Pidziek, To może z innej beczki - czy lepszy dla BXE jest pełen syntetyk z normą 504-507 czy olej w technologii syntetycznej z normą 505.01 :?:
(wymiana co 15kkm)
Pacocases - a czemu to Kolega tak koniecznie z tą normą 505.01/507 ??
Może dla spokojności ducha ?
Ja obecnie testuję oliwę nie majacą normy, niedługo podzielę się wrażeniami, ale rzeczywiście, świadomośc "braku normy" jest jakoś ciut niepokojąca ....
Dodatki wyglądają obiecująco, ale chyba zamiast dodatku wole nową świeżą oliwę kupić i zalać .
Nie mogę się zdecydować jaki olej kupić, chciałbym wybrać jeden dobry i nie bawić się w zmiany, w tej chwili mam Amsoila 5W40. Teraz wyszła podobno nowa wersja gorsza, więc czas na zmianę marki, tylko na jaką?
Millers, Motul ? Pomocy
Powiem tak - testowalem w AXR mase olejow (wymieniam co 3 m-ce) i najlepiej spisuje sie Motul 5W-40 Specyfic. i ten leje. A byly Amsoile, Liqui Moli (4600 bardzo szybko stracil swoje wlasc), Millersy i raz Fuchs (olej do agromachin). :P
BroHen, O ile dobrze pamiętam z wykładu na ten temat na tym lub też wcześniejszym forum norma 505.01 lepiej chroni silnik a 504.507 środowisko i DPF którego w naszych silnikach nie ma :szeroki_usmiech
Powiem tak - testowalem w AXR mase olejow (wymieniam co 3 m-ce) i najlepiej spisuje sie Motul 5W-40 Specyfic. i ten leje. A byly Amsoile, Liqui Moli (4600 bardzo szybko stracil swoje wlasc), Millersy i raz Fuchs (olej do agromachin). :P
Też robię przymiarkę do Motula, mam możliwość u znajomego wziąć w bardzo dobrej cenie.
Czym się różni Motul 5W-40 Specyfic od Motula 5W-40 8100 X-clean ? Który będzie lepszy do BXE?
Xcracer: a chodzi o dodatki do ON czy do oleju silnikowego??
Mam teraz w motorze ar9200 - nie zachwyca. Są głosy, że to dla szybkich kierowców na wysokie temp.silników. Ar9300 nie mam zamiaru próbować; za kilka dni zaleję ar9100. Wcześniej korzystałem z ceratecu firmy Liqui Moly - było czuć efekty, aż dziw!
A w temacie dodatków do paliwa, to próbowałem z Castrola TDA, z Fuchsa maintain, teraz latam na ar6200. I na tym archoilu narazie zostanę. Fuchs dawał efekty, niewielkie. TDA to tylko czyści; Kolega rozbierał przewody i wtryski po 140tys. na TDA i było ładnie.
Pacocases: z tego co na tym forum i gdzie indziej to syntetyk najlepiej chroni silnik (np. Fuchs Pro).
Ja ciekawię się, czemu koniecznie z 505.01 lub 507.00.
....sorry, Koledzy ...
Pytając liczyłem, że jest coś nowego w temacie 505.01/507.00 .... ja czytałem wszystko poprzednie .... i zakładam, że inni też ....
Dzięki za ponowną tabelkę
BroHen, 505.01 to olej do 15kkm, a 504/507 to LL. Ja leję 504/507 i wymieniam co 15kkm. Jest jeszcze norma 506.01 LL dla aut bez filtra cząstek stałych.
Jak coś pokićkałem, to poprawcie ;-) Wiedzę mam stąd ;-)
[ Dodano: Sob 12 Kwi, 14 18:47 ]
Co do firm, to ile osób (szczególnie sprzedających oleje)-tyle teorii. Ja leję Mobil1 ESP 5/30 504/507 i mam ponad 200kkm przejechane i wsio ok
Nie śledziłem jakie były Twoje pytaniaBroHen, myślałem,że nie znasz różnicy między normami.
I dobrze radzę, lej wyższą normę spełniającą niższą i nie bierz nic do bani,bo zwariujesz na tym wątku
[ Dodano: Sob 12 Kwi, 14 19:41 ]
i nie lej jakiś wynalazków :-)
Pamiętaj, reklama-dźwignią handlu, najbardziej reklamuje się i zachwala to, na czym się najwięcej zarabia, albo to, co nie schodzi
Koniec OT
Ja na lato mam jeszcze AFL-a .... a potem ?
Zaleję najtańszy 5W30, z 505.01 lub 507.00 (chociaż nie wierzę w te aprobaty; ale dla lepszego samopoczucia) i po 10tys. zleję. Patrzę na Lazerway-a i Neste, ale i Lotos (5W40) b.dobrze wygląda.
Jak widać nie Ty jeden masz rozterki.
A co sądzicie o Millersie XF 5w30 do naszego motoru??
Ale który? ten z 507.00 czy C3 bez aprobaty? Cena duża, a nie podane wszystkie parametry, jak to u Millersa. Ja nie próbowałem i nie zamierzam.
507.00
Czyli jednym słowem mówiąc Millersa nie bierzesz w ogóle pod uwagę.
A amsoil na lato/zimie może być?
Pierwszy raz zalałem LM 4600 i po 7500 km silnik działa jak traktor :P Wiec przy następnej wymianie będzie coś innego.
Komentarz