To olej z pestek winogron, odporny na wysoką temperaturę smażenia :szeroki_usmiech
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Seed75 zl za 5L???
co to musi byc za sikacz.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
CENA = JAKOŚĆ
Taka zasada funkcjonuje w 80% produktch.
70zł nie kosztuje dobry olej mineralny.
Cena zaskakująco niska i tyle, bardzo zaskakująco.
Olej wymienia się raz do roku uważam że warto zainwestować podobnie jak we filytry, hamulce czyli kluczowe elementy więce aby mieć 100% pewności i bezpieczenstwa.
Oszczędzać można na dywanikach, piankach do kokpitu czy odswiezaczach :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidzku z tym to tak jak z ta szczepionka na gryoe co kupila ja cala europa.. wielki strach i nic. tu tak samo sprzedawcy sieja strach ze na tanszym oleju silnik przekreci sie po wlozeniu kluczyka w stacyjke. a tak naprawde jaki by siuwaks nie lac a wymieniac regularnie i silnik pozyje
silniki padaja jak bo nieraz nie ma kaski na olej dwa lata lub wiecej. potem jeden z drugum mowi ze padl silnik od jakiegos oleju
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekCENA = JAKOŚĆ
Taka zasada funkcjonuje w 80% produktch.
70zł nie kosztuje dobry olej mineralny.
Cena zaskakująco niska i tyle, bardzo zaskakująco.
Olej wymienia się raz do roku uważam że warto zainwestować podobnie jak we filytry, hamulce czyli kluczowe elementy więce aby mieć 100% pewności i bezpieczenstwa.
Oszczędzać można na dywanikach, piankach do kokpitu czy odswiezaczach :-)
Kupuje na Allegro http://allegro.pl/listing.php/search...00+ENERGY+5W40
Olej zmieniam co 15tyś u DGW a rocznie robię około 40tyś km i jeszcze się nie zawiodłem.
Nie wiem co jest złego w tym Totalu? ale wszystkie nowe Renówki i Citroeny jeżdzą na Totalu i jakoś jeżdzą dalej. Kia leje polskiego Lotosa i też nic się nie psuje.
Zbliżam się do 200000km a ile ma naprawdę to nie wiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maxdaxZamieszczone przez PidziekCENA = JAKOŚĆ
Taka zasada funkcjonuje w 80% produktch.
70zł nie kosztuje dobry olej mineralny.
Cena zaskakująco niska i tyle, bardzo zaskakująco.
Olej wymienia się raz do roku uważam że warto zainwestować podobnie jak we filytry, hamulce czyli kluczowe elementy więce aby mieć 100% pewności i bezpieczenstwa.
Oszczędzać można na dywanikach, piankach do kokpitu czy odswiezaczach :-)
Kupuje na Allegro http://allegro.pl/listing.php/search...00+ENERGY+5W40
Olej zmieniam co 15tyś u DGW a rocznie robię około 40tyś km i jeszcze się nie zawiodłem.
Nie wiem co jest złego w tym Totalu? ale wszystkie nowe Renówki i Citroeny jeżdzą na Totalu i jakoś jeżdzą dalej. Kia leje polskiego Lotosa i też nic się nie psuje.
Zbliżam się do 200000km a ile ma naprawdę to nie wiem.Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Cromkawiększość z was byłaby w ogromnym szoku, widząc ceny zakupu pewnych produktów. Do tej pory ceny większości olejów w Polsce były absurdalnie wysokie i własnie zaczyna się to zmieniać.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przyszła nowa porcja analiz. Sugeruję nie wczytywać się za bardzo w to co wypisują studenciaki chałturzący przy opisywani analiz w Blackstone, tylko przyjrzeć się cyferkom.
Na dzień dobry VOA Motul X-Clean+ 5w30 i poszerzona o ten olej tabelka zbiorcza olejów VW 504/507, którą kiedyś wrzucałem do wątku archiwalnego.
Dodatki (Wapń, cynk, fosfor) – w uczciwej średniej dla olejów 504/507, nie odchudzane żadnym bezpopiołowym substytutem typu bor.
