Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daneczek76
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 3642
    • Toyota

    Pidziek, to prawda kiedyś wysłałem do mobila zresztą wklejałem ten mail pani odpisała że około że noack dla ESP formula nie więcej jak 13 to jest pewnie 12,9 :twisted: . Jak zadzwoniłem po lekturze na naszym forum do Castrola na infolinie pan nawet nie wiedział o co mi chodzi z Noack zresztą gdybym nie przeczytał wątku olejowego unas tez bym taki modry nie był.
    Nie wiem co szkodzi w specyfikacjach na stronie takim firma jak Castrol czy Mobil umieściś takie info ile dokładnie wynosi Noack , ja wiem że z ACEA wiadomo że mniej niż 13 ale ile dokładnie?
    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

    Komentarz

    • maxdax
      Drive
      • 2010
      • 94

      który olej motul specific 5w40 czy motul x-clean 8100 5w40 będzie lepszy do 1.9 TDI na VP

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        doneczek: Nikt nie afiszuje się z informacjami które nie nadają blasku produktowi to oczywiste :-)
        W niektórych przypadkach takie dane pewnych produktów to totalna porażka a więc jaki jest sens afiszować się z takimi informacjami.

        Zamieszczone przez daneczek76
        zadzwoniłem po lekturze na naszym forum do Castrola na infolinie pan nawet nie wiedział o co mi chodzi z Noack
        Jaja sobie robisz :shock:

        Zamieszczone przez daneczek76
        ja wiem że z ACEA wiadomo że mniej niż 13 ale ile dokładnie?
        W zależności od wydania ACEA ale oscylowało to tak: równa sie lub mniej niż 13.

        W pierwszym z brzegu przykladzie jest 13.6 więc chyba się gryzie z wymogami ACEA ale ..
        Jak widzę producent juz pomija Noack na swoich aktualnych stornach może czytają fora ? :P
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Pidziek
          może czytają fora ?
          czytają. Ci z SAP i ASO też czytają - OCP w szczególności.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            Zamieszczone przez maxdax
            który olej motul specific 5w40 czy motul x-clean 8100 5w40 będzie lepszy do 1.9 TDI na VP
            motul x-clean 8100 5w40
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez maxdax
              który olej motul specific 5w40 czy motul x-clean 8100 5w40 będzie lepszy do 1.9 TDI na VP
              zgadza się X-clean 8100 5w40 to lepszy wybór (niż Specyfic) a nie lepiej ---> Motul 8100 X-cess 5W40 - do VP (pompa wtryskowa) silnik już ma troszkę najechane zapewne a X-Cess ma wysoki TBN i ładnie go wymyje od środka - norma VW 505.00 jest idealna do tego silnika, parametry zbliżone ale TBN zdecydowanie wyższy u X-Cess'a. W olej z ACEA C3 nie pchałbym się chyba przy silniku z VP. (chyba, że to jednostka z malutkim przebiegiem w extra stanie). http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086771
              Motul 8100 X-cess 5W40 vs X-clean 8100 5w40 ---> możesz stosowaś obydwa - Twój wybór.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • maxdax
                Drive
                • 2010
                • 94

                Zakupiłem Specifica 505.01 502.00 505.00 mam nadzieje że będzie OK.

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Da radę - setki aut na nim jeździły w OCP.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez maxdax
                    Zakupiłem Specifica, mam nadzieje że będzie OK.
                    Nie wiem Paolo czy to najszczesliwszy wybor do VP...
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • haragon
                      Rider
                      • 2008
                      • 310

                      Zamieszczone przez Seed
                      Zamieszczone przez maxdax
                      Zakupiłem Specifica, mam nadzieje że będzie OK.
                      Nie wiem Paolo czy to najszczesliwszy wybor do VP...
                      Mógł wybrać lepiej, ale motorownia i tak będzie zadowolona ;-).
                      Patrząc na pogodę za oknem skłaniał bym się już do oleju o parametrze jesień- zima ;-) , tym bardziej jeżeli jeździ się głównie na krótkich odcinkach (do ~ 20km), a siłownia często nie jest dogrzewana.
                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                      >>Software - rogalotti<<

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez Seed
                        Nie wiem ...czy to najszczesliwszy wybor do VP...
                        jak kolega maxdax już kupił to i tak po sprawie - dlatego ja na przyszłość bym kupił Motula 8100 X-cess 5W40 z normą VW 505.00 lub Motula X-clean 8100 5w40 mimo że ma VW 505.01.

