Xado zalane tylko i wyłącznie z czystej ciekawości ... bo akurat konkon nie miał Neste 5W50 :lol: (jak ktoś nie wierzy to niech się spyta konkona - potwierdzi). Teraz zalane jest Xado 5W50 (dobrze się sprawdza w Vectrze, silnik pracuje równo i cicho ale porównanie będę miał w stosunku do Neste 5W50, które było wcześniej w Roomsterze TSI a teraz poszło Xado. Na Neste nie było ubytków dlatego teraz z ciekawości poszedł odpowiednik z tym samym SAE) ale docelowo chcę sprawdzić 0W40. Na zimę mam Neste 0W40 i 0W20 - ale to temat dla benzyniaków. Do ojca AXR był wlany Petronas 5W30, niedługo zmiana będzie na coś sprawdzonego.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Lashloto moje pytanie brzmi, czy Orlen jest rozlewany, czy blenderowany w Nevadzie w USA w firmie Caringtona z Dynastii? Bo jak np też w Trzebini, albo w Małkini, to jak można zakładać, że światowe koncerny robią w Polsce olej gorszej jakości niż na zachodzie, a Orlen robi lepszy.
Uważam że duza większosć produtków robiona na zchodzie jest lepsza dziękuję za uwagę .
Nie chodzi tylko o oleje.
Polska nie zalicza się i nie jest traktowana jako kraj zachodni więc i jakość często ale i nie zawsze jest nieco inna.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
yunior81, olej zmieniony :szeroki_usmiech
wrażenia po przejechaniu 100km :
+5 respect na dzielni
trochę ciszej - fakt
innych wrażeń nie doświadczyłem
Jak z piciem zobaczymy po przejechaniu większej ilości :szeroki_usmiechByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Witam,
Nie przeglądałem całego tematu ( 201 stron ) a interesuje mnie Wasza opinia.
O1 TDI 90 km 2004r, jakis chip jest zrobiony przez poprzedniego wlasciciela.
Mowił ze jezdzil tylko na Mobil 1 5w50. Na dniach bede wymienial olej, co polecacie, co najlepsze bedzie dla tego silnika. Cena nie gra roli.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Napisz po łyk-endzie jak jest z porannym rozruchem.
2.pracuje równo - spokojnie
mogę spokojnie polecić :szeroki_usmiechByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Co myslicie o tym czy robic płukanke czy nie?
Mama teraz nalatane 200.000km, do 187.000 jedzieła octa na Castrol Edge wymianan co 30kkm. po zakupie zmieniłem olej na Motula (be zpłukanki) teraz wypada mi kolejna zmiana oleju i mam płukanke Millersa czy ją stosowąc czy nie?
Milers podaje, żeby wlaś do silnika i na luzie silnik chodizł przez 15-20 min ale czy silnik powinien być rozgrzany? Oddaje do mechanika jutro po robocie samochód ale raczej w czw dopiero bedzie coś robionerobione a wiadomo terz temperatury niskie to i olej w silniku gęstszy i zeby sie nagrzał to temp roboczej przez te 15-20 min to raczej maran szansa.
Komentarz
-
-
siemi1, Pidziek prawdę Ci powie http://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9cO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Witam czym zalać sprintera 2.9 412 (waga zestawu nieraz nawet 8 ton) Mam "nowy" motor z anglika z przelotem 113k tys mil jedak był pod korkem lekki osad u mechanika przy wymianie zalali mi go elfem 10w40 sti 700 czy czyms tam..
Osad zaczoł powoli znikac z pod korka przebieg na tym oleju 1 tyś silnik suchy szczelny jak nówka che zlać ten olej przy 5 tyś zrobić pukanke i zalać jakims innym olejem tylko jakim?
Mylsałem o jakims 10w40 5w50 albo 5w40.. i nie wiem czy SHPD czy coś innego..
Mylsałem o devacu maxway mobil 1 5w50 proszę o pomoc kogoś ogarnietego w temacie i co ile wyminiac przy takich obciazeniach ? 10 tys?
W oko mocno mi wpadł maxway 10w40 dobra oliwa ? czy zalać go jakis totalem elfem 5w40 i wymiana co 10 tyś?
I jaki ceramizem dodatek do oleju polecacie? auto lata na pusto
I co mu wlać do skrzyni? teraz jest mobil 80w i co z tylnym mostem?
Komentarz
-
-
Błąd na błędzie wogóle firma ....coś się ze Statoil dzieje nie można nigdzie się dodzwonić nikt nie chce nic sprzedać ne wiem co się dzieje dziwna polityka , coś miało się dziać kto wie :-)
Brak kompetentnych osób chyba :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekcoś się ze Statoil dzieje nie można nigdzie się dodzwonić nikt nie chce nic sprzedać nie wiem co się dzieje dziwna polityka
Zamieszczone przez Pidziekw ogóle firma ....
