PAOLO ESCO, a coś o oleju Liqui Moly Longtime High Tech 5W30 możesz powiedzieć?
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
OK nikt nie odkrywa "Ameryki" z trybem LL i chyba każdy wie że "komp"wezwie usera jeżdżącego po mieście szybciej na wymianę (algorytm zimnych i ciepłych startów).Zamieszczone przez rezonTryb LL, a dokładniej QG1 przy mieszanej jeździe miejsko/trasowej z ok. 40-50% miasta wyniósł w moim dawnym 1,6MPI raptem 18kkm
Z tym 1,6 MPI i LL naprawdę każdy ma swój rozum i zmienia olej jak uważa. (mi osobiscie nic do tego co wlewasz i jak czesto zmieniasz).
Jak mniemam zalewałeś 0W20 do MPI ... bo Twoja wypowiedź ma się nijak w kontekście stosowania oleju 0W20 w 1,5 TSI :P
ps. chętnie zobaczył bym też UOA wspomnianego oleju 0W20 (jazda miejska) po 16-18 tys km - cały czas mowa o "nowym" 1,5 TSI ... "japończyki" to inna bajka.
[ Dodano: Sro 11 Maj, 16 13:32 ]
jak LM to "tylko" Synthoil ew seria TopTec. Mam wrażenie, że za mocno "kombinujesz" z tym olejem do 1,2 TSI :wink:Zamieszczone przez yunior81coś o oleju Liqui Moly Longtime High Tech 5W30 możesz powiedzieć?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A mnie QG1 zawołał po 15kkm z groszami, z tego niecałe 5 to były autostrady, z 1 zwykłe trasy, a reszta to zakorkowana Warszawa. Czyli te "wymiany co 30kkm" to tylko teoria. Inna sprawa, że w takich warunkach, to lepiej zmieniać co 10.Zamieszczone przez rezonTryb LL, a dokładniej QG1 przy mieszanej jeździe miejsko/trasowej z ok. 40-50% miasta wyniósł w moim dawnym 1,6MPI raptem 18kkm, więc możesz nie zobaczyć po 20kkm przy czystej jeździe miejskiej.
Komentarz
-
-
ad: ... nie mogę, przecież pisałem o 1,5 TSI który ma być (wg. nieoficjalnych informacji VW) zalewany olejem o SAE 0W20 ... a to się ma "nijak" do obecnych silników TSI
jazda miejska jest zaliczana przez producentów silników do ciężkich warunków eksploracji pojazdów, więc skoro sami producenci tak uważają to chyba nie ma co na nowo odkrywać kwadratury koła.Zamieszczone przez pgolikw takich warunkach, to lepiej zmieniać co 10.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ciepło...Zamieszczone przez cytrynowiecto nie było przypadkiem na przykładzie Millersa?
Wykres A - nano, mniejsze tarcie ale widać degradację - odrywanie się cząsteczek nano od powierzchni ciernych.
Wykres B to oleju bez nano widać większą siłę tarcia ale w całym okresie jednakowe zużycie próbki.
To nie problem wlać sobie "byle syf pod nazwą nano" ...jak ktoś nie ma pojęcia i chce "eksperymentować" na silniku to proponuję jednak dać sobie spokój i po prostu zmienić olej na świeży. :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
gratuluję interpretacji - szkoda tylko, że pominąłeś fakt, że max z nano to min bez. Warto zwrócić uwagę nie tylko na rozkłady ale i wartości na osi Y.Zamieszczone przez PAOLO ESCOWykres A - nano, mniejsze tarcie ale widać degradację - odrywanie się cząsteczek nano od powierzchni ciernych.
Wykres B to oleju bez nano widać większą siłę tarcia ale w całym okresie jednakowe zużycie próbki.