                        Zamieszczone przez haragon
                        Mógł wybrać lepiej, ale motorownia i tak będzie zadowolona
                        dokładnie tak jak piszesz.
                        Zamieszczone przez haragon
                        Patrząc na pogodę za oknem skłaniał bym się już do oleju o parametrze jesień- zima , tym bardziej jeżeli jeździ się głównie na krótkich odcinkach (do ~ 20km), a siłownia często nie jest dogrzewana.
                        chyba jeszcze za wcześnie, trzeba Latu dać szansę i może będzie "złota Polska jesień" ... ja na zimę zmieniam u siebie i ojca na jakiś niskolepkościowy z dobrą temp płynięcia i niskim CCS a na lato standardowo jakieś mocne "oleum".
                        haragon a myślałeś nad jakimś dobrym 5W/30 a nawet 0W/30 ( w dobrej cenie można często Elfa CRV 0W/30 z VW 506.01 kupić - pojezdzisz 10-12 tys i zmiana - silnik będzie zadowolony) skoro jeżdzisz na krótkich odcinkach to ten olej się sprawdzi w Twoim silniku.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Panowie, to co na zimę tepiej lać 5w-30? Czy amsoil 5w-30 ma podobne parametry do 5w-40?
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            Wszyscy tak zachwalają Motula, ale tak patrząc na dane dostępne na stronach internetowych to w czym tak naprawdę jest lepszy Motul X-Cess od na przykład Lotosa Syntetic 5w40? Parametry mają podobne, przy czym Lotos ma dużo niższą temp. płynięcia i też wyraźnie wyższy wskaźnik lepkości.
                            Tak więc, czy warto płacić więcej za porównywalny produkt?
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • ZorN
                              Classic
                              • 2010
                              • 24

                              płukanka w silniku, a śruba od miski ani drgnie

                              Witam Panowie
                              ale mnie dziś szlag trafił. Chciałem zmienić olej i zrobić wcześniej płukankę, wszystko szło cacuś, ale nie mogę ruszyć śruby od miski olejowej. Ona ma gwint prawo czy lewostronny? Silnik już ostygł więc trudno, ale jak zlać ten olej z płukanką??
                              proszę o szybką odpowiedź.
                              pozdro

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Tak więc, czy warto płacić więcej za porównywalny produkt?
                                No własnie oto jest pytanie.
                                Wg. mnie zasada TANIE - DROGIE jest jak najbarziej na czasie ale akurat Lotosa uważam za olej całkiem przyzwoity o wiele lepszy od wszystkiego co prezentuje Castrol.
                                Dziwi mnie fakt że tak mało serwisów stawia na Lotosa a leje Castrola no ale tutaj chodzi o zgoła cos innego...

                                Tani olej - Przykładowo do 1 litra bazy olejowej daje sie kieliszeczek dodatków uszlachetniających reszta idzie na targety dla serwisów i marketing, reklamę dobry olej do takiego litra dodaje szklankę dodatków, ot taka różnica :-)

                                Oczywiscie bazy zwłaszcza syntetyczne są droższe od HC.

                                Motul prawdopodobnie ma mniej polimerów poprawiajacych własciwosci niskotemperaturowe wzgledem Lotosa.
                                Sądze jednak że baza Motula jest jednak lepszą jakościowo.
                                Sądze że to różnice w zawartości polimerów w tych dwóch olejach to ok. 0.5-1%
                                Wskaźnik lepkości wylicza się z dwóch lepkosci i jeśli dowali sie więcej polimerów tzw. imprower dostajemy wiekszą rozpiętość lepkosci i tym samym wiekszy indeks lepkosci ale to wszystko idzie szybciej w kanał wzgledem olejów które mają mniej poprawiaczy owej lepkosci.
                                Zarówno Lotos jak i Motul to klasyczne oleje hydrokrakowane więc nie maja nic wspólnego z syntetykami :-)
                                Oczywiście piszę o 5W-40 bo kolega poruszył ten temat.
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • parasite
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1368

                                  Zamieszczone przez Pidziek

                                  No własnie oto jest pytanie.
                                  Wg. mnie zasada TANIE - DROGIE jest jak najbarziej na czasie ale akurat Lotosa uważam za olej całkiem przyzwoity o wiele lepszy od wszystkiego co prezentuje Castrol.
                                  Dziwi mnie fakt że tak mało serwisów stawia na Lotosa a leje Castrola no ale tutaj chodzi o zgoła cos innego...

