Na tej stronie co podal Rexax piszą ze olej jest ok wg tłumaczenia wujka google. Zastanawia mnie tylko porównanie Valvoline = Neste.Czyzby Ashland robił tez smarowidla dla neste :?:
PEŁNIA WYMAGANIA/SPECYFIKACJE
API SN/CF
ACEA C3
VW 505.01/505.00/502.00
MB 229.51
BMW LL-04
PSA B712 290
Porsche
GM Dexos 2
CHARAKTERYSTYKA PRODUKTU
CHARAKTERYSTYKA METODA JEDNOSTKA WARTOŚĆ
Gęstość w 15 °C D 1298 kg/m³ 853
Lepkość w -30 °C D 5293 CP 5450
Lepkość w 100 °C D 445 CSt 12,2
Lepkość w 40 °C D 445 CSt 72,0
SAE-klasa 5W-30
TBN D 2896 gKOH/kg 10,0
Temperatura krzepnięcia D 97 °C -39
Temperatura zapłonu COC D 92 °C 214
Wskaźnik lepkości D 2270 168
PS. może poprzecie swoje spostrzeżenia jakimiś dowodami np. w formie analizy przepracowanego oleju
moje - i nie tylko moje - badanie robił........fuchs właśnie i stwierdził lakonicznie standardowo iż widmo oleju nie odpowiada.....dołączył cyferki które pokazały również degradację do klasy SAE 30.
ale, skoro użytkujesz fuchs'a to może się pokusisz o znalizę w Blackstone, chyba że już masz, bo na czymś swa opinie zbudowałeś :?:
navigator, swoją opinię zbudowałem na podstawie bezawaryjnej jezdzie
pierwsze auto dotrwało do 200tys. i jezdzi dalej u nowego właściciela (fiato ile ma to zanczenie)
teraz u siebie mam 90 tys. i nic się nie dzieje, sąsiad dobija do 150tys. i tez od poczatku do bxe leje fuchsa.
Co do badan nie przeprowadzalem ich jednak czytajac opinie specjalistów to wiele oliw po 15 tys. pozostawia wiele do życzenia.
zak14, dzieki
ogólnie nie jest źle , może ktoś z doświadczeniem wypowie sie na temat cyferek z analizy ?
u mnie na 15tys. dolewki ok 1l. czyli bardzo podobnie jak u Ciebie
Ogólnie - XTL, to najsłabszy olej jaki miałem. Najwięcej go znikało -ponad 2 litry na 11 000 km (podobnie jak Fuchsa 506.01) i chronił silnik tak sobie (9.1 ppm żelaza / 1000 mil - sporo więcej niż np. oleje 506.01). Oznacza to, że zespół tłok-cylinder zużywa się na tym oleju szybciej niż na "cieńszych" 506.01. Poza tym po 11 000 km jego rezerwa alkaliczna (TBN) spadła do 2, a to jest olej Long Life - powinien w teorii wytrzymać 20-30 000 , a tymczasem ok. 15 kkm byłby już trupem (zlałem wcześniej, więc nie mam precyzyjnych danych po takim przebiegu pokazujących skalę klęski, ale TBN 1 to wartość absolutnie minimalna a on po 11 000 km był już blisko tej wartości).
No to teraz w Jaguarach i Land Roverach zaczną wychodzić korby bokiem, silnik będzie w szlamie po 50.000 i wogóle nie dojedzie do 100.000 km ;-)
Spokojnych Świąt dla Fanów tego wątku ;-)
Wiesz sadzę, ze Castrol chcąc się chwalić technologią na potrzeby tych testów poda najlepsze oleje jakie ma. Niestety jest Castrol i Castrol jeden drugiemu nie równy. Do PL pchają padło, a na zachód jakość Castrola na pewno jest inna :wink:
A mi Kolego wydaje się, że światowa marka trzyma jakość w każdym kraju. Jaguary i LR u nas też są kupowane, serwisowane i jeżdżą. Idąc tym tropem, Fuchs, tak promowany onegdaj a rozlewany w Polsce, też może być gorszej jakości niż robiony w Zimbabwe. O jakości zachodniego Fuchsa nigdy się nie dowiem, bo po prostu nie zaryzykuję więcej tego mega, super, kosmicznego oleju.
Na pewno są Jaguray i nie tylko Jaguary w PL. Zależy to też od polityki lokalnego serwisu lub samej jakości dostarczanego oleju. Bo przecież to co jest w beczce brandowanej Castrol to skąd wiemy że nic nie jest dolewane? Tak samo jest z paliwami.
5w30 norma to 507 i czy podejdzie do mojej skody 1.9 90 agr?
hmmm prezent spoko ale ... nie będzie to zdrowe dla silnika AGR, który wymaga oleju z VW 505.00
Wymień ten olej na zwykłyY 5W40 z VW 505.00 (najlepiej żeby miał jeszcze MB 229.5) - to będzie naprawdę zdrowe dla silnika AGR.
Olej z VW 507.00 wykonany w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, powinien być używany tylko w niektórych modelach silników! Min. w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF oraz przystosowanych jednostkach spełniających wymogi europejskiego standardu emisji spali ze wskazaniem na Euro V-VI.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
No to rozpocząłem właśnie użytkowanie/obserwację Penrite Enviro+ 5W40.
....po 7 kkm tenżesz "pendrak"+AR9100, sprawują się całkiem porządnie (tj. temperatury, ciśnienie, rozruch ok).....a cała prawda wyjdzie za jakie 3kkm w czeluściach czarnego kamienia, to obadamy co to aborygeńskie mazidło warte..... :szeroki_usmiech
Komentarz