Zwraca natomiast uwagę podejrzana ilość krzemu i aluminium. To pierwsze można by próbować tłumaczyć zawartością dodatków antypiennych, ale k…fa taka ilość aluminium w oleju z butelki, to coś z czystością procesu technologicznego nie gra. I zapach też taki mocno hmm… petrochemiczny. Świat schodzi na psy – szanujące się marki chyba też TBN szału nie robi – ot przeciętny.
A teraz zobaczmy jak skończył Fuch Titan GT1 PRO C3 XTL 5w30 po 11184 km i z czym zaczyna Motul X clean+ 5w30 zaraz po zalaniu – po 33 km – zmieszany z resztkami Fuchsa pozostałymi w silniku po wymianie.
Odnosząc dane o ilości metali do wyników opublikowanych kiedyś na tdiclub.com dla olejów 505.01 z analogicznym przebiegiem silników VW 1.9 TDI i podobnym przebiegu na oleju (danych porównawczych krajowych ani dla olejów 504/507 nie mam) stwierdzam, iż:
- ilość żelaza (w przeliczeniu na 1 000 mil), choć nie alarmująca, to jednak jest dość wysoka (nie chce mi się po nocy nic malować, ale byłaby w czwartej ćwiartce rozkładu).
- ilości aluminium i miedzi są ok. – gdzieś blisko mediany.
W sumie zużycie silnika mierzone ilością metali, choć do najniższych nie należy, to jednak nie odstaje zbyt negatywnie od tego co amerykańcy uzyskiwali na olejach 505.01.
Jeżeli chodzi o krzem, to inaczej niż sugerują to „pisarze” z Blackstone – dolot mam szczelny, wychodzi więc na to, że powinienem szybciej niż po 24 kkm zmieniać filtr powietrza.
Teraz sprawa TBN. Po 11 kkm jest na poziomie 2. Tak się składa, że od nowości nie resetowałem znacznika zmiany oleju, więc wiem, że przy moim stylu jazdy komp określił konieczność wymiany na ok. 24 kkm. Skoro TBN był na poziomie 2 (spadek z 3,8 @ 5,5 kkm), to nawet nie chcę sobie wyobrażać, co by się działo w silniku, gdybym przeciągnął wymianę fabrycznego oleju do czasu aż komputer łaskawie mnie na nią wezwie. Generalnie, przy mojej charakterystyce eksploatacji, przeciąganie interwału powyżej 15 kkm byłoby bardzo nierozsądnym pomysłem. Tak naprawdę wychodzi na to, że olej (VW 504/507) powinien zmieniać po 11-13 kkm.
Gdy chodzi o dolewki, to przez 11 kkm silnik zeżarł mi 2,25 l Fuchsa (ponadto 300 ml się wychlapało w jeden dzień z powodu felernego wlewu). Zużycie prze silnik wychodzi na poziomie ok. 200 ml / 1 kkm.
Gdy chodzi o zmianę lepkości, to Fuchs przetrwał te 11 kkm całkiem dobrze – spadek z 11,9 do 11,22 to przyzwoity wynik.
Reasumując: Fuchs zachował się przeciętnie. Ani super dobrze, ani też super źle. Na mój gust zbyt dużo go ubywa.
No i wreszcie nowo wlany Motul. Gdybym nie miał VOA, to pewnie bym się zdziwił poziomem aluminium, a tak nie patrzę na to. 13 ppm żelaza ewidentnie pochodzi z resztek Fuchsa. Jednocześnie nie najlepiej świadczy o zmieniaczach oleju w ASO Lellek w Sopocie. Prosiłem, zapisali to nawet w uwagach, żeby bardzo dokładnie zlali stary olej. Uprzedzałem, że zrobię badanie. I co ? I g..o – z butelki ubyło 3,8 l, olej był przelany o jakieś 300 ml. Ile zatem pozostało ? Układ mieści 4,2 l, przy czym po dość dokładnym spuszczeniu i odessaniu z filtra poprzednim razem weszło mi 3,8 l. Zatem zostaje 0,4 l.