                                  Tani olej - Przykładowo do 1 litra bazy olejowej daje sie kieliszeczek dodatków uszlachetniających reszta idzie na targety dla serwisów i marketing, reklamę dobry olej do takiego litra dodaje szklankę dodatków, ot taka różnica :-)

                                  Oczywiscie bazy zwłaszcza syntetyczne są droższe od HC.

                                  Motul prawdopodobnie ma mniej polimerów poprawiajacych własciwosci niskotemperaturowe wzgledem Lotosa.
                                  Sądze jednak że baza Motula jest jednak lepszą jakościowo.
                                  Sądze że to różnice w zawartości polimerów w tych dwóch olejach to ok. 0.5-1%
                                  Wskaźnik lepkości wylicza się z dwóch lepkosci i jeśli dowali sie więcej polimerów tzw. imprower dostajemy wiekszą rozpiętość lepkosci i tym samym wiekszy indeks lepkosci ale to wszystko idzie szybciej w kanał wzgledem olejów które mają mniej poprawiaczy owej lepkosci.
                                  Zarówno Lotos jak i Motul to klasyczne oleje hydrokrakowane więc nie maja nic wspólnego z syntetykami :-)
                                  Oczywiście piszę o 5W-40 bo kolega poruszył ten temat.
                                  To może inaczej. Czy warto do starych TDI na pompie pakować kasę w te droższe oleje? Czy to ma jakiś sens skoro liczba zasadowa oleju jest podobna, a polskie paliwo raczej powoduje jej szybki spadek, więc tak czy inaczej każdy z nich lepiej wymienić po 10 tys. km.
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz

                                  • maxdax
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 94


                                    To może inaczej. Czy warto do starych TDI na pompie pakować kasę w te droższe oleje? Czy to ma jakiś sens skoro liczba zasadowa oleju jeż podobna, a polskie paliwo raczej powoduje jej szybki spadek, wieć tak czy inaczej każdy z nich lepiej wymienić po 10 tys. km.
                                    Lepsze wyjście kupić tańszy olej spełniający normę i klasę lepkości a wymieniać go częściej nie co 15tys a co 10tys

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez ZorN
                                      nie mogę ruszyć śruby od miski olejowej. Ona ma gwint prawo czy lewostronny?
                                      upsss gwint normalny prawostronny (zakręcasz w prawo) - kierunek odkrecania od dołu w LEWO (odwrotnie niż wskazówki zegara). Odkręcanie i przykręcanie z wyczuciem - miska jest aluminiowa. Jesli nie ruszysz to spokojnie...w poniedziałek podjedz do zakładu wymiany oleju niech odessą stary olej z płukanką. Pewnie mają klucz dynamometryczny więc pewnie spokojnie ten korek spustowy odkręcą.

                                      [ Dodano: Sob 30 Lip, 11 19:03 ]
                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      mało serwisów stawia na Lotosa a leje Castrola no ale tutaj chodzi o zgoła cos innego...
                                      kasa $$$ się liczy :wink:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • maxdax
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 94

                                        KIA stawia na LOTOS i auta jeżdżą

                                        Komentarz

                                        • parasite
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1368

                                          W takim razie ja też zostaje przy Lotosie. Chciałem spróbować Motula, ale trochę odstrasza mnie niska temperatura płynięcia, a akurat zima się zbliża.
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez parasite
                                            Czy warto do starych TDI na pompie pakować kasę w te droższe oleje?
                                            wg mnie wszystko zależy od kierowcy - jeśli lubi "cisnąć" to dobry jakościowo olej to podstawa. Jeśli jeździ "normalnie" to oczywiście tańszy HC czy jakiś w syntetycznej technologii spokojnie wystarczy (zresztą te nowoczesne HC z domieszką PAO a nawet odrobiną estrów wzbogacone o polimery nie ustępują pełym syntetykom itd...) Oczywiście jakość pełnego syntetyku kosztuje, nie da się ukryć, że aby mieć taki olej trzeba dołożyć $.

