Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yunior81
    RS
    • 2010
    • 1657
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    PAOLO ESCO, a coś o oleju Liqui Moly Longtime High Tech 5W30 możesz powiedzieć?

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez rezon
      Tryb LL, a dokładniej QG1 przy mieszanej jeździe miejsko/trasowej z ok. 40-50% miasta wyniósł w moim dawnym 1,6MPI raptem 18kkm
      OK nikt nie odkrywa "Ameryki" z trybem LL i chyba każdy wie że "komp"wezwie usera jeżdżącego po mieście szybciej na wymianę (algorytm zimnych i ciepłych startów).
      Z tym 1,6 MPI i LL naprawdę każdy ma swój rozum i zmienia olej jak uważa. (mi osobiscie nic do tego co wlewasz i jak czesto zmieniasz).
      Jak mniemam zalewałeś 0W20 do MPI ... bo Twoja wypowiedź ma się nijak w kontekście stosowania oleju 0W20 w 1,5 TSI :P
      ps. chętnie zobaczył bym też UOA wspomnianego oleju 0W20 (jazda miejska) po 16-18 tys km - cały czas mowa o "nowym" 1,5 TSI ... "japończyki" to inna bajka.
      [ Dodano: Sro 11 Maj, 16 13:32 ]
      Zamieszczone przez yunior81
      coś o oleju Liqui Moly Longtime High Tech 5W30 możesz powiedzieć?
      jak LM to "tylko" Synthoil ew seria TopTec. Mam wrażenie, że za mocno "kombinujesz" z tym olejem do 1,2 TSI :wink:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • pgolik
        Drive
        • 2011
        • 96
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        Zamieszczone przez rezon
        Tryb LL, a dokładniej QG1 przy mieszanej jeździe miejsko/trasowej z ok. 40-50% miasta wyniósł w moim dawnym 1,6MPI raptem 18kkm, więc możesz nie zobaczyć po 20kkm przy czystej jeździe miejskiej.
        A mnie QG1 zawołał po 15kkm z groszami, z tego niecałe 5 to były autostrady, z 1 zwykłe trasy, a reszta to zakorkowana Warszawa. Czyli te "wymiany co 30kkm" to tylko teoria. Inna sprawa, że w takich warunkach, to lepiej zmieniać co 10.

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          ad: ... nie mogę, przecież pisałem o 1,5 TSI który ma być (wg. nieoficjalnych informacji VW) zalewany olejem o SAE 0W20 ... a to się ma "nijak" do obecnych silników TSI
          Zamieszczone przez pgolik
          w takich warunkach, to lepiej zmieniać co 10.
          jazda miejska jest zaliczana przez producentów silników do ciężkich warunków eksploracji pojazdów, więc skoro sami producenci tak uważają to chyba nie ma co na nowo odkrywać kwadratury koła.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            PAOLO ESCO, ciekawe te wykresy, gdzieś już to widziałem....to nie było przypadkiem na przykładzie Millersa?

            yunior81 0w30 próbuj :wink:

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez cytrynowiec
              to nie było przypadkiem na przykładzie Millersa?
              ciepło...

              Wykres A - nano, mniejsze tarcie ale widać degradację - odrywanie się cząsteczek nano od powierzchni ciernych.

              Wykres B to oleju bez nano widać większą siłę tarcia ale w całym okresie jednakowe zużycie próbki.

              To nie problem wlać sobie "byle syf pod nazwą nano" ...jak ktoś nie ma pojęcia i chce "eksperymentować" na silniku to proponuję jednak dać sobie spokój i po prostu zmienić olej na świeży. :wink:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Wykres A - nano, mniejsze tarcie ale widać degradację - odrywanie się cząsteczek nano od powierzchni ciernych.

                Wykres B to oleju bez nano widać większą siłę tarcia ale w całym okresie jednakowe zużycie próbki.

                To nie problem wlać sobie "byle syf pod nazwą nano" ...jak ktoś nie ma pojęcia i chce "eksperymentować" na silniku to proponuję jednak dać sobie spokój i po prostu zmienić olej na św
                gratuluję interpretacji - szkoda tylko, że pominąłeś fakt, że max z nano to min bez. Warto zwrócić uwagę nie tylko na rozkłady ale i wartości na osi Y.

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Czyli jest miło, miękko i fajnie ale....krótko, jak w życiu :lol:
                  Coś pamiętam z VOA że te linie Millersa z nano, to było dużo molibdenu....

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    ak mniemam zalewałeś 0W20 do MPI ... bo Twoja wypowiedź ma się nijak w kontekście stosowania oleju 0W20 w 1,5 TSI
                    moja wypowiedź dotyczyła trybu LL - w warunkach jazdy miejskiej to będzie znacznie mniej niż 20kkm. Nie ma znaczenia czy 0W20 czy 5W50.
                    Zamieszczone przez pgolik
                    A mnie QG1 zawołał po 15kkm z groszami, z tego niecałe 5 to były autostrady, z 1 zwykłe trasy, a reszta to zakorkowana Warszawa.
                    to przykład, że nie wiadomo jaki do końca algorytm VW nie jest taki głupi skoro wezwał do wymiany po przebiegu, który dla wielu jest właściwy na olejach bez 504. To pytanie co lepsze? Jeździć na olejach LL i słuchać głupiego kompa, który w sobie tylko znany sposób w zależności od trybu jazdy zmienia interwały wymian 15-30kkm czy jeździć na olejach, które należy zmieniać co 15kkm i zmieniać je co 15kkm niezależnie od trybu jazdy? A może zmieniać je częściej - Suzuki zaleca zmniejszenie przy jeździe miejskiej interwału o połowę. A co to jazda miejska? 3km w korkach czy 40km płynnej jazdy trasą szybkiego ruchu przez miasto? i tak dywagować można długo i szczęśliwie.... Na razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm :lol: Ale w to, to akurat sam nie wierzę tylko traktuję je ekwiwalentnie

