Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    leonn U mnie przy około 8kkm było już słychać że silnik na tym oleju już nie pracuje tak ładnie jak na początku, mowa o tt4600
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez xtremesystems
      paolo cus sie wypowie
      ja podtrzymuję to co napisałem, przy AGR - olej ze specyfikacją VW 505.00 o SAE 0W/40 - optymalnie (no chyba, że stan silnika wskazuje na użycie czegoś o innym SAE np 5W/40) co do marki - wg. uznania - nazwy się już tyle razy powtarzały, że chyba każdy czytelnik tego watku sam wybierze sobie odpowiedni produkt.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        piramida , ale wy z rOBERTO795 macie niezliczona ilość kucy pod maska, :wink: to wiadomo że żaden olej u was nie wytrzyma za długo , a tu jest mowa o zwykłym 105KM TDI PD użytkowanym normalnie.

        Komentarz

        • Vojtek1,9tdi
          Rider
          • 2010
          • 264

          1,9 tdi ASV 110 KM przebieg 220000 jaki lac olej ???
          Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
            1,9 tdi ASV
            - tabelka na 1 stronie :!: - jak wyżej do AGR --->
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            - olej ze specyfikacją VW 505.00 o SAE 0W/40 - optymalnie (no chyba, że stan silnika wskazuje na użycie czegoś o innym SAE np 5W/40) co do marki - wg. uznania - nazwy się już tyle razy powtarzały, że chyba każdy czytelnik tego watku sam wybierze sobie odpowiedni produkt
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Seed
              Elegance
              • 2010
              • 875
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Czołem Paolo - widzę że jeszcze Ci sie nie znudzilo walkowac tego samego 8)

              Pizdziu sie jeszcze udziela?

              Edit:
              przewrocilem strone i dostalem odpowiedz :wink:
              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                Zamieszczone przez leonn
                daneczek76 , jeśli już mowa o normach, to przecież Amsoil nie posiada żadnej oficjalnej aprobaty VW, a tym bardziej 505.01, no chyba że teraz coś umknęło mojej uwadze.
                Prawda ale przynajmniej producent AMSOIL deklaruje że spełnia tą normę, a w synthoil nie jest to nabazgrane.


                xtremesystems, zgadza się PAOLO ESCO, potwierdza ale do VP (mowa np: o AGR ) a nie do PD.
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • pacocases
                  Rider
                  • 2011
                  • 576
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Pidziek, Paco: a co wzbudzilo Twoja niechec ?
                  Jakie odczucia lub praca silnika powoduja taka opinie ?
                  Kazda opinia jest drogocenna.

                  Jak już wcześniej kilkakrotnie pisałem, w mroźniejsze dni zimy gdy autko kilka dni stało w garażu, zaraz po odpaleniu silnika przez ładnych kilka sekund był słyszany piskliwy odgłos (mnie to się kojarzyło z tarciem metalu o metal). Podejrzewam że były to krzywki popychaczy ale nie jestem ekspertem więc tak tylko domniemam.
                  Takiego odgłosu nie było we wcześniejszym sezonie kiedy autko jeździło na fabrycznym Castrolu ani w obecnym kiedy jeździ na LM4600.
                  Dlatego uważam że przy moim trybie używania auta (co zresztą zostało poparte przez kolegę PAOLO ESCO) mniejszą szkodą dla silnika przy jednorazowej w roku wymianie oleju jest tak go dobrać żeby w cięższych dla silnika okresie jakim jest zima, silnik dostał możliwie jak najszybciej pełne smarowanie zaraz po starcie.
                  Chyba dobrze kombinuję
                  pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Przetestuj następnym razem LazerWay LL 5W/30 lub NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30 lub RAVENOL WIV III SAE 5W-30 ...powinieneś być "jeszcze" bardziej zadowolony.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • raventes
                      Rider
                      • 2013
                      • 343

                      Panowie czy możliwe jest aby po przejściu z oleju 5W30 na 5W40 dało się odczuć że auto stało się bardziej mułowate :?:

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Panowie czy możliwe jest aby po przejściu z oleju 5W30 na 5W40 dało się odczuć że auto stało się bardziej mułowate
                        może być zwłaszcza jak miałęś olej 5W30 na bazie syntetycznej a zalałeś 5W40 na bazie mineralnej jakich jest 90% na rynku
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • raventes
                          Rider
                          • 2013
                          • 343

                          Zalałem Amse AFL z pewnego źródła.