                                            Co do starszych jednostek opartych na VP (pompie) nie ma sensu pakować olej z ACEA C3 ... te silniki mają już zapewne swój przebieg i nie są pierwszej młodości więc należy się skupić na ochronie silnika a oleje B3/B4 mają podwyższony TBN i lepszy pakiet dodatków, które np. w olejach z C3 (zwłaszcza z normą 507.00) nie są dodawane ponieważ wymaga tego ochrona DPF-a.
                                            Zwykły olej (nie do DPF) ma zawartość popiołu siarczanowego powyżej 1%, natomiast olej do DPF ma go znacznie ponizej 1% w granicach 0,6 - 0,8% Osiąga sie to kosztem ograniczenia ilości dodatkow, przez co i liczba TBN olejow do DPF jest znacznie niższa.

                                            Nowoczesne silniki diesla są w większości zalewane olejem C3 z uwagi na DPF-y jednak trzeba zwrócić uwagę że wyników testów wykonywanych dla każdego oleju (PAO/ester) -> 5W-40 C3 oraz 5W-30 spełniający np. normy VW 504/507 + najnowsze normy BMW LL-04 i MB 229.51 już w temp 75C mają o ~30% gorszą ochronę przeciwzużyciową (mimo wyższego HTHS wyższego 3,5 ) od 5W-30 spełniającego API SM oraz ACEA A5/B5 ale nie odchudzonego z dodatków ochronnych w celu spełnienia C2/C3 – daje do myślenia prawda? Z tego wniosek ---> nie masz DPF-a , nie musisz lać C3 ...nie lej :P ---> zalej dobry olej z API SM/CF lub ACEA A5/B5 ; A3/B4 silnikowi wyjdzie to bardziej na zdrowie.

                                            Do silnika na VP Motul 8100 X-cess 5W40 będzie bardziej odpowiedni/zdrowszy niż X-clean 8100 5w40 (choć parametry ma bardzo podobne i ceną jest prawie identyczny).

                                            DPF- to niestety nie najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o zabezpieczenie silnika pod względem doboru oleju o bardzo dobrych właściwościach smarnych.

                                            Zamieszczone przez maxdax
                                            KIA stawia na LOTOS i auta jeżdżą
                                            taaa ... pisałem z kolegą ruszok On ma Kia Ceed 1,6 diesla ...po zmianie oleju z fabrycznego Lotosa na ten który zaproponowałem, mechanik z ASO nie chciał wierzyć, że tak się silnik wyciszył i tak może równo pracować.

                                            Zamieszczone przez parasite
                                            Tak więc, czy warto płacić więcej za porównywalny produkt?
                                            no właśnie ... dlaczego tak mało osób zalewa silniki TDI Elfem/Totalem ... tak porównałem parametry tych olejów i wcale nie są najgorsze a niekiedy naprawdę dobre.
                                            Czy ELF/TOTAL produkuje słabe oleje ...bo tak to chyba jest przyjęte, że jeśli Elf to tylko do "francuzów" ? :roll:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • haragon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 310

                                              Re: płukanka w silniku, a śruba od miski ani drgnie

                                              Zamieszczone przez ZorN
                                              Witam Panowie
                                              ale mnie dziś szlag trafił. Chciałem zmienić olej i zrobić wcześniej płukankę, wszystko szło cacuś, ale nie mogę ruszyć śruby od miski olejowej. Ona ma gwint prawo czy lewostronny? Silnik już ostygł więc trudno, ale jak zlać ten olej z płukanką??
                                              proszę o szybką odpowiedź.
                                              pozdro
                                              Z racji iż przechodziłem tego typu problem, obarczony doświadczeniem proponuję:

                                              Diagnoza przyczyny:
                                              1. Ktoś zbyt mocno dokręcił korek (mało prawdopodobne, bo miska jest z aluminium i przy mocniejszym dociągnięciu szlak trafia gwint).
                                              2. Ktoś wcześniej wymieniając olej upierdzielił gwint (spuścił olej a korek wkręcił na konopie- daj Boże, bądź nie daj Boże na poxipol).

                                              Co zrobić:
                                              Wziąć porządny klucz nasadowy z długim ramieniem i kręcąc powoli w LEWO odkręcić śrubę. Spuścić rozgrzany olej, wnętrze gwintu przetrzeć czystą szmatką i skontrolować płaszczyzny gwintu i na korku spustowym i na misce olejowej.
                                              Jeżeli stwierdzisz punkt "1". proces wymiany potoczy się dalej standardowo (pamiętaj o dokręceniu korka z wyczuciem, najlepiej kluczem dynamometrycznym !!!).
                                              Jeżeli zdiagnozujesz punkt "2" wtedy:

                                              a. Naprawiasz gwint- lecisz do najbliższego sklepu z częściami do Skody i zaopatrujesz się w korek nadrozmiarowy. Następnie z dołu rozwiercasz i gwintujesz otwór na rozmiar większy. Po tej czynności drobną szczoteczką drucianą usuwasz z powierzchni gwintu wszelkie opiłki i drobnym papierkiem ściernym potem szmatką czyścisz nowy gwint.
                                              Po tych czynnościach lejesz przez otwór filtra oleju jakieś 0,5 do 1L oleju silnikowego w celu wypłukania miski. Jak wszystko ścieknie zakręcasz z dołu korek (razem z nową mosiężną podkładką) i po sprawie.
                                              b. Jak chcesz mieć wszystko nowe (a ja tak chciałem) to wkręcasz korek na konopie, pakuły i po tej czynności odtłuszczasz powierzchnię korka i miski i zaklejasz całość poxipolem (później klej ten będzie można jakby co zbić młoteczkiem i śrubokrętem).
                                              Dalszą część wymiany robisz jak w normalnym przypadku.
                                              Do następnej wymiany zbierasz na nową miskę olejową (ja kupiłem podróbkę czeskiej firmy bodajże VIKA- parametry jak na pierwszy montaż- POLECAM, cena 115zł ) i następną wymianę robisz wraz z miską olejową- po wymianie problem będziesz miał z bani.

                                              Pozdrawiam i trzymam kciuki
                                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                              >>Software - rogalotti<<

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Czy ELF/TOTAL produkuje słabe oleje ...bo tak to chyba jest przyjęte, że jeśli Elf to tylko do "francuzów" ? :roll:
                                                Zależy jak kupisz tego produkowanego w Polsce to lipa a te z Francji sa tak samo dobre jak Totale w Citroenie czyli są OK.

                                                ELF jest tylko do francuzów hm ....tak to jest stara śpiewka bardzo popularna w serwisach ale czym te oleje się odznaczają że są lepsze do aut francuskich...niczym .
                                                Zwykła nagonka marketongowa.
                                                Znajomy kierownik serwisu Citroena powiedział że Totale się spisuja całkiem przyzwoicie sa dużo lepsze od Castrolów silniki w środku są po nich czyste.

                                                Notabene jestem ciekaw jak wypadł by wnik analizy w labo w Blackstone nowego silnika Skody czy podobnie jak aut z Polski z GM czy bardziej jak w Subaru hmm...

                                                Powiem wam tylko jedno wg. tego co widziałem silniki w Oplach z Polski są bardzo czyste po wyjechaniu z lini montażowej, Subaru ...dramat !
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • daneczek76
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 3642
                                                  • Toyota

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  daneczek76 napisał/a:
                                                  zadzwoniłem po lekturze na naszym forum do Castrola na infolinie pan nawet nie wiedział o co mi chodzi z Noack



                                                  Jaja sobie robisz
                                                  a czemu Jaja - Powaga - zadzwoniłem jest cos takiego jak: Zielona Linia - Pomoc Techniczna Castrol
                                                  022 582 65 19 lub 022 582 65 33
                                                  przynajmniej ten co odebrał G... wiedział.
                                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                  Komentarz

                                                  • Qbaas
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 16

                                                    Mam małe pytanko :P
                                                    Jeden z forumowiczów na innym forum twierdzi, że przykładowy olej GM wytrzyma 30tyś km. Dla mnie osobiście to jest jakiś żart. Dodatkowo jego słowa bardzo mnie zastanowiły

                                                    "bowiem o ile dobrze pamiętam były szef Castrola wywołał medialną burzę, twierdząc, że obecnie używane oleje spokojnie wytrzymują po 70 000 do 100 000 km, nie poczynając silnikowi żadnej szkody. "

                                                    Moglibyście odnieść się do tych słów, również prosiłbym Was o wyjaśnienie jaki wpływ ma olej Long life na stan silnika, czy wymiana co 30 tyś km, jest dla silnika korzystna czy wręcz przeciwnie oraz czy standardowy olej nie posiadający klasy Long Life jest w stanie wytrzymać 30tyś km?

                                                    "Jakie są interwały wymiany oleju w ciężarówkach? Zaraz ktoś się rzuci, że tam są całkiem inne obciążenia. A wcale nie, bo co mniejsze są obciążenia w pałowanym nissanie 350Z czy czy hondzie NSX?"

                                                    Posiadacie dużo większą wiedzę na temat olejów, więc prosiłbym o wyjaśnienie paru spraw.

                                                    Z góry thx

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...