Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2728
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    ksyniu22, tak

    Komentarz

    • ksyniu22
      Ambiente
      • 2010
      • 119

      tak myślałem o nim i o paru innych olejach do TDI PD
      chyba go kupię i sprawdzę co jest wart bo za 1,5 kkm wymiana

      Komentarz

      • karolsky
        Drive
        • 2015
        • 82
        • Octavia II (1Z3)
        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Jutro jade na wymiane oliwy, obecnie jest edge 5w-30, a zmieniam na LM TT 4200 5w-30. Zastanawiam sie czy przeplukac silnik tym specyfikem LM. Doradzicie?

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          Przepłukać
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • karolsky
            Drive
            • 2015
            • 82
            • Octavia II (1Z3)
            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

            No to przepłukane ????

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Lotos 5W30 z VW 507.00 - http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/...412,show,12275 na pokładzie. Wymiana poprzedzona płukanką.
              Wcześniej, przez całą zimę był Shell 0W30 dał radę, choć nie obyło się bez dwóch dolewek po +- 200 mll. Po przebiegu +- 10 tys km dało się odczuć w trakcie porannych rozruchów przy niższych temperaturach +-0 C, że olej ma powoli dosyć. Wg. mnie jednak sam olej dostał w przez DPF-a i jego wypalanie się (w aucie żony Picanto 1.0 ten sam Shell spisuje się całkiem dobrze a zalany był tak samo jak do mojego silnika).
              Podsumowując - Shell 0W30 dobry i poprawny olej GTL w rozsądnej cenie...
              Zobaczę na dniach jak będzie sprawował się Lotos, na majówkę trasa do Czech...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                PAOLO: Ten 0W30 Shella to olej HC , ten z normą 507.00 o nim mówisz ?

                PAOLO: niestety 90 jak nie 99.5% olejów klasy SAE 30 to grupy III jest coraz gorzej.
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez Pidziek
                  niestety 90 jak nie 99.5% olejów klasy SAE 30 to grupy III jest coraz gorzej
                  wiem, zresztą to "czuć" po oleju. Na świeżym Shellu było OK choć jak się wcisnęło pedał gazu do podłogi to było słychać, że nie jest to pierwsza liga - no ale z drugiej strony w tej cenie to bardzo poprawny olej i nie ma co grymasić i wybrzydzać. Teraz celowo zalałem Lotosa 5W30 z VW 507.00, w sobotę jadę do Czech ... przed wyjazdem dodam Ceratec, by zobaczyć "różnicę". ... mam też kupiony "inny olej" którego nie zalewałem (żaden super hiper wynalazek za grubą $ ... normalny olej na dobrej bazie) ale sprawdzę go dopiero na wakacyjnym wyjeździe do Włoch. :wink:
                  Obecnie sprawdzam Lotosa i pierwsze spostrzeżenia już mam.

                  ps. cena Lotosa 5W30 z VW 504.00/507.00 +- 70 zł 4L / 90 zł 5L - nareszcie Polski dobry olej w rozsądnej cenie ! ... ale na zimę i tak kupię LazerWay LL 5W30 a nie Shella :lol:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    czemu? ja po wizytach u tescia w gorach jestem zadowolony z shella na zime. ladniej startuje niz na lazerze

                    Komentarz

                    • MADO60
                      Classic
                      • 2014
                      • 25

                      Ja też jestem zadowolony z Shell AV-L Poranny rozruch i praca silnika do ok.70st dużo przyjemniejsza dla mojego ucha niż na LazerWay LL Ubywa go też mniej ( ok 100ml na 2 tys. LazerWay -1.5 l na 7tys a poprzednio Millers ok 1l na 10tys )

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez MADO60
                        Ja też jestem zadowolony z Shell AV-L Poranny rozruch i praca silnika do ok.70st dużo przyjemniejsza dla mojego ucha niż na LazerWay LL Ubywa go też mniej ( ok 100ml na 2 tys. LazerWay -1.5 l na 7tys a poprzednio Millers ok 1l na 10tys )
                        To ja mam akurat pozytywną opinię o Miller XF LL z 507 plus witamina AR9100. Na 10 k 200 ml dolewki. Silnik jak ciepło (CR) mega cicho jak na klekota. Nastepny olej juz kupiony AVL 0W30 po wakacjach wrzucę go przed czasem.

