Zamieszczone przez bendzi40
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Niezabardzo :?: Jak się cofniesz kilka, kilkanascie stron do tyłu to zauważysz, że zdecydowanie lepszym będzie 5W40, 505.01 i nie Castrol :!:Zamieszczone przez darion1Czy przy tym przebiegu Castrol 5w30 to dobry wybór?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
[ Dodano: Czw 13 Mar, 14 18:48 ]
[/quote] widzisz, znowu castrol jest najlepszy! Tani , spełnia wszystkie wymagania, świetny jakościowo no w rewelacyjnej cenie!!! Nic tylko kupować i zalewać do silnika. Najlepiej w ASO oczywiście bo masz wtedy pewny olej i fachową wymianę.Zamieszczone przez xtremesystemszostaje ten castrol. bo nic nie widzie 0w30. a tym bardziej 0w40
"aluzju poniał ?
ink[/quote]
Oj ciężko jest przekonać ludków do "zejścia" z castrola na inny olej. Mój kolega go zachwalał pod niebiosa mimo, że co 8k/km jego bmw brała 1l oleju na 10k wymiany. Gdy trochę zmiękł po namowach, to zalał mobilem, dolał 0.5 litra a gdy go przekonałem do valvoline synopwer'a wymiana na dniach i dolweki nie trzeba - cuda.
Drugiemu koledze audi 1.8T zrobiło zgon na autostradzie .." jade 160, zrobiła sie "choinka" , otwieram maskę i po imprezie, silnik zatarty. Audi od nowosci po wymianie oliwy co kwartał jeździło na castrolu. Aby było weselej, teraz ma ładne 2010 audi a6 i...... serwis od nowowści- LL co 30k/km zalewany castrolem a na budziku nabite 180k/km, już nie chciałem go dołować bo go lubie.
Po ubiegłej zimie mogę stwierdzić, że Mobil 1 ESP 5W30 507.00 nie ma szans pod każdym względem do valvoline synpower 5W30 507.00 - ani razu nie miałem wypalania DPF'a o efekcie "traktora" nie wspomnę i nagrzewanie sie auta o 100% szybsze.
Komentarz
-
-
Masakrycznie oj masakrycznie wiem jak przychodzą do sklepu...Zamieszczone przez sw29lOj ciężko jest przekonać ludków do "zejścia" z castrola na inny olej.
- Panie ja mam pompowtryski i tylko Castrol bo inne to uszkodzą silnik nie ma co mieszać.
- Nie chce oleju zważyć.
To tak samo jak gadanie że do francózów nie tylko ELF/ TOTAL ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
To tak przy okazji jaki olej polecacie do 1.6 HDI 90KM bez FAP?Zamieszczone przez PidziekTo tak samo jak gadanie że do francózów nie tylko ELF/ TOTAL ...
Przebieg auta 41000 km czyli znikomy gwarancja już minęła.
Warunki eksploatacyjne typowo miejskie, czasem może trasa 100-200 km. Producent zaleca wyminę co 20000 km natomiast ja chciałbym zmieniać olej 2x częściej.
Śledzę od samego początku wątek o olejach do benzyny natomiast chwilowo nie mam czasu czytać wszystkiego od początku o olejach do diesla.
Komentarz
-
-
Jaki rocznik, model przebieg ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Miałem mocniejszą wersję tego silnika, też bez FAP i lałem Motula 8100 X-cess 5W40 https://www.motul.com/system/product...pdf?1389027113Zamieszczone przez GraboszCitroen Berlingo, 2011, 41000 km
Komentarz
-
-
Nie wiem ile w tym prawdy ale czytałem, że te silniki miewają problemy ze smarowaniem turbiny. Problem jest związany z wężem smarowania turbo, w którym jest instalowane jakieś sitko lubiące się zapychać przez niewłaściwy lub za bardzo przepracowany olej. Chciałbym aby dobór oleju uwzględniał również tę przypadłość.
Komentarz
-
-
Samochód ma teraz 8 lat - u drugiego właściciela jeździ cały czas na 5w40 i nie ma problemów z turbiną (turbina ze zmienną geometrią, teoretycznie bardziej wrażliwa).Zamieszczone przez GraboszNie wiem ile w tym prawdy ale czytałem, że te silniki miewają problemy ze smarowaniem turbiny. Problem jest związany z wężem smarowania turbo, w którym jest instalowane jakieś sitko lubiące się zapychać przez niewłaściwy lub za bardzo przepracowany olej. Chciałbym aby dobór oleju uwzględniał również tę przypadłość.
Jeżeli chcesz mieć lepsze smarowanie, szybsze dotarcie oleju do turbiny to weź olej 0w40 (Motul 8100 X-max 0W40, Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W-40).
Komentarz
-
-
wywal to sitko bo do niczego nie jest potrzebne :wink:Zamieszczone przez GraboszNie wiem ile w tym prawdy ale czytałem, że te silniki miewają problemy ze smarowaniem turbiny. Problem jest związany z wężem smarowania turbo, w którym jest instalowane jakieś sitko lubiące się zapychać przez niewłaściwy lub za bardzo przepracowany olej. Chciałbym aby dobór oleju uwzględniał również tę przypadłość.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
no nareszcie ktoś to sprotował! TDI CDR to specyfikacja VW 507.00 - tylko i wyłącznie - zwłaszcza trzeba tego pilnować na gwarancji.Zamieszczone przez Maicroftwiec olej ma spelniac tylko norme 507.00
a teraz dalej to samo tylko wymiany co 15 tys max.Zamieszczone przez lu5aszWczesniej lalem olej z norma 507,a teraz?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
np. http://www.amsoil.com/shop/by-produc...tic-motor-oil/Zamieszczone przez rulussJaki oil do 1.6 TDI CR 2013r 18 tyś nalatane.
80% miasto 20% autostrada.
najczęściej Castrol chyba że ASO ma akurat umowę z Shell'em :twisted:Zamieszczone przez rulussJaki olej leja na przeglądach w ASO? (przy 30 tyś)
zawszeZamieszczone przez rulussCzy mogę dać swój?
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
Komentarz