PAOLO ESCO, tak, tak ale ja się odniosłem do stwierdzenia piramidy:"na zimę lepiej zalać 5W30, na lato jak szybko jeździsz to 5W40" i pytałem jaki lepiej skoro robi się to raz w roku
"na zimę lepiej zalać 5W30, na lato jak szybko jeździsz to 5W40" i pytałem jaki lepiej skoro robi się to raz w roku
Zamieszczone przez dragster
PAOLO, pls napisz dlaczego lepiej na zimę wymienić niż na wiosnę?
Na świeży bo to przed zima ważne, aby miał jak najlepsze parametry a jak wiemy świeża oliwa zawsze lepsza niż stara i to jeszcze w zimie kiedy silnik dłużej chodzi na bypass-ie i siorbie ją prosto z miski a nie przez filtr.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
jako całoroczny olej o SAE 5W/30.
Masz 5W/30 ze specyfikacją VW 507.00 jak i 505.01 - obie specyfikacje (MidSaps) się nadadzą przy wymianach raz w roku i przebiegach +- 15 tys km. (oleju LowSapas nie wolno lać do silnika, który jest do tego nie przystosowany).
Ważne, żeby był to porządny jakościowo olej bo może sie okazać, że taki AFL 5W/40 będzie w zimie lepiej się sprawował niż niejeden 5W/30. :wink:
Masz jeszcze specyfikację VW 506.01 o SAE 0W/30. W zimie jak najbardziej się sprawdzi. Co do okresu letniego...zdania są podzielone (jak widać w poprzednim wątku). Jedni olej i takim SAE zaleją do 1,9 TDI, inni nie.
Zamieszczone przez daneczek76
Na świeży bo to przed zima ważne, aby miał jak najlepsze parametry a jak wiemy świeża oliwa zawsze lepsza niż stara i to jeszcze w zimie
hehe "widać" po postach, że zima się zbliża ... :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
A ja mam takie pytanie. Dotychczas zawsze jezdzilem na Mobilu 5w30 lub 5w40 (syst s lub synt s), a raz nawet na motulu x-cess, wczesniej na mobil 1 0w40. Wiosna cos mnie podkusilo i wlalem mobil 1 esp formula 5w30. Wiem, ze ten olej nie jest dokonca odpowiedni do agr'a ale trudno juz wlalem. Od jednej wymiany raczej nic sie nie stanie. Zadnych nie pokojacych zmian nie zauwazylem. Auto natomiast zaczelo mniej wiecej od tego czasu wiecej palic. Czy to mozliwe, przyczyna zwiekszonego spalania jest ten olej? Na butelce jest napisane, ze obniza spalanie :roll:
Czy moze przyczyna lezy gdzies indziej.
[ Dodano: Czw 04 Paź, 12 13:59 ]
panowie. wlasnie dzwonilem do serwisu mowie ze mam filtry i plukanke i olej.
a pan mowi tak
filtry ok poza filtrem oleju. mowi ze lepiej oryginal bo zamienniki ciekna . ja kupiony mam filtr KNECHTa
dodatkowo odradzil robienie plukanki bo jak silnik dobrze chodzi to po co..
i ze on jest przeciwnikiem dodawanie czegokolwiek do silnika jesli byl wlany markowy olej
Jak tak, to mają Ci założyć co dajesz (Knecht to dobra marka i nic się dziać nie będzie).
Płukankę też zalej - zawsze to lepiej jak gorzej (Millers też konkretna firma), jeśli sami mają problem, to na parkingu pod ASO sobie zalej, poczekaj te 15 min na wolnych obrotach i na halę niech zmieniają olej.
Spytaj się też tego specjalisty czy tak ślepo wyznaje też przeglądy LL jak zaleca producent Po tym wątku powinieneś już mieć opinię co do LL
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
filtry ok poza filtrem oleju. mowi ze lepiej oryginal bo zamienniki ciekna . ja kupiony mam filtr KNECHTa
...niech się "je...ną" w durny łep ad: Ciekawe czy wiedzą co to za firma Knecht/Mahle?... Pewnie myślą, że jakiś tani zamiennik z Chin... :shock:
Zamieszczone przez xtremesystems
odradzil robienie plukanki bo jak silnik dobrze chodzi to po co..
hmm jak by to powiedzieć prezerwatywy używasz.... przed ... czy po? Chyba przed ... bo po jest już za późno. :lol: "Kumasz" aluzję... :wink:
Jeżeli nie chcesz nie musisz robić płukanki ale chyba miałeś Castrola Edge ostatnio w silniku? Czy się mylę? Jak tak to ja bym zrobił ( nawet koniecznie ... mimo, że to najlepszy olej na świecie :diabelski_usmiech ).
Zamieszczone przez xtremesystems
on jest przeciwnikiem dodawanie czegokolwiek do silnika jesli byl wlany markowy olej
a co chcesz dodawać do oleju??? Jakiś nano dodatek?
Pytam się bo miałem właśnie Tobie napisać, żebyś po wlaniu podzielił się uwagami co do oleju a zwłaszcza co do nagrzewania się oleju/silnika na LazerWay (ale jak dodasz jakiś dodatek to wynik bedzie "inny") . Mam swoje spostrzeżenia i jestem ciekawy czy też takie zbieżne będziesz miał.
Sprawdź, jakie temeratury będzie osiągał olej na rozgrzanym silniku - jak możesz oczywiście i podziel się info na forum ( chyba masz taką możliwość z tego co pamiętam? Ja niestety nie miałem takiej opcji jadąc w trasę do Włoch a szkoda).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
nic nie dolewa sie do oleju (typu plukanki czy dodatki)
ale płukankę wlewasz do starego, spracowanego oleju i się jej przecież pozbywasz :lol: facet chyba nawet dobrze nie wie "o co biega z płukanką"..jakoś mnie to nie dziwi :wink:
Zamieszczone przez xtremesystems
mam racje?
tak
Zamieszczone przez xtremesystems
leje lazerway bez dodatkow .
to daj znać za jakiś czas, jak szybko ten Statoil będzie się nagrzewał i jaką temperaturę osiągał.
ps. Napisz czy bedziesz z niego zadowolony - Michał (wiesz, który) pewnie "czeka" na takie sprawdzone info, bo wczoraj akurat rozmawiałem z nim na temat zmiany oleju na zimę w 1,6 TDI CR.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Panowie i mnie dopadł dylemat olejowy. Jestem po kastracji DPF-a i po malutkim programie. Do tej pory jeździłem na Shell Ultra Extra 5W-30. Normę 507 lałem ze względu na DPF właśnie. Pytanie: lać dalej to samo czy przesiąść się na 505.01? Który olej wybrać z tych lepszych: Amsoil, Motul, Millers? A może pozostać przy Shell-u?
Silnik mam na PD. Przebieg 195 tyś. Generalnie jak czytam Wasze opinie to każdy jest raczej zadowolony z tych trzech wymienionych wyżej. Warto wypłukać silnik jeżeli od nowości był lany 5W-30? Którą płukankę wybrać?
Bardziej mi zależy na jakości niż na cenie.
piramida dziękuję za info, właśnie skłaniałem się ku tej marce.
Jeżeli chodzi o płukankę to czy jest szansa, że w określonej sytuacji bardziej zaszkodzi niż pomoże?
Którą płukankę brać: Millers, Liqui Moly Pro Line, Amsoil? A może płukankę odpuścić skoro od nowego jeździł na w miarę rzadkim 5W-30?
piramida, ale na naklejce jest, że jest rekomendowany dla VW 505.01 - http://www.amsoil.com/StoreFront/ima..._qt_600pxh.jpg
Kurcze to już zgłupiałem Mam nowe pompki (wszystkie cztery) - producent zaleca normę 507 ale to ze względu na DPF. Ciekawe jak 2.0 TDI 170km zareaguje na 505.01?
ja cały czas odnoszę wrażenie ze Moje Auto najlepiej chodzi na Amsoilu , Chociaż gdy w Aucie jest DPF . olej i tak szybciej zostaje ""ZDEGRADOWANY "" z uwagi na dostające się paliwo do oleju w czasie wypalania ... i po jakimś czasie NIE MA BATA ., Efekt jest taki sam bez różnicy na jakim oleju jeździsz silnik coraz głośniej klepie Na LM 4600 zaczynał klepać juz po 4000 ... , AMsoil wytrzymał trochę więcej , ... ale na zime nadal nie wiem co zalać
czy
Millers Oils XF Longlife C3 5w30
czy LazerWay G 5W30 ..... czy jeszcze raz potraktować Amsoilem chociaż jest 5w40 ,
za tym aby zalać Amsoil według mnie przemawia jeden Fakt .. Skoro Paliwo rozrzedza olej a w zimę DPF wypala się częściej , to Amsoil zachowa jakieś sensowne parametry dłużej ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Pidziek nie było opcji wymiany w ramach akcji serwisowej bo Skoda takowej nie prowadzi. Pisałem dwa obszerne pisma do SAP, dwie odpowiedzi negatywne. VW moją pompkę uznał za wadliwą fabrycznie, Skoda uważa, że tak nie jest. Oznaczenie części dokładnie identyczne. Najpierw przejażdżka jedną lawetą (uszkodzenie cewki pompki), tę pompkę zregenerowałem (klejona cewka) po drugiej usterce cewki w innej pompce i kolejnej przejażdżce lawetą stwierdziłem, że jazda lawetą mnie nie kręci i kolega z forum dał mi namiar na nowe pompki z literką T (podobno została w nich poprawiona cewka i nie powinna już się sypać jak w tych z literką M). Planuję jeździć Skodą dłużej więc nie stać mnie na półśrodki.
Wracając do tematu: co najlepiej zalać do BMN-a na piezo bez DPF-a?
[ Dodano: Sob 06 Paź, 12 13:43 ] Dzida, no właśnie tylko pozostaje dylemat: 507 czy 505.01 i którego producenta wybrać :?
Komentarz