To nie problem wlać sobie "byle syf pod nazwą nano" ...jak ktoś nie ma pojęcia i chce "eksperymentować" na silniku to proponuję jednak dać sobie spokój i po prostu zmienić olej na św
Komentarz
-
-
moja wypowiedź dotyczyła trybu LL - w warunkach jazdy miejskiej to będzie znacznie mniej niż 20kkm. Nie ma znaczenia czy 0W20 czy 5W50.Zamieszczone przez PAOLO ESCOak mniemam zalewałeś 0W20 do MPI ... bo Twoja wypowiedź ma się nijak w kontekście stosowania oleju 0W20 w 1,5 TSIto przykład, że nie wiadomo jaki do końca algorytm VW nie jest taki głupi skoro wezwał do wymiany po przebiegu, który dla wielu jest właściwy na olejach bez 504. To pytanie co lepsze? Jeździć na olejach LL i słuchać głupiego kompa, który w sobie tylko znany sposób w zależności od trybu jazdy zmienia interwały wymian 15-30kkm czy jeździć na olejach, które należy zmieniać co 15kkm i zmieniać je co 15kkm niezależnie od trybu jazdy? A może zmieniać je częściej - Suzuki zaleca zmniejszenie przy jeździe miejskiej interwału o połowę. A co to jazda miejska? 3km w korkach czy 40km płynnej jazdy trasą szybkiego ruchu przez miasto? i tak dywagować można długo i szczęśliwie.... Na razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm :lol: Ale w to, to akurat sam nie wierzę tylko traktuję je ekwiwalentnieZamieszczone przez pgolikA mnie QG1 zawołał po 15kkm z groszami, z tego niecałe 5 to były autostrady, z 1 zwykłe trasy, a reszta to zakorkowana Warszawa.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, jak producent zalaci to tak będzie, no bo przecież dzisiejsza technologia budowy silników i olejów do nich przewyższa starocie 502 na PAO, więc inż Jurki będą się stosować do LLZamieszczone przez PAOLO ESCOCiekawe kto się pierwszy odważy eksploatować ten silnik w trybie LL na oleju 0W20
:haha:Zamieszczone przez rezonNa razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm
a ten znowu swoje, mimo, że sam w to nie wierzy
Komentarz
-
-
Amsoil European Car Formula 5W-30 свежее за анализ спасибо Damien, motoroiler.com Масло заявлено как: VW 504/507; BMW LL-04; MB 229.51 1) Масло проходит стандарт SAE и может называться 5W-30 2) Вязкость при 100С = 12.27 - так и должно быть у масел класса VW 504/507 3) Щелочное число = 5.71 - оно ...
Komentarz
-
-
Jak dla mnie nie wystarczy. Chcesz powiedzieć, że Amsoil wykupił oficjalną aprobatę VW i nie oferuję tego oleju na tak olbrzymim rynku volkswagenów jakim jest DE? :shock:
To na jakie rynki jest kierowany ten "syntetyczny" olej? I czemu nie jest kierowany na rynek niemiecki? Nie dziwi to nikogo?
Komentarz
-
-
Nie jest to żaden wzór do naśladowania i informacja o syntetyczności oleju, bo lali do tej pory olej bez oficjalnej normy VW, a tylko z deklaracją producenta.Zamieszczone przez cytrynowiecNie zapominaj tez ze w US tez leją oleje z normą VW.
Ja wolę jak producent informuję uczciwie na wszystkich rynkach o swoich produktach we wszystkich językach. Jeśli nie robią tego na rynku niemieckim jak dla mnie jest to przekręt producenta a olej nie jest syntetyczny.
Jesteś pewien, że ten olej który kupisz w Polsce to ten sam poddany analizie z widmem IR ?
Komentarz
-
-
leonn, nie wiem czy czytasz cyrylicę, ale wg opisu badań wskazanego przez Cytronowca to jednak syntetyk
...ИК Спектр Фурье говорит нам о том, что масло на основе ПАО синтетики + эстеры
Температура застывания -48С - опять отличный результат - обычно подобные масла имеют -38С -42С. А здесь - намекает на ПАО синтетику в составе
По параметру окисление можно сказать точно - здесь еще и эстеры
Из плюсов масла: Синтетичные базовые масла - высокая термостабильность
Komentarz
-
-
Na jakiej podstawie piszesz, że przewyższa? Co o tym świadczy, jaki masz na to dowód? Znasz kogos kto wymienia co 15 i dolewa w tym samym silniku? Nie traktuj tego osobiście, ale z czystej ludzkiej ciekaowsci chętnie zobaczył bym rozebrany Twój i czyiś inny CDBA z tym samym przebiegiem ale różnymi interwałami.Zamieszczone przez rezonNa razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm
Jest w ogóle jakiś syntetyczny 5w30 którejś "chodliwej" marki? Żadne Pentire czy inne jankeskie Amsoil itd. tylko europejski.
Komentarz
-
Komentarz