[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czyzyk64
    Elegance
    • 2008
    • 866

    kowal 2002, aaaaaaaaa dobra , teraz rozumiem, wielkie dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

    Komentarz

    • beaviso
      Elegance
      • 2010
      • 767
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Panowie, chyba bez fotek się nie obędzie. Ja mam 1.9 TDI BXE Ambiente + Climatronic z września 2008, krajową, i nijak tych Waszych wskazówek i numeracji bezpieczników nie moge do siebie dopasować. Zaglądałem przed chwilą, mam - wg instrukcji - drugą wersję skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Pola F4, F5 i F6 służą kompletnie czemu innemu i pasują do nich tylko te małe bezpieczniki. Ale i tak obsadzenie bezpiecznikami jest niepełne, w kilku przypadkach wydaje się że brakuje bezpieczników w oczywistych pozycjach, np. związanych z ABS. Dodatkowo, do świateł lewych i prawych powinny być dwa bezpieczniki po 30A, a ja mam jeden 40A i drugi 30A. Gdyby nie to, że używam auta od wyjechania nówką z salonu, to myślałbym, że było kombinowane U mnie największy bezpiecznik to 50A. Poza tym mniej więcej pośrodku skrzynki jest taka samotna czarna kostka (wygląda jak mały przekaźnik) z numerem 100. Coż to?

      M.
      666 4U

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez beaviso
        brakuje bezpieczników w oczywistych pozycjach, np. związanych z ABS
        może nie masz esp
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10996
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          Zamieszczone przez beaviso
          Panowie, chyba bez fotek się nie obędzie. Ja mam 1.9 TDI BXE Ambiente + Climatronic z września 2008, krajową, i nijak tych Waszych wskazówek i numeracji bezpieczników nie moge do siebie dopasować. Zaglądałem przed chwilą, mam - wg instrukcji - drugą wersję skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Pola F4, F5 i F6 służą kompletnie czemu innemu i pasują do nich tylko te małe bezpieczniki. Ale i tak obsadzenie bezpiecznikami jest niepełne, w kilku przypadkach wydaje się że brakuje bezpieczników w oczywistych pozycjach, np. związanych z ABS. Dodatkowo, do świateł lewych i prawych powinny być dwa bezpieczniki po 30A, a ja mam jeden 40A i drugi 30A. Gdyby nie to, że używam auta od wyjechania nówką z salonu, to myślałbym, że było kombinowane U mnie największy bezpiecznik to 50A. Poza tym mniej więcej pośrodku skrzynki jest taka samotna czarna kostka (wygląda jak mały przekaźnik) z numerem 100. Coż to?
          jeśli masz ochotę to możemy kiedyś luknąć poważnie na to
          jakby coś to pisz PW
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • cezary 70
            Elegance
            • 2009
            • 940

            dogrzewanie

            Witam panowie podpowiedzcie gdzie w oktawi jedynce miesci się dmuchawa . Od strony silnika jej nie widać , pytam bo powiedziano mi że umnie jest podgrzewanie tylko nic ciepłego nie leci chciałem zobaczyć czy jest grzałka .
            Z górt dzięki za pomoc
            cezary

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              Zamieszczone przez beaviso
              Panowie, chyba bez fotek się nie obędzie.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • rrysio
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 493

                Zamieszczone przez arekban
                1K0 963 235 F to nowsza i tańsza wersja elementu grzejndego PTC ale bez sterowania CAN. Sterowana jest dwustopniowo poprzez dodatkowe dwa przekaźniki wysokoprądowe. Przekaźniki wysterowane są z komputera silnika.
                A da się to może wyłączyć software'owo VCDSem?
                Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  Zamieszczone przez rrysio
                  Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
                  Może masz zepsute, bo u mnie po odpaleniu po około 20 sek zaczyna ciepłe powietrze z kratek grzać. A po minucie jazdy, to już muszę skręcać temperaturę, bo zaczyna parzyć w dłonie. I nie ma znaczenia jaki mróz jest. IMO to super wynalazek jest. Zanim silnik się nagrzeje mam ciepły nadmuch.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • adamscool
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 206

                    Ja też chyba to mam i jestem zadowolony bardzo szybko mam ciepło wiadomo przy - 18 to trzeba czasu by auto sie dobrze nagrzało ale z kratek leci przyjemne ciepełko zaraz.
                    Ta Skodzinka twarda była!!!

                    1,9 TDI 136 z ECUSOFTa

                    Komentarz

                    • splawik
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1292

                      Zamieszczone przez rrysio
                      Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
                      Bez przesady, ciągnie prądu niewiele więcej niż ogrzewanie tylnej szyby.
                      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                      -------------------------------------------------
                      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        Zamieszczone przez rrysio
                        A da się to może wyłączyć software'owo VCDSem?
                        Denerwuje mnie to dogrzewanie bo niewiele daje a wykańcza mi akumulator...
                        a nie wystarczy wyłączyć klimę :?:

                        jak niewiele daje to masz coś zesrane, bo daje bardzo dużo.

