Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paba
    Rider
    • 2012
    • 284

    gówno prawda, że w Lotosie leją
    Zamieszczone przez Pidziek
    chyba nie powinien mieć tej specyfikacji chyba że tak "se" napisali"
    tak ty, który tłumaczysz poradniki z Bob is the oil guy i wstawiasz bez podawania źródeł na swoim portalu wiesz co być powinno a co nie
    MB nie wie komu udzelił licencję


    Zamieszczone przez Pidziek
    Total chyba tez w Lotosie leją ale....
    Polski Total 10w40 rodem z Lotosa (datownik na dole bańki od przodu i daty dd/mm/rr, typowy datownik olejów Lotos)
    Totale z rafinerii S-oil Korea, rafinerii Totala we Francji i Rumunii oraz Belgii skąd pochodzi produkcja też znaczą dd/mm/yyyy
    Lotos je po drodze przejmuje?



    Zamieszczone przez Pidziek
    Tak że oleje po 50-70zł/4L no ciężko aby to było z importu a jak jest to jakość podobna do GM
    sprzedaż po prostu gorzej ci idzie więc trzeba to jakoś wytłumaczyć
    rozumiem, że sobie sprzedajesz oleje "premium", ale nie pisz głupot

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Podałem minimalne wytyczne jakie winien spełniać olej czyli NOACK 10 a nie 11.5
      A czy olej który był i czy był badany spełniał takie wytyczne nie wiem.
      Nie za bardzo rozumiesz o czym piszę, zobacz tabele i porównaj to z tym co piszą na stronie Lotosa.
      A że coś jest na Bevo - wolę nie komentować tego zakładajmy że zapłacono i hipotetycznie spełnia wymagania dla spec. MB 229.5
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • paba
        Rider
        • 2012
        • 284

        Zamieszczone przez Pidziek
        A czy olej który był i czy był badany spełniał takie wytyczne nie wiem.
        Nie za bardzo rozumiesz o czym piszę, zobacz tabele i porównaj to z tym co piszą na stronie Lotosa.
        doskonale rozumiem o czym piszesz - chcesz dyskredytować coś co jest w niższej cenie i dobre, a nie możesz wykazać czarno na białym, że to co sprzedajesz i co jest droższe - jest lepsze

        Zamieszczone przez Pidziek
        hipotetycznie spełnia wymagania dla spec. MB 229.5
        praktycznie też, nie sądzę żeby Rosjanie przy obecnych wydarzeniach na świecie byli szczególnie przychylni polskiej firmie, a poza tym otrzymał oficjalną aprobatę




        jakie wartości NOACK ma Millers? Liqui-Moly? Czy jest w ofercie Millers 5W40 z MB 229.5?

        PS może masz bogate doświadczenie, ale szacunku do pracy innych (bo chyba nie nazywasz się AE Haas) osób nie widać

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Dodam tylko, ze sa roznice na tym bevo. Serwisy w Polsce maja swoja liste, ktora nie zawiera pozycji ktore sa na tym niemieckim bevo, wiec produkt ktory ma ponoc aprobate :lol:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            paba ale czy ty musisz zwracać uwagę na to co ja sprzedaję jak nie masz o tym zielonego pojęcia to nie jest i nie chce aby było przedmiotem rozważań.
            Nie są to tylko produkty "premium" ale również najtansze oleje na rynku dla różnych zastosowań.

