[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiul
    Rider
    • 2011
    • 521

    2 tys jest przy około 100km/h, 3 tys. przy około 140km/h. Silnik TSI pracuje prawidłowo od obrotów 1400 -1500. Jeśli nie szarpie, nie słychać wzmożonych wibracji i nie każe zrzucić biegu na kompie to jest wszystko OK. Przy konieczności nagłego przyspieszenia należy redukować.

    Komentarz

    • toomasz
      Elegance
      • 2010
      • 909
      • Volkswagen
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      Racja , pomieszało mi sie troche :wink:

      Komentarz

      • czto
        Rider
        • 2010
        • 546
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez toomasz
        Co do Spalania mojej Octavi to 5,2l/100Km uzyskałem jadąć z Tychów do Lublina, przez Zawiercie, Jędrzejów Kielce, z prędkością do max 120Km/h delikatne operowanie gazem, oraz jazda na 6 już przy 80km/h.
        Gratuluje cierpliwości :lol: :lol:
        2004 Renault Thalia 1.4 RT,
        2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
        2009 Renault Clio MTV 1.4
        2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
        2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          panowie, zdrowe dla silnika to sa obroty około 3000 a nie 1400-1500 :diabelski_usmiech
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • miq
            Classic
            • 2011
            • 31

            Zamieszczone przez piramida
            panowie, zdrowe dla silnika to sa obroty około 3000 a nie 1400-1500 :diabelski_usmiech
            tez mi sie tak wydaje...

            ja jezdzac dieslem czasem schodze do 1500 i mam wyrzuty sumienia;-) a co dopiero jak bym jezdzil benzyna i pisze to nie dlatego ze przemawia przeze mnie zazdrosc niskiego spalania Uzytkownika toomasz
            pozdrawiam
            miq!

            Komentarz

            • micho_m
              Rider
              • 2011
              • 528
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Jazda ze stala predkoscia i obrotami 1600 nic nie robi silnikowi. Gorzej jak w tym momencie wcisniemy gaz mocniej.
              Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
              www.nawmar.pl

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                chłopaki,
                przecież kilka stron wcześniej już sobie udowadlaniliśmy jakie obroty powinniśmy mieć i kto z nas ma rację.
                Jak chcecie odgrzewać kotleta o obrotach silnika to proponuje nowy wątek.

                Komentarz

                • krzysiek83wpr
                  Rider
                  • 2010
                  • 362

                  Zamieszczone przez micho_m
                  Jazda ze stala predkoscia i obrotami 1600 nic nie robi silnikowi. Gorzej jak w tym momencie wcisniemy gaz mocniej.
                  Oczywiście.

                  Komentarz

                  • idas
                    Elegance
                    • 2006
                    • 828

                    Kto przejechal sporo tym silinikiem (np. 100 000km)? Jakies wrazenia / usterki?
                    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                    Komentarz

                    • grzes74
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 176
                      • Rapid (NH3)

                      Zamieszczone przez idas
                      Kto przejechal sporo tym silinikiem (np. 100 000km)? Jakies wrazenia / usterki?
                      Tu takich nie ma, ale są już ogłoszenia sprzedaży 1.4 TSI 122/125 KM z przebiegami 120-140 tys.
                      Więc jakoś udało się im dokręcić....
                      pozdrawiam
                      Grzes
                      polecam :

                      www.octavia-forum.de
                      www.skodacommunity.de
                      www.briskoda.net........

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        1.4 TSI jest obecnie jednym z bardziej dopracowanych silników. Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.

                        Blok silnika zaczerpnięty z lat 70tych od porsche, tak więc stara solidna szkoła mistrza.

                        Komentarz

                        • marcink_1
                          Rider
                          • 2010
                          • 312

                          Ogólnie to ok silnik , tylko trochę mało koników.

                          Komentarz

                          • misiul
                            Rider
                            • 2011
                            • 521

                            marcink_1, "programy" będą coraz lepsze i będzie taniej, jak widać na przykładzie innych silników.

                            Komentarz

                            • Eidos71
                              RS
                              • 2011
                              • 2050
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez marcink_1
                              Ogólnie to ok silnik , tylko trochę mało koników.
                              Mało koników jest wtedy, gdy ma się 100 KM w kombiaku o wadze 1430 kg... CO prawda mam diesela, ale i tak cienizna... Więc gdy przesiądę się (mam nadzieję niedługo) do OIIFL kombi ze 122 KM w benzynce - wtedy - mam nadzieję - odżyję :-)
                              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                              MOJA FURKA

                              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                              Komentarz

                              • idas
                                Elegance
                                • 2006
                                • 828

                                Zamieszczone przez misiul
                                1.4 TSI jest obecnie jednym z bardziej dopracowanych silników. Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.

                                Blok silnika zaczerpnięty z lat 70tych od porsche, tak więc stara solidna szkoła mistrza.
                                Tylko poczytaj ile nam tych silnikow pada w VW (pisze o wersji 160KM ).
                                Fajno jakby ktos sie pochwalil sporym przebiegiem. Ja mam poki co 6000km :P
                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                Komentarz

                                • misiul
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 521

                                  Eidos71, to zależy...

