kowal 2002, aaaaaaaaa dobra , teraz rozumiem, wielkie dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
Panowie, chyba bez fotek się nie obędzie. Ja mam 1.9 TDI BXE Ambiente + Climatronic z września 2008, krajową, i nijak tych Waszych wskazówek i numeracji bezpieczników nie moge do siebie dopasować. Zaglądałem przed chwilą, mam - wg instrukcji - drugą wersję skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Pola F4, F5 i F6 służą kompletnie czemu innemu i pasują do nich tylko te małe bezpieczniki. Ale i tak obsadzenie bezpiecznikami jest niepełne, w kilku przypadkach wydaje się że brakuje bezpieczników w oczywistych pozycjach, np. związanych z ABS. Dodatkowo, do świateł lewych i prawych powinny być dwa bezpieczniki po 30A, a ja mam jeden 40A i drugi 30A. Gdyby nie to, że używam auta od wyjechania nówką z salonu, to myślałbym, że było kombinowane U mnie największy bezpiecznik to 50A. Poza tym mniej więcej pośrodku skrzynki jest taka samotna czarna kostka (wygląda jak mały przekaźnik) z numerem 100. Coż to?
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beavisoPanowie, chyba bez fotek się nie obędzie. Ja mam 1.9 TDI BXE Ambiente + Climatronic z września 2008, krajową, i nijak tych Waszych wskazówek i numeracji bezpieczników nie moge do siebie dopasować. Zaglądałem przed chwilą, mam - wg instrukcji - drugą wersję skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Pola F4, F5 i F6 służą kompletnie czemu innemu i pasują do nich tylko te małe bezpieczniki. Ale i tak obsadzenie bezpiecznikami jest niepełne, w kilku przypadkach wydaje się że brakuje bezpieczników w oczywistych pozycjach, np. związanych z ABS. Dodatkowo, do świateł lewych i prawych powinny być dwa bezpieczniki po 30A, a ja mam jeden 40A i drugi 30A. Gdyby nie to, że używam auta od wyjechania nówką z salonu, to myślałbym, że było kombinowane U mnie największy bezpiecznik to 50A. Poza tym mniej więcej pośrodku skrzynki jest taka samotna czarna kostka (wygląda jak mały przekaźnik) z numerem 100. Coż to?
jakby coś to pisz PW->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arekban1K0 963 235 F to nowsza i tańsza wersja elementu grzejndego PTC ale bez sterowania CAN. Sterowana jest dwustopniowo poprzez dodatkowe dwa przekaźniki wysokoprądowe. Przekaźniki wysterowane są z komputera silnika.
Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioDenerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioDenerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioA da się to może wyłączyć software'owo VCDSem?
Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
jak niewiele daje to masz coś zesrane, bo daje bardzo dużo.
[ Dodano: Sob 18 Gru, 10 20:38 ]
Zamieszczone przez splawikBez przesady, ciągnie prądu niewiele więcej niż ogrzewanie tylnej szyby.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkoda[ Dodano: Sob 18 Gru, 10 20:38 ] splawik napisał/a:
Bez przesady, ciągnie prądu niewiele więcej niż ogrzewanie tylnej szyby.
to chyba bardzo dużo jednakA6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez splawikBez przesady, ciągnie prądu niewiele więcej niż ogrzewanie tylnej szyby.
tylna szyba to kilkadziesiąt watów
a dogrzewanie około 1kW :!:->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynoldogrzewanie około 1kWA6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Odpowiem zbiorczo
Mam Minta rok modelowy 2008 z Climatic'iem. Nie mam sterowania tym dogrzewaniem po CANie - nie są dostępne pod VCDSem moduły 7D i 18.
Ale dogrzewanie ewidentnie jest bo po włączeniu ogrzewania (wystarczy na minimum czyli 18st na Climaticu) słyszę cykanie przekaźników. Załączają się po kolei w kilkusekundowych odstępach trzy stopnie grzania, po każdym słychać zwiększone obciążenie silnika pracującego na biegu jałowym i widzę na E-MFA spadek napięcia w instalacji auta (z 14.4V bez obciążenia do 13.8-13.9 przy załączeniu wszystkich stopni grzania).
Lekko ciepłe powietrze zaczyna lecieć po 20-30 sekundach, ale nie jest to żadne szaleństwo - jest po prostu lekko ciepłe. Nigdy nie leciało jakieś strasznie gorące powietrze - ale nie ustawiałem na regulacji temperatur powyżej tych 18st.
