawnie ludziom wodę z mózgu.
                                                  Co to znaczy wodę z mózgu ?

                                                  Śledzisz fora Avensis, Accorda po co ...?
                                                  Z nudów czy pracujesz dla kogoś może na tym forum ?

                                                  Mi by sie nie chciało śledzić jakiegoś usera na forach co pisze, brzmi to dziwnie co piszesz , masz w tym jakiś interes ?

                                                  Wybacz ale naprawdę mi osobiście by się nie chciało nikogo śledzić ze względu na to co pisze o olejach.
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • konkon
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 667
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    Ostatnio szukając oleju dla wujka (URSUS C330- albo Superol F CD 15W-40 albo Agro Stou 10W30/10W40) z ciekawości sprawdziłem oleje Orlen do osobówek. Zwróciłem uwagę na Platinum MaxExpert V 5W–30 dedykowany VW (504/507) oraz Platinum Synthetic 0W-30. Krótko mówiąc, dobry produkt w dobrej cenie. Ktoś zalewa ?

                                                    I trochę wrażeń odnośnie Motula X-Lite w Accord 2.2 i-CTDI. Silnik nawet w ok. -20 st. pracował przyjemnie po rozruchu i błyskawicznie się wyciszał. Silnik po ponad 10 tys. km pracuje jak na świerzym oleju, spisuje się rewelacyjnie ale.. no właśnie pobór oleju (ok. 2L). Na następną wymianę póki co w planach jest Motul X-Clean 5W-30, na którym wg. opinii "dolewki" spadają niemal do zera i jest w super cenie. Na liście jest także Eco-Nergy 0W-30 oraz tani jak barszcz, chwalony przez znajomych Havoline Energy 5W-30. Co sądzicie odnośnie tych pojazdów ?

                                                    [ Dodano: Nie 04 Mar, 12 23:42 ]
                                                    Zapomnaiłbym o Statoil Lazerway F :szeroki_usmiech
                                                    Konrad
                                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                    90 konny AGRessor
                                                    PerfectServiceBy DGW
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...