Ponieważ wlewając 3,8 tym razem przelali o 300 ml, to zakładam, że zostało ok. 300 ml więcej a więc 0,7 a w silniku było 4,5 l. To teraz szybka arytmetyka: 0,7 / 4,5 = 0,16.
0,16 * 62 ppm = ok. 9,6 ppm. Mniej więcej się zgadza. Morał: następna wymiana – osobiście.
W kwestii TBN: na neutralizację po starym oleju poszło na dzień dobry 0.9. Poprzednio, po dokładniejszym spuszczeniu i płukance 0,6. Różnica nie za duża. Może dlatego, że zmieniam olej, kiedy jest on jeszcze w akceptowalnej formie.
Zostawiam Was z powyższymi informacjami i pozdrawiam z pokładu jachtu w dziurze pod Sztynortem.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsja wiem ja wiem . na jakim
hamerykanckim
[ Dodano: Nie 12 Sie, 12 22:59 ]
Zamieszczone przez zak14Przyszła nowa porcja analiz. Sugeruję nie wczytywać się za bardzo w to co wypisują studenciaki chałturzący przy opisywani analiz w Blackstone, tylko przyjrzeć się cyferkom.
Na dzień dobry VOA Motul X-Clean+ 5w30 i poszerzona o ten olej tabelka zbiorcza olejów VW 504/507, którą kiedyś wrzucałem do wątku archiwalnego.
Obrazek
Obrazek
Dodatki (Wapń, cynk, fosfor) – w uczciwej średniej dla olejów 504/507, nie odchudzane żadnym bezpopiołowym substytutem typu bor.
Zwraca natomiast uwagę podejrzana ilość krzemu i aluminium. To pierwsze można by próbować tłumaczyć zawartością dodatków antypiennych, ale k…fa taka ilość aluminium w oleju z butelki, to coś z czystością procesu technologicznego nie gra. I zapach też taki mocno hmm… petrochemiczny. Świat schodzi na psy – szanujące się marki chyba też TBN szału nie robi – ot przeciętny.
A teraz zobaczmy jak skończył Fuch Titan GT1 PRO C3 XTL 5w30 po 11184 km i z czym zaczyna Motul X clean+ 5w30 zaraz po zalaniu – po 33 km – zmieszany z resztkami Fuchsa pozostałymi w silniku po wymianie.
Obrazek
Odnosząc dane o ilości metali do wyników opublikowanych kiedyś na tdiclub.com dla olejów 505.01 z analogicznym przebiegiem silników VW 1.9 TDI i podobnym przebiegu na oleju (danych porównawczych krajowych ani dla olejów 504/507 nie mam) stwierdzam, iż:
- ilość żelaza (w przeliczeniu na 1 000 mil), choć nie alarmująca, to jednak jest dość wysoka (nie chce mi się po nocy nic malować, ale byłaby w czwartej ćwiartce rozkładu).
- ilości aluminium i miedzi są ok. – gdzieś blisko mediany.
W sumie zużycie silnika mierzone ilością metali, choć do najniższych nie należy, to jednak nie odstaje zbyt negatywnie od tego co amerykańcy uzyskiwali na olejach 505.01.
Jeżeli chodzi o krzem, to inaczej niż sugerują to „pisarze” z Blackstone – dolot mam szczelny, wychodzi więc na to, że powinienem szybciej niż po 24 kkm zmieniać filtr powietrza.
Teraz sprawa TBN. Po 11 kkm jest na poziomie 2. Tak się składa, że od nowości nie resetowałem znacznika zmiany oleju, więc wiem, że przy moim stylu jazdy komp określił konieczność wymiany na ok. 24 kkm. Skoro TBN był na poziomie 2 (spadek z 3,8 @ 5,5 kkm), to nawet nie chcę sobie wyobrażać, co by się działo w silniku, gdybym przeciągnął wymianę fabrycznego oleju do czasu aż komputer łaskawie mnie na nią wezwie. Generalnie, przy mojej charakterystyce eksploatacji, przeciąganie interwału powyżej 15 kkm byłoby bardzo nierozsądnym pomysłem. Tak naprawdę wychodzi na to, że olej (VW 504/507) powinien zmieniać po 11-13 kkm.