                          Komentarz

                          • xtremesystems
                            RS
                            • 2010
                            • 2254
                            • Hyundai

                            ams to geste gowno

                            [ Dodano: Sob 11 Maj, 13 19:48 ]
                            ehm lepkie

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              raventes, będziesz czuć zmulenie po przejściu na 5W40 w dodatku jak masz słabe auto, u siebie w okresie zimowym na 5w30 czułem że auto szybciej się wkręca.
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • raventes
                                Rider
                                • 2013
                                • 343

                                No to wniosek że przedobrzyłem No cóż, rok się przekulam a potem zaleje znów 5W30

                                Komentarz

                                • daneczek76
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3642
                                  • Toyota

                                  to jestem w szoku z tym zamuleniem auta :shock: ja usiebie takiego czegoś nie odczułem przechodząc z Mobila 5w30 na AMSA 5w40 , ale jak to mówią całe życie się człowiek uczy.
                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                  Komentarz

                                  • raventes
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 343

                                    Poczekajmy z tym zwalaniem na olej. Może za jakiś czas okaże się, że to nie jego wina tylko jakiś głupi zbieg okoliczności

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez raventes
                                      Poczekajmy z tym zwalaniem na olej. Może za jakiś czas okaże się, że to nie jego wina tylko jakiś głupi zbieg okoliczności
                                      ubiegłeś mnie z tym wpisem. Wg mnie to "zamulenie" może wynikać zupełnie z innej przyczyny i też myślę, że tą przyczynę niedługo znajdziesz. To nie olej - chyba byś musiał 15W40 sobie zalać by tak dużą różnicę odczuć...
                                      Przyczyn może być wiele:
                                      - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przydużym przebiegu)
                                      - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75)
                                      - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania,
                                      - nieszczelność w układzie dolotowym,
                                      - zasyfiony dolot (np. przez EGR),
                                      - uszkodzona turbina,
                                      - uszkodzona gruszka podciśnieniowa sterująca geometrią turbiny,
                                      - uszkodzone wężyki doprowadzające podciśnienie.
                                      Jakaś nieszczelność w układzie - sprawdź czy nie masz niesprawności/błędu przy N75 lub N18 . "N 75 - sprawdź wężyki które go zasilają i dalej wężyk który steruje turbiną, lubią się przecierać,kruszeć itp. Poczytaj tutaj ---> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=100
                                      W sezonie zimowym mógłbyś wyczuć objawy "przymulenia" zwłaszcza na zimnym silniku ale teraz w lecie, przy tych temeraturach :roll:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • raventes
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 343

                                        Ale tak nagle by się kierowniczki zapiekły :?: Coś mi tu nie pasi. Dolot szczelny - chyba żeby się nagle coś stało. Dolot na pewno zasyfiony bo nigdy nie był czyszczony, ale akurat po wymianie oleju by nagle pare kucyków w pole poszło :?: Jak się pokłonię mechanikowi który robił naprawę to zlecę mu czyszczenie EGR, dolotu, N75 i przepływki. Zobaczymy czy to coś da.

                                        Komentarz

                                        • daneczek76
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3642
                                          • Toyota

                                          raventes, tak jak pisałem pare dni temu na pw zamuliłeś go przez zimę jeżdżąc wolno PSJ itd , daj mu troche w palnik niech wejdzie na obroty i wygoń sadze z wydechu.
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            Panowie, ja tam czuje że na 5w30 silnik się jak by mniej męczył a mam 260koni więc przy 130 koniach tym bardziej się to odczuje.
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • raventes
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 343

                                              Powiem mechanikowi niech mi odda moje kucyki, a jak to zrobi to już jego sprawa Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że stało się to właśnie po serwisie.

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                Paolo tez nie jest tak do konca. ja odczulem roznice miedzy dwoma 5w30. do tego stopnia ze myslalem ze w aucie sie cos popsuło. zresztą jak podalem w tym wątku spalanie na motulu to wiekszosc mowila ze silnik wyzionął ducha. zalalem spowrotem EDGE i nagle cudowne uzdrowienie.

                                                Komentarz

                                                • raventes
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 343

                                                  Jak chce się dobrze to wychodzi źle. Jak chce się tylko troche lepiej to wychodzi do dupy :twisted: Na 2 raz mu zaleje Castrola :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez raventes
                                                    zaleje Castrola
                                                    ad:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...