                        [ Dodano: Sob 18 Gru, 10 20:38 ]
                        Zamieszczone przez splawik
                        Bez przesady, ciągnie prądu niewiele więcej niż ogrzewanie tylnej szyby.
                        to chyba bardzo dużo jednak :?:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • splawik
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1292

                          Zamieszczone przez szkoda
                          [ Dodano: Sob 18 Gru, 10 20:38 ] splawik napisał/a:
                          Bez przesady, ciągnie prądu niewiele więcej niż ogrzewanie tylnej szyby.


                          to chyba bardzo dużo jednak
                          No samo w sobie to dużo, ale na tle tylnej szyby to porównywalnie, a nikt nie płacze ile to szyba żre prądu :szeroki_usmiech
                          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                          -------------------------------------------------
                          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10996
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            Zamieszczone przez splawik
                            Bez przesady, ciągnie prądu niewiele więcej niż ogrzewanie tylnej szyby.
                            no coś ty
                            tylna szyba to kilkadziesiąt watów
                            a dogrzewanie około 1kW :!:
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • splawik
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1292

                              Zamieszczone przez krzynol
                              dogrzewanie około 1kW
                              Jesteś pewien, że ~80A ciągnie ta nagrzewnica, bo jakoś nie chce mi się wierzyć. Może ma ktoś jakieś dane techniczne.
                              A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                              AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                              O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                              -------------------------------------------------
                              Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                              Komentarz

                              • rrysio
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 493

                                Odpowiem zbiorczo
                                Mam Minta rok modelowy 2008 z Climatic'iem. Nie mam sterowania tym dogrzewaniem po CANie - nie są dostępne pod VCDSem moduły 7D i 18.
                                Ale dogrzewanie ewidentnie jest bo po włączeniu ogrzewania (wystarczy na minimum czyli 18st na Climaticu) słyszę cykanie przekaźników. Załączają się po kolei w kilkusekundowych odstępach trzy stopnie grzania, po każdym słychać zwiększone obciążenie silnika pracującego na biegu jałowym i widzę na E-MFA spadek napięcia w instalacji auta (z 14.4V bez obciążenia do 13.8-13.9 przy załączeniu wszystkich stopni grzania).
                                Lekko ciepłe powietrze zaczyna lecieć po 20-30 sekundach, ale nie jest to żadne szaleństwo - jest po prostu lekko ciepłe. Nigdy nie leciało jakieś strasznie gorące powietrze - ale nie ustawiałem na regulacji temperatur powyżej tych 18st.

                                Włączenie klimy lub nie nic tu nie zmienia - dogrzewanie zawsze włącza się przy zimnym silniku. Wyłącza się tylko przy ustawieniu temperatury na minimum lub wyłączeniu dmuchawy. Gdy silnik się rozgrzewa to stopniowo chyba zmniejsza się moc grzania - wyłącza się całkowicie po osiągnięciu przez silnik 75st.

                                splawik, co do mocy tego grzania przeczytaj poprzednie strony tego wątku - jak najbardziej ciągnie to do 80 amper, opisane są wielkości bezpieczników.

                                No i to jest właśnie problemem dla mnie bo do pracy mam ~14km przez miasto z przerwą pod przedszkolem dziecka (stygnięcie) i silnik osiąga te 75st niedaleko pracy. Czyli prawie cały czas dojazdu te cholerne grzałki zżerają mi akumulator :roll:

                                Wczoraj po 2 nocach większych mrozów poranne odpalanie było już ciężkie - odpalił bez problemu ale słychać było, że akumulator jest "zmęczony".

                                Podsumowując - chętnie to dogrzewanie bym wyłączył :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • splawik
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1292

                                  rrysio, Dotarłem tylko do informacji w A6 i to nie na 100% pewnej,że siedzi 0,6kW nagrzewnica - to i tak sporo, myślałem, że mniejsza. Poza tym ja mam do pracy niespełna 4km i nie wysiada mi aku, więc może coś innego jest nie tak.
                                  Ewentualnie odłącz wtyczkę zasilającą nagrzewnicę, to ją uśmiercisz
                                  A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                  AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                  O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                  -------------------------------------------------
                                  Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10996
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    Zamieszczone przez rrysio
                                    chętnie to dogrzewanie bym wyłączył
                                    wyciągnij przekaźniki z gniazd i po bólu
                                    one są nad modułem elektryki(bordnetz'em) nad nogami kierowcy
                                    D1(małej mocy) i D3(dużej mocy) trzyba wyjąć
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • rrysio
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 493

                                      krzynol, dzięki - faktycznie znalazłem w schemacie elektrycznym, że D1 i D3 sterują dogrzewaniem.

