PAOLO ESCO, tak, tak ale ja się odniosłem do stwierdzenia piramidy:"na zimę lepiej zalać 5W30, na lato jak szybko jeździsz to 5W40" i pytałem jaki lepiej skoro robi się to raz w roku
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pacocases"na zimę lepiej zalać 5W30, na lato jak szybko jeździsz to 5W40" i pytałem jaki lepiej skoro robi się to raz w rokuZamieszczone przez dragsterPAOLO, pls napisz dlaczego lepiej na zimę wymienić niż na wiosnę?[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesjaki lepiej skoro robi się to raz w roku
Masz 5W/30 ze specyfikacją VW 507.00 jak i 505.01 - obie specyfikacje (MidSaps) się nadadzą przy wymianach raz w roku i przebiegach +- 15 tys km. (oleju LowSapas nie wolno lać do silnika, który jest do tego nie przystosowany).
Ważne, żeby był to porządny jakościowo olej bo może sie okazać, że taki AFL 5W/40 będzie w zimie lepiej się sprawował niż niejeden 5W/30. :wink:
Masz jeszcze specyfikację VW 506.01 o SAE 0W/30. W zimie jak najbardziej się sprawdzi. Co do okresu letniego...zdania są podzielone (jak widać w poprzednim wątku). Jedni olej i takim SAE zaleją do 1,9 TDI, inni nie.
Zamieszczone przez daneczek76Na świeży bo to przed zima ważne, aby miał jak najlepsze parametry a jak wiemy świeża oliwa zawsze lepsza niż stara i to jeszcze w zimie
hehe "widać" po postach, że zima się zbliża ... :lol:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
-
A ja mam takie pytanie. Dotychczas zawsze jezdzilem na Mobilu 5w30 lub 5w40 (syst s lub synt s), a raz nawet na motulu x-cess, wczesniej na mobil 1 0w40. Wiosna cos mnie podkusilo i wlalem mobil 1 esp formula 5w30. Wiem, ze ten olej nie jest dokonca odpowiedni do agr'a ale trudno juz wlalem. Od jednej wymiany raczej nic sie nie stanie. Zadnych nie pokojacych zmian nie zauwazylem. Auto natomiast zaczelo mniej wiecej od tego czasu wiecej palic. Czy to mozliwe, przyczyna zwiekszonego spalania jest ten olej? Na butelce jest napisane, ze obniza spalanie :roll:
Czy moze przyczyna lezy gdzies indziej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsdzisiejsza pakaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
taa
[ Dodano: Czw 04 Paź, 12 13:59 ]
panowie. wlasnie dzwonilem do serwisu mowie ze mam filtry i plukanke i olej.
a pan mowi tak
filtry ok poza filtrem oleju. mowi ze lepiej oryginal bo zamienniki ciekna . ja kupiony mam filtr KNECHTa
dodatkowo odradzil robienie plukanki bo jak silnik dobrze chodzi to po co..
i ze on jest przeciwnikiem dodawanie czegokolwiek do silnika jesli byl wlany markowy olej
co uwazacie. plukanke mam millersa
Komentarz
-
-
xtremesystems - chyba masz auto już po gwarancji?
Jak tak, to mają Ci założyć co dajesz (Knecht to dobra marka i nic się dziać nie będzie).
Płukankę też zalej - zawsze to lepiej jak gorzej (Millers też konkretna firma), jeśli sami mają problem, to na parkingu pod ASO sobie zalej, poczekaj te 15 min na wolnych obrotach i na halę niech zmieniają olej.
Spytaj się też tego specjalisty czy tak ślepo wyznaje też przeglądy LL jak zaleca producent Po tym wątku powinieneś już mieć opinię co do LL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsfiltry ok poza filtrem oleju. mowi ze lepiej oryginal bo zamienniki ciekna . ja kupiony mam filtr KNECHTa
Zamieszczone przez xtremesystemsodradzil robienie plukanki bo jak silnik dobrze chodzi to po co..
Jeżeli nie chcesz nie musisz robić płukanki ale chyba miałeś Castrola Edge ostatnio w silniku? Czy się mylę? Jak tak to ja bym zrobił ( nawet koniecznie ... mimo, że to najlepszy olej na świecie :diabelski_usmiech ).
Zamieszczone przez xtremesystemson jest przeciwnikiem dodawanie czegokolwiek do silnika jesli byl wlany markowy olej
Pytam się bo miałem właśnie Tobie napisać, żebyś po wlaniu podzielił się uwagami co do oleju a zwłaszcza co do nagrzewania się oleju/silnika na LazerWay (ale jak dodasz jakiś dodatek to wynik bedzie "inny") . Mam swoje spostrzeżenia i jestem ciekawy czy też takie zbieżne będziesz miał.