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2726
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Ciekawe kto się pierwszy odważy eksploatować ten silnik w trybie LL na oleju 0W20
                      PAOLO ESCO, jak producent zalaci to tak będzie, no bo przecież dzisiejsza technologia budowy silników i olejów do nich przewyższa starocie 502 na PAO, więc inż Jurki będą się stosować do LL




                      Zamieszczone przez rezon
                      Na razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm
                      :haha:

                      a ten znowu swoje, mimo, że sam w to nie wierzy

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez leonn
                        dzisiejsza technologia budowy silników i olejów do nich przewyższa starocie 502 na PAO,
                        tak BTW 502 mają również oleje, które obok PAO nawet nie leżały. Tak samo jak 504 to również syntetyki

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez rezon
                          Tak samo jak 504 to również syntetyki
                          Nie ma syntetyków 504.

                          Komentarz

                          • cytrynowiec
                            L&K
                            • 2015
                            • 1056
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez leonn
                            Zamieszczone przez rezon
                            Tak samo jak 504 to również syntetyki
                            Nie ma syntetyków 504.
                            Jesteś pewien?

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              No zapodaj który to?

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Amsoil European Car Formula 5W-30 свежее за анализ спасибо Damien, motoroiler.com Масло заявлено как: VW 504/507; BMW LL-04; MB 229.51 1) Масло проходит стандарт SAE и может называться 5W-30 2) Вязкость при 100С = 12.27 - так и должно быть у масел класса VW 504/507 3) Щелочное число = 5.71 - оно ...

                                Komentarz

                                • leonn
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2726
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  cytrynowiec, żart?

                                  Tutaj wskaż;

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Bynajmniej, ten olej jest na liscie pozycja 11 Erwina ktorą pokazujesz więc ma oficjalną aprobatę.

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Pokaż teraz kartę tego oleju w języku niemieckim na niemicki rynek z wyrazem, że ten olej jest "Vollsynthetisch". Albo jeszcze lepiej jak by na opakowaniu tego oleju była informacja w języku niemieckim z napisem "Vollsynthetisch".

                                      Doczekam się takich informacji?

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Bez jaj, jest analiza VOA z widmem IR to wystarczy...po za tym ten olej chyba nie jest oferowany w DE.

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Jak dla mnie nie wystarczy. Chcesz powiedzieć, że Amsoil wykupił oficjalną aprobatę VW i nie oferuję tego oleju na tak olbrzymim rynku volkswagenów jakim jest DE? :shock:
                                          To na jakie rynki jest kierowany ten "syntetyczny" olej? I czemu nie jest kierowany na rynek niemiecki? Nie dziwi to nikogo?

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            A o to juz pytaj dystrybutora.Nie zapominaj tez ze w US tez leją oleje z normą VW.Nie byłbym tez taki pewien tego voll w DE bo juz tez sie cos pozmienialo. Po to są VOA i to z widmem zeby miec pewnosc.

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2726
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez cytrynowiec
                                              Nie zapominaj tez ze w US tez leją oleje z normą VW.
                                              Nie jest to żaden wzór do naśladowania i informacja o syntetyczności oleju, bo lali do tej pory olej bez oficjalnej normy VW, a tylko z deklaracją producenta.
                                              Ja wolę jak producent informuję uczciwie na wszystkich rynkach o swoich produktach we wszystkich językach. Jeśli nie robią tego na rynku niemieckim jak dla mnie jest to przekręt producenta a olej nie jest syntetyczny.
                                              Jesteś pewien, że ten olej który kupisz w Polsce to ten sam poddany analizie z widmem IR ?

                                              Komentarz

                                              • yunior81
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1657
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                yunior81 0w30 próbuj :wink:
                                                Nie wiem czy nie za "słaby" na lato i czasem dynamiczną jazdę.......

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  leonn, nie wiem czy czytasz cyrylicę, ale wg opisu badań wskazanego przez Cytronowca to jednak syntetyk
                                                  ...ИК Спектр Фурье говорит нам о том, что масло на основе ПАО синтетики + эстеры
                                                  Температура застывания -48С - опять отличный результат - обычно подобные масла имеют -38С -42С. А здесь - намекает на ПАО синтетику в составе
                                                  По параметру окисление можно сказать точно - здесь еще и эстеры
                                                  Из плюсов масла: Синтетичные базовые масла - высокая термостабильность

                                                  Komentarz

                                                  • crom.de
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 1545
                                                    • Superb II (3T4)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez rezon
                                                    Na razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm
                                                    Na jakiej podstawie piszesz, że przewyższa? Co o tym świadczy, jaki masz na to dowód? Znasz kogos kto wymienia co 15 i dolewa w tym samym silniku? Nie traktuj tego osobiście, ale z czystej ludzkiej ciekaowsci chętnie zobaczył bym rozebrany Twój i czyiś inny CDBA z tym samym przebiegiem ale różnymi interwałami.

                                                    Jest w ogóle jakiś syntetyczny 5w30 którejś "chodliwej" marki? Żadne Pentire czy inne jankeskie Amsoil itd. tylko europejski.
                                                    - Superb
                                                    - Panda 1.2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...