            Ale do rzeczy.
            Nie interesuje mnie co mają Rosjanie a mają zupełnie inne rzeczy niż my więc nie ma co porównywać naprawdę.
            Rafinerie różne przykład :
            Jakiś czas temu pod Oławą koło Wrocławia była podobno nielegalna rozlewnia Castrola na dużą skalę, oleje przyjeżdżały już zblendowane gdzieś w litewskiej rafinerii (stawiam na nowy litewski Zakład w Kłajpedzie), facet zalał Dolny Śląsk i Opolszczyznę podrobionym Castrolem i do dzisiaj nie ma pewności, który jest oryginalny w sprzedaży a na allegro ceny są nadal takie że ho ho :-)
            Ale są też oleje droższe oczywiście je sprzedaję jak choćby LM kupił małą blendownię Meguin z Saarlois w Niemczech) to cały czas pierwsza liga olejowa w Europie.
            Słyszałem ponadto że wiele produktów dostępnych w Polsce idzie z Prista Oil w Bułgarii co przedkłada się na cenę, a jak z jakością hm...ciężko ocenić.
            Ostatnio słyszałęm o przypadku zakupu oleju poniższej marki z nakrętką znanego producenta w dużej hurtowni ale sprawa jest wyjaśniana.
            K2 to niemieckie oleje blendowane w Łodzi w polskiej firmie chyba o nazwie Adwa, a rozlewane w fabryce K2 koło Ostrowa Wielkopolskiego z tego co wiem. - itp. itd.....
            Tak że to nie jest takie hop siup i wszystko leją w jednym miejscu.
            Liczą się koszty, logistyka, czas itp.
            Nie chce nic insynuować po prostu napisałem że w Polsce jest wolna amerykanka i niekiedy wychodzą takie cyrki że włos się jeży na głowie.

            O wartości Liqui moly zapytaj importera to samo Millersa ja Ci nie powiem.
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • paba
              Rider
              • 2012
              • 284

              Zamieszczone przez Pidziek
              paba ale czy ty musisz zwracać uwagę na to co ja sprzedaję jak nie masz o tym zielonego pojęcia to nie jest i nie chce aby było przedmiotem rozważań.
              Nie są to tylko produkty "premium" ale również najtansze oleje na rynku dla różnych zastosowań.
              ale ja mogę sobie rozważać co chcę i dopóki jest to zgodne z prawem tobie nic do tego
              a o czym ja mam pojęcie, a o czym nie mam dobrze wiem i nie jest mi do tego Pidziek potrzebny, ani Croom, którego bogate doświadczenie opiera się na przetłumaczonych artykułach z BITOGA

              Zamieszczone przez Pidziek
              Nie chce nic insynuować
              ale ploteczkę sobie napiszę
              ciekawe czy Mannol, który intensywnie rozwija swoją markę chciałby być kojarzony z rozsiewanymi historyjkami, że jest niby jednym z ogniw do trefnego Castrola

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez Maicroft
                Dodam tylko, ze sa roznice na tym bevo. Serwisy w Polsce maja swoja liste, ktora nie zawiera pozycji ktore sa na tym niemieckim bevo, wiec produkt ktory ma ponoc aprobate :lol:
                No to również jest ciekawe na pewno :-)

                paba: myślę że nie warto ciągnąć tego wątku który bardziej idzie w kierunku polityki niż olejów.

                Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-)
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • koka
                  Rider
                  • 2015
                  • 321
                  • Seat

                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Nie interesuje mnie co mają Rosjanie a mają zupełnie inne rzeczy niż my więc nie ma co porównywać naprawdę
                  hmm ... coś w tym jest :P oto b. ciekawe oliwy Ravenol-a (VST i VSI) u ruskich (dane co ciekawe z 1.10.2015) i u producenta :







                  te oleje coraz bardziej mnie kręcą :szeroki_usmiech (patrz CCs, temp. płynięcia i NOACK no i baza oraz cena) :diabelski_usmiech
                  Leon 1.6 16V 105 KM

                  Komentarz

                  • paba
                    Rider
                    • 2012
                    • 284

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    a mają zupełnie inne rzeczy niż my więc nie ma co porównywać naprawdę
                    niektóre inne, niektóre takie same

                    Zamieszczone przez koka
                    te oleje coraz bardziej mnie kręcą (patrz CCs, temp. płynięcia i NOACK no i baza oraz cena)
                    jedyny problem to powtarzalność, w zależności od batchu potrafią się sporo różnić niestety

                    Komentarz

                    • koka
                      Rider
                      • 2015
                      • 321
                      • Seat

                      Zamieszczone przez paba
                      jedyny problem to powtarzalność, w zależności od batchu potrafią się sporo różnić niestety
                      to prawda, rozrzut potrafi być spory - nie zawsze na korzyść :szeroki_usmiech
                      Leon 1.6 16V 105 KM

                      Komentarz

                      • crom.de
                        RS
                        • 2012
                        • 1545
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Ten eni jest cienki jak barszcz z torebki.
                        Po co Tobie olej 506.01?
                        Tak teraz już wiem Zobaczyłem na półce a potem doczytałem w necie.
                        Ten Fuchs faktycznie jest ciekawy i nie strasznie drogi.

