będzie lepszy od Motul 8100 X-clean+ 5l czy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 ?
wybierz wg własnego uznania, mnóstwo Octavek z OCP śmigało na Motulach i ludzie sobie chwalili/chwalą. Jak masz Motula w dobrej cenie to bierz (elemenateur miał dobra promocję), jak chcesz Statoil LazerWay to kupuj ...
Motula masz w bańce 5L, Statoila masz w bańce 4L.
Wybieraj, Twoje auto, Twój silnik, Twoja kasa. Krzywdy temu silnikowi na tych olejach nie zrobisz...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, Te 19 ℃ naprawdę grają aż taką rolę? A co z filmem na krzywkach i PD? To samo prawie?
P.S. mówisz moją kasą,moje auto.wolę dołożyć parę złotych i lepiej zadbać o silnik.Nie lubię oszczędzać tam gdzie jest to nie wskazane.
Panowie, zrobiłem sobie małe zestawienie. Do pełni szczęścia brakuje mi TBN dla 3 produktów.
Mógłby ktoś zerknąć na moje wypociny?
Na czerwono zaznaczyłem parametry, które wg mojej wiedzy są w danej kategorii najgorsze. Na zielono wyszczególniłem parametry, które przy moim użytkowaniu są chyba najbardziej istotne.
Teraz pytania:
1. dwie pierwsze pozycje mają stosunowo niską wartość TBN w odniesieniu do pozostałych. Taki już urok olei LL?
2. Ma ktoś wiedze jak się zmieniają te parametry w trakcie eksploatacji?
Przykładowo mam wrażenie że TT 4600 przy ok 10kkm traci swój urok. Ma dobrą lepkość przy 40stC i niezły wskaźnik. Wydawałoby się, ze dla moich potrzeb będzie ok (krótkie dystanse, miasto, sporadycznie trasa) gdyby nie to "ale".
3. Ma ktoś TBN dla Shella i LM? Pomoże mi podjąć decyzję
a gdzie lepkość strukturalna CSS i graniczna temperatura pompowalności ?
Pomieszałeś SAE w specyfikacjach 505.01 i nie potrzebnie dołożyłeś oleje z 507.00
Zamieszczone przez kadmar
dwie pierwsze pozycje mają stosunowo niską wartość TBN w odniesieniu do pozostałych. Taki już urok olei LL?
tak i ma to swoje uzasadnienie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Pomieszałeś SAE w specyfikacjach 505.01 i nie potrzebnie dołożyłeś oleje z 507.00
Nie pomieszałem tylko celowo wsadziłem w tabelę żeby zestawić parametry jednych z drugimi. Tym samym uzmysłowiłem sobie, ze przechodząc na 5W40 przy mojej eksploatacji to raczej bym sobie kuku zrobił. Teraz przynajmniej widzę, jaka jest różnica. Z uwagi na moje krótkie dystanse raczej mogę zapomnieć o 5W40.
Druga sprawa, którą chciałem sprawdzić to jak się mają oleje 505.01 w zestawieniu z LL. Może nieszczęśliwie padło akurat głownie na 507.00. Teraz widzę, że dobrze byłoby uzupełnić tabelkę o 506.01.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
graniczna temperatura pompowalności
W którymś autoświecie wyczytałem, żeby ocenić czy olej dobrze się sprawdzić w zimie to należy od najniższej zakładanej temp otoczenia odjąć 15stC. Wynik jaki otrzymamy to graniczna wartość temp w jakiej olej powinien pozostać płynny.
Zakładając, że temp otoczenia rzadko spadnie poniżej -20stC -25stC to dokładając zapas 15stC otrzymujemy przedział od -35stC do -40stC.
Sprostuj jeśli moje założenie jest szkodliwe - nie chciałbym w błąd wprowadzać.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
lepkość strukturalna CSS
nie wszystko na raz :P moja łysa pała jeszcze nie ogarnia tego wszystkiego ops:
no ale jak widać zaczynam kombinować, żeby wybór oleju był jak najbardziej świadomy a nie przypadkowy
Nie pomieszałem tylko celowo wsadziłem w tabelę żeby zestawić parametry jednych z drugimi. Tym samym uzmysłowiłem sobie, ze przechodząc na 5W40 przy mojej eksploatacji to raczej bym sobie kuku zrobił.
xcracer - przy normalnej eksploatacji nie doktoryzowałbym się ale od pewnego czasu autko musi chodzić na bardzo krótkich dystansach: dom - przedszkole - praca: 4km i popołudniu replay. W zimie ledwo co temp złapie i już go żona gasi. 5W40 raczej się tutaj nie sprawdzi.
Zastanawiam się nad 0W30 jak radzi Piramida ale nie jestem przekonany do Fuchsa :wink:
xcracer - przy normalnej eksploatacji nie doktoryzowałbym się ale od pewnego czasu autko musi chodzić na bardzo krótkich dystansach: dom - przedszkole - praca: 4km i popołudniu replay. W zimie ledwo co temp złapie i już go żona gasi. 5W40 raczej się tutaj nie sprawdzi.
Zastanawiam się nad 0W30 jak radzi Piramida ale nie jestem przekonany do Fuchsa :wink:
Fuchs Titan Supersyn 0W-30 świetny olej, jak dla mnie porównywalny z Motul 8100 X-lite 0W-30 (w silniku TSI).
Obecnie jest dostępny jako FUCHS SUPERSYN Longlife 0W30. Niestety tego w nowej formulacji i pod nową nazwą nie miałem okazji używać. (Uwaga nie mylić z TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30)
kadmar, fuchs chyba ma aprobatę 506.01, na fuchsie supersynie najlepiej mi się jeździło, silnik miał lepszy poranny rozruch niż motul, amsoil czy Millera :!:
kadmar, fuchs chyba ma aprobatę 506.01, na fuchsie supersynie najlepiej mi się jeździło, silnik miał lepszy poranny rozruch niż motul, amsoil czy Millera :!:
Fuchs TITAN Supersyn Longlife Plus 0W30 - tak, ten ma 506.01.... tylko ta cena... kosmos :roll:
Komentarz