                        Dochodzę do wniosku ze AR jednak działa bo celowo po świeżym zalaniu w połowie autostrady zatrzymałem się i dolałem AR o temp ze 113 spadła na 109 ustawiając na tempomacie tą samą prędkość. Temperatura na zewnątrz taka sama, teren tez bez większych wzniosow.

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          PAOLO ESCO, xtremesystems, MADO60, cały czas mam wrażenie że mimo, że ta sama grupa olejów Shella to jednak jest różnica między ECT 0w30 a AV-L 0w30.

                          pedros, mam podobne wrażenie odnośnie Archoila, im dłużej jeżdżę tym jest lepiej.

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez cytrynowiec
                            PAOLO ESCO, xtremesystems, MADO60, cały czas mam wrażenie że mimo, że ta sama grupa olejów Shella to jednak jest różnica między ECT 0w30 a AV-L 0w30.

                            pedros, mam podobne wrażenie odnośnie Archoila, im dłużej jeżdżę tym jest lepiej.

                            Karty Shell AV L i ECT 0W30 różnią się między sobą.
                            AVL ma oficjalną aprobatę Pancervagena i daje lepsze samopoczucie z posiadania niż ECT.


                            AR9100 mam w SKODZIE w skrzyni DUU jako baza 75FE Fuchs. Nie wyobrażam sobie jak mogłem bez tego dodatku jeździć.

                            W silniku AR daje radę. W VW liczę na to, że turbina będzie miała lżej dzięki niemu.

                            Komentarz

                            • PieTrzaK
                              L&K
                              • 2009
                              • 1323
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              Coś ostatnio przycichło o Specolu, więc w ramach przypomnienia o marce - zrobiłem już blisko 4 tysie na Specolu C3 5W40 + AR9100 i muszę powiedzieć, że jestem zaskoczony in plus. Stosunkowo cicho jak na mojego klekota, miękko i gładko na zimno i na ciepło - zobaczymy co będzie dalej. Za te pieniądze mi się podoba

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                pedros, też myślę nad wymianą w skrzyni z dodatkiem AR.
                                Co do różnicy w składach to nawet pamiętam jak z PAOLO żeśmy się nad tym zastanawiali :wink: PieTrzaK, też na Specola nie narzekam, ale to tylko baza dla AR choć oczywiście ważna.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                                  pedros, też myślę nad wymianą w skrzyni z dodatkiem AR.
                                  Co do różnicy w składach to nawet pamiętam jak z PAOLO żeśmy się nad tym zastanawiali :wink: PieTrzaK, też na Specola nie narzekam, ale to tylko baza dla AR choć oczywiście ważna.
                                  Bo w życiu trzeba się znać i nie przepłacać. Dotyczy KAŻDEGO obszaru.

                                  Nie trzeba przepłacać by posiadać doskonałe smarowanie. :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez pedros
                                    Nie trzeba przepłacać
                                    to jak już w temacie "nie przepłacania" - zalany Lotos 5W30 z VW 507.00 ( kufaaa jak ja nie cierpię aut z DPF-em ) ... w temacie Lotosa - cena rewelacyjna +- 68/70 zł za 4L ! Oczywiście nie doszukujemy się tam PAO :wink: Lotos bez żadnych dodatków zalany na +- 1000 km praca silnika lekko "metaliczna", start na zimno przy obecnych temperaturach bez większych uwag ale i zachwytów... ale na "cuda" po Lotosie który kosztuje +- 70 zł też nie liczyłem. Bardziej zależało mi na zmianie na świeży olej, który i tak przed 23 czerwca (wyjazd do Włoch) wyleci z silnika ... a następca już czeka :wink:
                                    Przed samym wyjazdem do Czech dodałem Cerateca ale nie całe opakowanie tylko 2/3 ... efekt hmmm momentalne wyciszenie silnika i cicha, płynna praca silnika. Przejechałem na Lotosie z Ceratec +- 1 tys km w tym rejon Teplickich i Aderszpackich górek, trochę turbina i sam olej dostały w "tyłek" ale olej na bagnecie, jak na silnik diesla jest nadal "czysty" - więc zapewne Shell też zrobił swoją, dobrą robotę (wcześniej była też przed wymianą zastosowana płukanka Valvoline). Wydaje mi się, zaraz po wlaniu Cerateca przez pierwsze km było idealnie a teraz jest ciut głośniej ale to może przyzwyczaiłem się przez tą "inną" cichszą pracę silnika (czuć przy redukcji biegów i przyśpieszaniu że nie ma tego charakterystycznego klekotu diesla tylko jest ładne przyśpieszanie "prawie" jak w benzyniaku :lol: Więc Ceratec jak na razie na + ale ciekawe jak długo ten efekt pracy silnika się utrzyma. :roll:
                                    Dziś robię też zmianę oleju w aucie żony - benzyna 1.0, pójdzie tam też Lotos+Ceratec.
                                    Co do samych dodatków do oleju nie jestem ich zwolennikiem ... więc po zlanu Lotosa wlany będzie sam olej i ja stawiam tym razem na dobrą bazę olejową i ew szybszą wymianę oleju ...

