Zamieszczone przez Zorr
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
-
-
W Okcie 1.6MPI maksymalna prędkość podana przez producenta to 190km/h ale w homologacji jest indeks H, czyli 210km. Na samochodzie zaś fabrycznie założone letnie mają indeks V, czyli 240km/h. W zasadzie więc zgodnie z prawem wychodzi, że można spokojnie indeks T. Odnoszę jednak wrażenie, że dla własnego bezpieczeństwa warto mieć mały margines ponad te 190km/h. Nie bez powodu pewnie też producent co innego zakłada, ale to może ze względu na unifikację dla różnych silników i prędkości tego samego modelu.
Na miejscu BADYL-a, nie zastanawiałbym się nawet, tylko dawał H conajmniej. 2.0TDI to nie to samo co 1.6MPISprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BADYLZorr, to mogłem zaoszczędzić z 300pln... ale przynajmniej nie muszę naklejać jakiejś durnej naklejki "a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy."
:diabelski_usmiechJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Doradzcie mi w kwestii starzenia się opon zimowych. Otóż mój kolega chce się pozbyć opon, które kupił w 2006r i przejechał na nich niecałą jedną zimę (około 3-4kkm), po czym je zdjął, "wrzucił" na strych, auto sprzedał i o nich zapomniał. Opony przeleżały zapomniane aż do zeszłego weekendu i kolega postanowił je sprzedać. I podpowiedcie: opony, które leżały w cieple przez około 4 lata zestarzały sie tak samo jak opony normalnie użytkowane?
Pomijam tu kwestię odkształceń - to jestem w stanie skontrolować...
Komentarz
-
-
Agamek12, wg Michelin 1 rok składowania to 3tygodnie eksploatacji a 3 lata leżakowania nie powoduje utraty właściwości opony.
Załóżmy że nie kłamią, ale jest jeszcze jeden warunek dot. przechowywania cytat:
Opony Michelin są przechowywane w magazynach fabrycznych do trzech lat od daty produkcji w ściśle określonych warunkach (temperatura, wilgotność, oświetlenie). Michelin gwarantuje, że opony dostarczane dystrybutorom są pełnowartościowe. Przekazuje także swoim dealerom szczegółowe instrukcje dotyczące warunków i metod przechowywania opon. Ale już nie mamy pewności, czy dystrybutor się do nich stosuje. Wiadomo, że bardzo szkodliwe są wysoka temperatura, wilgoć i zniekształcenia. Należy unikać przechowywania opon latem w tzw. garażach blaszakach lub na poddaszach. W Polsce dotyczy to szczególnie opon zimowych.
Michelin zaleca coroczną kontrolę oraz wycofanie opon z eksploatacji po przekroczeniu 10 lat od daty produkcji bez względu na wysokość bieżnika.
PS jak cena jest odpowiednio niska to wziąłbym opony do jakiegoś dobrego fachowca i zapytał się co są warte w danej cenie.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrwg Michelin 1 rok składowania to 3tygodnie eksploatacji a 3 lata leżakowania nie powoduje utraty właściwości opony.
Na śnieg rewelacyjnie spisuja się FRIGO 2 na mieszane asfalty nie ma recepty, większość testów jest ułozona pod sprzedaż.
Gudridze, Coninentale to sprawdzone marki i mozna w ciemno braćDziękuje i pozdrawiam
Komentarz
-
-
Widziałem kiedyś opony zimowe przechowywane w dużej hurtowni oponiarskiej. Z racji rego, że było to lato, więc leżały składowane, na najwyższym regale, metalowej hali w temperaturze 50-60 C. Wszystko ściśnięte w dużych metalowych koszach w formie palety. Od tamtej pory nigdy nie kupie, i nie kupuję opony z produkcją dłuższą niż 6 miesięcy.
To tak jak ktoś co zobaczy produkcję pasztetu, to więcej tego nie ruszy.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Koledzy, czy ktoś ma Continentale TS830? Jeśli tak to powiedzcie, czy na mokrym asfalcie te opony robią sie Wam "słyszalne"? Nie to, że dźwiek jest natarczywy i głośny, ale po raz pierwszy spotykam się z sytuacją, że opony zimowe zaczynają być słyszalne na mokrym asfalcie, podczas gdy na suchym i na śniegu jest absolutna cisza...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Koledzy, czy ktoś ma Continentale TS830? Jeśli tak to powiedzcie, czy na mokrym asfalcie te opony robią sie Wam "słyszalne"? (...) podczas gdy na suchym i na śniegu jest absolutna cisza...>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
Agamek12, ale i tak to moje najlepsze zimowe .......dzisiaj próbowałem wyprowadzić go z równowagi na lodzie przy około 60-80 na/h , i ci powiem że jestem w szoku jak pięknie esp+ts-y 830 wyprowadziły auto z poślizgu ...powaga - długo chodzę po świecie ale czegos podobnego nie widziałem - normalnie jestem w szoku jak małolat :shock:
Komentarz
-
-
widdzę ze o 830 piszecie . jakoś tak się złożyło że w końcu i ja jeżdżę na 830 od miesiąca i poza tym że faktycznie fajnie jada po śniegu /chodzi mi o szybką jazdę/ to jeszcze jak na opone kierunkową sa bardzo ciche , w zasadzie nie odbiegają od 810 pod tym kątem . przynajmniej na razie dopóki są nowe. czyli że znowu conti wygrywa .
mam zamiar założyć jeszcze nokiany w tym sezonie , porównamy..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz