Panowie, chyba bez fotek się nie obędzie. Ja mam 1.9 TDI BXE Ambiente + Climatronic z września 2008, krajową, i nijak tych Waszych wskazówek i numeracji bezpieczników nie moge do siebie dopasować. Zaglądałem przed chwilą, mam - wg instrukcji - drugą wersję skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Pola F4, F5 i F6 służą kompletnie czemu innemu i pasują do nich tylko te małe bezpieczniki. Ale i tak obsadzenie bezpiecznikami jest niepełne, w kilku przypadkach wydaje się że brakuje bezpieczników w oczywistych pozycjach, np. związanych z ABS. Dodatkowo, do świateł lewych i prawych powinny być dwa bezpieczniki po 30A, a ja mam jeden 40A i drugi 30A. Gdyby nie to, że używam auta od wyjechania nówką z salonu, to myślałbym, że było kombinowane U mnie największy bezpiecznik to 50A. Poza tym mniej więcej pośrodku skrzynki jest taka samotna czarna kostka (wygląda jak mały przekaźnik) z numerem 100. Coż to?
Panowie, chyba bez fotek się nie obędzie. Ja mam 1.9 TDI BXE Ambiente + Climatronic z września 2008, krajową, i nijak tych Waszych wskazówek i numeracji bezpieczników nie moge do siebie dopasować. Zaglądałem przed chwilą, mam - wg instrukcji - drugą wersję skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Pola F4, F5 i F6 służą kompletnie czemu innemu i pasują do nich tylko te małe bezpieczniki. Ale i tak obsadzenie bezpiecznikami jest niepełne, w kilku przypadkach wydaje się że brakuje bezpieczników w oczywistych pozycjach, np. związanych z ABS. Dodatkowo, do świateł lewych i prawych powinny być dwa bezpieczniki po 30A, a ja mam jeden 40A i drugi 30A. Gdyby nie to, że używam auta od wyjechania nówką z salonu, to myślałbym, że było kombinowane U mnie największy bezpiecznik to 50A. Poza tym mniej więcej pośrodku skrzynki jest taka samotna czarna kostka (wygląda jak mały przekaźnik) z numerem 100. Coż to?
jeśli masz ochotę to możemy kiedyś luknąć poważnie na to
jakby coś to pisz PW
Witam panowie podpowiedzcie gdzie w oktawi jedynce miesci się dmuchawa . Od strony silnika jej nie widać , pytam bo powiedziano mi że umnie jest podgrzewanie tylko nic ciepłego nie leci chciałem zobaczyć czy jest grzałka .
Z górt dzięki za pomoc
1K0 963 235 F to nowsza i tańsza wersja elementu grzejndego PTC ale bez sterowania CAN. Sterowana jest dwustopniowo poprzez dodatkowe dwa przekaźniki wysokoprądowe. Przekaźniki wysterowane są z komputera silnika.
A da się to może wyłączyć software'owo VCDSem?
Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
Może masz zepsute, bo u mnie po odpaleniu po około 20 sek zaczyna ciepłe powietrze z kratek grzać. A po minucie jazdy, to już muszę skręcać temperaturę, bo zaczyna parzyć w dłonie. I nie ma znaczenia jaki mróz jest. IMO to super wynalazek jest. Zanim silnik się nagrzeje mam ciepły nadmuch.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Ja też chyba to mam i jestem zadowolony bardzo szybko mam ciepło wiadomo przy - 18 to trzeba czasu by auto sie dobrze nagrzało ale z kratek leci przyjemne ciepełko zaraz.
Odpowiem zbiorczo
Mam Minta rok modelowy 2008 z Climatic'iem. Nie mam sterowania tym dogrzewaniem po CANie - nie są dostępne pod VCDSem moduły 7D i 18.
Ale dogrzewanie ewidentnie jest bo po włączeniu ogrzewania (wystarczy na minimum czyli 18st na Climaticu) słyszę cykanie przekaźników. Załączają się po kolei w kilkusekundowych odstępach trzy stopnie grzania, po każdym słychać zwiększone obciążenie silnika pracującego na biegu jałowym i widzę na E-MFA spadek napięcia w instalacji auta (z 14.4V bez obciążenia do 13.8-13.9 przy załączeniu wszystkich stopni grzania).