                                  Jeśli bedziesz fruwał bez obciążenia to będzie fajniutko. Jeśli zapakujesz auto, to może być już mniej frajdy, to tylko 200Nm, a pewnie w swoim disleku masz min. 250Nm. Niutonki nie pozwalają tak bardzo odczuwać obciążenia podczas przyspieszania.

                                  Komentarz

                                  • Eidos71
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2050
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Misiul - na pewno masz rację. Jednak najczęściej jeżdżę solo (z rodzinką tylko dowóz z domu do przedszkola/pracy i z powrotem, oraz średnio raz na miesiąc jakiś wypad za miasto (rodzinka, czyt. 3 osoby razem ze mną). W czasie jazdy próbnej OIIFL z silnikiem 1,4 TSI wodotrysków nie było, ale czułem te 30-35 koników więcej, niż u mnie (bo ze 100 KM fabrycznych po 9 latach zostało pewnie z 85-90)... :?
                                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                    MOJA FURKA

                                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                    Komentarz

                                    • misiul
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 521

                                      Eidos71, będziesz zadowolony. Motor jest super jak na te pieniądze. Doświadczysz na pewno ciszy. Na pewno nie będziesz "miał kompleksów", na ogół uciekniesz, odjedziesz, etc. Płynnie rozwija moc, a w dislu te "wybuchy" momentu to są frajdą ale tylko dla kierowcy.

                                      Jak wskazują pomiary Kolegów z OCP, silnik ma gift od fabryki na poziomie +10% (moc i moment) do wartości z katalogu.

                                      Komentarz

                                      • Eidos71
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2050
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        misiul - co do ciszy, to rzeczywiście... Podczas jazdy próbnej, stojąc na światłach słyszałem tylko szum - jakby nawiewu na "1" (a nawiew był wyłączony). W porównaniu do mojego diesela (mimo, że common rail) - cudo !!!
                                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                        MOJA FURKA

                                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          A ja ciagle twierdze, ze moze na postoju jest faktycznie duzo lepiej tzn. ciszej, ale w codziennej eksploatacji jak sie szybko jezdzi to juz nie ma znaczenia, bo jeden i drugi musi byc na obrotach, zeby jakos sprawnie przemieszczac sie z punktu A do B
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • idas
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 828

                                            Od ilu obrotow wedlug was mozna wcisnac gaz w podloge? Tyle pisaliscie, ze jak sie jedzie na niskich obrotach to silnikowi to nie zaszkodzie, ale juz butowanie tak. Zatem stad takie pytanie.
                                            VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                            VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                            Komentarz

                                            • maselek2
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 90

                                              Zamieszczone przez idas
                                              Od ilu obrotow wedlug was mozna wcisnac gaz w podloge?
                                              idas, a po co bez potrzeby to robić :chytry Uwierz mi że jeśli sytuacja Cię do tego zmusi (oby nie) to nawet nie zwrócisz uwagi na obrotomierz
                                              Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                                              Komentarz

                                              • Krzysiek25
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 154
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez marcink_1
                                                Ogólnie to ok silnik , tylko trochę mało koników.
                                                Nie ma co oczekiwać cudów od małego silnika, nie jest demonem ale autko już jeździ a nie tylko się toczy :P

                                                ..a jak komuś mało, to jest 1.8 tsi.

                                                Zamieszczone przez idas
                                                Tylko poczytaj ile nam tych silnikow pada w VW (pisze o wersji 160KM ).
                                                I dlatego nadal uważam, że vw zrobił skodzie olbrzymią przysługę, ograniczając gamę 1.4 tsi do jednej, najsłabszej jednostki.

                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                A ja ciagle twierdze, ze moze na postoju jest faktycznie duzo lepiej tzn. ciszej, ale w codziennej eksploatacji jak sie szybko jezdzi to juz nie ma znaczenia, bo jeden i drugi musi byc na obrotach, zeby jakos sprawnie przemieszczac sie z punktu A do B
                                                Dokładnie, poza tym kto nie lubi dźwięku silnika na wysokich obrotach?? :diabelski_usmiech

                                                Zamieszczone przez misiul
                                                Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.
                                                też tak myślę, aczkolwiek gdzieś czytałem że użyli mniej wytrzymałego stopu do pokrycia m.in. tłoków, więc ostrożnie podchodzę do podkręcania.. :roll:

                                                Komentarz

                                                • konkon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 667
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  idas, proponuję 2.5-3 tys. obr. dolna granica do 3,4 biegu, 5,6 bieg 3 tys.
                                                  Konrad
                                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                  90 konny AGRessor
                                                  PerfectServiceBy DGW
                                                  WhitePride :smokedevil

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    Zamieszczone przez Krzysiek25
                                                    misiul napisał/a:
                                                    Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.

                                                    najmocniejsze 1.4TSI ma 185ps w A1, 180ps w POLO GTI/FABIA RS



                                                    BTW

                                                    a może mi ktoś podrzucić informację ile wchodzi oleju do 1.4TSI?

                                                    bo nie wiem, czy zaopatrzyć się w 4L albo 5L
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...