Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klarus
    RS
    ModeratoRS
    • 2013
    • 5392
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    jmors44, jeżeli masz silnik z lat 2009/2010 i zużywa on olej z powodu wadliwych pierścieni tłokowych, to żadne zmiany oleju Ci nie pomogą, tylko zabieg operacyjny, wymiana tłoków lub wymiana pierścieni tłokowych. Olej tu nic nie zmieni. Sprawdzone empirycznie

    Komentarz

    • jmors44
      Rider
      • 2010
      • 455
      • Octavia III (5E3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

      klarus, autko z drugiej połowy 2010 a więc mam nadzieję, że przypadłość o której piszesz mnie a właściwie mojej octy nie dotyczy. Pytam o olej bo będę go wymieniał i nic więcej , nie wymieniam go ze względu na chęć ograniczenia zużycia oleju bo wg. mnie jest w normie a nawet znacznie poniżej jej. Zawsze lałem olej do wcześniejszych skód z górnej półki - dobrze smarujesz dalej zajedziesz !
      Czytam od dawna temat olejów i w poprzedniej octavi 2.0 TDI BKD lałem LM 5W30 Top Tec 4200 i uważam, że był ok, teraz pierwszy raz od 10 lat mam benzyniaka i staram się dobrać odpowiedni olej zarówno dla tego typu silnika ( benzyna, 1.8 TSI, 60 tkm, wymiana co rok, 12-15 tkm w ciągu roku) ale także pod swój charakter jazdy ( większość w mieście, spokojna jazda, garaż itd. ). Cały czas zastanawiam się dlaczego Paolo Esco "zaleca- proponuje" aby lać olej 5W50 a nie np. 5W40 . czy taki olej ograniczy - zmniejszy zużycie np. paliwa czy oleju ? Tego nie wiem i dlatego pytam i mam nadzieję, że nie będę zmuszony do empirycznego sparwdzenia tego co powiedziałeś.
      jmors44

      Komentarz

      • klarus
        RS
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5392
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        jmors44, pierścienie tłokowe poprawili w 2011 r :cry: Jaki masz przebieg?

        P.S. norma o której piszesz, to bzdura...pranie mózgu przez producenta i miganie się przed odpowiedzialnością, wiem co piszę... sprawdzone empirycznie

        Nie było pytania o przebieg. Doczytałem 60 tkm. Przy 80 tkm mój brał, tyle co twój, aby przy 120 tkm brać prawie 2l/1000km. I to mimo dobrych rad i stosowania dobrych olejów. Jeśli to pierścienie, to leczenie olejem, to jak ktoś kiedyś powiedział, to leczenie syfa pudrem :P
        Byli tacy na tym forum, którzy zalali 5w50, ufając że ograniczy to zużycie oleju. Pomogło... przez pierwsze 2000 km. Potem wszystko wróciło do "normy", a nawet ponad normę. Pomogła operacja...

        Komentarz

        • jmors44
          Rider
          • 2010
          • 455
          • Octavia III (5E3)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • DPCA 1.5 TSI 150 KM

          klarus, dzięki za info, przykro mi, że miałeś takie przygody liczę, że w mojej octavi nie będzie potrzeby sprawdzenia empirycznego, niemniej nic nie napisałeś na temat oleju na jakim jeździsz i co ewentualnie Ty byś doradził, pozdrawiam
          jmors44

          Komentarz

          • klarus
            RS
            ModeratoRS
            • 2013
            • 5392
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Zamieszczone przez jmors44
            przykro mi, że miałeś takie przygody
            Nie tylko ja lawina się uruchomiła... silniki z lat 2009/2010 zaczynają mieć ok 100 tys. km przebiegu i więcej... i problem nabiera tempa. Poczytaj w wątku o zużyciu oleju w 1,8 tsi.
            Jestem 2000 km po remoncie, zużycia oleju brak, poziom na bagnecie ani drgnie. Na pierwszą wymianę zakupiłem statoil lazerway ll 5w30. A potem się zastanowię...
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez klarus
              jmors44, jeżeli masz silnik z lat 2009/2010 i zużywa on olej z powodu wadliwych pierścieni tłokowych, to żadne zmiany oleju Ci nie pomogą, tylko zabieg operacyjny, wymiana tłoków lub wymiana pierścieni tłokowych. Olej tu nic nie zmieni. Sprawdzone empirycznie
              W końcu coraz więcej rozsądnych wypowiedzi - że "złoty olej" nie naprawia spartolonej konstrukcji silnika, do tego dołożyć wypowiedzi, że 1,6MPI to prawdziwy panzerwagen i można go zalać niemal czymkolwiek bez większej różnicy. I nareszcie jesteśmy w realu....