Włączenie klimy lub nie nic tu nie zmienia - dogrzewanie zawsze włącza się przy zimnym silniku. Wyłącza się tylko przy ustawieniu temperatury na minimum lub wyłączeniu dmuchawy. Gdy silnik się rozgrzewa to stopniowo chyba zmniejsza się moc grzania - wyłącza się całkowicie po osiągnięciu przez silnik 75st.
splawik, co do mocy tego grzania przeczytaj poprzednie strony tego wątku - jak najbardziej ciągnie to do 80 amper, opisane są wielkości bezpieczników.
No i to jest właśnie problemem dla mnie bo do pracy mam ~14km przez miasto z przerwą pod przedszkolem dziecka (stygnięcie) i silnik osiąga te 75st niedaleko pracy. Czyli prawie cały czas dojazdu te cholerne grzałki zżerają mi akumulator :roll:
Wczoraj po 2 nocach większych mrozów poranne odpalanie było już ciężkie - odpalił bez problemu ale słychać było, że akumulator jest "zmęczony".
Podsumowując - chętnie to dogrzewanie bym wyłączył :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
rrysio, Dotarłem tylko do informacji w A6 i to nie na 100% pewnej,że siedzi 0,6kW nagrzewnica - to i tak sporo, myślałem, że mniejsza. Poza tym ja mam do pracy niespełna 4km i nie wysiada mi aku, więc może coś innego jest nie tak.
Ewentualnie odłącz wtyczkę zasilającą nagrzewnicę, to ją uśmierciszA6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysiochętnie to dogrzewanie bym wyłączył
one są nad modułem elektryki(bordnetz'em) nad nogami kierowcy
D1(małej mocy) i D3(dużej mocy) trzyba wyjąć->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol, dzięki - faktycznie znalazłem w schemacie elektrycznym, że D1 i D3 sterują dogrzewaniem.
splawik, są 2 bezpieczniki zabezpieczające obwody zasilające trzech stopni grzania - jeden jest na 40 a drugi na 80 A. Na pewno prąd pobierany przez nagrzewnicę nie powinien być bardzo blisko tych wartości, ale sądzę że łącznie 80A ta nagrzewnica może pobierać przy włączonych wszystkich stopniach. Daje to 960W.
Jeżeli dodamy to tego światła (~130W), czasem odmrażanie szyby tylnej, grzanie lusterek, wentylator nagrzewnicy to zbliżamy się bardzo do max wydajności alternatora. Czyli do doładowywania akumulatora już niedużo zostaje.
Nie sądzę, że coś jest nie tak - po prostu taką mam specyfikę trasy w zimie. Latem nic się z akumulatorem nie dzieje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bolo1Zamieszczone przez splawikZamieszczone przez krzynoldogrzewanie około 1kWA6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolwyciągnij przekaźniki z gniazd i po bólu
one są nad modułem elektryki(bordnetz'em) nad nogami kierowcy
D1(małej mocy) i D3(dużej mocy) trzyba wyjąć
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioA jak poznać, które to przekaźniki? Nad bordnetzem są 4 sztuki - oznaczenia są inne i nie mam pewności które są D1 i D3 :roll:
Więc ustalmy, co znaczy zauważalnie, bo u mnie przy -10*C nawet po trzech minutach pracy silnika na wolnych obrotach nic zauważalnie ciepłego na szybę nie dmucha.
Podejrzewam, że elektryczna nagrzewnica jest montowana tylko w autach z klimatronikiem.
EDIT:
Nie doczytałem dokładnie, bo rrysio pisze, że jednak coś tam mu ciepłego dmucha po 30sek. i ma tronic.
Tylko dlaczego u mnie też ewidentnie słychać przekaźnik po przekręceniu pokrętła na ciepło i wyraźnie wtedy słychać lekkie obciążenie alternatora, a ciepełko dmucha po 10 min? Sam nie wiem.
Komentarz
-
-
dopiero teraz zobaczyłem jaka to przydatna rzecz
Odpalam prywatną Skodzinę i nie nie myślę o skrobaniu szyby
Odpalam firmową Cytrynę i po 20 min coś tam zaczyna powoli dmuchać na szybę - skrobak w łapę i jazda
racja kolego bobolino - mam klimatronicbyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
Komentarz