                                    Co myślicie o wlani oleju 5W20 (mam pewne obawy przed tą lepkością w dieslu, czy aby już nie za niska i czy ciśnienie oleju w silniku pod wysokim obciążeniem będzie odpowiednie...jak widać było po Shellu 0W30 to olej z tym SAE daje radę do określonego momentu a potem "domaga" się natychmiastowej zmiany ... ten !@# DPF oraz turbina robią swoje...) do silnika diesla tak na +- 8 tys km ...? (po koniec sierpnia znów wyjazd do Włoch więc ponownie będzie zmiana oleju na trasę). Amerykanie wlewają te oleje i rekomendują je do dużych jednostek benzynowych w silnikach w układzie V ... ale też do samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych napędzanych olejem napędowym ... Te +- 8 km chyba powinien wytrzymać...choć wypalanie DPF-a zapewne znów szybciej zdegraduje ten olej :?
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Adam-Ski
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 476
                                      • Seat
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      PAOLO ESCO, fajnie, że opisałeś tego Lotosa.
                                      U mnie w Rapidzie 1.4 TDI-CD zbliża się powoli 15tys. km i zamierzam wymienić OEM'owski olej na coś świeżego. Latam głównie na trasie K-ce - Łódź lub K-ce - Ostrów Wlkp. Chyba w olejach obiorę kierunek na LM lub Motul. Obecnie oleju nie ubywa tak więc nie dolewam, a zaś sam kolor to istny black.
                                      Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

                                      Był Rapid 1.4 TDI-CR

                                      Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                                      Komentarz

                                      • mmor
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 166
                                        • Fabia (6Y2)
                                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Bardziej zależało mi na zmianie na świeży olej, który i tak przed 23 czerwca (wyjazd do Włoch) wyleci z silnika ... a następca już czeka ... po koniec sierpnia znów wyjazd do Włoch więc ponownie będzie zmiana oleju na trasę)
                                        Paranoja.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez mmor
                                          Paranoja.
                                          może tak, może nie ... każdy dba o silnik w taki sposób w jaki sam uzna to za stosowne, więc jeżeli chcę zmienić olej to zmieniam ... 100 zł za bańkę oleju (w przypadku Lotosa to nawet z filtrem) to nie majątek :P
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            a pamietam jak byles wrogiem wszelkich dodatkow do diesla. mowiles ze sie nie mieszaja z olejem

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              pamietam jak byles wrogiem wszelkich dodatkow do diesla
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Co do samych dodatków do oleju nie jestem ich zwolennikiem ... więc po zlanu Lotosa wlany będzie sam olej i ja stawiam tym razem na dobrą bazę olejową i ew szybszą wymianę oleju ...
                                              zaspokoiłem swoją ciekawość (chwilowe in plus wrażenia po dodaniu Ceratec nie powaliły mnie na kolana - no chyba że taki efekt utrzymałby się do +- 12/15 tys km, w co wątpię, może wtedy bym się zastanowił. Jest OK ale nie na tyle by wlewać "kolejne wynalazki" do silnika... więc na kolejne zalanie idzie olej na dobrej bazie, bez dodatków :P ... dlatego też wolę szybciej zmienić "zwykły" olej niż "kisić" stary olej z "dodatkami" w silniku ...

                                              ps. pamiętam co pisałem, jestem na nie dla "dodawania różnych dziwnych wynalazków" do oleju, szeroko rozreklamowanych, promowanych i sprzedawanych na internetowych forach. Dodawałem też, że jak już to właśnie Cerateca sprawdzę (głownie ze względu na skład dodatków:
                                              - fosfor 656 mg/kg
                                              - cynk 776 mg/kg
                                              - wapń 1598 mg/kg
                                              - bor 359 mg/kg – trójtlenek boru,
                                              - molibden 5419 mg/kg )
                                              - no i sprawdziłem, tak samo jak sprawdziłem Lotosa.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                PAOLO ESCO, a może pozbyć się DPF i przy okazji lekki programik? :P
                                                Odnośnie niższej lepkości i powiązanego z tym HTHS to tu czytałeś?
                                                Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.