Gdy chodzi o dolewki, to przez 11 kkm silnik zeżarł mi 2,25 l Fuchsa (ponadto 300 ml się wychlapało w jeden dzień z powodu felernego wlewu). Zużycie prze silnik wychodzi na poziomie ok. 200 ml / 1 kkm.
Gdy chodzi o zmianę lepkości, to Fuchs przetrwał te 11 kkm całkiem dobrze – spadek z 11,9 do 11,22 to przyzwoity wynik.
Reasumując: Fuchs zachował się przeciętnie. Ani super dobrze, ani też super źle. Na mój gust zbyt dużo go ubywa.
No i wreszcie nowo wlany Motul. Gdybym nie miał VOA, to pewnie bym się zdziwił poziomem aluminium, a tak nie patrzę na to. 13 ppm żelaza ewidentnie pochodzi z resztek Fuchsa. Jednocześnie nie najlepiej świadczy o zmieniaczach oleju w ASO Lellek w Sopocie. Prosiłem, zapisali to nawet w uwagach, żeby bardzo dokładnie zlali stary olej. Uprzedzałem, że zrobię badanie. I co ? I g..o – z butelki ubyło 3,8 l, olej był przelany o jakieś 300 ml. Ile zatem pozostało ? Układ mieści 4,2 l, przy czym po dość dokładnym spuszczeniu i odessaniu z filtra poprzednim razem weszło mi 3,8 l. Zatem zostaje 0,4 l.
Ponieważ wlewając 3,8 tym razem przelali o 300 ml, to zakładam, że zostało ok. 300 ml więcej a więc 0,7 a w silniku było 4,5 l. To teraz szybka arytmetyka: 0,7 / 4,7 = 0,16.
0,16 * 62 ppm = ok. 9,6 ppm. Mniej więcej się zgadza. Morał: następna wymiana – osobiście.
W kwestii TBN: na neutralizację po starym oleju poszło na dzień dobry 0.9. Poprzednio, po dokładniejszym spuszczeniu i płukance 0,6. Różnica nie za duża. Może dlatego, że zmieniam olej, kiedy jest on jeszcze w akceptowalnej formie.
Zostawiam Was z powyższymi informacjami i pozdrawiam z pokładu jachtu w dziurze pod Sztynortem.
PozdrawiamFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14ale k…fa taka ilość aluminium w oleju z butelki, to coś z czystością procesu technologicznego nie gra.
To wg. mnie nie powinno mieć miejsca.
Ale silikon moze powtarzam może być tworem użytym przeciw tworzeniu piany a nie wynikiem nieszczelnosci ., brudu dolotu...
Zamieszczone przez zak14Teraz sprawa TBN. Po 11 kkm jest na poziomie 2.
Może komuś otworzą się oczy ile warte są wymiany co 30000km lub co 2 lata.
Zamieszczone przez zak14a tak nie patrzę na to. 13 ppm żelaza ewidentnie pochodzi z resztek Fuchsa.
Zawsze polecam płukankę , zawsze jak zmienia się olej na inny oparty na innej formulacji.
Bo jak pisze zak:...
Zamieszczone przez zak14W kwestii TBN: na neutralizację po starym oleju poszło na dzień dobry 0.9.
Zamieszczone przez zak14Tak naprawdę wychodzi na to, że olej (VW 504/507) powinien zmieniać po 11-13 kkm.