[ Dodano: Sro 29 Paź, 14 18:04 ]
Zamieszczone przez lu5aszPanowie,jaki zestaw filtrow do Octy II FL 1.6tdi?
Zamieszczone przez lu5aszCo jeszcze wymieniaja podczas tego przegladu?
Zamieszczone przez loruNiby wszyscy wiedza ale nie ma tego jednoznacznie napisane/opisanego
QG0 (standardowy okres obsługi)
QG1 (przedłużony okres obsługi) o zmiennej długości okresów obsługi
QG2 (przedłużony okres obsługi) o stałej długości okresów obsługi
Okres obsługi QG0
Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis olejowy.
- Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
- Jeżeli przebieg roczny wynosi więcej niż 30 000 km, przegląd roczny należy wykonać nie po roku, lecz po każdych 30 000 km.
Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy.
Przeglądy
Serwis olejowy
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany jest ekologiczny olej napędowy).
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
Przegląd roczny
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
- Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń.
- Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie.
- Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń, sprawdzenie mocowania.
- Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
- Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
- Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie.
- Sprawdzenie akumulatora.
- Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
- Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie.
- Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
- Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych.
- Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel).
- Zalecana wymiana piór wycieraczek.
- Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.
Co 30 000 km dodatkowo
- Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadzących.
- Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie,
- Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne), gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel.
- Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
- Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie ma uszkodzeń.
- Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie potrzeby uzupełnienie.
- Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (jeśli występuje).
- Sprawdzenie paska rozrządu (tylko silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
Co 60 000 km dodatkowo
- Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne).
- Wymiana świec zapłonowych.
- Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
- Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy.
- Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
- Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów.
- Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby uzupełnienie.
Co 90 000 km dodatkowo
- Sprawdzenie paska rozrządu (silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
- Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (tylko silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami).
Co 120 000 km dodatkowo
- Wymiana paska zębatego i rolki kierującej (silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami).
Co 180 000 km dodatkowo
- Wymiana paska rozrządu (tylko silniki benzynowe 1,8l).
Co 2 lata dodatkowo
- Wymiana płynu hamulcowego (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).
Co 4 lata dodatkowo
- Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy - w samochodach o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 4 lat (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).
Co 5 lat dodatkowo
- Wymiana akumulatora syreny auto-alarmu (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).
Co 15 lat dodatkowo
- Wymiana pasów bezpieczeństwa wraz z napinaczami oraz zespołów poduszek gazowych. Okres eksploatacji tych elementów jest ograniczony do 15 lat. (W miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego.)
Wymiana sondy lambda (dotyczy krajów, w których nie ma możliwości tankowania paliwa bezołowiowego)
- Okres wymiany jest zależny od zawartości związków ołowiu w paliwie w odpowiednim kraju.
Zmienny okres obsługi QG1
Określenie okresu obsługi jest zależne od intensywności i warunków eksploatacji samochodu.
Przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług serwisowych.
Co 2 lata trzeba wymienić płyn hamulcowy.
Wyświetlacz inteligentnego wskaźnika obsług serwisowych zawsze na czas informuje o terminie wykonania przeglądu serwisowego. Samochód trzeba oddać do okresowego przeglądu serwisowego najpóźniej po 2 latach lub po przejechaniu maksimum 30 000 km w przypadku silników benzynowych, maksimum 50 000 km w przypadku 4-cylindrowych silników wysokoprężnych i maksimum 35 000 km w przypadku 6-cy-lindrowych silników wysokoprężnych.
Wskazówka
W samochodach z serwisem przedłużonymi okresami międzyobsługowymi QG1 i QG2 silniki fabrycznie są napełnione olejem według specyfikacji VW 503 00 (silniki benzynowe), VW 506 00 (silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami) lub VW 506 01 (silniki wysokoprężne).
Aby można było korzystać z przedłużonego okresu obsługi, do napełniania jak i na dolewki koniecznie trzeba stosować tylko i wyłącznie olej silnikowy o podanej wyżej specyfikacji.
Jeśli taki olej nie jest dostępny, obowiązuje okres wymiany 15 000 km lub 1 rok.
W takim przypadku samochód trzeba przekodować na QG2.
Stały okres obsługi QG2
Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
Co 2 lata należy wykonać przegląd okresowy (inspekcję), przy czym przegląd okresowy zawsze zawiera serwis olejowy.
- Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
- Jeżeli przebieg 30 000 km zostanie osiągnięty przed upływem 2 lat, inspekcję należy wykonać nie po 2 latach, lecz po każdych 30 000 km.
Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy.
Przeglądy
Serwis olejowy
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany jest ekologiczny olej napędowy).
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
Inspekcja
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
- Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń.
- Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie.
- Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń, sprawdzenie mocowania.
- Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
- Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
- Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie.
- Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadzących.
- Sprawdzenie akumulatora.
- Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
- Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie.
- Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
- Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych.
- Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie.
- Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel).
- Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
- Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie ma uszkodzeń.
- Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie potrzeby uzupełnienie.
- Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (jeśli występuje).
- Sprawdzenie paska zębatego napędu wałka rozrządu (6-cylindrowe silniki wysokoprężne).
- Sprawdzenie paska zębatego napędu wałka rozrządu (4-cylindrowe silniki wysokoprężne) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
- Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.
Co 60 000 km dodatkowo
- Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne).
- Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
- Wymiana świec zapłonowych.
- Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy.
- Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
- Wymiana filtra oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów.
- Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby uzupełnienie.
Co 90 000 km dodatkowo
- Wymiana paska zębatego i rolki napinacza napędu wałka rozrządu (silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami).
- Sprawdzenie paska zębatego (4-cylin-drowe silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
Co 120 000 km dodatkowo
- Wymiana paska zębatego i rolki kierującej napędu wałka rozrządu (4-cylindrowe silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami).
- Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (6-cylindrowe silniki benzynowe).
- Wymiana paska zębatego napędu wałka rozrządu (6-cylindrowe silniki wysokoprężne).
Co 180 000 km dodatkowo
- Wymiana paska zębatego napędu wałka rozrządu (silniki benzynowe 1,8l).
Co 2 lata dodatkowo
- Wymiana płynu hamulcowego (o ile to możliwe, wykonanie zlecić przy okazji przeglądu serwisowego).
Co 4 lata dodatkowo
- Wymiana wkładu filtra powietrza i oczyszczenie obudowy - dotyczy samochodów o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 2 lat.
Co 5 lat dodatkowo
- Wymiana baterii syreny z własnym zasilaniem (o ile to możliwe, wykonanie zlecić przy okazji przeglądu serwisowego).
Co 15 lat dodatkowo
- Wymiana napinaczy pasów bezpieczeństwa wraz z pasami bezpieczeństwa oraz zespołów poduszek powietrznych - koniecznie w stacji obsługi Skoda (o ile to możliwe, wykonanie zlecić przy okazji przeglądu serwisowego).
Wymiana sondy lambda (dotyczy krajów, w których nie ma możliwości tankowania paliwa bezołowiowego)
- Okres wymiany jest zależny od zawartości ołowiu w paliwie w odpowiednim kraju.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocaseswlałem LL5W30 LazerWay
Uważam, że w tej specyfikacji VW to olej dobrej jakości i wart swojej ceny - oczywiście kupiony od forumowych sprzedawców a nie na Statoil za 2 x taką kasę.
ps. sam bym go ojcu zalał do 1,9 AXR :wink:
...a co o tym sądzicie (pomijając fakt że silniki bolidów mają kompletnie inny system chłodzeni i smarowania olejem niż cywilne jednostki), taki cytacik z wątku olej do benzyny:
Zamieszczone przez PidziekOstatnio rozmawiałem z Panem który buduje silniki do bolidów wyścigowych powiedział mi że ma taki stary sposób na olej jak sprawdzić czy będzie dobry czy nie
To są auta o wartości często 1 000 000zł w przeliczeniu współpracuje z firmą Zytec Motorsport facet ma po 50-tce
Wylewa olej na rękę może być lekko przepracowany ściara szmatką jak zostaje tłusto albo coś oleju zostaje na ręce uwaza że olej jest do du...py
Wszak olej ma nie brudzić i nie wysmarzać się na metalowych czesciach silnika ale cyrkulować w całej swojej objętościPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOuuuu porażka on ma w sobie PAO ...a "to jest tłuste i płynne" ...nie dobrze, nie dobrze.... możesz nie być zadowolony z powodu braku większości argumentów umożliwiających narzekanie, tak jak na typowego Polaka przystało...sorrrryyyOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
re
Zamieszczone przez yunior81Wally, no więc zgadnij co zamówiłem :zlosnik1:
u mię połowe dystansu ma za sobą (5kkm), i tak: cisnienie trzyma, temperatury porównywalne do AFL, na zimnym tez godnie, z tym że lewar AR9100, co do szczegółów, to obadamy po wizycie w "czarnym_kamieniu">>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
Re: re
Zamieszczone przez navigatorlewarujecie czymś, czy saute?
się następnym razem pomyśli :szeroki_usmiechByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
A ja się pochwalę innym produktem. Za namową mojego ulubionego dostarczyciela gratów i płynów ustrojowych do mojej czarnuli czyli kolegi Konkon, zakupiłem olej Neste standard 5w40. Dziś go wymienił kolega Robekcool. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Silniczek chodzi cichutko i łatwo wkręca się w obroty. Nie śmierdzi jak ams i nie kapie z bagnetu jak millers Zobaczymy jak będzie się sprawował w ujemnych temperaturach. Padło nawet stwierdzenie z ust Konrada, że silnik chodzi teraz jak CR a nie jak PD
Za czas jakiś, wypowiem się bardziej konkretnie o moich spostrzeżeniach.O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez Jamilkozakupiłem olej Neste standard 5w40O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
Komentarz