                                                Odnośnie dodatków sam ich zwolennikiem nie byłem, ale coraz bardziej mnie akurat "mój" przekonuje i to nie tylko on, ale też olej, za którym do tej pory jakoś nie przepadałem, i to do tego stopnia że do innego auta w rodzinie poszedł taki sam dodatek, i olej tego samego producenta tylko w jeszcze niższej lepkości.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  dlatego też wolę szybciej zmienić "zwykły" olej niż "kisić" stary olej z "dodatkami" w silniku ...
                                                  I na tym można zakończyć rozważania olejowe :diabelski_usmiech


                                                  Z dodatkami czy bez lepiej często zmieniać tańsze (dostosowane) niż ujezdzac krzemionke z paliwem po mieście i tworzyć nowe odmiany majonezu :szeroki_usmiech


                                                  Lotos ogarnął się z letargu i oferuje uważam bdb oleje w cenach dostosowanych do polskich nabywców.
                                                  Jest pełno przykładów olejów o wiele droższych a niekoniecznie lepszych.


                                                  Nic a nic nie zastąpi częstej wymiany. ....

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    Lotos ogarnął się z letargu i oferuje uważam bdb oleje w cenach dostosowanych do polskich nabywców.
                                                    zgadza się cena jest świetna, jednak Shell z wysoko oczyszczoną i przetworzoną bazą GTL oferuje też oleje w dobrej cenie. Nie każdego stać na wystawienie od podstaw zakładu do produkcji oleju w tej technologii. Technologia Shella z GTL (synteza Fischera-Tropscha) stoi o poziom wyżej niż Lotos...

                                                    Jak pozyskuje Lotos bazy - (podaję za Nafta Polska):
                                                    "za pomocą hydrorafinacji olejów smarowych (instalacja 1400).
                                                    Hydrorafinacja – polega na usunięciu z oleju bazowego tzw. heterozwiązków – węglowodorów zawierających w swojej cząsteczce tlen, azot lub siarkę. Substancje te mają bardzo niekorzystny wpływ na olej, przyśpieszając jego starzenie i powodując ciemnienie.
                                                    Wymienione procesy w ciągu technologicznym bloku olejowego poprawiają właściwości fizykochemiczne oleju bazowego tj.: lepkość i wskaźnik lepkości, temperaturę płynięcia i zapłonu, odparowalność. Obniżają też zdolność oleju do koksowania.
                                                    Frakcje olejowe z instalacji destylacji próżniowej oraz deasfaltyzacji z instalacji odasfaltowania propanem, po ekstrakcji furfurolem na instalacji 1200 i odparafinowaniu na instalacji 1300 trafiają na instalację hydrorafinacji, gdzie po usunięciu związków tlenowych, azotowych i siarkowych powstają hydrorafinaty, czyli gotowe już oleje bazowe, z których produkuje się oleje smarowe.
                                                    Istotą procesu hydrorafinacji olejów smarowych jest oczyszczenie deparafinatów przy pomocy wodoru, w obecności katalizatora. Usunięciu ulegają tzw. heterozwiązki, czyli węglowodory zawierające w cząsteczce tlen, azot, siarkę lub chlor. Pierwiastki te, mimo że są obecne w bardzo małych ilościach, wywołują niekorzystny wpływ na olej, na jego stabilność termiczną, barwę i trwałość, gdyż powodują przedwczesne starzenie. W wyniku kontaktu deparafinatu z wodorem, przy temperaturze dwustu kilkudziesięciu stopni Celsjusza i ciśnieniu powyżej 2,5 MPa, heterozwiązki ulegają uwodornieniu i rozpadowi.
                                                    W procesie technologicznym deparafinat zmieszany z gazem wodorowym jest podgrzany w piecu, następnie trafia do reaktora wypełnionego katalizatorem, gdzie następuje uwodornienie heterozwiązków. Gazowe produkty uwodornienia, między innymi siarkowodór, oddzielane są w separatorach. Olej bazowy podlega dodatkowo rafinacji w kolumnie i na końcu chłodzeniu. Proces hydrorafinacji decyduje o temperaturze zapłonu i odparowalności oleju bazowego, podczas gdy odparafinowanie na instalacji 1300 decyduje o wskaźniku lepkości i temperaturze płynięcia, a ekstrakcja furfurolem (1200) – o wskaźniku lepkości i zawartości koksu."
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...