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        dla napinacza w tsi 5100mpas w -35.
                        Mówisz z własnego doświadczenia?
                        - Superb
                        - Panda 1.2

                        Komentarz

                        • paba
                          Rider
                          • 2012
                          • 284

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          No to również jest ciekawe na pewno
                          ja bym nie szukał kolejnych sensacyjnych teorii jak z Totalem

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez paba
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            No to również jest ciekawe na pewno
                            ja bym nie szukał kolejnych sensacyjnych teorii jak z Totalem
                            Za 7 dych z hakiem brutto za 4 +1 ... to niesprawiedliwe :diabelski_usmiech


                            ...jest tyle oliwy na rynku ze nie ma czasu na testy.....

                            Komentarz

                            • bob_best
                              Rider
                              • 2013
                              • 744
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              Przejrzałem wątek pod kątem oleju do mojego 1.4 TSI (CHPA) - wymiana co rok lub co 15000 km, obecnie rocznie ok. 20000km . Jazda spokojna (rodzinna), ale dynamiczna. Główny przebieg auta to trasy po 160 km (prędkości do 130km/h) - 2 razy w tygodniu. Miasto, wyłącznie krótkie odcinki do 5 km - stanowi do 15%. Czasem lekko poszaleję samotnie i przedmucham wydech, ale to stanowi pewnie do 2% - nigdy na mieście, tylko pogonię po trasie.

                              Najpierw było 15000km na fabrycznym oleju, potem dałem ciała i zalałem w ASO olej VW 502.00. Teraz chcę zdecydowanie przyjechać ze swoim - na pewno nie chcę LL, więc 0W40 VW502.

                              Zrobiłem research tu, na oil-club.ru i w TDS producentów - zestawiłem to w tabeli (wybaczcie lekkie niedoskonałości - tabelkę robiłem na smartfonie). Tabela zawiera 4 oleje 0W40 - Neste City Pro, Mobil New life, Shell Helix Ultra, Motul X-max.

                              Zastanawiają mnie duże rozbieżności w danych Motul i wynikach VOA które znalazłem ale nie mam innych.

                              Nie jestem tak dobry jakWy w interpretacji więc tutaj prośba o pomoc :
                              - piszecie o rezerwie alkalicznej oleju - czy to właśnie TBN?
                              - Lepkość HTHS - co to? Lepsza wyższa czy niższa? Praktycznie nigdzie jej nie podają.
                              - Lepkość w -30°, 40°, 100° - rozumiem że im niższa tym silnikowi lżej, ale chyba gdzieś jest złoty środek?
                              - odparowywanie NOACK - tu czytałem że im mniejsze tym lepiej
                              - wszystkie oleje to fullSAPS - czy różnicy pomiędzynp. Neste i Mobilem należy się obawiać?

                              W sumie głowie wybieram pomiędzy Neste a Mobil, ew. Shell i nie wiem czy lepiej iść w wyższy TBN ale też popiół (Mobil) czy poświęcić trochę TBN na rzecz niższego popiołu (Neste)? Shell z kolei wydaje się złotym środkiem między nimi ale znów ma wysoki NOACK :-/.

