OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Coś jest pomieszane z tymi klasami. Nie wiem czy teoretycznie ta sama opona może mieć różne klasy.
Zerknij np. tu na górną część strony, opony są z indeksem T:
Wysłałem zapytanie przez stronę z prośbą o wyjaśnienie. Jak tylko dostanę odpowiedź wrzucę tu na forum.
[ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 15:50 ]
Rzuć okiem jeszcze na to. Indeks prędkości H:
Opony Dunlop SP Winter Sport 4D we wszystkich dostępnych rozmiarach. Atrakcyjne ceny. Sprawdź teraz ofertę specjalną na Dunlop SP Winter Sport 4D »
Indeks prędkości T(w sumie najczęściej sprzedawany):
Opony Dunlop SP Winter Sport 4D we wszystkich dostępnych rozmiarach. Atrakcyjne ceny. Sprawdź teraz ofertę specjalną na Dunlop SP Winter Sport 4D »
Nie wiem skąd wynika ta różnica :?. Popatrzyłem jeszcze na innych portalach oponiarskich i wygląda na to, że indeks T klasa C, indeks H klasa E.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raventesdla mnie wybieranie opon przez kryterium głośności to czysta głupota
Po wstępnej weryfikacji na polu bitwy zostały 3 modele:
Conti TS850 vs. Dunlop SP Winter Sport 4D vs. Dunlop SP Winter Response 2
Czy ktoś może coś powiedzieć o tych ostatnich? Podstawowa różnica jest taka, że mają efektywność na mokrym B, pozostałe C.
[ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 15:55 ]
xcracer, różnica może wynikać ze składu mieszanki, nikt nie powiedział, że dany model musi być robiony z jednej określonej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrimJa kupiłem w zeszłym roku Nokian WR D3 i powiem szczerze jestem rozczarowany. Nie ukrywam, ze wlaśniwości jazdy po śniegu nie bardzo miałem możliość przetestować ale na suchym te opony na 17' sa koszmarnie głośne... oczywiście IMO....
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 07:23 ]
Zamieszczone przez xcracerTak na logikę opona droższa, o wyższym indeksie prędkości powinna mieć lepsze parametry...
racji
droższa opona [choć nie zawsze] z wyzszym indexem jest z twardszej mieszanki co w zime skutkuje obniżeniem parametrów
dodatkowojest cięższa i mniej "oszczedna"
tak samo jest z szerszymi oponami majawieksze opory i sa zazwyczaj bardziej podatne na aquaplaning
Komentarz
-
-
Ja mam jakieś tam DAYTON-y i nie obrażając nikogo trochę ten wątek jest jakby bez sensu ,bo zimą tak czy siak jeździmy wolniej i ostrożniej więc przesadne spuszczanie się nad oponą jest bez sensu ,rozumiem ,że jedna może mieć lepszą przyczepność inna gorszą ,ale i tak po trzech sezonach tracą swoje właściwości (są zużyte no i guma już nie taka) a większość z was będzie je trzymała jeszcze dłużej bo przecież są takie och ach no i trochę kosztowały to żal będzie wyrzucić . No ,ale to tylko moje odczucia ,bez obrazy Panowie :wink:Sebastian
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
Była Black ELEGANCE by sebastian7905
Wczasy nad morzem - klik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsjesli to nie blad na strone to właśnie na logikę nie masz
racji
droższa opona [choć nie zawsze] z wyzszym indexem jest z twardszej mieszanki co w zime skutkuje obniżeniem parametrów
dodatkowojest cięższa i mniej "oszczedna"
Komentarz
-
-
niemal identyczne opony. w srodku V na snieg . zewnatrz w stylu letnich coby na sucho dobrze trzymalo.
roznia sie pewnie mieszanka i duperelami w stylu odwróconych naciec na 4D (moze byc latwiej ruszczyc na sniegu)
wiecej naciec na conti sugeruje ze bardziej na sniegu i blocie . ale te odwrócone naciecia maja to tez ulatwiac
fajne lamele maja dunlopy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Qgar. Ktoś ma opony z takim pierścieniem i może się wypowiedzieć czy to wogóle zdaje egzamin i rzeczywiście chroni felgę?
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:06 ]
Zamieszczone przez sebastian7905a mam jakieś tam DAYTON-y i nie obrażając nikogo trochę ten wątek jest jakby bez sensu ,bo zimą tak czy siak jeździmy wolniej i ostrożniej więc przesadne spuszczanie się nad oponą jest bez sensu ,rozumiem ,że jedna może mieć lepszą przyczepność inna gorszą ,ale i tak po trzech sezonach tracą swoje właściwości (są zużyte no i guma już nie taka) a większość z was będzie je trzymała jeszcze dłużej bo przecież są takie och ach no i trochę kosztowały to żal będzie wyrzucić . No ,ale to tylko moje odczucia ,bez obrazy Panowie
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:11 ]
parasite, nie wiem jak Dunlopy 4D bo nie używałem, ale w porównaniu do 3D po ok. 30kkm Conti TS850 po 5kkm mają lepszą trakcję na mokrym, śniegu i błocie pośniegowym (90% warunków zimowych) oraz są zdecydowanie cichsze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsconti jest bardziej na snieg i błoto. nawet bloki zewnętrzne ma przepolowione. dunlop ma pełne
kupujac zwróć uwagę na rant ochronny
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:40 ]
Zamieszczone przez raventesZamieszczone przez xcracerWysłałem zapytanie przez stronę z prośbą o wyjaśnienie. Jak tylko dostanę odpowiedź wrzucę tu na forum.Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez liveactDzisiaj sie dowiedzialem, ze w grupie premium (najwyzsza klasa), w segmencie 17" i wyzej liderem jest Nokian. Dotyczy to naszego rynku, rodzimego i bodajze opon zimowych... Nie wiem, jak jest w Europie, a szczegolnie w Niemczech...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonparasite, nie wiem jak Dunlopy 4D bo nie używałem, ale w porównaniu do 3D po ok. 30kkm Conti TS850 po 5kkm mają lepszą trakcję na mokrym, śniegu i błocie pośniegowym (90% warunków zimowych) oraz są zdecydowanie cichsze
Dużo jeżdżę więc nie warto oszczędzać na oponach.
Komentarz
-
-
Panowie...i Panie...mam tylko 850- max 900 zł na nowe oponki zimowe do mojej Skody Octavii I /1998/ 1,9 tdi 110 km+trochę po programie...szukam 15 195/65 i czytając tyle opinii zgłupiałem...mieszkam na Mazurach więc to już o czymś świadczy, często mokro, ślisko, zimno, itd. Preferuję bardziej dynamiczny styl jazdy, ale żona też często prowadzi...trochę miasta, trochę terenu...jakieś propozycje???JEDYNA RZECZ,KTÓRA WARTOŚĆ MA TO MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY !!!!
Komentarz
-
Komentarz