              Komentarz

              • jmors44
                Rider
                • 2010
                • 455
                • Octavia III (5E3)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                klarus, aby do końca zepsuć mi humor to powiedz co zrobiłeś w silniku i ile Cię to kosztowało
                jmors44

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  1,6MPI to prawdziwy panzerwagen i można go zalać niemal czymkolwiek bez większej różnicy. I nareszcie jesteśmy w realu....
                  +1


                  Dlatego to jest świetny poligon doświadczalny do testowania olejów

                  [ Dodano: Czw 04 Cze, 15 12:44 ]
                  Zamieszczone przez Tippo
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  więc wlej ten który zaproponowałem ...
                  Przy takim zarciu jak ma kolega to ja juz proponuje zmienc pierscienie olejowe :P
                  Zamieszczone przez pedros
                  I wszystko jasne dzięki!

                  No more Trawol
                  Moja husqvarna swietnie chodzi na motulu 505.01 do PD
                  A vka 650 Briggsa na 5w30 lazer way
                  Kiedyś chciałem V Briggsa kupic ale traktor z nim był cena x 2 i zostałem przy jednym tłoku :diabelski_usmiech

                  Faktycznie po zalaniu 5w40 zimny start zupelnie inny przyjemniejszy a po rozgrzaniu nie ma różnicy.

                  BTW. Patent na wylewanie oleju jet tak genialny ze olej wymienia się tak łatwo ze nawet osoba atechniczna ogarnie. Co innego sprawdzić poziom czystego oleju :diabelski_usmiech

                  Dzięki za utwierdzenie w przekonaniu :diabelski_usmiech

                  [ Dodano: Czw 04 Cze, 15 12:50 ]
                  Zamieszczone przez klarus
                  jmors44, pierścienie tłokowe poprawili w 2011 r :cry: Jaki masz przebieg?

                  P.S. norma o której piszesz, to bzdura...pranie mózgu przez producenta i miganie się przed odpowiedzialnością, wiem co piszę... sprawdzone empirycznie

                  Nie było pytania o przebieg. Doczytałem 60 tkm. Przy 80 tkm mój brał, tyle co twój, aby przy 120 tkm brać prawie 2l/1000km. I to mimo dobrych rad i stosowania dobrych olejów. Jeśli to pierścienie, to leczenie olejem, to jak ktoś kiedyś powiedział, to leczenie syfa pudrem :P
                  Byli tacy na tym forum, którzy zalali 5w50, ufając że ograniczy to zużycie oleju. Pomogło... przez pierwsze 2000 km. Potem wszystko wróciło do "normy", a nawet ponad normę. Pomogła operacja...
                  Tak się głośno zastanawiam czy

                  - dobrym docieraniem silnika można poprawić sytuację?

                  Dobre = często w palnik by ukształtować prawidłowo powierzchnię.

                  Na poparcie tezy mogę przytoczyć pewnego handlarza który dostał służbową Octavię a jego styl jazdy to zero/jeden i ostro w palnik nawet jesli silnik nie dotarty

                  Oleju nie brał tyle co opisujecie.

                  Komentarz

                  • jmors44
                    Rider
                    • 2010
                    • 455
                    • Octavia III (5E3)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                    klarus, proszę abyś odpowiedział na moje pytanie dotyczące naprawy na pryw, pozdrawiam
                    jmors44

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez jmors44
                      klarus, proszę abyś odpowiedział na moje pytanie dotyczące naprawy na pryw, pozdrawiam
                      Zakres czynności lepiej na forum nie na priv
                      Wiele osób nie wyklucza tego silnika zatem warto wiedzieć jakich argumentów użyć do zbicia ceny.

                      Komentarz

                      • klarus
                        RS
                        ModeratoRS
                        • 2013
                        • 5392
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        jmors44, przerobione tłoki, założone grubsze pierścienie, wymienione uszczelniacze i wszystkie uszczelki, przy okazji rozrząd, sprzęgło i dwumasa... W dyszce się zamknąłem... Oczywiście bez sprzęgła, dwumasy i rozrządu byłoby taniej... Między pięć a sześć trzeba liczyć

                        Komentarz

                        • jmors44
                          Rider
                          • 2010
                          • 455
                          • Octavia III (5E3)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                          pedros, co chciałeś powiedzieć pisząc,
                          Zamieszczone przez pedros
                          Wiele osób nie wyklucza tego silnika zatem warto wiedzieć jakich argumentów użyć do zbicia ceny.
                          ?

                          [ Dodano: Czw 04 Cze, 15 15:57 ]
                          jeszcze jedno pytanie
                          czy po nr VIN można rozpoznać czy silnik ma już poprawione pierścienie i pozostałe elementy ?
                          jmors44

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez jmors44
                            pedros, co chciałeś powiedzieć pisząc,
                            Zamieszczone przez pedros
                            Wiele osób nie wyklucza tego silnika zatem warto wiedzieć jakich argumentów użyć do zbicia ceny.
                            ?