                              Czy wszystkie oleje z tabeli mają aprobatę VW502 a nie tylko marketing producenta? Jest gdzieś aktualna tabela z aprobotami?
                              Załączone pliki
                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Sony
                                Rider
                                • 2015
                                • 342
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Wrócę do wcześniejszego wątku dot. aprobaty VW 502.00 dla Lotosa Synthetic Plus 5W40 z aprobatą m.in. MB 229.5 (o nim chyba była mowa).
                                Ciekawe dlaczego Lotos oficjalnie na swoich stronach podaje, że olej ten ma takie aprobaty? Tymczasem w sklepach jest ten olej ale zamiast "aprobata" na etykiecie jest napis "poziom jakości"! - cokolwiek to oznacza.
                                Dodam, że dawniej widziałem ten olej w sklepie z napisem na etykiecie świadczącym wprost o "aprobacie".
                                O co zatem tu chodzi?, skąd ta zmiana w napisach na etykietach?, co oznacza ten wymijający zwrot "poziom jakości"? - raczej nie jest to tym samym co "aprobata", jak się to ma do tego co Lotos podaje na swoich stronach (czyt. "aprobata").
                                Czyżby małe krętactwo?

                                Komentarz

                                • paba
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 284

                                  to jest pytanie do Mercedes Benz Polska

                                  po testach widać, że noack ma na granicy

                                  Total

                                  http://www.oryginalneoleje.pl/images...6b22356226.jpg (MB Approval)

                                  http://produkty.totalpolska.pl/karty...RGY%205W40.pdf (homologacje kontruktorów)

                                  Mobil1

                                  http://www.oryginalneoleje.pl/images...38201a9fcf.jpg (posiada dopuszczenia)

                                  również występuje zwrot "poziom jakości", ale chodzi o Saaba i API CF

                                  jest w zasadzie ładnie opisane


                                  wydaje się, że jednak Lotos 5W40 oficjalnej aprobaty MB 229.5 nie posiada
                                  Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.


                                  Aprobowany przez:
                                  VW 502.00/505.00
                                  BMW Longlife-01

                                  Spełnia wymagania:
                                  GM-LL-B-025
                                  MB 229.5

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    wydaje się, że jednak Lotos 5W40 oficjalnej aprobaty MB 229.5 nie posiada
                                    http://www.lotos.pl/pobierz_plik/41379/
                                    Wydaje się jednak a widzisz..

                                    No ale jakim cudem olej widnieje na liście BEVO jako olej z takową specyfikacją , aprobatą ?


                                    Lista z Bevo Last update: 10/01/2015 czyli nie jakaś stara.

                                    Już bez uszczypliwości i złośliwości jak to możliwe ?

                                    Wspomniałem kiedyś że norma 229.5 obejmuje swoimi wszystkimi testami takowe które pretendują do miana olejów aprobowanych VW 502.00

                                    Zamieszczone przez bob_best
                                    Nie jestem tak dobry jakWy w interpretacji więc tutaj prośba o pomoc :
                                    - piszecie o rezerwie alkalicznej oleju - czy to właśnie TBN?
                                    - Lepkość HTHS - co to? Lepsza wyższa czy niższa? Praktycznie nigdzie jej nie podają.
                                    - Lepkość w -30°, 40°, 100° - rozumiem że im niższa tym silnikowi lżej, ale chyba gdzieś jest złoty środek?
                                    - odparowywanie NOACK - tu czytałem że im mniejsze tym lepiej
                                    - wszystkie oleje to fullSAPS - czy różnicy pomiędzynp. Neste i Mobilem należy się obawiać?
                                    - TBN tak to rezerwa alkaliczna, zasadowa potrzebna do neutralizacji kwasów,
                                    - HTHS podają przy każdym oleju Amsoil jest to odporność filmu olejowego na zerwanie w wysokich temp. HTHS jest ważny ale ważniejsza jest lepkość, HTHS jest ważna w pewnych modelach i wytycznych producentów npo. Nissan GTR, Porsche 911
                                    Wyższe HTHS jest połaczone z wyższą lepkością oleju im wyższa lepkość tym wyższe HTHS im wyższa lepkość często gorszy przepływ w silniku co jest bardziej szkodliwe niż wyższe HTHS.
                                    - Lepkość standardowo podaje się w 40 i 100st.C jest to miara tarcia wew.cieczy Lepkość powinna być dobrana zgodnie z wytycznymi producenta np. jak producent zaleca 5W30 to znaczy że lepkość będzie się zawierać w temperaturze 100 st.C od min. 3,8 mm2/s do 9,3 - 12,5 max. mm2/s
                                    95% silników jest projektowanych pod katem lepkości ok. 11 cSt.
                                    - Noack tak im mneijsze tym lepiej ale dla przeciętnego Kowalskiego jest to parametr nie do wyłapania , wyższy Noack powoduje że więcej oleju paruje. Parametr również standardowo podawany w każdym produkcje Amsoil , parametr ważny ale nie najważniejszy.
                                    - Full Saps nie rozumiem słowa obawiać o co chodzi oba to dobre produkty jeśli występuje parametr C3, C2 to nie można mówić o oleju że to full saps.