                                      splawik, są 2 bezpieczniki zabezpieczające obwody zasilające trzech stopni grzania - jeden jest na 40 a drugi na 80 A. Na pewno prąd pobierany przez nagrzewnicę nie powinien być bardzo blisko tych wartości, ale sądzę że łącznie 80A ta nagrzewnica może pobierać przy włączonych wszystkich stopniach. Daje to 960W.
                                      Jeżeli dodamy to tego światła (~130W), czasem odmrażanie szyby tylnej, grzanie lusterek, wentylator nagrzewnicy to zbliżamy się bardzo do max wydajności alternatora. Czyli do doładowywania akumulatora już niedużo zostaje.
                                      Nie sądzę, że coś jest nie tak - po prostu taką mam specyfikę trasy w zimie. Latem nic się z akumulatorem nie dzieje.

                                      Komentarz

                                      • bolo1
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 34

                                        Zamieszczone przez splawik
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        dogrzewanie około 1kW
                                        Jesteś pewien, że ~80A ciągnie ta nagrzewnica, bo jakoś nie chce mi się wierzyć. Może ma ktoś jakieś dane techniczne.

                                        Komentarz

                                        • splawik
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1292

                                          Zamieszczone przez bolo1
                                          Zamieszczone przez splawik
                                          Zamieszczone przez krzynol
                                          dogrzewanie około 1kW
                                          Jesteś pewien, że ~80A ciągnie ta nagrzewnica, bo jakoś nie chce mi się wierzyć. Może ma ktoś jakieś dane techniczne.
                                          http://www.beru.com/download/produkt...satz_ptc_e.pdf
                                          No proszę, a jednak. :szeroki_usmiech
                                          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                          -------------------------------------------------
                                          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                          Komentarz

                                          • marcink_1
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 312

                                            Wszystkie 1,9 TDI po liftingu mają to dogrzewanie???
                                            Może było coś o tym już pisane ale nic nie wywnioskowałem, więc proszę o krótką odpowiedź.

                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 10996
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              niektóre

                                              [ Dodano: Sro 29 Gru, 10 13:20 ]
                                              TUTORIAL do montażu nagrzewnicy
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • rrysio
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 493

                                                Zamieszczone przez krzynol
                                                wyciągnij przekaźniki z gniazd i po bólu
                                                one są nad modułem elektryki(bordnetz'em) nad nogami kierowcy
                                                D1(małej mocy) i D3(dużej mocy) trzyba wyjąć
                                                A jak poznać, które to przekaźniki? Nad bordnetzem są 4 sztuki - oznaczenia są inne i nie mam pewności które są D1 i D3 :roll:

                                                Komentarz

                                                • bobolino
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 392

                                                  Zamieszczone przez rrysio
                                                  A jak poznać, które to przekaźniki? Nad bordnetzem są 4 sztuki - oznaczenia są inne i nie mam pewności które są D1 i D3 :roll:
                                                  Ja podejrzewam, że Ty w ogóle nie masz tego dogrzewania. U mnie też po przekręceniu pokrętła od temperatury coś tam cpyka w okolicach włącznika świateł, ale to dogrzewanie g... daje. A z tego co piszą niektórzy w tym wątku, powinno grzać i to całkiem zauważalnie.
                                                  Więc ustalmy, co znaczy zauważalnie, bo u mnie przy -10*C nawet po trzech minutach pracy silnika na wolnych obrotach nic zauważalnie ciepłego na szybę nie dmucha.
                                                  Podejrzewam, że elektryczna nagrzewnica jest montowana tylko w autach z klimatronikiem.

                                                  EDIT:
                                                  Nie doczytałem dokładnie, bo rrysio pisze, że jednak coś tam mu ciepłego dmucha po 30sek. i ma tronic.
                                                  Tylko dlaczego u mnie też ewidentnie słychać przekaźnik po przekręceniu pokrętła na ciepło i wyraźnie wtedy słychać lekkie obciążenie alternatora, a ciepełko dmucha po 10 min? Sam nie wiem.

                                                  Komentarz

                                                  • pleban
                                                    Rider
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 580

                                                    dopiero teraz zobaczyłem jaka to przydatna rzecz

                                                    Odpalam prywatną Skodzinę i nie nie myślę o skrobaniu szyby

                                                    Odpalam firmową Cytrynę i po 20 min coś tam zaczyna powoli dmuchać na szybę - skrobak w łapę i jazda

                                                    racja kolego bobolino - mam klimatronic
                                                    była O1 1,6 102 KM
                                                    była O1 1,9 TDI 90 KM
                                                    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                                    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                                    jest Ford Tourneo Courier

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...