ZAK: ile Cię skasowali w BL Stanoe ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
z moich subiektywnych odczuć to motul x-clean szybciej traci swoje właściwości od motula 505.01 specyfik-a , specyfik zachowywał się w aucie podobnie ok 15tys od wymiany do wymiany, na x-clean po 12tys auto zaczęło pracować dużo głośniej - ciekaw jestem jakby ten motul wypadł w analizie po pełnym przebiegu.service by Auto Tar
Komentarz
-
-
HELOł
Tydzień temu pisałem o tym jak Amsoil zapaskudził mi DPF ... uzupełniam wątek ...
wygląda na to ze to nie Amsoil mi zawalił DPF , a PALIWO !!!!
przez ostatnie kilka miesięcy tankowałem sie na nowej stacji STATOIL ... ( nówka sztuka nie śmigana ma około roku paliwo droższe o 30 gr mało odwiedzających ) !!! ostatnio coś mnie tknęło aby zmienić stacje ... i zatankowałem się także na STATOIL ale tam gdzie ruch jest non stop i paliwo tańsze ... no i ... ! wypalanie DPF wróciło do normy , jak na razie ...
Zauważyłem jeszcze iz silnik na Amsoil najlepiej pracuje w okolicach temperatury otoczenia 20C-30C , wczoraj wracałem w nocy do domu wieczorem w Wawie było 12C silnik już tak pięknie nie klepał ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitwygląda na to ze to nie Amsoil mi zawalił DPF , a PALIWO !!!!Zamieszczone przez Orbitprzez ostatnie kilka miesięcy tankowałem sie na nowej stacji STATOIL ...
Ale nie o tankowaniu ten temat. . .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaChciałem się zapytać, czy kolega jest zainteresowany?
Zamieszczone przez PidziekZawsze mówię płukanka i masz punkt wyjściowy zeroOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Dodatki (Wapń, cynk, fosfor) – w uczciwej średniej dla olejów 504/507, nie odchudzane żadnym bezpopiołowym substytutem typu bor.
Zamieszczone przez zak14k…fa taka ilość aluminium w oleju z butelki, to coś z czystością procesu technologicznego nie gra.
Zamieszczone przez zak14z czym zaczyna Motul X clean+ 5w30 zaraz po zalaniu – po 33 km – zmieszany z resztkami Fuchsa pozostałymi w silniku po wymianie.Zamieszczone przez zak1413 ppm żelaza ewidentnie pochodzi z resztek Fuchsa.....z butelki ubyło 3,8 l, olej był przelany o jakieś 300 ml. Ile zatem pozostało ? Układ mieści 4,2 l, przy czym po dość dokładnym spuszczeniu i odessaniu z filtra poprzednim razem weszło mi 3,8 l. Zatem zostaje 0,4 l. (starego oleju w silniku) - mój przypis Ponieważ wlewając 3,8 tym razem przelali o 300 ml, to zakładam, że zostało ok. 300 ml więcej a więc 0,7 a w silniku było 4,5 l. ...Mniej więcej się zgadza. Morał: następna wymiana – osobiście.
W kwestii TBN: na neutralizację po starym oleju poszło na dzień dobry 0.9.
Zamieszczone przez zak14TBN. Po 11 kkm jest na poziomie 2.
Zamieszczone przez PidziekMoże komuś otworzą się oczy ile warte są wymiany co 30000km lub co 2 lata.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitwygląda na to ze to nie Amsoil mi zawalił DPF , a PALIWO !!!!Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitnie Amsoil mi zawalił DPF , a PALIWO !!!! ... przez ostatnie kilka miesięcy tankowałem sie na nowej stacji STATOIL ...Zamieszczone przez Orbitsilnik na Amsoil najlepiej pracuje w okolicach temperatury otoczenia 20C-30CZamieszczone przez Orbitwracałem w nocy do domu wieczorem w Wawie było 12C silnik już tak pięknie nie klepał ...
Orbit to co sprawdzasz po Amsoilu?
Ja mam aktualnie Millersa u żony w silniku a w kolejce Amsoil AFL czeka do ojca Octavki 1,9 TDI (zmieniam w czwartek) i 5W/20 do Picanto żony (zmiana po wakacjach)...a u mnie za LazerWay'a 0W/30 chyba coś innego z ciekawości będzie :roll: ...a może nie.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOczęść producentów (Mobil...i nie tylko) pakuje bor do swoich produktówzawierzyć ASOOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
Komentarz