Sprawdź, jakie temeratury będzie osiągał olej na rozgrzanym silniku - jak możesz oczywiście i podziel się info na forum ( chyba masz taką możliwość z tego co pamiętam? Ja niestety nie miałem takiej opcji jadąc w trasę do Włoch a szkoda).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
znaczy on mial na mysli ze nic nie dolewa sie do oleju (typu plukanki czy dodatki)
powiedzial ze plukane to sie robi jak sie do silnika naleje zamiast oleju plynu do spryskiwaczy
btw plukanka millers wydaje sie malo inwazyjna wg mnie bo jest na bazie oleju a nie rozpuszczalnikow
mam racje?
robie plukanke i leje lazerway bez dodatkow .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsnic nie dolewa sie do oleju (typu plukanki czy dodatki)
Zamieszczone przez xtremesystemsmam racje?
Zamieszczone przez xtremesystemsleje lazerway bez dodatkow .
ps. Napisz czy bedziesz z niego zadowolony - Michał (wiesz, który) pewnie "czeka" na takie sprawdzone info, bo wczoraj akurat rozmawiałem z nim na temat zmiany oleju na zimę w 1,6 TDI CR.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie i mnie dopadł dylemat olejowy. Jestem po kastracji DPF-a i po malutkim programie. Do tej pory jeździłem na Shell Ultra Extra 5W-30. Normę 507 lałem ze względu na DPF właśnie. Pytanie: lać dalej to samo czy przesiąść się na 505.01? Który olej wybrać z tych lepszych: Amsoil, Motul, Millers? A może pozostać przy Shell-u?
Silnik mam na PD. Przebieg 195 tyś. Generalnie jak czytam Wasze opinie to każdy jest raczej zadowolony z tych trzech wymienionych wyżej. Warto wypłukać silnik jeżeli od nowości był lany 5W-30? Którą płukankę wybrać?
Bardziej mi zależy na jakości niż na cenie.
Komentarz
-
-
ToMo1978, jak ci zależy na jakości to amsoil, ja jeźdżę na 5w40 przez cały rok :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida dziękuję za info, właśnie skłaniałem się ku tej marce.
Jeżeli chodzi o płukankę to czy jest szansa, że w określonej sytuacji bardziej zaszkodzi niż pomoże?
Którą płukankę brać: Millers, Liqui Moly Pro Line, Amsoil? A może płukankę odpuścić skoro od nowego jeździł na w miarę rzadkim 5W-30?
Komentarz
-
-
ToMo1978, ja tam nie robiłem nigdy płukanki, leje paliwko i upalam :szeroki_usmiech
P.S. weź pod uwagę że amsoil nie ma norm vw na pompki, u ciebie pierzowtryski :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, ale na naklejce jest, że jest rekomendowany dla VW 505.01 - http://www.amsoil.com/StoreFront/ima..._qt_600pxh.jpg
Kurcze to już zgłupiałem Mam nowe pompki (wszystkie cztery) - producent zaleca normę 507 ale to ze względu na DPF. Ciekawe jak 2.0 TDI 170km zareaguje na 505.01?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ToMo1978ale na naklejce jest, że jest rekomendowany dla VW 505.01Zamieszczone przez ToMo1978Mam nowe pompki
Komentarz
-
-
Mam nowe pompki (wszystkie cztery)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
ja cały czas odnoszę wrażenie ze Moje Auto najlepiej chodzi na Amsoilu , Chociaż gdy w Aucie jest DPF . olej i tak szybciej zostaje ""ZDEGRADOWANY "" z uwagi na dostające się paliwo do oleju w czasie wypalania ... i po jakimś czasie NIE MA BATA ., Efekt jest taki sam bez różnicy na jakim oleju jeździsz silnik coraz głośniej klepie Na LM 4600 zaczynał klepać juz po 4000 ... , AMsoil wytrzymał trochę więcej , ... ale na zime nadal nie wiem co zalać
czy
Millers Oils XF Longlife C3 5w30
czy LazerWay G 5W30 ..... czy jeszcze raz potraktować Amsoilem chociaż jest 5w40 ,
za tym aby zalać Amsoil według mnie przemawia jeden Fakt .. Skoro Paliwo rozrzedza olej a w zimę DPF wypala się częściej , to Amsoil zachowa jakieś sensowne parametry dłużej ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Pidziek nie było opcji wymiany w ramach akcji serwisowej bo Skoda takowej nie prowadzi. Pisałem dwa obszerne pisma do SAP, dwie odpowiedzi negatywne. VW moją pompkę uznał za wadliwą fabrycznie, Skoda uważa, że tak nie jest. Oznaczenie części dokładnie identyczne. Najpierw przejażdżka jedną lawetą (uszkodzenie cewki pompki), tę pompkę zregenerowałem (klejona cewka) po drugiej usterce cewki w innej pompce i kolejnej przejażdżce lawetą stwierdziłem, że jazda lawetą mnie nie kręci i kolega z forum dał mi namiar na nowe pompki z literką T (podobno została w nich poprawiona cewka i nie powinna już się sypać jak w tych z literką M). Planuję jeździć Skodą dłużej więc nie stać mnie na półśrodki.
Wracając do tematu: co najlepiej zalać do BMN-a na piezo bez DPF-a?
[ Dodano: Sob 06 Paź, 12 13:43 ]
Dzida, no właśnie tylko pozostaje dylemat: 507 czy 505.01 i którego producenta wybrać :?
Komentarz
-
Komentarz