                                    Często produkty Europejskie małych firm np. Millers Oils , Ravenol , oferują bardzo wysokiej klasy produkty i nie bez kozery wymieniłemm te dwie firmy bo to małe zakłady robiące świetne produkty, generalnie Europa morduje swoje firmy olejowe ekologią i wysokimi podatkami, to wynika chorej polityki gospodarczej lewaków z Unii Europejskiej, którzy wprowadzili w Europie gospodarkę centralnie planowaną jak kiedyś w ZSRR :szeroki_usmiech

                                    Koncząc picie porannej kawy przepraszam za błedy i wracam do pracy bo już ósma :-)
                                    Życzę miłego dnia
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Po co wpadać na pomysł lania do tsi W-40, magistrala jest skonstruowana na W-30
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • bob_best
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 744
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Po co wpadać na pomysł lania do tsi W-40, magistrala jest skonstruowana na W-30
                                        Producent podaje w swoich książkach serwisowych także W40 (VW502), więc musi być zoptymalizowana pod W30 i W40. Jaki olej W30 z normami możesz polecić - zawsze można przejrzeć jego parametry.

                                        Czy ktoś może podać mi nazwę oryginalnego oleju VW502 lanego w ASO? Chcę sprawdzić parametry [/b]
                                        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • micrusec
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 559

                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          Po co wpadać na pomysł lania do tsi W-40, magistrala jest skonstruowana na W-30
                                          Tym postem zabiłeś wszystkie 399 stron doradztwa i sensu lata 0W40 do silników TSI, od 1.2 poprzez 1.4 czy 1.8 a kończąc na 2.0 TSI. A klepane to było od wieków wieków.

                                          Komentarz

                                          • kapi
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Fabia combi

                                            Zamieszczone przez koka
                                            ciekawostka - wnętrza silników po stosowaniu różnych oliw, m. in. Ravenola :

                                            http://moi-nissan.ru/Ravenol_oil.html
                                            rosyjskiego za bardzo nie znam, ale google pomogło.

                                            zdjęcia są bardzo wymowne. nawet dla laika jak ja.

                                            wystarczy kliknąć na butelke z olejem, by zobaczyć "skutki" używania :diabelski_usmiech

                                            nie koniecznie wspomniany Ravenol
                                            OII sprzedana


                                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              Ładując xW-40 -50 -60 powodujemy, że coraz więcej oleju płynie w obiegu pompa-bypass-miska-pompa, a w magistrali coraz mniejszy przepływ.
                                              Także złamię zasady tjuningu i napiszę:
                                              do spokojnej jazdy może być -40 -50 a do katowania 0W-30.
                                              Im niższy css w -35 tym lepiej rozrządowi tsi.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • bob_best
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 744
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                Ładując xW-40 -50 -60 powodujemy, że coraz więcej oleju płynie w obiegu pompa-bypass-miska-pompa, a w magistrali coraz mniejszy przepływ.
                                                Także złamię zasady tjuningu i napiszę:
                                                do spokojnej jazdy może być -40 -50 a do katowania 0W-30.
                                                Im niższy css w -35 tym lepiej rozrządowi tsi.
                                                U mnie już jest pasek więc dla mnie to już nie jest takie kluczowe
                                                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • leonn
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2729
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez bob_best
                                                  Jest gdzieś aktualna tabela z aprobotami?
                                                  Tutaj masz w pdf, kliknij ten adres;

                                                  ,a zobaczysz aktualną listę

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...