Lekko ciepłe powietrze zaczyna lecieć po 20-30 sekundach, ale nie jest to żadne szaleństwo - jest po prostu lekko ciepłe. Nigdy nie leciało jakieś strasznie gorące powietrze - ale nie ustawiałem na regulacji temperatur powyżej tych 18st.
Włączenie klimy lub nie nic tu nie zmienia - dogrzewanie zawsze włącza się przy zimnym silniku. Wyłącza się tylko przy ustawieniu temperatury na minimum lub wyłączeniu dmuchawy. Gdy silnik się rozgrzewa to stopniowo chyba zmniejsza się moc grzania - wyłącza się całkowicie po osiągnięciu przez silnik 75st.
splawik, co do mocy tego grzania przeczytaj poprzednie strony tego wątku - jak najbardziej ciągnie to do 80 amper, opisane są wielkości bezpieczników.
No i to jest właśnie problemem dla mnie bo do pracy mam ~14km przez miasto z przerwą pod przedszkolem dziecka (stygnięcie) i silnik osiąga te 75st niedaleko pracy. Czyli prawie cały czas dojazdu te cholerne grzałki zżerają mi akumulator :roll:
Wczoraj po 2 nocach większych mrozów poranne odpalanie było już ciężkie - odpalił bez problemu ale słychać było, że akumulator jest "zmęczony".
Podsumowując - chętnie to dogrzewanie bym wyłączył :szeroki_usmiech
rrysio, Dotarłem tylko do informacji w A6 i to nie na 100% pewnej,że siedzi 0,6kW nagrzewnica - to i tak sporo, myślałem, że mniejsza. Poza tym ja mam do pracy niespełna 4km i nie wysiada mi aku, więc może coś innego jest nie tak.
Ewentualnie odłącz wtyczkę zasilającą nagrzewnicę, to ją uśmiercisz
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
krzynol, dzięki - faktycznie znalazłem w schemacie elektrycznym, że D1 i D3 sterują dogrzewaniem.
splawik, są 2 bezpieczniki zabezpieczające obwody zasilające trzech stopni grzania - jeden jest na 40 a drugi na 80 A. Na pewno prąd pobierany przez nagrzewnicę nie powinien być bardzo blisko tych wartości, ale sądzę że łącznie 80A ta nagrzewnica może pobierać przy włączonych wszystkich stopniach. Daje to 960W.
Jeżeli dodamy to tego światła (~130W), czasem odmrażanie szyby tylnej, grzanie lusterek, wentylator nagrzewnicy to zbliżamy się bardzo do max wydajności alternatora. Czyli do doładowywania akumulatora już niedużo zostaje.
Nie sądzę, że coś jest nie tak - po prostu taką mam specyfikę trasy w zimie. Latem nic się z akumulatorem nie dzieje.
A jak poznać, które to przekaźniki? Nad bordnetzem są 4 sztuki - oznaczenia są inne i nie mam pewności które są D1 i D3 :roll:
Ja podejrzewam, że Ty w ogóle nie masz tego dogrzewania. U mnie też po przekręceniu pokrętła od temperatury coś tam cpyka w okolicach włącznika świateł, ale to dogrzewanie g... daje. A z tego co piszą niektórzy w tym wątku, powinno grzać i to całkiem zauważalnie.
Więc ustalmy, co znaczy zauważalnie, bo u mnie przy -10*C nawet po trzech minutach pracy silnika na wolnych obrotach nic zauważalnie ciepłego na szybę nie dmucha.
Podejrzewam, że elektryczna nagrzewnica jest montowana tylko w autach z klimatronikiem.
EDIT:
Nie doczytałem dokładnie, bo rrysio pisze, że jednak coś tam mu ciepłego dmucha po 30sek. i ma tronic.
Tylko dlaczego u mnie też ewidentnie słychać przekaźnik po przekręceniu pokrętła na ciepło i wyraźnie wtedy słychać lekkie obciążenie alternatora, a ciepełko dmucha po 10 min? Sam nie wiem.
Komentarz