                            [ Dodano: Czw 04 Cze, 15 15:57 ]
                            jeszcze jedno pytanie
                            czy po nr VIN można rozpoznać czy silnik ma już poprawione pierścienie i pozostałe elementy ?

                            Sam kiedyś zastanawiałem sięnad autem z drugiej ręki tym silnikiem silnikiem stąd taki skrót myślowy.

                            Konstrukcja silnika jest ok za wyjątkiem feralnych, niedopasowanych fabrycznie pierścieni.

                            Komentarz

                            • jmors44
                              Rider
                              • 2010
                              • 455
                              • Octavia III (5E3)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                              • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                              pożyjemy zobaczymy póki co jest OK ( będę z zainteresowaniem przyglądać się zużyciu oleju ) , dzięki za info
                              jmors44

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Mam taki mały dylemat czy wybrać Liqui Moly 0w40 czy bardziej syntetycznego Castrola Edge 0w40 :lol:
                                Liqui Moly:

                                Castrol Edge:

                                Komentarz

                                • obrus
                                  Elegance
                                  • 2011
                                  • 783
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Z rozpędu kupiłem Neste City Pro 5W40. Czy BSE z LPG pojeździ równie dobrze, jak na 0W40 czy też wymieniać/sprzedawać? Ten pierwszy ma C3 :cry:

                                  Komentarz

                                  • paba
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 284

                                    skoro ma C3 to ma mniejszą rezerwę alkaliczną i do LPG nie za bardzo

                                    Komentarz

                                    • KubaMpakiet
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 279

                                      Zamieszczone przez obrus
                                      Z rozpędu kupiłem Neste City Pro 5W40. Czy BSE z LPG pojeździ równie dobrze, jak na 0W40 czy też wymieniać/sprzedawać? Ten pierwszy ma C3 :cry:
                                      mysle ze spokojnie mozesz go zalac, krzywdy mu nie zrobisz :szeroki_usmiech ma 502
                                      Audi 1.8T AVJ

                                      Silnik smaruje
                                      Ravenol SSL

                                      Komentarz

                                      • sw29l
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 209

                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        Mam taki mały dylemat czy wybrać Liqui Moly 0w40 czy bardziej syntetycznego Castrola Edge 0w40 :lol:
                                        Liqui Moly:
                                        Obrazek
                                        Castrol Edge:
                                        Obrazek
                                        Przy wyborze tych oliw kierował bym się ceną, w ogólnej ocenie castola to Edge 0W40 jest rodzynkiem - jeżeli jest z dyst. na DE lub BE to warto kupić w dobrej cenie.

                                        PS. Ciekawe zestawienie oliw w tabelce : http://www.eclipse95.altervista.org/olio_motore.htm

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez REXAX
                                          Mam taki mały dylemat czy wybrać Liqui Moly 0w40 czy bardziej syntetycznego Castrola Edge 0w40 :lol:
                                          Daj sobie spokój z LM nuudaaa...
                                          Ja najbliższe dwie zmiany mam juz zaplanowane, ale na przyszłe lato właśnie zalewam Castrola 0W40 Chcesz go pierwszy przetestować/rozdziewiczyć? :wink: Nie wahaj się



                                          Ps, ale oczywiście o tym Vollsythese mówimy?

                                          Komentarz

                                          • algi
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 214
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Tutaj znalazłem omówienie norm VW. i tabele porównawcza ..można sobie VW502 z VW504 porównać. ...

                                            algi
                                            O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                            Komentarz

                                            • REXAX
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 453

                                              Zamieszczone przez leonn
                                              ale na przyszłe lato właśnie zalewam Castrola 0W40
                                              być nie może :diabelski_usmiech
                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Chcesz go pierwszy przetestować/rozdziewiczyć?
                                              chodzi mi to po głowie ale żeby było zgodnie z kartą którą wkleiłem trzeba wybrać ten - http://www.kolegaberlin.pl/product-p...3-0W40-1L.html :wink: ja już zakupiłem na kolejną wymianę takie cuś - http://galonoleje.pl/sklep/home/3105...0-1l-1171.html skusiła mnie genialna cena za opakowanie 1l wydaje się być najbliższy pod względem składu i parametrów Lazerway V 0w30 oczywiście tej starszej wersji co to ją obecnie spie...lili na amen :wink:

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2726
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                ja już zakupiłem na kolejną wymianę takie cuś - http://galonoleje.pl/sklep/home/3105...0-1l-1171.html skusiła mnie genialna cena za opakowanie 1l wydaje się być najbliższy pod względem składu i parametrów Lazerway V 0w30 oczywiście tej starszej wersji
                                                A do czego masz zamiar go zalać?

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  A do czego masz zamiar go zalać?
                                                  do 1.2 fire

                                                  Komentarz

                                                  • Marek__82
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 262

                                                    Pany ile wchodzi oleju do 1,2 CJZA ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...